lillemeg90 Skrevet 4. mars Forfatter #901 Skrevet 4. mars Jeg forstår deg godt @blåtimen ❤️ aldri gøy å vite at alt ikke føler normen. Brukte du betablokker før du ble gravid? Jeg har også høy hvilepuls som gravid men den ligger rundt 80, rundt 100 er jo veldig slitsomt. Vektskontroll er ultralyd, men veldig klinisk og ikke så koselig som jeg har opplevd OUL i hvertfall. Det er som regel en gynekolog som gjennomfører det. Det måles lårbein og hode i hvertfall. Tror det måles over bryst/mage også på baby. Har hatt mange med begge barna 😅 @Kaizerrjeg forstår godt du ble skuffet og synes det var en kjip opplevelse. Er det mulig å ringe å be om å få bytte jordmor? Jeg vet andre har gjort det ❤️ de trykker litt hardt for å se det de skal men det hørtes voldsomt ut! Du for jo nesten bare se når du skal tilbake mtp kjønn, hva var grunnen til at hun sa det var jente? Var det fordi hun ikke så penis eller beskrev hun kjønnslepper? @sisiniså koselig med bevegelser ❤️ hvor mange uker er du nå? Jeg er 22 uker i morgen og her er det fest flere ganger til dagen nå 😅❤️ @Anonymis1236så gøy at det ble en jente hos dere også! Hva tenker du om det? Det meste må kjøpes inn her også 😅 @Overthinking så bra det ikke var veldig lang tid å vente på ultralyd ❤️ 1
Kaizerr Skrevet 4. mars #902 Skrevet 4. mars @lillemeg90 Jeg har heldigvis time hos jordmoren min på helsestasjonen i morgen, så jeg skal høre med henne hva hun tenker. Jeg vet ikke hvordan det fungerer med jordmødrene man bare får utdelt for ultralydene på sykehuset og om man kan bytte da. Hun sa også at hun kom til å trykke hardt på forhånd, men jeg trodde ikke at det skulle være så hardt at jeg skulle bli fysisk uvel😔 foruten om det synes jeg det var veldig trist at hun ikke svarte meg når jeg spurte om noe. Hun var utenlandsk og jeg vet ikke om det bare var fordi hun ikke forstod hva jeg sa… Hun så tre tydelige streker sa hun, så derfor var hun veldig sikker på at det var kjønnslepper hun så. Jeg håper babyen ligger bedre til neste gang, slik at jeg kan få slått meg til ro med at de har fått tatt alle målene og sett at alt er bra med henne, som vi ikke fikk sett i dag🤞 2
lillemeg90 Skrevet 4. mars Forfatter #903 Skrevet 4. mars @Kaizerr vet flere har byttet på sykehuset pga veldig dårlig kjemi. De ringte og sa at de ikke følte seg møtt og fikk byttet. Det kan jo være greit med en tilbakemelding også men det høres jo ut som det er en liten jente da. Håper du får en bedre opplevelse neste gang ❤️
sisini Skrevet 4. mars #904 Skrevet 4. mars @Kaizerr Ånei, så kjip opplevelse! Jeg har flere ganger i forrige svangerskap begynt å kaldsvette og blitt uvel av hard berøring fra massasje og kiropraktor. De som jobber med gravide daglig burde vite at man må ta hensyn, selv om de selvfølgelig vil gjøre jobben sin ❤️🩹 @lillemeg90 Er 18 uker nå, så ikke så tydelig mønster ennå. Regner med det blir mer bevegelse de neste ukene 😊 1
blåtimen Skrevet 5. mars #905 Skrevet 5. mars lillemeg90 skrev (15 timer siden): Jeg forstår deg godt @blåtimen ❤️ aldri gøy å vite at alt ikke føler normen. Brukte du betablokker før du ble gravid? Jeg har også høy hvilepuls som gravid men den ligger rundt 80, rundt 100 er jo veldig slitsomt. Vektskontroll er ultralyd, men veldig klinisk og ikke så koselig som jeg har opplevd OUL i hvertfall. Det er som regel en gynekolog som gjennomfører det. Det måles lårbein og hode i hvertfall. Tror det måles over bryst/mage også på baby. Har hatt mange med begge barna 😅 Ja, gikk på betablokkere før graviditeten, har hatt høy puls i årevis pga ME'n. På høy dose fikk jeg hvilepulsen ned på 70-75, så har vært et ganske stort hopp opp etter jeg kuttet de ut og ble gravid. Håper veldig at betablokkerne kan gi meg bittelitt mer energi igjen, den siste uka har vært helt håpløs. Bytter bare mellom sofa og seng og bidrar ingenting hjemme, samboer er en helt ❤️ Takk for info om vekstkontroller! Bra de vil følge med. Jeg opplevde forsåvidt heller ikke OUL som særlig koselig, den var veldig klinisk i forhold til TUL, tror det kommer veldig an på hvem man får 😅 Men kjekt å være forberedt på hva man kan forvente av sånne kontroller.
Kaizerr Skrevet 5. mars #906 Skrevet 5. mars @lillemeg90 Da skal jeg prøve å få bytte. Skal definitivt gi dem en tilbakemelding også, da jeg også tenker det er lurt☺️ det blir veldig koselig med en liten jente❤️ @sisiniHuff, det er ingen behagelig opplevelse! Jeg tenker det samme, hun må jo selvsagt gjøre jobben sin, men når jeg har gitt beskjed til henne at jeg ble i uvel så kunne hun ha tatt litt mer hensyn etterpå🙄satser på jeg får klart å bytte jordmor til neste uke.
lillemeg90 Skrevet 5. mars Forfatter #907 Skrevet 5. mars @sisini det kommer det ja ❤️ nå har det begynt med mye bevegelser på morgen og kveld her og kjenner det som regel når jeg setter meg ned. @blåtimendet tror jeg du har rett i 😅 vi hadde hun samme på både TUL og OUL og hun var helt super. Tror vi har hatt god opplevelse med de andre også, kan i hvertfall ikke huske noe annet. Men det er vel satt opp litt mindre tid sikkert til vektkontroll og mange av disse gynekologene er jo hakket mer kliniske enn jordmødre. Men det er godt å få følgt opp og sett at alt utvikler seg som det skal ❤️ håper du får hjelp av betablokker! @Kaizerr tenker også at det er lurt! håper du får byttet! Har dere jentenavn klart da? Jeg synes det er så vanskelig! 1
Kaizerr Skrevet 6. mars #908 Skrevet 6. mars @lillemeg90Det ordnet seg heldigvis på best mulig måte, da jordmoren jeg har på helsestasjonen er veldig hyggelig og tar alt jeg har på hjertet på alvor. Så nå har jeg fått ny time på sykehuset på onsdag, hos ny jordmor. Angående jentenavn så har jeg siden jeg gikk på ungdomsskolen visst hva jeg vil kalle barnet mitt om jeg får en jente, så jeg tenker å bruke det❤️ har du noen navn du tenker å bruke, eller sitter du helt fast? 1
sinusen Skrevet 6. mars #909 Skrevet 6. mars Kaizerr skrev (46 minutter siden): @lillemeg90Det ordnet seg heldigvis på best mulig måte, da jordmoren jeg har på helsestasjonen er veldig hyggelig og tar alt jeg har på hjertet på alvor. Så nå har jeg fått ny time på sykehuset på onsdag, hos ny jordmor. Angående jentenavn så har jeg siden jeg gikk på ungdomsskolen visst hva jeg vil kalle barnet mitt om jeg får en jente, så jeg tenker å bruke det❤️ har du noen navn du tenker å bruke, eller sitter du helt fast? Godt å høre! Og koselig med navn du har bestemt fra før av. Jeg tror vi har greid å lande på et navn til vår lille gutt, men enn så lenge er det veldig hemmelig
lillemeg90 Skrevet 6. mars Forfatter #910 Skrevet 6. mars @Kaizerr så godt å høre❤️ og så koselig med et navn så går så langt tilbake. Mitt favoritt navn som jeg har villet hatt om guttene mine hadde vært jenter er på vei opp på topplisten, så vi dropper nok det. Føles litt kjipt fordi jeg elsker det 😂 men slitsomt å være mange i samme kull med samme navn. Vi har 2-3 andre navn som vi prøver litt ut. Her også blir det å holde det hemmelig @sinusen. Plutselig så passer det ikke babyen heller! hadde en slik opplevelse med nr 1. Tenkte vi hadde navn men når han kom ut føltes det helt feil. 😅
Overthinking Skrevet 10. mars #911 Skrevet 10. mars lillemeg90 skrev (På 6.3.2026 den 23.35): @Kaizerr så godt å høre❤️ og så koselig med et navn så går så langt tilbake. Mitt favoritt navn som jeg har villet hatt om guttene mine hadde vært jenter er på vei opp på topplisten, så vi dropper nok det. Føles litt kjipt fordi jeg elsker det 😂 men slitsomt å være mange i samme kull med samme navn. Vi har 2-3 andre navn som vi prøver litt ut. Her også blir det å holde det hemmelig @sinusen. Plutselig så passer det ikke babyen heller! hadde en slik opplevelse med nr 1. Tenkte vi hadde navn men når han kom ut føltes det helt feil. 😅 Så morsomt med navn som ikke passer 🤣 Man hører jo stadig om det, men jeg sliter litt med å se for meg at noen ikke ser ut som et navn. Men jeg holder den muligheten åpen for at ungen her og kommer ut og kanskje ikke ser ut som det vi har tenkt å kalle han nå. Mannen har tatt i bruk navnet masse allerede og har til og med laget kallenavn. Jeg bruker det av og til, men mye mindre enn han, for jeg tror det blir verre hvis vi lenge har brukt det og plutselig må endre på det. Synd favorittjentenavnet er på vei på topplisten 😢 Jeg har lenge likt navnet Olivia, tror jeg virkelig fikk øynene opp for det i 2019 når det begynte å klatre på topplistene 🤣 Så det er et navn jeg har en sånn følelse med, at jeg lenge har likt og drømt om å ha en datter med det navnet, men det kommer ikke til å bli noe av pga. popularitet. I går var jeg på glukosebelastningstest for å sjekke for svangerskapsdiabetes, og alt var ok 😊 Vi tok også blodprøver i forbindelse med at jeg er rhesus negativ. Det var mye rot på legekontoret, da jeg har fått beskjed at vi skal ta blodprøve for å sjekke babyens blodtype, men det hadde de aldri gjort før. På et tidspunkt ble det konkludert med at jeg ikke skulle ha noen blodprøver. Mens jeg satt og ventet etter glukosedrikken så leste jeg på papirene jeg hadde fått, og der stod det at det skulle tas en blodprøve. Så da ga jeg beskjed og de tok en blodprøve, men jeg er fremdeles usikker på hva de sjekker. Kanskje de bare tar kontrollmåling av antistoffer eller noe. Men jeg skal på ultralyd i morgen som oppfølging av komplikasjonene, så jeg kan høre med de om de vet det. Ellers så tenker jeg også å høre med jordmor på fredag.
sisini Skrevet 10. mars #912 Skrevet 10. mars Jeg hadde også et favorittnavn siden jeg var barn, men føler det er for populært til å kunne bruke det. Så datteren min fikk et annet navn. I ettertid har jeg møtt et søskenpar som heter akkurat de to navnene (mitt favorittnavn og datteren min sitt navn) så det er litt gøy
lillemeg90 Skrevet 10. mars Forfatter #913 Skrevet 10. mars @Overthinkingjeg hadde heller ikke større tro på at navnet faktisk kunne være "feil" men det var det 😂 med nr 2 var vi nok enda mer åpne for muligheten men det passet det. Olivia er fint ja, ville at eldste skulle hete det han var en jente. Denne gangen er det Frida. Synes det er så fint men likevel stødig 😅 men ser det kryper oppover så det blir dessverre ikke det uansett hvor godt jeg liker det. Så bra det ikke slo ut 🤰🏻❤️ det gjorde det dessverre hos meg så jeg er ganske lei meg. Hadde ikke svangerskapsdiabetes med de andre. Jeg var helt i grenseland for fastende. Fint etter 2 timer, så er henvist videre. Jeg er rhesus positiv så har ikke vært borti det før, nem tror det er antistoffer de sjekker etter ja om jeg ikke tar feil godt å kunne spør på sykehuset i morgen da. Masse lykke til ❤️ @sisinidet er jo litt morsomt da 😅 skøyt navnet i været etter datteren din ble født også?
Anonymis1236 Skrevet 10. mars #914 Skrevet 10. mars lillemeg90 skrev (På 4.3.2026 den 18.05): Jeg forstår deg godt @blåtimen ❤️ aldri gøy å vite at alt ikke føler normen. Brukte du betablokker før du ble gravid? Jeg har også høy hvilepuls som gravid men den ligger rundt 80, rundt 100 er jo veldig slitsomt. Vektskontroll er ultralyd, men veldig klinisk og ikke så koselig som jeg har opplevd OUL i hvertfall. Det er som regel en gynekolog som gjennomfører det. Det måles lårbein og hode i hvertfall. Tror det måles over bryst/mage også på baby. Har hatt mange med begge barna 😅 @Kaizerrjeg forstår godt du ble skuffet og synes det var en kjip opplevelse. Er det mulig å ringe å be om å få bytte jordmor? Jeg vet andre har gjort det ❤️ de trykker litt hardt for å se det de skal men det hørtes voldsomt ut! Du for jo nesten bare se når du skal tilbake mtp kjønn, hva var grunnen til at hun sa det var jente? Var det fordi hun ikke så penis eller beskrev hun kjønnslepper? @sisiniså koselig med bevegelser ❤️ hvor mange uker er du nå? Jeg er 22 uker i morgen og her er det fest flere ganger til dagen nå 😅❤️ @Anonymis1236så gøy at det ble en jente hos dere også! Hva tenker du om det? Det meste må kjøpes inn her også 😅 @Overthinking så bra det ikke var veldig lang tid å vente på ultralyd ❤️ Veldig koselig med en lillesøster syns jeg. Litt rart, for graviditeten er så langt veldig ulik de to andre. Har den vært lik eller ulik for deg?
lillemeg90 Skrevet 10. mars Forfatter #915 Skrevet 10. mars Anonymis1236 skrev (43 minutter siden): Veldig koselig med en lillesøster syns jeg. Litt rart, for graviditeten er så langt veldig ulik de to andre. Har den vært lik eller ulik for deg? Njaa. Eller jeg har vært mindre kvalm. Usikker på om det er pga svangerskapet eller pga xonvea som ikke fantes sist. Ellers er håret helt uregjerlig, med guttene var det fint. Og ser allerede at jeg bærer annerledes enn jeg gjorde med guttene, har faktisk "jente mage". Du da?
blåtimen Skrevet 10. mars #916 Skrevet 10. mars lillemeg90 skrev (7 timer siden): @Overthinkingjeg hadde heller ikke større tro på at navnet faktisk kunne være "feil" men det var det 😂 med nr 2 var vi nok enda mer åpne for muligheten men det passet det. Olivia er fint ja, ville at eldste skulle hete det han var en jente. Denne gangen er det Frida. Synes det er så fint men likevel stødig 😅 men ser det kryper oppover så det blir dessverre ikke det uansett hvor godt jeg liker det. Så bra det ikke slo ut 🤰🏻❤️ det gjorde det dessverre hos meg så jeg er ganske lei meg. Hadde ikke svangerskapsdiabetes med de andre. Jeg var helt i grenseland for fastende. Fint etter 2 timer, så er henvist videre. Jeg er rhesus positiv så har ikke vært borti det før, nem tror det er antistoffer de sjekker etter ja om jeg ikke tar feil godt å kunne spør på sykehuset i morgen da. Masse lykke til ❤️ @sisinidet er jo litt morsomt da 😅 skøyt navnet i været etter datteren din ble født også? Så kjedelig at glukosetesten slo ut! Skjønner at det føles litt nedtur, men det er jo ikke noe du kan noe for. Jeg kan så lite om svangerskapsdiabetes, hvordan følges det opp videre? Er det kostholdsråd og sånt i første omgang eller medisineres det? Det er kanskje forskjell på hvor mye man slår ut. Burde lese meg litt opp, plutselig står man der selv. Her i gården er vi travelt opptatt av bryllupsplanlegging om dagen. Mai nærmer seg alt for fort 🫣 Samme hvor "lite og enkelt" vi skulle gjøre det så er det jaggu mye å tenke på og ordne... Vanskelig å gjøre det enkelt når man jo også vil at det skal bli litt pent.
Anonymis1236 Skrevet 10. mars #917 Skrevet 10. mars lillemeg90 skrev (1 time siden): Njaa. Eller jeg har vært mindre kvalm. Usikker på om det er pga svangerskapet eller pga xonvea som ikke fantes sist. Ellers er håret helt uregjerlig, med guttene var det fint. Og ser allerede at jeg bærer annerledes enn jeg gjorde med guttene, har faktisk "jente mage". Du da? Søsteren min påpekte at jeg har jentemage denne gangen, og jeg lo litt av henne. Men så fant jeg frem noen bilder fra samme uke med guttene, og jo, jeg bærer faktisk vedig ulikt. Rart! Jeg har også vært mindre kvalm, og har mer kviser.
lillemeg90 Skrevet 10. mars Forfatter #918 Skrevet 10. mars @blåtimen det slo ut på fastende og ikke etter 2 timer. Så kjenner det er litt kjipt. Ser det samme nå som jeg må måle. Fastende er forhøyet, etter måltider er det heilt fint. Forsto på jordmor at man da kan gjør veldig lite med det, hun anbefalte meg å prøve å tenke mer på glykemisk indeks osv men i realiteten går jeg allerede ned i vekt pga at jeg spiser så lite. Og det jeg spiser er ikke karbohydrater. Så føles litt håpløst når jeg ikke får gjort så mye selv. Det blir nok insulin om kvelden. Litt usikker på oppfølgingen selv men jeg er henvist gynekolog på sykehuset og endokrinolog. Jordmor sa at gynekolog kommer til å utføre vekstkontroller, og at det kan bli igangsettelse i uke 38. Noe jeg absolutt ikke vil med mindre jeg må 😂 ønsker ikke å sette en evt umoden kropp i gang. Men det får vi nesten bare ta som det kommer.. Gøy med bryllupsplanlegging, men forstår det er en vanskelig balansegang. Greit vi giftet oss for lenge siden og slipper å tenke på det nå 😂 men det blir nok veldig fint selv om det er enkelt. @Anonymis1236 det er så rart at det kan være forskjellig. Forstår godt at det er ulike kjerringråd mtp kjønn.
blåtimen Skrevet 11. mars #919 Skrevet 11. mars lillemeg90 skrev (9 timer siden): @blåtimen det slo ut på fastende og ikke etter 2 timer. Så kjenner det er litt kjipt. Ser det samme nå som jeg må måle. Fastende er forhøyet, etter måltider er det heilt fint. Forsto på jordmor at man da kan gjør veldig lite med det, hun anbefalte meg å prøve å tenke mer på glykemisk indeks osv men i realiteten går jeg allerede ned i vekt pga at jeg spiser så lite. Og det jeg spiser er ikke karbohydrater. Så føles litt håpløst når jeg ikke får gjort så mye selv. Det blir nok insulin om kvelden. Litt usikker på oppfølgingen selv men jeg er henvist gynekolog på sykehuset og endokrinolog. Jordmor sa at gynekolog kommer til å utføre vekstkontroller, og at det kan bli igangsettelse i uke 38. Noe jeg absolutt ikke vil med mindre jeg må 😂 ønsker ikke å sette en evt umoden kropp i gang. Men det får vi nesten bare ta som det kommer.. Gøy med bryllupsplanlegging, men forstår det er en vanskelig balansegang. Greit vi giftet oss for lenge siden og slipper å tenke på det nå 😂 men det blir nok veldig fint selv om det er enkelt. @Anonymis1236 det er så rart at det kan være forskjellig. Forstår godt at det er ulike kjerringråd mtp kjønn. Ja, skjønner ❤️ Så kjedelig. Og veldig enig med deg i at man helst vil unngå og settes i gang tidlig! Men må man så må man, så klart. Viktigste er jo at baby har det bra. Så det er fint at de følger opp ❤️
Overthinking Skrevet 11. mars #920 Skrevet 11. mars lillemeg90 skrev (På 10.3.2026 den 12.03): @Overthinkingjeg hadde heller ikke større tro på at navnet faktisk kunne være "feil" men det var det 😂 med nr 2 var vi nok enda mer åpne for muligheten men det passet det. Olivia er fint ja, ville at eldste skulle hete det han var en jente. Denne gangen er det Frida. Synes det er så fint men likevel stødig 😅 men ser det kryper oppover så det blir dessverre ikke det uansett hvor godt jeg liker det. Så bra det ikke slo ut 🤰🏻❤️ det gjorde det dessverre hos meg så jeg er ganske lei meg. Hadde ikke svangerskapsdiabetes med de andre. Jeg var helt i grenseland for fastende. Fint etter 2 timer, så er henvist videre. Jeg er rhesus positiv så har ikke vært borti det før, nem tror det er antistoffer de sjekker etter ja om jeg ikke tar feil godt å kunne spør på sykehuset i morgen da. Masse lykke til ❤️ Åå, så Frida begynner å klatre på listene. Hvor ligger det på listen nå? Så utrolig kjipt når man har likt et navn så lenge, også blir det plutselig populært 🙈 Så dumt det slo ut på deg 🥺 Skjønner godt at du ikke ønsker igangsettelse. Hvordan har det vært i tidligere svangerskapene dine? Du har ikke slitt med det da? Hva slags fødsler har du bak deg? 😊 Da har vi vært på ultralyd for oppfølging av komplikasjonene, og alt så bra ut med baby ❤️ Jeg har heldigvis levd i troen om at alt har gått bra og ikke bekymret meg særlig den siste tiden, men akkurat i dag før vi skulle på timen kom tanken "tenk om de finner noe". Forstervann var litt i øvre sjiktet, så de skal følge med på det og vi skal tilbake igjen om noen uker. Det var en helt annen ultralydtime i dag enn tidligere, mye mer klinisk 🤣 Så det var ikke den samme koselige som de andre ultralydene har vært. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå