blåtimen Skrevet 19. mars #962 Skrevet 19. mars lillemeg90 skrev (1 time siden): Hvordan gikk det i dag @blåtimen? 🥰 Det gikk fint, takk som spør ❤️ Eller, det var sinnsyke forsinkelser da, vi satt på venterommet på pinnestoler i halvannen time, så det gikk ganske kraftig utover energien min. Men alt var fint med lillegutt, var en grundig ultralyd. Skal inn én gang i måneden ☺️ Han var veldig aktiv hele undersøkelsen og på et punkt der fikk hun det fineste bildet av en tommel opp 🥹 Men vi fikk ingen bilder så det får bli lagret i minnet 😅 3
lillemeg90 Skrevet 20. mars Forfatter #963 Skrevet 20. mars @blåtimen så fint! ❤️❤️ Godt med ekstra oppfølging. Mtp. Energien din må det sikkert være mulig å spør om tidlig time, så blir det mindre sjanse for så store forsinkelser.
blåtimen Skrevet 20. mars #964 Skrevet 20. mars lillemeg90 skrev (1 time siden): @blåtimen så fint! ❤️❤️ Godt med ekstra oppfølging. Mtp. Energien din må det sikkert være mulig å spør om tidlig time, så blir det mindre sjanse for så store forsinkelser. Ja, vi ba hun legge inn en notis om å få tidligere time neste gang nettopp derfor 🙏🏻 I tillegg jobber mannen mye kveldsvakter, så han ble forsinket til jobb når timen var så forsinket, det er også greit å unngå. 1
Anonymis1236 Skrevet 20. mars #965 Skrevet 20. mars Takk for alle vogntips! Er det noen som tilfeldigvis vet hvor i Oslo det er best utvalg av utstilte vogner? Det høres skikkelig tøft ut å ha svangerskapsdiabetes, men dette kommer tll å gå så fint! Nå får du jo god hjelp @lillemeg90 Godt å høre at det har gått bra på kontroll for flere av dere. Angående fødsel så tror jeg heller ikke vordende fedre forstår greia før de er der! Vi rakk aldri å delta på noe kurs med første som kom flere måneder før termin. Andre fødsel gikk bra. Så da ble det aldri noe kurs. 😅 3
sinusen Skrevet 21. mars #966 Skrevet 21. mars Anonymis1236 skrev (12 timer siden): Takk for alle vogntips! Er det noen som tilfeldigvis vet hvor i Oslo det er best utvalg av utstilte vogner? Det høres skikkelig tøft ut å ha svangerskapsdiabetes, men dette kommer tll å gå så fint! Nå får du jo god hjelp @lillemeg90 Godt å høre at det har gått bra på kontroll for flere av dere. Angående fødsel så tror jeg heller ikke vordende fedre forstår greia før de er der! Vi rakk aldri å delta på noe kurs med første som kom flere måneder før termin. Andre fødsel gikk bra. Så da ble det aldri noe kurs. 😅 O! Skulle ønske jeg visste om et sted i Oslo med utspilte vogner, men jeg tipper kanskje du som har barn fra før har bedre peiling enn meg. Vil også bare si - wow, snart 50 sider med prat! Vi har blitt en digital før-barselgruppe jo. 🥰
Anonymis1236 Skrevet 21. mars #967 Skrevet 21. mars sinusen skrev (29 minutter siden): O! Skulle ønske jeg visste om et sted i Oslo med utspilte vogner, men jeg tipper kanskje du som har barn fra før har bedre peiling enn meg. Vil også bare si - wow, snart 50 sider med prat! Vi har blitt en digital før-barselgruppe jo. 🥰 De stedene jeg har hørt om som visstnok har litt vogner er Jollyroom i Ullevålsveien, Barnashus på Alna og kanskje Babymagasinet på Lørenskog. Må nesten ta en tur, jeg kan ikke ha en skranglete vogn, men vil helst ikke betale 15 000 heller. Det er kjekt å ha en plass å stille alle disse babyspørsmålene mine. De fleste av mine venner er ferdig med babytid.
blåtimen Skrevet 21. mars #968 Skrevet 21. mars sinusen skrev (2 timer siden): Vil også bare si - wow, snart 50 sider med prat! Vi har blitt en digital før-barselgruppe jo. 🥰 Oii, ja! Jeg syns det er så fint ❤️ Skikkelig god hjelp og støtte å ha denne gruppa i ryggen. Det er overveldende å bli mor for første gang, er glad for et sted å spørre og prate 🙏🏻
lillemeg90 Skrevet 22. mars Forfatter #969 Skrevet 22. mars Enig ❤️ setter så stor pris på den fine gjengen som er her inne❤️ 1
blåtimen Skrevet 25. mars #970 Skrevet 25. mars Åh, en venninne kommenterte at jeg var så stor allerede og lurte på om det virkelig var fire måneder igjen. Ouch! Syns den stakk litt. Har til nå egentlig bare følt meg fin med magen, men er nok lett å trigge når andre kommenterer kroppen min. Syns det er rart at folk ikke skjønner at det fremdeles er kroppen min de kommenterer, selv om jeg bærer på en baby. Jeg var allerede på min høyeste vekt før graviditeten, så det er klart det er rart å skulle gå så mye ytterligere opp i vekt.
sinusen Skrevet 25. mars #971 Skrevet 25. mars Den er kjip, @blåtimen! Jeg ville prøvd å si ifra til henne, komme med en slags mot-kommentar. Men husk at det nok ikke er vondt ment 🥰❤️ Selv har jeg lagt merke til at de eneste som tør spørre meg om jeg er gravid/kommentere på det før jeg sier noe selv er damer litt oppi åra 😅 Har ikke fått noen kommentarer fra andre enda. 1
lillemeg90 Skrevet 25. mars Forfatter #972 Skrevet 25. mars Så kjedelig @blåtimen... Folk burde holde seg for gode til å kommentere andres kropp i det hele tatt. Jeg tenker meg at du ser veldig fin ut ❤️ men forstår at slike kommentarer trigger usikkerhet. Enn så lenge er det bare barna mine som kommenterer at magen er gigantisk 😂😂 og ser at barna som kommer på besøk nistirrer på magen 😂
blåtimen Skrevet 25. mars #973 Skrevet 25. mars lillemeg90 skrev (34 minutter siden): Så kjedelig @blåtimen... Folk burde holde seg for gode til å kommentere andres kropp i det hele tatt. Jeg tenker meg at du ser veldig fin ut ❤️ men forstår at slike kommentarer trigger usikkerhet. Enn så lenge er det bare barna mine som kommenterer at magen er gigantisk 😂😂 og ser at barna som kommer på besøk nistirrer på magen 😂 Enig! Og takk ❤️ Haha, ja, blir jo litt annerledes med barna, de forventer man litt mer direkte tale fra 😂🙊
blåtimen Skrevet 25. mars #974 Skrevet 25. mars Noen gode tips før glukosebelastningstesten? Jordmor anbefalte å unngå sukker et par dager før fordi det kan slå ut feil hvis man har kakebonanza kvelden før liksom. Og å ta med noe frokost man kan dytte i seg på vei hjem når man er ferdig. Har dere som har gjort den alt blitt kvalm av glukosen? Blir fortsatt kvalm om jeg blir for sulten, så er spent på hvordan det går. Tenkte å ta den på fredag 😊
lillemeg90 Skrevet 25. mars Forfatter #975 Skrevet 25. mars (endret) Ja, det er vel fra barn og fulle folk man får høre sannheten 😂❤️ @blåtimen. Jeg tok jo ikke Glukosebelastning pga kvalme, men har hørt at mange legekontor har ekstra rom man kan hvile på om man er kvalm og uvell. Har også sett tips om å ta med sugerør for å slippe å fylle munnen skikkelig med drikken. Endret 25. mars av lillemeg90
blåtimen Skrevet 26. mars #976 Skrevet 26. mars lillemeg90 skrev (10 timer siden): Ja, det er vel fra barn og fulle folk man får høre sannheten 😂❤️ @blåtimen. Jeg tok jo ikke Glukosebelastning pga kvalme, men har hørt at mange legekontor har ekstra rom man kan hvile på om man er kvalm og uvell. Har også sett tips om å ta med sugerør for å slippe å fylle munnen skikkelig med drikken. Nettopp 😂 Sugerør var lurt! Takk 😊 1
sisini Skrevet 26. mars #977 Skrevet 26. mars Jeg syntes ikke glukosebelastningstesten var så ille som folk skulle ha det til. Fikk den aller første timen på morgenen for å unngå å gå lenge sulten. Og så hadde de et eget hvilerom hvor jeg chillet mens jeg ventet de to timene. Hadde med meg matpakke så jeg fikk i meg ordentlig frokost før jeg dro på jobb.
blåtimen Skrevet 26. mars #978 Skrevet 26. mars sisini skrev (31 minutter siden): Jeg syntes ikke glukosebelastningstesten var så ille som folk skulle ha det til. Fikk den aller første timen på morgenen for å unngå å gå lenge sulten. Og så hadde de et eget hvilerom hvor jeg chillet mens jeg ventet de to timene. Hadde med meg matpakke så jeg fikk i meg ordentlig frokost før jeg dro på jobb. Det er godt å høre! Her gjøres det på laboratoriet som også har blodprøver, men jordmor sa de har eget rom til de som tar glukosebelastningstesten og at fastende gravide har prioritert så man ikke skal måtte lenge vente. Satser på at det går fint 😊
Overthinking Skrevet 26. mars #979 Skrevet 26. mars blåtimen skrev (På 25.3.2026 den 8.53): Åh, en venninne kommenterte at jeg var så stor allerede og lurte på om det virkelig var fire måneder igjen. Ouch! Syns den stakk litt. Har til nå egentlig bare følt meg fin med magen, men er nok lett å trigge når andre kommenterer kroppen min. Syns det er rart at folk ikke skjønner at det fremdeles er kroppen min de kommenterer, selv om jeg bærer på en baby. Jeg var allerede på min høyeste vekt før graviditeten, så det er klart det er rart å skulle gå så mye ytterligere opp i vekt. Uff, det er så dårlig gjort! Vet ikke hvorfor folk holder på slikt, spesielt ikke i disse tider hvor det har vært så mye fokus på å ikke kommentere på folk sine kropper til vanlig, og om positive holdninger til ulike kropper. Jeg har dessverre også fått høre dette fra flere, og har til og med fått høre det for flere måneder siden. Jeg er til vanlig slank, men vet jeg også har lagt på meg litt før selve svangerskapet 🙈 Men jeg har faktisk sagt fra både til min mor som kom med den kommentaren og en venninne. Min mor presterer også til stadigheter å spørre meg om hvor mye jeg veier hele tiden, og hvor mye jeg har lagt på meg. Jeg har svart ganske krast tilbake og lurt på om det var normalt samtaletema da hun var gravid. Syns det er frekt å både kommentere, spørre om, og et veldig merkelig fokus å ha når noen er gravid.. blåtimen skrev (17 timer siden): Noen gode tips før glukosebelastningstesten? Jordmor anbefalte å unngå sukker et par dager før fordi det kan slå ut feil hvis man har kakebonanza kvelden før liksom. Og å ta med noe frokost man kan dytte i seg på vei hjem når man er ferdig. Har dere som har gjort den alt blitt kvalm av glukosen? Blir fortsatt kvalm om jeg blir for sulten, så er spent på hvordan det går. Tenkte å ta den på fredag 😊 Jeg syns heller ikke den var så ille. Jeg forsøkte også å ikke spise store mengder sukker akkurat dagen før tilfelle noe slikt ville slå ut. Jeg hadde ikke med noe mat, og stakk rett for å kjøpe en kaffe etter testen før jeg stakk på kontoret og spiste lunsj. Jeg spiser til vanlig ikke mat før lunsj klokken 11 på jobb, så det gikk greit. Legekontoret mitt ba meg sitte på venterommet for der kunne de følge med på meg hvis noe skulle skje, så jeg satt rett opp og ned på noen "pinnestoler". Jeg tok med en bok, så jeg leste litt i den og smurfet litt på telefonen.
blåtimen Skrevet 26. mars #980 Skrevet 26. mars Overthinking skrev (4 timer siden): Uff, det er så dårlig gjort! Vet ikke hvorfor folk holder på slikt, spesielt ikke i disse tider hvor det har vært så mye fokus på å ikke kommentere på folk sine kropper til vanlig, og om positive holdninger til ulike kropper. Jeg har dessverre også fått høre dette fra flere, og har til og med fått høre det for flere måneder siden. Jeg er til vanlig slank, men vet jeg også har lagt på meg litt før selve svangerskapet 🙈 Men jeg har faktisk sagt fra både til min mor som kom med den kommentaren og en venninne. Min mor presterer også til stadigheter å spørre meg om hvor mye jeg veier hele tiden, og hvor mye jeg har lagt på meg. Jeg har svart ganske krast tilbake og lurt på om det var normalt samtaletema da hun var gravid. Syns det er frekt å både kommentere, spørre om, og et veldig merkelig fokus å ha når noen er gravid.. Jeg syns heller ikke den var så ille. Jeg forsøkte også å ikke spise store mengder sukker akkurat dagen før tilfelle noe slikt ville slå ut. Jeg hadde ikke med noe mat, og stakk rett for å kjøpe en kaffe etter testen før jeg stakk på kontoret og spiste lunsj. Jeg spiser til vanlig ikke mat før lunsj klokken 11 på jobb, så det gikk greit. Legekontoret mitt ba meg sitte på venterommet for der kunne de følge med på meg hvis noe skulle skje, så jeg satt rett opp og ned på noen "pinnestoler". Jeg tok med en bok, så jeg leste litt i den og smurfet litt på telefonen. Åh, det er såå unødvendig med sånne kommentarer. Skjønner ikke hva folk får ut av det. Bra du klarer å svare litt kvast tilbake, jeg ble bare så satt ut at jeg begynte å komme med "unnskyldninger" 😅 Enig i at det er et veldig merkelig fokus. Skal du kommentere en (gravid)kropp bør det være hvor fin og flott den er, ellers kan man klappe igjen. Takk for at du deler erfaring! Det høres jo overkommelig ut Kjedelig med pinnestol bare, håper ikke du er plaget med bekkenet? 😅 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå