blåtimen Skrevet 23. april #1061 Skrevet 23. april En ting til jeg kom på av kroppslige forandringer 🙊 Her om dagen skulle jeg ta på et par joggesko jeg ikke har brukt siden januar og tror dere ikke de har blitt for små!! At føttene vokser når man er gravid er en sånn greie jeg har hørt om, men ikke trodde kom til å gjelde meg, haha 😂 Noe er sikkert litt vann også, men føler ikke egentlig at jeg er spesielt hoven i føttene heller.
sinusen Skrevet 23. april #1062 Skrevet 23. april blåtimen skrev (22 minutter siden): En ting til jeg kom på av kroppslige forandringer 🙊 Her om dagen skulle jeg ta på et par joggesko jeg ikke har brukt siden januar og tror dere ikke de har blitt for små!! At føttene vokser når man er gravid er en sånn greie jeg har hørt om, men ikke trodde kom til å gjelde meg, haha 😂 Noe er sikkert litt vann også, men føler ikke egentlig at jeg er spesielt hoven i føttene heller. Moren min gikk opp en størrelse (permanent!) for hvert svangerskap 😂😂
Overthinking Skrevet 23. april #1063 Skrevet 23. april sinusen skrev (Akkurat nå): Moren min gikk opp en størrelse (permanent!) for hvert svangerskap 😂😂 Haha, ånei! En størrelse opp for hvert svangerskap og? Det er dritt nok om det skjer en gang. Men må jo bytte ut hele sko garderoben, og det er ikke akkurat billig. Men at det skjer flere ganger 🙈
blåtimen Skrevet 23. april #1064 Skrevet 23. april sinusen skrev (5 minutter siden): Moren min gikk opp en størrelse (permanent!) for hvert svangerskap 😂😂 Åh gud, for et mareritt 😂 Som overthinking sier, så slitsomt og dyrt å måtte kjøpe så mange nye sko!! Jeg har alltid vippet mellom 36-37, har 36 i de fleste sko, men nå må jeg nok peile meg inn på 37 fremover. Egentlig litt praktisk mtp at jeg ofte opplever at butikker ikke fører sko i 36. Men det kan gjerne stoppe der ja 😂😂 1
Anonymis1236 Skrevet 23. april #1065 Skrevet 23. april lillemeg90 skrev (På 20.4.2026 den 18.01): Liten oppdatering herfra. Lillesøster er veldig liten og det ser ut som jeg har begynnende morkakesvikt, så nå blir det tett oppfølging og så får vi feire hver uke hun er på innsiden ❤️ Lykke til ❤️ Hører du til et stort sykehus? Dette går nok bra selv om det er skummelt om hun kommer tidlig. Jeg har troa❤️❤️
lillemeg90 Skrevet 23. april Forfatter #1066 Skrevet 23. april @blåtimen @sinusen @Overthinkingjeg gikk fra ca 37,5 til 39 på mine to svangerskap 😅 ikke større føtter enda denne gang 🙈 @Anonymis1236 hører til et mellomstort sykehus! De tar imot fra uke 28 her, så er innenfor det. 29+0 i dag jeg har også troen på at det går fint ❤️ har vært på en universitetssykehus på kontroll siden det er litt tidlig, og de hadde god tro ❤️ både på at hun var sterk og at jeg kunne beholde henne inne noen uker til. 2
Anonymis1236 Skrevet 23. april #1067 Skrevet 23. april lillemeg90 skrev (4 timer siden): @blåtimen @sinusen @Overthinkingjeg gikk fra ca 37,5 til 39 på mine to svangerskap 😅 ikke større føtter enda denne gang 🙈 @Anonymis1236 hører til et mellomstort sykehus! De tar imot fra uke 28 her, så er innenfor det. 29+0 i dag jeg har også troen på at det går fint ❤️ har vært på en universitetssykehus på kontroll siden det er litt tidlig, og de hadde god tro ❤️ både på at hun var sterk og at jeg kunne beholde henne inne noen uker til. Håper de har rett og at det går veldig bra. Jeg kjenner et par IUGR premature født rundt 30 uker (ble kjent under vårt lange opphold på NFI) og det har gått så fint med de.
Overthinking Skrevet 24. april #1068 Skrevet 24. april blåtimen skrev (17 timer siden): Åh gud, for et mareritt 😂 Som overthinking sier, så slitsomt og dyrt å måtte kjøpe så mange nye sko!! Jeg har alltid vippet mellom 36-37, har 36 i de fleste sko, men nå må jeg nok peile meg inn på 37 fremover. Egentlig litt praktisk mtp at jeg ofte opplever at butikker ikke fører sko i 36. Men det kan gjerne stoppe der ja 😂😂 lillemeg90 skrev (15 timer siden): @blåtimen @sinusen @Overthinkingjeg gikk fra ca 37,5 til 39 på mine to svangerskap 😅 ikke større føtter enda denne gang 🙈 Det er jo forsåvidt greit når dere i utgangspunktet hadde litt små føtter 😂 Jeg har størrelse 39 i dag, vil helst ikke bli større enn det 😂 Og hvis det skulle skje hvert svangerskap og man da plutselig har størrelse 42 i sko som dame 🙈
sinusen Skrevet 24. april #1069 Skrevet 24. april Bare jeg som blir sliten av å holde kontroll på alle kontrollene? Har litt flere timer enn standard, men det blir jo veldig mye etter hvert... Sjonglerer det + jobb, det blir vanskelig å koordinere. Etter hvert er det ammekurs og fødselsforberedende kurs også.
Anonymis1236 Skrevet 24. april #1070 Skrevet 24. april (endret) sinusen skrev (1 time siden): Bare jeg som blir sliten av å holde kontroll på alle kontrollene? Har litt flere timer enn standard, men det blir jo veldig mye etter hvert... Sjonglerer det + jobb, det blir vanskelig å koordinere. Etter hvert er det ammekurs og fødselsforberedende kurs også. Jeg har ikke prioritert fødselsforberedende elle ammekurs, men går på vanlige kontroller. Hovedsaklig for å ha kontroll på babyens helse, mitt blodtrykk, urin, og ta vaksiner og slikt. Jeg har en jobb med stort selvstendig ansvar, så hvis jeg ikke gjør jobben så blir den ikke gjort. Holder på å lage overlapp til min stedfortreder. Endret 24. april av Anonymis1236 For kjapp
blåtimen Skrevet 24. april #1071 Skrevet 24. april sinusen skrev (58 minutter siden): Bare jeg som blir sliten av å holde kontroll på alle kontrollene? Har litt flere timer enn standard, men det blir jo veldig mye etter hvert... Sjonglerer det + jobb, det blir vanskelig å koordinere. Etter hvert er det ammekurs og fødselsforberedende kurs også. Ja, det er en liten jobb med all oppfølgingen, spesielt når det blir mer enn standarden. Er jo glad de følger godt med på ting, men energikrevende er det 😅 Hvis du har timer på sykehuset så kan du evt. be jordmor om å time timene med henne mellom timene på sykehuset. Så du unngår flere avtaler samme uke og sånt. Det hjalp mye for meg 😊
sinusen Skrevet 27. april #1072 Skrevet 27. april Det går nok bra. Skal ta en tur til fastlegen og snakke om mulig sykmelding, for nå føler jeg at jeg ikke får til å være meg selv verken på jobb eller utenom. Kan hende det bare er noen litt tøffe dager, vi får se. Fikk time neste uke.
blåtimen Skrevet 28. april #1073 Skrevet 28. april sinusen skrev (11 timer siden): Det går nok bra. Skal ta en tur til fastlegen og snakke om mulig sykmelding, for nå føler jeg at jeg ikke får til å være meg selv verken på jobb eller utenom. Kan hende det bare er noen litt tøffe dager, vi får se. Fikk time neste uke. Det høres lurt ut ❤️ Det er lite å tjene på å kjøre seg selv i grøfta. Håper legen ser deg og at dere sammen finner en god løsning 🤞🏻
lillemeg90 Skrevet 28. april Forfatter #1074 Skrevet 28. april Så godt å høre @Anonymis1236❤️ jeg har ei venninne som jobber på nyfødt og hun sier det er null stress om de kommer nå. Altså, best på innsiden men om det skjer er det som regel lite hjelp de trenger. @Overthinkingja ser jo den da 😅 blir vanskelig å finne sko etterhvert da 😅 Pass på at du ikke presser deg for mye @sinusen❤️ høres ut som det kan være lurt med sykemelding slik at du holder hodet over vann hjemme. Var på kontroll igjen i dag. Stabile forhold ❤️ men fikk beskjed om at hun skal senest ut rundt uke 36😅 det er bare 6 uker til! Plutselig sier en annen lege noe annet da, men ut fra retningslinjene ser jeg det samsvarer med morkakesvikt. Håper jeg kan holde henne inne så lenge!
Anonymis1236 Skrevet 28. april #1075 Skrevet 28. april lillemeg90 skrev (1 time siden): Så godt å høre @Anonymis1236❤️ jeg har ei venninne som jobber på nyfødt og hun sier det er null stress om de kommer nå. Altså, best på innsiden men om det skjer er det som regel lite hjelp de trenger. Det er jeg enig i, vi møtte mange på vår prematurvei og alle som kom fra 30 og utover hadde enkle forløp! Pust, dette får bra☺️
lillemeg90 Skrevet 28. april Forfatter #1076 Skrevet 28. april Anonymis1236 skrev (4 timer siden): Det er jeg enig i, vi møtte mange på vår prematurvei og alle som kom fra 30 og utover hadde enkle forløp! Pust, dette får bra☺️ Ja, kjenner egentlig jeg stresser lite over det😅 vil jo såklart ha henne på innsiden men ikke til en hver pris. Føltes bare litt rart å tenke på at jeg mest sannsynlig har babyen min om 6 uker ca😅 hvor tidlig var det du hadde født nå igjen?
Overthinking Skrevet 29. april #1077 Skrevet 29. april lillemeg90 skrev (16 timer siden): Så godt å høre @Anonymis1236❤️ jeg har ei venninne som jobber på nyfødt og hun sier det er null stress om de kommer nå. Altså, best på innsiden men om det skjer er det som regel lite hjelp de trenger. @Overthinkingja ser jo den da 😅 blir vanskelig å finne sko etterhvert da 😅 Pass på at du ikke presser deg for mye @sinusen❤️ høres ut som det kan være lurt med sykemelding slik at du holder hodet over vann hjemme. Var på kontroll igjen i dag. Stabile forhold ❤️ men fikk beskjed om at hun skal senest ut rundt uke 36😅 det er bare 6 uker til! Plutselig sier en annen lege noe annet da, men ut fra retningslinjene ser jeg det samsvarer med morkakesvikt. Håper jeg kan holde henne inne så lenge! 6 uker ja! Det er ikke lenge til. Her er det 8 uker igjen til termin, og selv om en del av meg føler at det er veldig nærme, så er det en annen del av meg som ikke forstår at jeg skal være gravid så lenge og bli større 😂
blåtimen Skrevet 29. april #1078 Skrevet 29. april Overthinking skrev (3 timer siden): 6 uker ja! Det er ikke lenge til. Her er det 8 uker igjen til termin, og selv om en del av meg føler at det er veldig nærme, så er det en annen del av meg som ikke forstår at jeg skal være gravid så lenge og bli større 😂 Haha, jeg sier dette til samboer hele tiden, "tenk at denne magen skal vokse i over to måneder til" 😂 Skjønner ikke at det er mulig, føler meg enorm allerede 😅 1
lillemeg90 Skrevet 29. april Forfatter #1079 Skrevet 29. april Overthinking skrev (3 timer siden): 6 uker ja! Det er ikke lenge til. Her er det 8 uker igjen til termin, og selv om en del av meg føler at det er veldig nærme, så er det en annen del av meg som ikke forstår at jeg skal være gravid så lenge og bli større 😂 Ja, det er litt rart å tenke på 😅 jeg skulle gjerne ønske jeg var på termin og kunne føde i morgen jeg altså 😅 men vil jo helst hun skal være helt ferdig først. blåtimen skrev (16 minutter siden): Haha, jeg sier dette til samboer hele tiden, "tenk at denne magen skal vokse i over to måneder til" 😂 Skjønner ikke at det er mulig, føler meg enorm allerede 😅 Det er utrolig hvordan de kan vokse disse magene ja 😅 Noen her som har blitt igangsatt så tidlig før? Ble igangsatt første gang men det var ved termin og jeg var helt modent da. Ingen stress. Lurer på hvor lang prosess jeg kan forvente meg 😅
sinusen Skrevet 29. april #1080 Skrevet 29. april Her er det 3 måneder til termin og jeg skjønner heller ikke at det er så lenge til.... Mange ting som skal være på plass innen da, så det er greit at det er en stund til, men likevel. Magen blir nok stor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå