Linnea882 Skrevet 30. april #1081 Skrevet 30. april Hei, er dette termingruppa for juli 2026? ☺️ Og finnes en slik en på facebook også?
lillemeg90 Skrevet 30. april Forfatter #1082 Skrevet 30. april Linnea882 skrev (14 minutter siden): Hei, er dette termingruppa for juli 2026? ☺️ Og finnes en slik en på facebook også? Ja, det er det! det finnes en på Facebook som heter termin juli 2026 1
sinusen Skrevet 1. mai #1083 Skrevet 1. mai Hva kjøper dere av klær i små størrelser? 🤔 Er jo sommer.
lillemeg90 Skrevet 1. mai Forfatter #1084 Skrevet 1. mai sinusen skrev (1 time siden): Hva kjøper dere av klær i små størrelser? 🤔 Er jo sommer. Jeg har kjøpt mest langermede bodyer og tynne bukser, har noen kortermet som jeg tenker kan brukes med en omslags jakke om det ikke blir så varmt. Og slike tynne hjelmluer er fine. om det blir som i fjor blir de nok bare kortermet body og en musselin klut over de varmeste timene. Evt også bare i bleia men opplever at de blir fortere svette uten noe på. Men ikke så lett å vite 😅
sinusen Skrevet 1. mai #1085 Skrevet 1. mai lillemeg90 skrev (21 minutter siden): Jeg har kjøpt mest langermede bodyer og tynne bukser, har noen kortermet som jeg tenker kan brukes med en omslags jakke om det ikke blir så varmt. Og slike tynne hjelmluer er fine. om det blir som i fjor blir de nok bare kortermet body og en musselin klut over de varmeste timene. Evt også bare i bleia men opplever at de blir fortere svette uten noe på. Men ikke så lett å vite 😅 Hva er en hjelmlue?
lillemeg90 Skrevet 1. mai Forfatter #1086 Skrevet 1. mai sinusen skrev (25 minutter siden): Hva er en hjelmlue? Denne typen veldig fine til sommeren. https://www.kappahl.com/nb-no/newbie/accessories/luer-hatter--caps/luer/292508?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-no-performance-max-generic&gad_source=1&gad_campaignid=22298583769&gbraid=0AAAAADzbSR_ZyNyxWvgd31v5bMWtcGxKt&gclid=CjwKCAjwntHPBhAaEiwA_Xp6Rju9iJG8vbY3FAbibVvvrI8NHgVVKOUXY3isVwlgBVO180ucmxYzmhoCz28QAvD_BwE 1
blåtimen Skrevet 4. mai #1087 Skrevet 4. mai Blæh. Vi var hos jordmor forrige uke og da spurte jeg om tanker rundt RS-vaksinen, men jordmor sa at den bare ga beskyttelse i 3 måneder, altså at den var ute før sesongen begynner i november. Så da var jeg egentlig litt innstilt på å droppe den. Men så googler jeg nå og FHI/Helsenorge sier at den gir beskyttelse i 6 måneder og da stiller det seg jo annerledes igjen. Har dere bestemt dere for noe, ene eller andre veien?
sisini Skrevet 4. mai #1088 Skrevet 4. mai blåtimen skrev (7 timer siden): Blæh. Vi var hos jordmor forrige uke og da spurte jeg om tanker rundt RS-vaksinen, men jordmor sa at den bare ga beskyttelse i 3 måneder, altså at den var ute før sesongen begynner i november. Så da var jeg egentlig litt innstilt på å droppe den. Men så googler jeg nå og FHI/Helsenorge sier at den gir beskyttelse i 6 måneder og da stiller det seg jo annerledes igjen. Har dere bestemt dere for noe, ene eller andre veien? Jeg har bestemt meg for å ta den, men jordmor var enig i at det ikke var værste risiko-sesongen. Så er mest på grunn av 2-åringen i bhg. sinusen skrev (På 1.5.2026 den 17.28): Hva kjøper dere av klær i små størrelser? 🤔 Er jo sommer. Med storesøster født i juli 2024 var hun nesten bare i bare bleie eller body i starten. Var varmt og vi var mye hud mot hud. Har også noen tynne bukser og typ 2 pysjer. Da likte jeg ikke pysjer, synes bodyer var mye lettere for bleieskift, så storesøster sov i body+sovepose i stedet for pysj.
Anonymis1236 Skrevet 4. mai #1089 Skrevet 4. mai blåtimen skrev (9 timer siden): Blæh. Vi var hos jordmor forrige uke og da spurte jeg om tanker rundt RS-vaksinen, men jordmor sa at den bare ga beskyttelse i 3 måneder, altså at den var ute før sesongen begynner i november. Så da var jeg egentlig litt innstilt på å droppe den. Men så googler jeg nå og FHI/Helsenorge sier at den gir beskyttelse i 6 måneder og da stiller det seg jo annerledes igjen. Har dere bestemt dere for noe, ene eller andre veien? Jeg skal ta den. Jeg tar ikke sjansen på alternativet. 6 mnd er ut januar, så da er jo sesongen godt i gang og babyen begynner å bli mer robust.
blåtimen Skrevet 4. mai #1090 Skrevet 4. mai sisini skrev (1 time siden): Jeg har bestemt meg for å ta den, men jordmor var enig i at det ikke var værste risiko-sesongen. Så er mest på grunn av 2-åringen i bhg. Med storesøster født i juli 2024 var hun nesten bare i bare bleie eller body i starten. Var varmt og vi var mye hud mot hud. Har også noen tynne bukser og typ 2 pysjer. Da likte jeg ikke pysjer, synes bodyer var mye lettere for bleieskift, så storesøster sov i body+sovepose i stedet for pysj. Ja, jordmor la vekt på det også, at vi ikke har barn fra før. Vi skal jo være hjemme i hele permisjonstiden begge to pga helsa mi, så føler sånn sett at vi har veldig lav risiko for smitte.. Uten erfaring å snakke om så tror jeg vi også går mest for bare bodyer i de minste størrelsene. Her vi bor er det stort sett god temperatur om sommeren, så bodyer og evt lette tepper over i vogna og sånt tror jeg holder frem til høsten. Dere med erfaring fra før; hvor mange nattposer(hvis man går for alternativet nattposer > dyner) bør man ha? Jeg tenker 2 er nok, så har man en ren en når den andre er til vask, eller?
Overthinking Skrevet 5. mai #1091 Skrevet 5. mai Kommer nok ikke til å ta RS-vaksinen. Vi har ikke barn fra før, så tenker det sammen med at vi i hovedsak får barn utenom RS-sesong gjør at jeg velger det. 1
sisini Skrevet 5. mai #1092 Skrevet 5. mai blåtimen skrev (14 timer siden): Dere med erfaring fra før; hvor mange nattposer(hvis man går for alternativet nattposer > dyner) bør man ha? Jeg tenker 2 er nok, så har man en ren en når den andre er til vask, eller? Vi har bare en i str 0-6mnd og en i str 3-18mnd 😅 Har tørketeommel, så fikk alltid vasket på en dag.
blåtimen Skrevet 5. mai #1093 Skrevet 5. mai sisini skrev (1 time siden): Vi har bare en i str 0-6mnd og en i str 3-18mnd 😅 Har tørketeommel, så fikk alltid vasket på en dag. Takk for svar! Vi skal gå til innkjøp av tørketrommel før baby kommer. Har gått fint uten når det bare er oss to, men ser for meg at det blir digg å ha i baby- og småbarnstiden. Tror jeg kjøper to likevel da, fikk en god deal på 2 pent brukte på finn 🤝
Anonymis1236 Skrevet 5. mai #1094 Skrevet 5. mai blåtimen skrev (18 timer siden): Dere med erfaring fra før; hvor mange nattposer(hvis man går for alternativet nattposer > dyner) bør man ha? Jeg tenker 2 er nok, så har man en ren en når den andre er til vask, eller? Hvis du får en gulper trenger du kanskje flere, men det ser du jo etterhvert. Jeg hadde tre med min nr 2 og syns det var litt knapt. Ikke noe hyggelig å ta på en våt pose etter han gulpet opp melken etter nattamming. 1
sinusen Skrevet 5. mai #1095 Skrevet 5. mai Fordeler/ulemper med nattpose/dyne? Vi får låne dyne og dynetrekk.
Overthinking Skrevet 6. mai #1096 Skrevet 6. mai sinusen skrev (11 timer siden): Fordeler/ulemper med nattpose/dyne? Vi får låne dyne og dynetrekk. Jeg har bare hørt ting, ingen erfaring selv. Men dyne kan de jo sparke av seg etterhvert som de begynner med det. Jeg har tenkt å bruke dyne i starten, også gå over til nattpose etterhvert.
blåtimen Skrevet 6. mai #1097 Skrevet 6. mai sinusen skrev (14 timer siden): Fordeler/ulemper med nattpose/dyne? Vi får låne dyne og dynetrekk. Jeg har heller ingen erfaring, men syns bare nattpose føles tryggest siden det ikke er noen fare for at den kan havne over ansiktet. Tror dog det er veldig smak og behag, ser mange foretrekker dyne.
blåtimen Skrevet 6. mai #1098 Skrevet 6. mai Haha, jeg sitter og går gjennom det vi har samlet av babytøy til nå (sykt kos🥹) og innser at jeg har et helt tullete spørsmål. HVA er forskjellen på pysjer og langermet bodyer så tidlig? Hvordan sorterer jeg de i to hauger når de føles ut som så like plagg 😂
Anonymis1236 Skrevet 6. mai #1099 Skrevet 6. mai sinusen skrev (15 timer siden): Fordeler/ulemper med nattpose/dyne? Vi får låne dyne og dynetrekk. Jeg foretrakk pose fordi mine to eldste beveget seg hele natten lang. Dyne lå på i ca. 4 min.
sisini Skrevet 6. mai #1100 Skrevet 6. mai sinusen skrev (22 timer siden): Fordeler/ulemper med nattpose/dyne? Vi får låne dyne og dynetrekk. Vi brukte nattpose til ca 1år. Var veldig fint når jeg nattammet og la baby tilbake i bedside crib så holdt baby seg jevnt varm hele tiden 😊 i tillegg til det med at den ikke sparkes av eller kommer over luftveier. blåtimen skrev (7 timer siden): Haha, jeg sitter og går gjennom det vi har samlet av babytøy til nå (sykt kos🥹) og innser at jeg har et helt tullete spørsmål. HVA er forskjellen på pysjer og langermet bodyer så tidlig? Hvordan sorterer jeg de i to hauger når de føles ut som så like plagg 😂 pysjer har også bein generelt. Noen kaller det heldress 😊 En typisk body er en omslagsvariant med knepping mellom beina i de minste størrelsene. Body til venstre (ikke omslag) og pysj til høyre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå