blåtimen Skrevet 7. mai #1101 Skrevet 7. mai sisini skrev (17 timer siden): Vi brukte nattpose til ca 1år. Var veldig fint når jeg nattammet og la baby tilbake i bedside crib så holdt baby seg jevnt varm hele tiden 😊 i tillegg til det med at den ikke sparkes av eller kommer over luftveier. pysjer har også bein generelt. Noen kaller det heldress 😊 En typisk body er en omslagsvariant med knepping mellom beina i de minste størrelsene. Body til venstre (ikke omslag) og pysj til høyre. Aaah, oki, takk 😂🙏🏻 Da har vi nok pysjer hvertfall. Har også en god del bodyer med ermer. Noen som har erfaring med sommerbaby og vil gi et anslag på hvor mange ermeløse bodyer man bør ha? Per nå har vi bare to, tipper det blir litt lite i sommervarmen.
blåtimen Skrevet 7. mai #1102 Skrevet 7. mai Nå har vi gjort et solid innhugg i utstyrslisten og det er så deilig!! Mangler egentlig bare babycall, et stellebord til(kom frem til at vi vil ha et i hver etasje 😅), noen kurver til organisering av stellegreier og i kommoden med klær samt et par klesplagg til. Neste prosjekt blir å skrive liste og pakke fødebag 🤓 Pluss at jeg føler behov for å ta et skikkelig røsk i huset. Rydde og kvitte oss med ting i alle skap og skuffer og boder. Hater å føle at det er fullt her før baby kommer. Formen er ikke så god, men tar jeg én skuff her og én hylle der så kommer man jo i mål til slutt. Må også spise oss litt ut av fryseren så vi kan fylle den igjen med lettvint ferdiglaget mat til barsel. Skal lage noen gryter i store porsjoner og bake fylte grove horn hvertfall, rop ut om noen har tips til annen mat som er egnet til formålet 🙏🏻 1
sinusen Skrevet 7. mai #1103 Skrevet 7. mai blåtimen skrev (3 timer siden): Nå har vi gjort et solid innhugg i utstyrslisten og det er så deilig!! Mangler egentlig bare babycall, et stellebord til(kom frem til at vi vil ha et i hver etasje 😅), noen kurver til organisering av stellegreier og i kommoden med klær samt et par klesplagg til. Neste prosjekt blir å skrive liste og pakke fødebag 🤓 Pluss at jeg føler behov for å ta et skikkelig røsk i huset. Rydde og kvitte oss med ting i alle skap og skuffer og boder. Hater å føle at det er fullt her før baby kommer. Formen er ikke så god, men tar jeg én skuff her og én hylle der så kommer man jo i mål til slutt. Må også spise oss litt ut av fryseren så vi kan fylle den igjen med lettvint ferdiglaget mat til barsel. Skal lage noen gryter i store porsjoner og bake fylte grove horn hvertfall, rop ut om noen har tips til annen mat som er egnet til formålet 🙏🏻 Det høres ut som du har god kontroll!! 🤩 Vi har rett og slett litt oppussing som skal gjøres før baby kommer, og alt av møbler må på plass. Så vi mangler også mye utstyr. Var hos legen i dag, og kom ut med en sykmelding (gradert, men større grad enn jeg så for meg)... Har vært i ganske dårlig form enkelte dager, men jeg er jo ikke syk. Føles kjipt. Håper jeg rekker å føle at jeg er litt ovenpå igjen snart, og har ork til å gjøre noe særlig forberedelser. Har bestilt babypakke fra Libero, da, mens jeg satt og venta på legekontoret...
blåtimen Skrevet 7. mai #1104 Skrevet 7. mai sinusen skrev (34 minutter siden): Det høres ut som du har god kontroll!! 🤩 Vi har rett og slett litt oppussing som skal gjøres før baby kommer, og alt av møbler må på plass. Så vi mangler også mye utstyr. Var hos legen i dag, og kom ut med en sykmelding (gradert, men større grad enn jeg så for meg)... Har vært i ganske dårlig form enkelte dager, men jeg er jo ikke syk. Føles kjipt. Håper jeg rekker å føle at jeg er litt ovenpå igjen snart, og har ork til å gjøre noe særlig forberedelser. Har bestilt babypakke fra Libero, da, mens jeg satt og venta på legekontoret... Skjønner at det føles kjipt, men det er jo egentlig veldig bra at du har fått deg sykemelding ❤️ Mye bedre at du får litt ro til å hente deg inn og forbedre deg på baby enn å strekke deg for tynn og være totalt utslitt når baby kommer. Håper det har ønsket effekt 🤞🏻❤️
blåtimen Skrevet 10. mai #1105 Skrevet 10. mai Selv om jeg er fornøyd med at jeg endelig har fått god kontroll på blodsukkeret og klarer å sette riktig mengde insulin til måltider og sånt så begynner jeg å bli lei altså 🫠 På seks uker har jeg satt over 100 sprøyter med insulin og stukket meg i fingrene over 200 ganger. Å hele tiden måtte huske på å sette sprøytene og tenke på hva som er to timer etter jeg begynte på et måltid er overraskende mentalt krevende 😂 Og så vil jeg bare sutre litt over at jeg savner å kunne spise italiensk pizza og nystekt brød og å ta en is i solveggen. Og drikke noe annet enn vann! Its a boring life i disse dager når kroppen er tung og formen er dårlig og så kan jeg ikke engang kose meg med mat... Men det er bare 61 dager til jeg senest skal settes i gang, så jeg teller ned og dagdrømmer om pizza i mellomtiden 🤓🍕
Overthinking Skrevet 11. mai #1106 Skrevet 11. mai blåtimen skrev (13 timer siden): Selv om jeg er fornøyd med at jeg endelig har fått god kontroll på blodsukkeret og klarer å sette riktig mengde insulin til måltider og sånt så begynner jeg å bli lei altså 🫠 På seks uker har jeg satt over 100 sprøyter med insulin og stukket meg i fingrene over 200 ganger. Å hele tiden måtte huske på å sette sprøytene og tenke på hva som er to timer etter jeg begynte på et måltid er overraskende mentalt krevende 😂 Og så vil jeg bare sutre litt over at jeg savner å kunne spise italiensk pizza og nystekt brød og å ta en is i solveggen. Og drikke noe annet enn vann! Its a boring life i disse dager når kroppen er tung og formen er dårlig og så kan jeg ikke engang kose meg med mat... Men det er bare 61 dager til jeg senest skal settes i gang, så jeg teller ned og dagdrømmer om pizza i mellomtiden 🤓🍕 Uff, skjønner godt at det føles utrolig kjipt ut! Ille nok å være gravid i utgangspunktet, men når man ikke kan spise noe godt i tillegg.. Jeg går inn i min siste arbeidsuke på jobb nå, og det skal bli godt! Jeg har blitt ganske trøtt i det siste, og føler jeg kun har energi de første timene i løpet av dagen. Så det skal bli godt å ha de hjemme og ikke mens jeg er på jobb, så vi får kommet i mål med de siste tingene. Jeg var på babyshopping i helgen og har endelig fått på plass nyfødt bilsete ☺️ I tillegg kjøpte jeg madrass til bed side crib, regntrekk til vogn og fikk hentet ut gratis bleiebøtte på Barnas hus. Nå mangler vi bare stellematte, litt forbruksvarer og litt apotekting.
blåtimen Skrevet 11. mai #1107 Skrevet 11. mai Overthinking skrev (52 minutter siden): Uff, skjønner godt at det føles utrolig kjipt ut! Ille nok å være gravid i utgangspunktet, men når man ikke kan spise noe godt i tillegg.. Jeg går inn i min siste arbeidsuke på jobb nå, og det skal bli godt! Jeg har blitt ganske trøtt i det siste, og føler jeg kun har energi de første timene i løpet av dagen. Så det skal bli godt å ha de hjemme og ikke mens jeg er på jobb, så vi får kommet i mål med de siste tingene. Jeg var på babyshopping i helgen og har endelig fått på plass nyfødt bilsete ☺️ I tillegg kjøpte jeg madrass til bed side crib, regntrekk til vogn og fikk hentet ut gratis bleiebøtte på Barnas hus. Nå mangler vi bare stellematte, litt forbruksvarer og litt apotekting. Så deilig med siste arbeidsuke! Skjønner godt at det føles bedre å skulle ta de få timene med energi hjemme enn på jobb. Det er moro med litt nesting! Bilstol er jo og en av de få tingene det er faktisk viktig å ha på plass før baby. Bleiebøtte har jeg ikke engang på lista mi, har lest noen si at det er helt unødvendig og vanlig søppelbøtte med lokk duger, men tipper det kommer an på hvem du spør som så mye annet 😂
Overthinking Skrevet 11. mai #1108 Skrevet 11. mai blåtimen skrev (4 minutter siden): Så deilig med siste arbeidsuke! Skjønner godt at det føles bedre å skulle ta de få timene med energi hjemme enn på jobb. Det er moro med litt nesting! Bilstol er jo og en av de få tingene det er faktisk viktig å ha på plass før baby. Bleiebøtte har jeg ikke engang på lista mi, har lest noen si at det er helt unødvendig og vanlig søppelbøtte med lokk duger, men tipper det kommer an på hvem du spør som så mye annet 😂 Tenker man trenger litt størrelse på den vanlige søppelbøtten, ellers blir den jo full etter kun 2-3 bleier kanskje 😂 Også var den gratis, så tenkte det var greit da.
blåtimen Skrevet 11. mai #1109 Skrevet 11. mai Overthinking skrev (48 minutter siden): Tenker man trenger litt størrelse på den vanlige søppelbøtten, ellers blir den jo full etter kun 2-3 bleier kanskje 😂 Også var den gratis, så tenkte det var greit da. Sant! Ja, jeg hadde ikke nølt om jeg fikk den gratis 😂 Men er langt til nærmeste barnas hus herfra.
sisini Skrevet 11. mai #1110 Skrevet 11. mai Jeg tenker den er «gratis» fordi de trenger spesielle poser som koster alt for mye haha 😅 Vi kjøper de fra drittposer.no men innimellom er det salg på de posene på barnas hus også. Om man trenger de eller ikke er vel litt avhengig av hvor sensitiv man er for lukt 🫢
Kaizerr Skrevet 12. mai #1111 Skrevet 12. mai Hvordan går det med dere? Jeg hadde kontroll hos jordmor i dag og når hun lyttet på babyen med doppler merket hun at pulsen var ganske høy og at hun ikke roet seg ned. Vi tok en god pause og prøvde på nytt, men ingenting var forandret, så jeg ble sendt til sykehuset for CTG. Hun roet seg ikke ned da heller, så etter en time ble jeg sendt hjem med kommentaren om at pulsen ikke klassifiseres som normal, og jeg må inn igjen til ny CTG i morgen formiddag. Hun er virkelig aktiv, og tar ingen pauser. Selv etter jeg var på sykehuset har hun ikke roet seg særlig ned😔jeg er skikkelig bekymret for at jeg har en stresset baby der inne og at det er noe som ikke stemmer, men jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte ringe inn om det plutselig ble mindre liv. 3
lillemeg90 Skrevet 12. mai Forfatter #1112 Skrevet 12. mai Forstår godt du blir bekymret @Kaizerr❤️ ble det tatt ultralyd også? Hvor mange uker er du nå? Har vært litt stille fra meg også i det siste. Det har vært mange bekymringer de siste ukene og snakk om at baby må ut ganske snart. Nå virker det heldigvis som det er litt stabilisert så vi får ta en uke om gangen og se. 31+5 i dag, og håper jeg kan ha henne på innsiden til uke 36. Kanskje mer realistisk mellom uke 34 og 36. 2
Kaizerr Skrevet 12. mai #1113 Skrevet 12. mai Jeg har tenkt mye på deg @lillemeg90❤️🩹 Kan virkelig skjønne at bekymringene er mange! Det er godt å høre at det har stabilisert seg litt nå og jeg krysser fingrene for at hun blir der inne lengst mulig og at det fortsetter å holde seg stabilt. Jeg er 28+2 i dag. De tok kun CTG, og det blir det samme i morgen også, men jeg regner med at de gjør noen andre undersøkelser om den ikke skulle være normal i morgen heller. 1
lillemeg90 Skrevet 12. mai Forfatter #1114 Skrevet 12. mai Husk at du kan ta kontakt i dag også @Kaizerr om du synes det ikke blir bedre. Selv om de sa mindre liv er det greit å ta kontakt om det er svært mye liv også ❤️ 1
Overthinking Skrevet 13. mai #1115 Skrevet 13. mai Kaizerr skrev (14 timer siden): Hvordan går det med dere? Jeg hadde kontroll hos jordmor i dag og når hun lyttet på babyen med doppler merket hun at pulsen var ganske høy og at hun ikke roet seg ned. Vi tok en god pause og prøvde på nytt, men ingenting var forandret, så jeg ble sendt til sykehuset for CTG. Hun roet seg ikke ned da heller, så etter en time ble jeg sendt hjem med kommentaren om at pulsen ikke klassifiseres som normal, og jeg må inn igjen til ny CTG i morgen formiddag. Hun er virkelig aktiv, og tar ingen pauser. Selv etter jeg var på sykehuset har hun ikke roet seg særlig ned😔jeg er skikkelig bekymret for at jeg har en stresset baby der inne og at det er noe som ikke stemmer, men jeg fikk bare beskjed om at jeg måtte ringe inn om det plutselig ble mindre liv. Ånei, så kjipt! Håper det bare er noe forbigående og at hun roer seg og blir inni der lenge ❤️ Lykke til på neste kontroll. lillemeg90 skrev (13 timer siden): Forstår godt du blir bekymret @Kaizerr❤️ ble det tatt ultralyd også? Hvor mange uker er du nå? Har vært litt stille fra meg også i det siste. Det har vært mange bekymringer de siste ukene og snakk om at baby må ut ganske snart. Nå virker det heldigvis som det er litt stabilisert så vi får ta en uke om gangen og se. 31+5 i dag, og håper jeg kan ha henne på innsiden til uke 36. Kanskje mer realistisk mellom uke 34 og 36. Så dumt at det er mye bekymringer, men godt å høre at det har stabilisert seg litt i det siste. Krysser fingrene for at du får gå helt til uke 36! 🤞 Her er jeg kommet til uke 34 og er offsielt høygravid om 4 dager! 😃 Kjenner tredjetrimester om dagen, for jeg er begynt å bli ganske trøtt og sover på sofaen en time stort sett hver dag. I dag er siste dagen min på jobb, og jeg kjenner det blir godt. Så kan jeg bruke de få timene hvor jeg har energi på å ordne de siste tingene som må på plass. Jeg var å shoppet litt i helgen, så nå har vi fått på plass nyfødt bilstol og litt diverse andre ting. Stort sett noen småting som mangler nå, før alt er på plass. 2
lillemeg90 Skrevet 13. mai Forfatter #1116 Skrevet 13. mai Takk @Overthinking❤️ så deilig med permisjon nå da, det blir nok fint å få hentet seg inn litt. Og deilig å ha fått en del på plass. @Kaizerr hvordan gikk det i dag? ❤️
blåtimen Skrevet 13. mai #1117 Skrevet 13. mai Så stressende, @Kaizerr! Håper de har sjekket godt opp i dag og at jenta di har det bra inni der. ❤️
blåtimen Skrevet 13. mai #1118 Skrevet 13. mai Vi var på vekstkontroll på sykehuset og lillegutt vokser fremdeles akkurat som han skal ☺️❤️ +8% vs +5% for en måned siden, så det telte visst som ikke markant økning. Nå blir neste kontroll i uke 36 og da kunne det bli snakk om å sette igangsettelsesdato, men hun poengterte heldigvis igjen at så lenge både baby og jeg har det bra så kan jeg gå til 39+6 før de gjør noe. Var lite fan av hun legen i dag da, følte hun prøvde å gi meg dårlig samvittighet over mengden insulin jeg tar. Poengterte flere ganger at de har som mål at man skal bruke minst mulig insulin siden det er et veksthormon. Som om jeg setter insulin for moro skyld 🫠 Forrige kontroll på sykehuset fikk jeg jo beskjed om at jeg måtte ta mer insulin for å kunne spise mer karbo siden jeg hadde så mye ketoner i urinen.. Sånn ellers har jeg mer og mer vondt i symfysen og sliter en del med det. På det verste er det nesten så tårene spruter når jeg skal snu meg i senga om natten. Syns det er litt tungt i og med at det er to måneder igjen. Fysioterapeuten jeg gikk hos tidligere er i nabokommunen og de ville helst at jeg dro til en i egen kommune neste gang og jeg syns det er litt tiltak å dra til noen ukjente 🫣 Men on the bright side så koser jeg meg veldig med nesting om dagen 😍 Snart skal jeg i gang med å vaske bittelite babytøy, tenkte jeg. ❤️
sinusen Skrevet 13. mai #1119 Skrevet 13. mai Fint å lese litt oppdateringer her inne og håper å høre fra @Kaizerrsnart ❤️❤️ Jeg har blitt sykmeldt av diverse grunner, så skal være flink og pleie meg selv. Har en del hus og utstyrsting som gjenstår. Skal jobbe minst 50% og får tatt alt av helseoppfølging i sykmeldt-tiden, så er strengt tatt ikke så veldig mye "tid til å være sykmeldt". Men det går bra ellers. Kroppen føles grei, sliter mest med hodet for å være ærlig. Håper sykmeldingen gjør at jeg kan jobbe cirka til permisjonen starter - som jo er ganske mange uker til for min del, cirka to måneder igjen.
lillemeg90 Skrevet 13. mai Forfatter #1120 Skrevet 13. mai @blåtimen i alle dager. Det var da litt av en holdning, dette var gynekolog? @sinusen så bra du har blitt sykemeldt! Om det likevel føles for mye så er det ikke et nederlag å bli 100% sykemeldt ❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå