blåtimen Skrevet 13. mai #1121 Skrevet 13. mai lillemeg90 skrev (21 minutter siden): @blåtimen i alle dager. Det var da litt av en holdning, dette var gynekolog? @sinusen så bra du har blitt sykemeldt! Om det likevel føles for mye så er det ikke et nederlag å bli 100% sykemeldt ❤️ Hun var lege i følge innkallingsbrevet.. ung, sikkert ikke stort eldre enn meg. 🫣
Kaizerr Skrevet 13. mai #1122 Skrevet 13. mai En liten oppdatering herfra. Jeg var inne på sykehuset igjen i dag, og CTG-en viste egentlig det samme som i går. Hun ligger fortsatt i det høyeste skiktet puls-messig, rundt 160, og er fortsatt veldig aktiv uten noen tydelige hvilepauser når jeg har tatt målingene. De konkluderte med at alt var normalt med henne, og at det ikke var behov for videre oppfølging. Jeg skal være ærlig og si at det kjennes litt utrygt, nettopp fordi jeg i utgangspunktet ble sendt til sykehuset på samme grunnlag som jeg nå ble sendt hjem på. Men samtidig så må jeg bare prøve å stole på at de har gjort en god vurdering og ikke la tidligere svangerskapsangst få ta helt overhånd. @Overthinking Uke 34 allerede og siste dag på jobb, det må jo føles skikkelig godt! Så fint å ha fått på plass så mye, det begynner jo å nærme seg for deg nå! 🥰 @blåtimen Først og fremst så godt at lillegutt vokser som han skal! Jeg skjønner godt at du ble satt ut og irritert over den insulin-kommentaren, det var jo en veldig unødvendig ting å legge på samvittigheten din😔 @sinusen Det høres ut som om du har fortjent å få senke skuldrene dine litt nå! Det er slitsomt når hodet ikke spiller på lag. Håper at sykmeldingen gir deg litt rom til å hente deg inn og at de siste ukene frem mot permisjon blir litt snillere med deg❤️ 1
sinusen Skrevet 14. mai #1123 Skrevet 14. mai @Kaizerr Jeg synes det høres ut som de har tatt en god sjekk og jeg tror du fint kan stole på konklusjonen. Fint å ha gjort sjekk. Man blir jo aldri så godt oppfulgt som man blir under svangerskap (og babyen også), så de dobbeltsjekker jo og passer på. 🥰 Håper du greier å slappe av. Og takk ❤️
lillemeg90 Skrevet 14. mai Forfatter #1124 Skrevet 14. mai Så godt å høre du fikk en skikkelig sjekk @Kaizerr❤️ hadde de vært i tvil ville de nok ikke sendt deg hjem. Men husk at du alltid bør stole på magefølelsen din, og ring inn igjen om du føler behovet for det. @blåtimen tydligvis ikke en som har helt kontroll på hvordan det fungerer med svangerskapsdiabetes🙈
Anonymis1236 Skrevet 15. mai #1125 Skrevet 15. mai Kaizerr skrev (På 13.5.2026 den 23.59): En liten oppdatering herfra. Jeg var inne på sykehuset igjen i dag, og CTG-en viste egentlig det samme som i går. Hun ligger fortsatt i det høyeste skiktet puls-messig, rundt 160, og er fortsatt veldig aktiv uten noen tydelige hvilepauser når jeg har tatt målingene. De konkluderte med at alt var normalt med henne, og at det ikke var behov for videre oppfølging. Jeg skal være ærlig og si at det kjennes litt utrygt, nettopp fordi jeg i utgangspunktet ble sendt til sykehuset på samme grunnlag som jeg nå ble sendt hjem på. Men samtidig så må jeg bare prøve å stole på at de har gjort en god vurdering og ikke la tidligere svangerskapsangst få ta helt overhånd. @Overthinking Uke 34 allerede og siste dag på jobb, det må jo føles skikkelig godt! Så fint å ha fått på plass så mye, det begynner jo å nærme seg for deg nå! 🥰 @blåtimen Først og fremst så godt at lillegutt vokser som han skal! Jeg skjønner godt at du ble satt ut og irritert over den insulin-kommentaren, det var jo en veldig unødvendig ting å legge på samvittigheten din😔 @sinusen Det høres ut som om du har fortjent å få senke skuldrene dine litt nå! Det er slitsomt når hodet ikke spiller på lag. Håper at sykmeldingen gir deg litt rom til å hente deg inn og at de siste ukene frem mot permisjon blir litt snillere med deg❤️ Jeg tror det er viktig og riktig å lytte litt ekstra når du har en følelse av uro. Du må i allefall ikke la det at du har blitt «avvist» begrense videre kontakt med helsevesenet. Så er det jo sånn at leger er like forskjellige som alle andre mennesker, og det jobber mange lite serviceinnstile og uempatiske folk også i helsevesenet.
blåtimen Skrevet 17. mai #1126 Skrevet 17. mai Gratulerer med dagen, damer 🥰 Håper dere har funnet noe behagelig fintøy å ha på og ellers feirer dagen på egne kompromisser! Her blir det en rolig formiddag hjemme og grilling hos foreldrene mine i ettermiddag - mer hadde ikke denne kroppen behov for i år, kjenner jeg 😅🙏🏻
lillemeg90 Skrevet 17. mai Forfatter #1127 Skrevet 17. mai Gratulerer med dagen alle ❤️ her ble det faktisk bunad og jeg følte meg fin 🥰 så det var fint! Vi var og såg på barna som gikk i toget og på skolen etterpå, så reiste jeg hjem også sov 2 timer mens de andre gikk i folketoget 😅🫶🏻 2
blåtimen Skrevet 17. mai #1128 Skrevet 17. mai lillemeg90 skrev (1 time siden): Gratulerer med dagen alle ❤️ her ble det faktisk bunad og jeg følte meg fin 🥰 så det var fint! Vi var og såg på barna som gikk i toget og på skolen etterpå, så reiste jeg hjem også sov 2 timer mens de andre gikk i folketoget 😅🫶🏻 Ikke verst at du fikk på deg bunaden 🤩 Her var den trang allerede i fjor, så det var et tapt prosjekt fra start 😂 Men hadde på en rød kjole med smock i brystet og sexy hvite støttestrømper, haha 😆
lillemeg90 Skrevet 17. mai Forfatter #1129 Skrevet 17. mai blåtimen skrev (1 time siden): Ikke verst at du fikk på deg bunaden 🤩 Her var den trang allerede i fjor, så det var et tapt prosjekt fra start 😂 Men hadde på en rød kjole med smock i brystet og sexy hvite støttestrømper, haha 😆 Hjelper å ha gått ned nesten 10 kg i graviditeten 🙈 ikke at det anbefales altså. Men hadde nok ikke gått om jeg gikk opp forventet antall kg. Hørtes fint ut med rød kjole da 😍 1
Anonymis1236 Skrevet 18. mai #1130 Skrevet 18. mai Gratulerer! Bunaden min har belte i livet og passer absolutt ikke under graviditet. Men jeg fant en fin kjole som er trang på riktig plass. Har gått opp over 12 kilo så føler meg ganske blubby for tiden🤔
lillemeg90 Skrevet 18. mai Forfatter #1131 Skrevet 18. mai Andre som er sultne om dagen? Jeg har hatt veldig dårlig matlyst og den er ikke så mye bedre, men blir sånn akutt sulten og må ha mat 😅 men når jeg spiser orker jeg lite, siden hun fremdeles ligger veldig høyt.
lillemeg90 Skrevet 18. mai Forfatter #1132 Skrevet 18. mai Anonymis1236 skrev (Akkurat nå): Gratulerer! Bunaden min har belte i livet og passer absolutt ikke under graviditet. Men jeg fant en fin kjole som er trang på riktig plass. Har gått opp over 12 kilo så føler meg ganske blubby for tiden🤔 Du var nok veldig fin likevel ❤️ men forstår følelsen.
Anonymis1236 Skrevet 18. mai #1133 Skrevet 18. mai lillemeg90 skrev (6 minutter siden): Andre som er sultne om dagen? Jeg har hatt veldig dårlig matlyst og den er ikke så mye bedre, men blir sånn akutt sulten og må ha mat 😅 men når jeg spiser orker jeg lite, siden hun fremdeles ligger veldig høyt. Jeg er også veldig ofte sulten, men med lite plass. Blir kvalm om jeg blir for sulten. Spiser dermed hyppig😂 hvis du har gått ned mye kan det jo være kroppen som vil ta igjen?
lillemeg90 Skrevet 18. mai Forfatter #1134 Skrevet 18. mai Anonymis1236 skrev (4 minutter siden): Jeg er også veldig ofte sulten, men med lite plass. Blir kvalm om jeg blir for sulten. Spiser dermed hyppig😂 hvis du har gått ned mye kan det jo være kroppen som vil ta igjen? Ja, jeg har tenkt tanken men hadde litt å ta av så det er ikke farlig med vektnedgangen, og har likevel noen kg for mye så har sånn sett et "ammelager". Men de sier vel at man trenger ca 500 kalorier ekstra i 3. Trimester og realiteten er at jeg nok såvidt har fått i meg rundt 1000-1500 kalorier til dagen hele svangerskapet, så ikke rart om kroppen tenker den må lagre litt likevel
blåtimen Skrevet 18. mai #1135 Skrevet 18. mai lillemeg90 skrev (3 timer siden): Andre som er sultne om dagen? Jeg har hatt veldig dårlig matlyst og den er ikke så mye bedre, men blir sånn akutt sulten og må ha mat 😅 men når jeg spiser orker jeg lite, siden hun fremdeles ligger veldig høyt. Jeg er helt desperat sulten om morgenen for tiden 😅 Får tilbake litt morgenkvalme hvis jeg ikke går og spiser med én gang jeg står opp. Er egentlig en del sulten gjennom dagen også, men det er fordi jeg også har dårlig matlyst og bare utsetter å spise siden maten ikke frister. Ikke så god taktikk, haha 😅 Han ligger veldig høyt her også. Merker mye press oppover mot ribbeina og sånt, kjennes generelt veldig trangt ut. Og la oss ikke snakke om kortpustetheten som har nådd nye høyder her om dagen, kan ligge i senga og føle meg andpusten før jeg i det hele tatt står opp 😂 1
sinusen Skrevet 18. mai #1136 Skrevet 18. mai Jeg tror min gutt ligger ganske lavt, egentlig. Kjenner han ikke spesielt høyt, føler jeg. Noen ganger (egentlig ganske ofte) kjenner jeg kiling/bobler helt nede ved lysken. Men synes det er utrolig vanskelig å gjette plassering og tror han fortsatt turner rundt en del 😂Har passert 30 uker nå. Skal til jordmor i morgen, spent på det.
sisini Skrevet 18. mai #1137 Skrevet 18. mai lillemeg90 skrev (11 timer siden): Andre som er sultne om dagen? Jeg har hatt veldig dårlig matlyst og den er ikke så mye bedre, men blir sånn akutt sulten og må ha mat 😅 men når jeg spiser orker jeg lite, siden hun fremdeles ligger veldig høyt. Her er det motsatt! Fra å være mye fysen tidligere så har jeg siste uka følt at livmoren presser på magesekken og at jeg ikke har plass til noe mat. Har spist en del mindre enn jeg pleier og faktisk gått ned litt i vekt i det siste, så håper ikke dette varer 🙈 Sprenger så fælt i magen og det er fremdeles lenge igjen til august 🙈🙈 Sist graviditet gikk jeg opp 10kg og så ned 15kg så burde egentlig ha litt å tære på for amming.
sisini Skrevet 18. mai #1138 Skrevet 18. mai Apropos magen og sånn så tok jeg meg selv i å trekke inn magen for bilder på 17. mai. Er jo superteit at det er blitt en vane som fremdeles varer inn i tredje trimester 😂
Kaizerr Skrevet 18. mai #1139 Skrevet 18. mai sisini skrev (34 minutter siden): Apropos magen og sånn så tok jeg meg selv i å trekke inn magen for bilder på 17. mai. Er jo superteit at det er blitt en vane som fremdeles varer inn i tredje trimester 😂 Jeg må le litt, fordi jeg kjenner meg litt igjen😂 jeg prøvde å trekke inn magen når jeg skulle passere noen i folkemengden i går. Det funket dårlig😂
blåtimen Skrevet 23. mai #1140 Skrevet 23. mai Tenk som vi begynner å nærme oss og møte babyene våre ❤️ Jeg får litt panikk av tanken fordi jeg fremdeles føler det er mye jeg vil få gjort før baby kommer, men guri som jeg gleder meg, både til å møte han og til å slutte og være gravid 😅🥹❤️ 33+0 i dag. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå