Anonymis1236 Skrevet 24. juni #1221 Skrevet 24. juni blåtimen skrev (18 timer siden): Og sånn ellers, det er flere ting i kurset jeg ikke har fått til like godt. Sliter for eksempel veldig med å skulle visualisere mens jeg gjør oppoverpusten - så det har jeg nesten ikke øvd på i det hele tatt. Tenker hypnobirthing-teknikken er lagt opp litt slik at man velge de tingene man resonnerer med og øve godt på de og ikke stresse med det man ikke får til like godt 🥰 sisini skrev (17 timer siden): @blåtimen Takk for svar! Ja, enig i at det er litt sånn plukk og miks 😊 Tror bare jeg har hørt på filen 2 ganger så får høre mer på den! Jeg strever også med visualiseringene ved oppusten. Klarer det i sånn 2-3sekunder bare og føler det er litt kort haha 😅 Men føler også jeg har god tid til å øve mer. Fremdeles noen dager til jeg går inn i fasen som «høygravid». Min erfaring er at jordmor hjelper en med å fokusere på det som er viktig under akkurat fødselen din. Jeg har hatt to styrtfødsler, så det var ikke så mye tid til å fokusere på visualisering. Jeg fikk en oksygenmaske til å puste i som jeg syns hjalp godt, da sa jordmor «pust inn, pust ut» og hvor lenge. Jeg syns jordmor gjorde en kjempejobb med å forstå hva jeg trengte😀
blåtimen Skrevet 24. juni #1222 Skrevet 24. juni Anonymis1236 skrev (8 timer siden): Min erfaring er at jordmor hjelper en med å fokusere på det som er viktig under akkurat fødselen din. Jeg har hatt to styrtfødsler, så det var ikke så mye tid til å fokusere på visualisering. Jeg fikk en oksygenmaske til å puste i som jeg syns hjalp godt, da sa jordmor «pust inn, pust ut» og hvor lenge. Jeg syns jordmor gjorde en kjempejobb med å forstå hva jeg trengte😀 Ja, så klart, i styrtfødsel blir det jo litt annerledes. Men oppoverpusten med visualisering er ment til å brukes allerede fra første rie og helt til utdrivningsfasen og for de fleste tar jo det mange timer
sinusen Skrevet 24. juni #1223 Skrevet 24. juni Har lest masse av boka! Jeg har jo ikke tatt kurset, og føler det refereres mye til disse teknikkene, men er usikker på hvor mye jeg ville fått ut av det uansett. Liker boka, og den er veldig lettlest. Skal få den kommende pappaen til å lese partner-kapittelet også. 2
sisini Skrevet 25. juni #1224 Skrevet 25. juni sinusen skrev (18 timer siden): Har lest masse av boka! Jeg har jo ikke tatt kurset, og føler det refereres mye til disse teknikkene, men er usikker på hvor mye jeg ville fått ut av det uansett. Liker boka, og den er veldig lettlest. Skal få den kommende pappaen til å lese partner-kapittelet også. Jeg synes egentlig ikke det er så mye ekstra i kurset utover det man får fra boka utover selve lydfilene. Før forrige fødsel så kostet jeg på meg nørs+ siste måneden før fødsel og hørte på lydfilen der i stedet hver kveld😊 Anonymis1236 skrev (På 24.6.2026 den 8.45): Min erfaring er at jordmor hjelper en med å fokusere på det som er viktig under akkurat fødselen din. Jeg har hatt to styrtfødsler, så det var ikke så mye tid til å fokusere på visualisering. Jeg fikk en oksygenmaske til å puste i som jeg syns hjalp godt, da sa jordmor «pust inn, pust ut» og hvor lenge. Jeg syns jordmor gjorde en kjempejobb med å forstå hva jeg trengte😀 Tror du var heldig med jordmor da! Jeg var ikke fornøyd med kommunikasjonen med jordmor sist fødsel. Trodde lenge at jeg var uten fordi hun hadde satt seg i et hjørne av rommet jeg ikke hadde oversikt over 🙈
Anonymis1236 Skrevet 26. juni #1225 Skrevet 26. juni sisini skrev (18 timer siden): Tror du var heldig med jordmor da! Jeg var ikke fornøyd med kommunikasjonen med jordmor sist fødsel. Trodde lenge at jeg var uten fordi hun hadde satt seg i et hjørne av rommet jeg ikke hadde oversikt over 🙈 Så trist! Jeg har vært veldig fornøyd med de ansatte som har krysset min vei.
blåtimen Skrevet 26. juni #1226 Skrevet 26. juni Plutselig bare 9 dager til planlagt igangsettelse her i gården nå 🥹 Har foreløpig lite tro på at jeg går i naturlig fødsel før den tid, har ingen tegn på at noe er i gang. Gleder meg selvsagt enormt til å møte lillegutt, men jeg er også litt (veldig!) emosjonell over at jeg snart er ferdig med graviditeten. Gråter litt bare av å tenke på at det snart ikke er en mage der å stryke over lenger, haha 😭 1
sinusen Skrevet 26. juni #1227 Skrevet 26. juni blåtimen skrev (6 minutter siden): Plutselig bare 9 dager til planlagt igangsettelse her i gården nå 🥹 Har foreløpig lite tro på at jeg går i naturlig fødsel før den tid, har ingen tegn på at noe er i gang. Gleder meg selvsagt enormt til å møte lillegutt, men jeg er også litt (veldig!) emosjonell over at jeg snart er ferdig med graviditeten. Gråter litt bare av å tenke på at det snart ikke er en mage der å stryke over lenger, haha 😭 Wow! Det er lov å være litt emosjonell, er det ikke? Er jo litt hormoner også. Tipper det går over ganske raskt når han er her. 💙
blåtimen Skrevet 26. juni #1228 Skrevet 26. juni sinusen skrev (1 minutt siden): Wow! Det er lov å være litt emosjonell, er det ikke? Er jo litt hormoner også. Tipper det går over ganske raskt når han er her. 💙 Ja, det tror jeg også, heldigvis 💛 Blir så fint!
sinusen Skrevet 26. juni #1229 Skrevet 26. juni Jeg har fortsatt over en måned til termindatoen og ser for meg å gå litt over. Har det egentlig ganske fint (bortsett fra at jeg er sykt varm 🥵), men nå merker jeg at magen er stooor. Skal den virkelig bli større? Har også fått strekkmerker nå - merkelig nok bare på ene siden.
Overthinking Skrevet 26. juni #1230 Skrevet 26. juni Termin i dag ☺️ Jeg har hatt kramper i natt og i timene siden, men de er nok enda litt langt unna. Våknet også med rosa utflod. Så noe er på gang. Håper han kommer i dag 🤞 1
sisini Skrevet 26. juni #1231 Skrevet 26. juni Overthinking skrev (8 minutter siden): Termin i dag ☺️ Jeg har hatt kramper i natt og i timene siden, men de er nok enda litt langt unna. Våknet også med rosa utflod. Så noe er på gang. Håper han kommer i dag 🤞 Så spennende! Da er det bare å booste oxytocinet og slappe av 🥰 Uansett ikke lenge igjen ! 1
blåtimen Skrevet 26. juni #1232 Skrevet 26. juni Overthinking skrev (21 minutter siden): Termin i dag ☺️ Jeg har hatt kramper i natt og i timene siden, men de er nok enda litt langt unna. Våknet også med rosa utflod. Så noe er på gang. Håper han kommer i dag 🤞 Så utrolig spennende!! Masse lykke til når det omsider kicker i gang🥰 1
sinusen Skrevet 26. juni #1233 Skrevet 26. juni Overthinking skrev (2 timer siden): Termin i dag ☺️ Jeg har hatt kramper i natt og i timene siden, men de er nok enda litt langt unna. Våknet også med rosa utflod. Så noe er på gang. Håper han kommer i dag 🤞 Så spennende!! Lykke til, håper selvsagt du oppdaterer oss etter hvert 🥰🥰
Overthinking Skrevet 28. juni #1235 Skrevet 28. juni Tusen takk ☺️ Vi drog inn på føden på kvelden og fikk bli værende tross ganske liten åpning, 2-3 cm. Men åpningsfasen gikk fort, og 4 timer senere hadde jeg full åpning. Etter dette stoppet det litt opp da vi skulle få han lenger ned i bekkenet, så jeg fikk et oksytosindrypp for å få fart og kraft i riene igjen. Det hadde ikke så veldig mye fremgang, så de satt pundendalbedøvelse etter litt for å se om det hjalp. Tilslutt måtte de hjelpe til litt med en liten sugekopp. Natt til lørdag var han kommet til verden 🥰 Vi er enda på barsel og tenker å være her til vi får ammingen til fint selv. Det har gått fint noen ganger, men vil få det til litt oftere og føle litt kontroll før vi drar hjem. Ellers er alt bra med oss alle ☺️ 2
lillemeg90 Skrevet 28. juni Forfatter #1236 Skrevet 28. juni Gratulerer så mye @Overthinking ❤️ så fantastisk! Hvordan har du det?
sinusen Skrevet 28. juni #1237 Skrevet 28. juni Gratulerer så mye, @Overthinking! Så koselig med bebis, veldig fint å høre. ❤️❤️ Hurra for den lille 🥳
blåtimen Skrevet 28. juni #1238 Skrevet 28. juni Gratulerer så mye med babyen, @Overthinking ❤️ Nyt å bli kjent med den lille! Lurt å bli på barsel til du føler deg trygg på ammingen 🥰
sisini Skrevet 28. juni #1239 Skrevet 28. juni Overthinking skrev (4 timer siden): Tusen takk ☺️ Vi drog inn på føden på kvelden og fikk bli værende tross ganske liten åpning, 2-3 cm. Men åpningsfasen gikk fort, og 4 timer senere hadde jeg full åpning. Etter dette stoppet det litt opp da vi skulle få han lenger ned i bekkenet, så jeg fikk et oksytosindrypp for å få fart og kraft i riene igjen. Det hadde ikke så veldig mye fremgang, så de satt pundendalbedøvelse etter litt for å se om det hjalp. Tilslutt måtte de hjelpe til litt med en liten sugekopp. Natt til lørdag var han kommet til verden 🥰 Vi er enda på barsel og tenker å være her til vi får ammingen til fint selv. Det har gått fint noen ganger, men vil få det til litt oftere og føle litt kontroll før vi drar hjem. Ellers er alt bra med oss alle ☺️ Gratulerer så mye! Litt gøy at fødsel startet på termin, er visst bare noen få prosent sjanse for det 😊
Overthinking Skrevet 28. juni #1240 Skrevet 28. juni lillemeg90 skrev (2 timer siden): Gratulerer så mye @Overthinking ❤️ så fantastisk! Hvordan har du det? Tusen takk alle ☺️ I går var jeg ganske sliten og trøtt. I dag føler jeg meg ganske mye bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå