Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet
sisini skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk anbefalt håndmelking på overtidskontroll sist jeg var gravid. Hadde ikke lyst på stripping pga av det skrevet over der, og da var håndmelking noe de nevnte som kunne sette igang fødsel

Ah, ja, ikke sant!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten oppdatering herfra! Innlagt på dag to for igangsettelse, men foreløpig lite action. Hadde et mislykket forsøk på ballonginnsett i går og har fått 5 modningspiller. I dag ble jeg strippet på nytt fordi de ikke hadde ledig rom til nytt ballongforsøk. Kynnerne har tatt seg opp i intensitet og har menssmerter med de, men foreløpig ingen rier ennå. Kryss fingrene for meg, håper så veldig at det ikke drar ut i det uendelige 😅🤞🏻 Dager på sykehus går så sakte atte hjelp.

Skrevet
blåtimen skrev (10 minutter siden):

Liten oppdatering herfra! Innlagt på dag to for igangsettelse, men foreløpig lite action. Hadde et mislykket forsøk på ballonginnsett i går og har fått 5 modningspiller. I dag ble jeg strippet på nytt fordi de ikke hadde ledig rom til nytt ballongforsøk. Kynnerne har tatt seg opp i intensitet og har menssmerter med de, men foreløpig ingen rier ennå. Kryss fingrene for meg, håper så veldig at det ikke drar ut i det uendelige 😅🤞🏻 Dager på sykehus går så sakte atte hjelp.

Føler med deg, krysser veldig fingrene! Snart føder du hvertfall 🥰

Jeg har blitt innlagt selv, forhåpentligvis bare ut dagen i dag. De ville følge med på blodtrykket mitt, mistenker svangerskapsforgiftning... Men nå er jeg 37+1 så hva som helst kan skje! Bare kjedelig å henge på et sykehus og bli sett til hver fjerde time.

• Hjerte 2
Skrevet
sinusen skrev (6 timer siden):

Jeg har blitt innlagt selv, forhåpentligvis bare ut dagen i dag. De ville følge med på blodtrykket mitt, mistenker svangerskapsforgiftning... Men nå er jeg 37+1 så hva som helst kan skje! Bare kjedelig å henge på et sykehus og bli sett til hver fjerde time.

Klem! Det er gørrkjedelig. Men glad de vil være på sikre siden, selv om det er kjedelig for oss ❤️

Skrevet
blåtimen skrev (15 timer siden):

Kynnere med menssmerter kaaan være de første riene 😄 Masse lykke til disse dagene 🙌🏻

sinusen skrev (15 timer siden):

Aw, bra de følger med hvertfall! 

Her går jeg og gleder meg til permisjonen starter snart. Tenker det er på tide å pakke fødebaggen denne uka 👜

• Hjerte 1
Skrevet
sisini skrev (57 minutter siden):

Kynnere med menssmerter kaaan være de første riene 😄 Masse lykke til disse dagene 🙌🏻

Aw, bra de følger med hvertfall! 

Her går jeg og gleder meg til permisjonen starter snart. Tenker det er på tide å pakke fødebaggen denne uka 👜

Planen min var å pakke den i dag, men ble jo innlagt i går... Håper jeg får komme hjem, pakke hjemme og sagt hadet til hunden før fødsel ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
sinusen skrev (3 timer siden):

Planen min var å pakke den i dag, men ble jo innlagt i går... Håper jeg får komme hjem, pakke hjemme og sagt hadet til hunden før fødsel ❤️

... Blir visst igangsettelse! Jeg som har tenkt at dette tar tid, men nå blir jeg satt igang dagen før mammapermen starter. Jaja. Blir snart bebis 💙

• Hjerte 1
Skrevet
sinusen skrev (2 timer siden):

... Blir visst igangsettelse! Jeg som har tenkt at dette tar tid, men nå blir jeg satt igang dagen før mammapermen starter. Jaja. Blir snart bebis 💙

Ojoj! Masse lykke til til deg også! Håper du får kommet deg en tur hjemom før igangsettelsen startes !  

Skrevet
sinusen skrev (4 timer siden):

Spennende, Sinusen 💛 Gleder meg til vi får møte bebisene våre! Masse lykke til med igangsettelse, håper du får en god opplevelse av det 🥰

Her går det fremover, men så klart ikke så fort som man skulle ønske 😅 Virker dog som de snart vurderer å ta vannet, så vi får håpe det får litt fart på sakene. 

Skrevet
blåtimen skrev (På 7.7.2026 den 17.14):

Spennende, Sinusen 💛 Gleder meg til vi får møte bebisene våre! Masse lykke til med igangsettelse, håper du får en god opplevelse av det 🥰

Her går det fremover, men så klart ikke så fort som man skulle ønske 😅 Virker dog som de snart vurderer å ta vannet, så vi får håpe det får litt fart på sakene. 

Å ta vannet fikk fart på sakene! Ca 11 timer senere var gutten vår født 💙 Fødselen ble alt annet enn hva jeg ønsket meg, men likevel en fin opplevelse. Litt dramatisk etterpå siden jeg fikk en blødning som krevde operasjon i narkose, men nå er alt fint og vi nyter å bli kjent med lille 🥰 Han er helt perfekt fra topp til tå, jeg er så forelsket 😭

• Hjerte 6
Skrevet
blåtimen skrev (3 timer siden):

Å ta vannet fikk fart på sakene! Ca 11 timer senere var gutten vår født 💙 Fødselen ble alt annet enn hva jeg ønsket meg, men likevel en fin opplevelse. Litt dramatisk etterpå siden jeg fikk en blødning som krevde operasjon i narkose, men nå er alt fint og vi nyter å bli kjent med lille 🥰 Han er helt perfekt fra topp til tå, jeg er så forelsket 😭

Åh, gratulerer så mye! Håper du også får snakket ut om det som ble dramatisk i etterkant 🥰

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer, så koselig å endelig få møtt babyen😍😍 

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer så mye, @blåtimen!

Her satt de meg i gang tirsdag på grunn av svangerskapsforgiftning og ting gikk ganske raskt etter hvert. Han ble født natt til torsdag og vi var veldig nære på å trenge keisersnitt (mye pga veldig høyt blodtrykk hos meg), men han kom vaginalt og raskt! Nå er den bittelille gutten født! Minst tre uker før jeg trodde han skulle komme (men 37+4 da). 💙 Gutten er selvsagt perfekt, og har det bra selv om han er liten for alderen. Jeg bygger opp krefter igjen, ble utskrapning av morkake i narkose og blødning på meg. 

I dag har både jeg og mannen grått litt fordi vi fikk klemt forfra igjen. 

• Hjerte 3
Skrevet
sinusen skrev (2 timer siden):

Gratulerer så mye, @blåtimen!

Her satt de meg i gang tirsdag på grunn av svangerskapsforgiftning og ting gikk ganske raskt etter hvert. Han ble født natt til torsdag og vi var veldig nære på å trenge keisersnitt (mye pga veldig høyt blodtrykk hos meg), men han kom vaginalt og raskt! Nå er den bittelille gutten født! Minst tre uker før jeg trodde han skulle komme (men 37+4 da). 💙 Gutten er selvsagt perfekt, og har det bra selv om han er liten for alderen. Jeg bygger opp krefter igjen, ble utskrapning av morkake i narkose og blødning på meg. 

I dag har både jeg og mannen grått litt fordi vi fikk klemt forfra igjen. 

Gratulerer så mye tilbake til deg, kjære Sinusen ❤️ 

Stor klem og nyt den lille. Og ikke glem å ta vare på deg selv også 🥰

Skrevet

Gratulerer så mye @sinusen❤️😃 hvor stor var han? Og hvordan har du det? ❤️ tøfde tak med narkose og operasjon for fastsittende morkake. Var det i stor hast?

Skrevet
lillemeg90 skrev (På 12.7.2026 den 15.45):

Gratulerer så mye @sinusen❤️😃 hvor stor var han? Og hvordan har du det? ❤️ tøfde tak med narkose og operasjon for fastsittende morkake. Var det i stor hast?

Takk! ❤️ Han er nydelig. 2,4 kilo på 37+4. 

Tror nok det var ganske hast, for operasjonen var ferdig en time og et kvarter etter han var ute (cirka) og han ble tatt med sugekopp fordi det ble litt lite liv fra han og blodtrykket mitt visstnok var ganske crazy. Vi er fortsatt på barsel og lærer oss mating og hvordan takle ting.

Skrevet

Gratulerer til @blåtimen og @sinusen🥰 Håper dere nyter de små og får en fin tid fremover, selv om dere begge fikk delvis dramatiske fødsler. 

Skrevet

Gratulerer @sinusen det var dramatisk, men godt det gikk fint og dere nå kan kose dere med sønnen😀

Skrevet

Hvordan går det med folk og babyer? 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...