Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

@blåtimen jeg opplever det heller ikke som sutrete. Og om så var, så er dette stedet å helt ærlig fortelle hvordan det egentlig går. Og jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg er også veldig lei akkurat nå. Sur på kvalmen som ikke gir seg, på at jeg ikke har mer overskudd til å være den mammaen jeg ønsker å være og det føles veldig lenge igjen 🙈 hentet i tilegg seksåringen på skolen med feber i dag, og han har vondt i hodet, armer og ben. I tillegg har han en stygg hoste. Så nå tror jeg kanskje influensaen har kommet i hus her også. 🤞🏻 For at vaksinen har gjort susen 🙈 for han ligger as we speak og hoster meg rett i ansiktet.. 😂 

MEN jeg gleder meg over å ha kjent liv hver dag de siste dagene ❤️ og at det er mindre enn 3 uker til OUL.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for fine ord, dere ❤️

Det er godt å høre at vi er flere som er litt lei nå, @lillemeg90. Selv om jeg så klart helst skulle ønske vi alle var oppe og nikker så er det litt trøst i å ikke være alene! Det er tungt å ikke orke de tingene man ønsker, kvalme over tid er også utmattende deluxe. 

Krysser fingrene for at du på mirakuløst vis slipper unna influensaen 🤞🏻🤞🏻 Og masse god bedring til 6-åringen. ❤️

Skrevet

@blåtimentusen takk ❤️ har våket over han i natt så har vært lite søvn... Han har en tendens til å bli skikkelig syk med høy feber, spesielt det første døgnet  av sykdom og det er så ubehagelig. Han var oppe i 40,8 i natt og i skikkelig dårlig form. Men nå er den relativt god, fremdeles med symptomer da.

Det er likevel greit å kjenne at man ikke er alene om å føle at å gå gravid ikke bare er fryd og gammen 😅❤️

Skrevet
lillemeg90 skrev (3 timer siden):

@blåtimentusen takk ❤️ har våket over han i natt så har vært lite søvn... Han har en tendens til å bli skikkelig syk med høy feber, spesielt det første døgnet  av sykdom og det er så ubehagelig. Han var oppe i 40,8 i natt og i skikkelig dårlig form. Men nå er den relativt god, fremdeles med symptomer da.

Det er likevel greit å kjenne at man ikke er alene om å føle at å gå gravid ikke bare er fryd og gammen 😅❤️

Uff, det er ikke noe gøy. Stakkars liten 💔 Håper han er over det verste da.

Skrevet
lillemeg90 skrev (21 timer siden):

@blåtimen jeg opplever det heller ikke som sutrete. Og om så var, så er dette stedet å helt ærlig fortelle hvordan det egentlig går. Og jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg er også veldig lei akkurat nå. Sur på kvalmen som ikke gir seg, på at jeg ikke har mer overskudd til å være den mammaen jeg ønsker å være og det føles veldig lenge igjen 🙈 hentet i tilegg seksåringen på skolen med feber i dag, og han har vondt i hodet, armer og ben. I tillegg har han en stygg hoste. Så nå tror jeg kanskje influensaen har kommet i hus her også. 🤞🏻 For at vaksinen har gjort susen 🙈 for han ligger as we speak og hoster meg rett i ansiktet.. 😂 

MEN jeg gleder meg over å ha kjent liv hver dag de siste dagene ❤️ og at det er mindre enn 3 uker til OUL.

God bedring til dere! Håper vaksinen har hjulpet.

Skrevet

Tusen takk dere ❤️ formen er heldigvis bedre i dag. Så håper natten blir bedre også 🤞🏻 hvordan er dagene hos dere? 

Skrevet
lillemeg90 skrev (5 minutter siden):

Tusen takk dere ❤️ formen er heldigvis bedre i dag. Så håper natten blir bedre også 🤞🏻 hvordan er dagene hos dere? 

Godt å høre! Håper dere voksne slipper unna. 

Det går fint her, er bare veldig trøtt. Skulle ikke det bli bedre sånn ved ~12 uker? Eller er det bare en myte? Også er jeg i sånn... magen min er ikke EGENTLIG større enn den pleier å være-fase, jeg bare føler den er stor og alltid er det :( Ingen cute babybump, bare magefett som egentlig alltid er der. 

Skrevet
sinusen skrev (22 minutter siden):

Godt å høre! Håper dere voksne slipper unna. 

Det går fint her, er bare veldig trøtt. Skulle ikke det bli bedre sånn ved ~12 uker? Eller er det bare en myte? Også er jeg i sånn... magen min er ikke EGENTLIG større enn den pleier å være-fase, jeg bare føler den er stor og alltid er det :( Ingen cute babybump, bare magefett som egentlig alltid er der. 

Tror egentlig det er en myte 🙈 jeg vet ikke jeg, jeg er mindre trøtt nå enn jeg var i uke 8. Men er likevel mye trøttere enn vanlig.  Om noen uker popper plutselig magen ❤️ men det tar litt lengre tid som førstegangs. Jeg er 16+2 og har like stor mage nå som jeg hadde i uke 27 med nr 1 når jeg sammenligner bilder 😅 det er en del fett fra før også altså. Men nå er det ikke tvil om at det er babymage også. 

Skrevet
lillemeg90 skrev (30 minutter siden):

Tror egentlig det er en myte 🙈 jeg vet ikke jeg, jeg er mindre trøtt nå enn jeg var i uke 8. Men er likevel mye trøttere enn vanlig.  Om noen uker popper plutselig magen ❤️ men det tar litt lengre tid som førstegangs. Jeg er 16+2 og har like stor mage nå som jeg hadde i uke 27 med nr 1 når jeg sammenligner bilder 😅 det er en del fett fra før også altså. Men nå er det ikke tvil om at det er babymage også. 

Appene sier jo at jeg kanskje kan se en kul/bul nå, så det er vel ikke så rart at buksa føles stram. Må skaffe meg noen romslige klær snart.

Skrevet
sinusen skrev (1 time siden):

Appene sier jo at jeg kanskje kan se en kul/bul nå, så det er vel ikke så rart at buksa føles stram. Må skaffe meg noen romslige klær snart.

Det er skikkelig deilig å få noen bukser som ikke strammer over magen. Føles befriende 😅

Skrevet
lillemeg90 skrev (17 timer siden):

Det er skikkelig deilig å få noen bukser som ikke strammer over magen. Føles befriende 😅

Driver og sjekker litt på Tise, ser at noen selger hele pakker med gravidklær. Hvor mye har du kjøpt tidligere?

Skrevet
sinusen skrev (4 timer siden):

Driver og sjekker litt på Tise, ser at noen selger hele pakker med gravidklær. Hvor mye har du kjøpt tidligere?

Ikke dumt å kjøpe brukt! Jeg bruker for det meste kjoler, så tidligere har jeg kjøpt ganske lite. Typ en bukse, noen lengre gensere og gravidstrømpebukser. Har kjøpt 2 bukser denne gangen, og så har jeg noen yoga bukser som i utgangspunktet sikkert kan brukes lenge. Enn så lenge er jeg jo i sofaen og det er begrenset hvor mye klær jeg trenger... Men om man skal ha klær som passer til jobb også trenger man kanskje mer :)

Skrevet
blåtimen skrev (På 23.1.2026 den 17.08):

Skal innrømme at jeg hadde et øyeblikk i går kveld hvor jeg tenkte at jeg er litt sjalu på de med få symptomer ass 😂 Føler liksom jeg klarer å få litt av alt 😂 Er så mye som skjer i hele kroppen dagen lang nå, kvalmen, hjertebank, kramper i beina, murringer i livmor, ligamentsmerter, luftsmerter, syns det gjør helt vondt å være tissetrengt(som jeg føler meg bare det er tre dråper der😂), puppene er fortsatt så vonde at det ødelegger for liggestillinger og nå disse bekkengreiene som gjorde meg helt ute av stand til å gjøre yoga i går og i dag har jeg gått helt kunstig fordi det gjør vondt. 

Men jeg var forberedt på at det kom til å bli sånn - har jo vært kronisk syk i mange år og har en ganske svak og sliten kropp sånn generelt, så det er vel naturlig at jeg får mer svangerskapsplager da. Trøster meg med at alt er midlertidig, 9 måneder er ikke så lenge i det store bildet når belønningen er en baby. 🙏🏻

Jeg skjønner deg egentlig godt jeg nå. Ikke for å gni det inn, men akkurat nå som jeg er kommet så langt og føler meg ganske trygg på at alt er bra med baby, så er det veldig deilig å ikke ha noen særlig symptomer 🙈

@sinusen Jeg har til nå kun kjøpt 1 gravidbukse, men har bestilt 1 til, for jeg bor i den buksen. Den er så deilig! Elsker at det ikke er noe som presser på magen. Håper vinteren er over før magen blir enda større, for snart begynner jeg å slite med å lukke jakker, og jeg orker ikke å kjøpe en ny jakke bare for å bruke den i noen uker (og joda, kanskje en annen graviditet og). 

I morgen skal jeg på ordinær ultralyd 😁 Gleder meg veldig!

Skrevet
Overthinking skrev (29 minutter siden):

Jeg skjønner deg egentlig godt jeg nå. Ikke for å gni det inn, men akkurat nå som jeg er kommet så langt og føler meg ganske trygg på at alt er bra med baby, så er det veldig deilig å ikke ha noen særlig symptomer 🙈

@sinusen Jeg har til nå kun kjøpt 1 gravidbukse, men har bestilt 1 til, for jeg bor i den buksen. Den er så deilig! Elsker at det ikke er noe som presser på magen. Håper vinteren er over før magen blir enda større, for snart begynner jeg å slite med å lukke jakker, og jeg orker ikke å kjøpe en ny jakke bare for å bruke den i noen uker (og joda, kanskje en annen graviditet og). 

I morgen skal jeg på ordinær ultralyd 😁 Gleder meg veldig!

Ja, det er bare å nyte 🥰 
Så stas med ordinær ultralyd i morgen!! Her tror jeg det blir om en hel måned, siden vi drar til syden midt i da jeg egentlig skulle ha det så blir det litt sent. Føles ut som en evighet til 😅 

Angående gravidklær så har jeg foreløpig kjøpt en myk gravidbukse med vide bein til hjemmebruk og en gravidjeans til de få anledningene jeg steller meg og er ute av huset. Pluss et par gravidstrømpebukser til kjolebruk og en gravidbadedrakt fordi jeg manglet badetøy som passet. Tror egentlig ikke jeg kommer til å ha behov for så mye mer, når vi går mot sommer kommer jeg nok til å leve mye i løse sommerkjoler 😊

Jeg kom meg en tur i svømmehallen i går og det var utrolig deilig for bekkenet! Håper jeg får til å gjøre det litt jevnlig fremover, godt å få bevegd seg litt på en mildere måte. 

• Liker 1
Skrevet

Åh, klesmessig gleder jeg meg sånn til vår og sommer! 🥰🥰 Generelt gleder jeg meg en del til vår og sommer... 

Så spennende med ny ultralyd, @Overthinking! Jeg skal om en måned selv. Hvordan bukse har du kjøpt? Jeans-aktig?

Skrevet (endret)
sinusen skrev (15 timer siden):

Åh, klesmessig gleder jeg meg sånn til vår og sommer! 🥰🥰 Generelt gleder jeg meg en del til vår og sommer... 

Så spennende med ny ultralyd, @Overthinking! Jeg skal om en måned selv. Hvordan bukse har du kjøpt? Jeans-aktig?

Nei, ikke jeans. Syns de er veldig stygge med den magedelen for å være ærlig 😂 Bruker ikke så mye jeans heller. Tror det var denne:
https://www2.hm.com/no_no/productpage.1215750001.html

Endret av Overthinking
Skrevet

Har du vært på OUL nå @Overthinking? Spennede tider! Jeg skal om 2 uker og det føles både som tiden går fort og sakte 😂 

@blåtimendet er så deilig å bevege seg i vann når man er gravid! Hvordan går det ellers med bekkenet? Er det likt? 

Skrevet
lillemeg90 skrev (5 minutter siden):

Har du vært på OUL nå @Overthinking? Spennede tider! Jeg skal om 2 uker og det føles både som tiden går fort og sakte 😂 

@blåtimendet er så deilig å bevege seg i vann når man er gravid! Hvordan går det ellers med bekkenet? Er det likt? 

Nei, timen er ikke før 14:30, så en liten stund til enda. Ja, det blir spennende! 😁 Kjenner meg igjen. Jeg syntes det gikk grufult sakte når det var 2 uker igjen, men når det var 1 uke igjen gikk det plutselig veldig fort!

• Hjerte 2
Skrevet

Nå har jeg endelig vært på TUL selv og alt så fint ut 🥰 Kjenner meg veldig igjen i at det går sakte når man venter, men plutselig er datoen der! 

Jeg kjøpte bare en gravidbukse selv forrige svangerskap, men 2 dressbukse-lookalikes med myyye stretch. Følte det nesten var bedre i den fasen før magen fyller ut ordentlig i gravidbukser, og så ble jeg så provosert av at nesten ingen gravidbukser har lommer ?? 😅 

• Hjerte 2
Skrevet

@OverthinkingHåper alt sto bra til på timen i dag 🥰

@sisini Såå fint å endelig få se den lille og at alt så bra ut 🫶🏻

@lillemeg90Så snill du er som spør ❤️ Det har vært litt mindre vondt igjen noen dager nå. Kjenner det hele tiden, men går ikke helt krokete nå liksom. Virker som yogaen jeg vanligvis gjør gjør det verre, så nå har jeg lagt det på hyllen for en stund og fokuserer på å gå korte turer når jeg klarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...