sinusen Skrevet 13. desember 2025 #441 Skrevet 13. desember 2025 Fiolaa skrev (2 minutter siden): Så fint, da skal jeg ringe rundt på mandag og sjekke etter ledig time. Vil bare se at det er noe der og at man kan se «hjerteslag». Så leit å høre. Har også opplevd det 2 ganger, så kjenner dessverre til følelsen. Vil sjekke det tidligst mulig, samtidig redd for å gå for tidlig, slik at ultralyden gjør meg bekymret i stede. Forstår deg veldig godt ❤️ Jeg synes det var helt fantastisk å være på ultralyd på fredag, ble målt til 7+3. Fikk se en liten klump - vanskelig å i det hele tatt peke ut et hode - og se/høre hjerteslag. Det føles endelig litt ekte! Jeg er i tillegg i nesten helt normal form, enn så lenge. Veldig deilig å få bekreftet liv der inne (og jeg var også kjemperedd for at de ikke skulle finne det lille livet🥹) 1
Anonymis1236 Skrevet 13. desember 2025 #442 Skrevet 13. desember 2025 Fiolaa skrev (26 minutter siden): Så fint, da skal jeg ringe rundt på mandag og sjekke etter ledig time. Vil bare se at det er noe der og at man kan se «hjerteslag». Så leit å høre. Har også opplevd det 2 ganger, så kjenner dessverre til følelsen. Vil sjekke det tidligst mulig, samtidig redd for å gå for tidlig, slik at ultralyden gjør meg bekymret i stede. Veldig dårlig følelse! Så lenge du er rimelig sikker på at du er minst 5+5, så tenker jeg det blir bra. Jeg har alltid fått eggløsning 6-7 dager etter normalen, så hvis jeg skulle fulgt dato fra siste mens ville jeg vært en uke lengre på vei.
blåtimen Skrevet 15. desember 2025 #443 Skrevet 15. desember 2025 Hvordan går det med dere, damer? 🫶🏻 I dag syns jeg plutselig at jeg hadde litt synlig gravidmage. Det er gøy! 1
lillemeg90 Skrevet 15. desember 2025 Forfatter #444 Skrevet 15. desember 2025 Så stas @blåtimen❤️🤰🏻 jeg har litt for mye på magen så ser det nok ikke sånn skikkelig enda her. Men jeg synes det er ubehagelig å ligge på magen nå så tydelig at noe som vokser frem 😂 Jeg fikk foresten tatt en prat med jordmor i dag. Hun var veldig støttende og fin. Kjenner foresten at jeg angrer litt på at jeg delte så mye som jeg gjorde her i tråden, men der og da var det helt nødvendig så jeg får bare stå i det. Håper dere holder ut med meg 🙈 Jeg har bestilt med privat ul igjen på mandag. Da er jeg 12+1. Jeg skal jo i romjulen på sykehuset. Men klarer faktisk ikke å gå inn i julen med en uvisshet. Så da får det bare stå til 😅
blåtimen Skrevet 15. desember 2025 #445 Skrevet 15. desember 2025 lillemeg90 skrev (19 minutter siden): Så stas @blåtimen❤️🤰🏻 jeg har litt for mye på magen så ser det nok ikke sånn skikkelig enda her. Men jeg synes det er ubehagelig å ligge på magen nå så tydelig at noe som vokser frem 😂 Jeg fikk foresten tatt en prat med jordmor i dag. Hun var veldig støttende og fin. Kjenner foresten at jeg angrer litt på at jeg delte så mye som jeg gjorde her i tråden, men der og da var det helt nødvendig så jeg får bare stå i det. Håper dere holder ut med meg 🙈 Jeg har bestilt med privat ul igjen på mandag. Da er jeg 12+1. Jeg skal jo i romjulen på sykehuset. Men klarer faktisk ikke å gå inn i julen med en uvisshet. Så da får det bare stå til 😅 Så bra at du fikk en god opplevelse av å prate med jordmor ❤️ Og det syns jeg ikke du skal føle på, om noe er vi bare beæret over at du fant trøst og støtte i å dele med oss! Jeg syns alltid man vinner på åpenhet, det er jo det viktigste for oss som mennesker å få lov til å støtte andre. Så deilig med en ny ultralyd før jul, skulle gjerne gjort det samme hadde jeg hatt mulighet! 🙌🏻
lillemeg90 Skrevet 15. desember 2025 Forfatter #446 Skrevet 15. desember 2025 blåtimen skrev (Akkurat nå): Så bra at du fikk en god opplevelse av å prate med jordmor ❤️ Og det syns jeg ikke du skal føle på, om noe er vi bare beæret over at du fant trøst og støtte i å dele med oss! Jeg syns alltid man vinner på åpenhet, det er jo det viktigste for oss som mennesker å få lov til å støtte andre. Så deilig med en ny ultralyd før jul, skulle gjerne gjort det samme hadde jeg hatt mulighet! 🙌🏻 Takk for det ❤️ jeg heier jo egentlig veldig på åpenhet jeg også. Viktig å vise at ikke alt er så rosenrødt alle steder som det virker på sosiale medier. Alle har sitt, på en eller annen måte. 1
sinusen Skrevet 15. desember 2025 #447 Skrevet 15. desember 2025 blåtimen skrev (1 time siden): Hvordan går det med dere, damer? 🫶🏻 I dag syns jeg plutselig at jeg hadde litt synlig gravidmage. Det er gøy! Jeg ser også ut som jeg er gravid for tiden, men det er virkelig bare luft 🙈🙈🙈 Ellers går det fint, altså! Jeg er trøtt og sliten for tiden, men heldigvis fortsatt ikke kvalm. Var hos helsestasjonen i dag (og følte meg skikkelig rar blant alle de små barna og ammende mødrene). Enig med @blåtimen, @lillemeg90. Godt å høre at du pratet med jordmor og ikke vær redd for at du delte for mye. Det føles nok privat, men det er jo veldig vanlig. ❤️ 2
Parv Skrevet 15. desember 2025 #448 Skrevet 15. desember 2025 Så stas, @blåtimen ❤️ Har også begynt å kjenne at noe skjer der nå. Kjenner livmoren har begynt å bli litt større. vekta har nok også gått opp noen kilo de siste ukene med veldig mye småspising for å holde kvalmen i sjakk. Heldigvis har oksehungeren stagnert litt nå. @lillemeg90 så godt du fikk en god prat. Håper du føler deg bedre. Tenker det er fint å kunne bruke tråden som en «safe space» der alt skal være trygt å dele🤗 2
blåtimen Skrevet 15. desember 2025 #449 Skrevet 15. desember 2025 sinusen skrev (3 minutter siden): Jeg ser også ut som jeg er gravid for tiden, men det er virkelig bare luft 🙈🙈🙈 Ellers går det fint, altså! Jeg er trøtt og sliten for tiden, men heldigvis fortsatt ikke kvalm. Var hos helsestasjonen i dag (og følte meg skikkelig rar blant alle de små barna og ammende mødrene). Enig med @blåtimen, @lillemeg90. Godt å høre at du pratet med jordmor og ikke vær redd for at du delte for mye. Det føles nok privat, men det er jo veldig vanlig. ❤️ Haha ja, jeg kjenner meg igjen! Rart å tenke på at om ikke så alt for mange månedene er det jeg som skal trille rundt på vogn og amme på venteværelser 😅 Er så spent på hele den nye tilværelsen som venter, føler det er helt umulig å forberede seg på hvor overveldende det kommer til å føles.
lillemeg90 Skrevet 15. desember 2025 Forfatter #450 Skrevet 15. desember 2025 Takk! Dere er virkelig fine ❤️ glad for å henge her i tråden sammen med dere ❤️ @blåtimen og @sinusenforstår hva dere mener, men det kommer overraskende naturlig altså. Det var bare plutselig slik. Men ja, det er litt overveldende også å ha ansvar for et annet menneske så totalt som man har med en nyfødt. For meg har det vært mest fint begge gangene. Denne gangen er jeg også litt spent siden barna har blitt så store, jeg får jo mye "meg tid" nå som jeg plutselig skal gi slipp på. Så det blir en omveltning her også selv om den sikkert ikke er like stor 😅
blåtimen Skrevet 16. desember 2025 #451 Skrevet 16. desember 2025 lillemeg90 skrev (10 timer siden): Takk! Dere er virkelig fine ❤️ glad for å henge her i tråden sammen med dere ❤️ @blåtimen og @sinusenforstår hva dere mener, men det kommer overraskende naturlig altså. Det var bare plutselig slik. Men ja, det er litt overveldende også å ha ansvar for et annet menneske så totalt som man har med en nyfødt. For meg har det vært mest fint begge gangene. Denne gangen er jeg også litt spent siden barna har blitt så store, jeg får jo mye "meg tid" nå som jeg plutselig skal gi slipp på. Så det blir en omveltning her også selv om den sikkert ikke er like stor 😅 Jeg håper du har rett! Jeg tror jo også det, at det faller seg ganske naturlig når man først er i situasjonen. Men likevel vet jeg at jeg selv er såpass engstelig av natur at jeg tipper nervesystemet mitt får kjørt seg i starten av det overveldende ansvaret over å holde en unge i live 😅 Men jeg er jo ikke alene om det og får bare være flink til å bruke alle verktøyene jeg har tilgjengelig for å finne ro oppi det hele. Tror det skal gå fint, selv om det definitivt blir en bratt kurve i starten. Apropos overveldelse, dere som har barn fra før, hva trenger man egentlig av utstyr? For en jungel. Vogn, bilstol, stellestasjon og babytøy er liksom greit. Men babycall med tusen funksjoner, moonboon, selvvuggende senger osv, hva blir brukt? Hva var dere glad for at dere hadde?
lillemeg90 Skrevet 16. desember 2025 Forfatter #452 Skrevet 16. desember 2025 (endret) blåtimen skrev (1 time siden): Jeg håper du har rett! Jeg tror jo også det, at det faller seg ganske naturlig når man først er i situasjonen. Men likevel vet jeg at jeg selv er såpass engstelig av natur at jeg tipper nervesystemet mitt får kjørt seg i starten av det overveldende ansvaret over å holde en unge i live 😅 Men jeg er jo ikke alene om det og får bare være flink til å bruke alle verktøyene jeg har tilgjengelig for å finne ro oppi det hele. Tror det skal gå fint, selv om det definitivt blir en bratt kurve i starten. Apropos overveldelse, dere som har barn fra før, hva trenger man egentlig av utstyr? For en jungel. Vogn, bilstol, stellestasjon og babytøy er liksom greit. Men babycall med tusen funksjoner, moonboon, selvvuggende senger osv, hva blir brukt? Hva var dere glad for at dere hadde? Om du har den innstillingen kommer det nok til å gå helt fint ❤️ men lurt å bruke de verktøyene man har ja og ikke minst menneskene rundt! It takes a village ❤️ Vi har kvittet oss med nesten alt utstyr og det er så mange år siden at vi også må sjekke skikkelig rundt igjen etter riktig utstyr 😅 men min erfaring er at man trenger mindre enn man tror og leser på nettet. Vogn og bilstol må jeg lese meg opp på. Men jeg vet jeg liker best svingbare hjul foran og at det må være god demping. Et kriterium for meg er at sportsdelen kan være mot den som kjører. Eks. Elsker baby jogger City Elite til større barn, men jeg synes det fungerer dårlig til små barn. Vil også ha stor kurv under. Stellebord tror jeg er hipp som happ, babycall holder det med uten bilde for vår del. Vi har likt neonate godt. Vi kommer til å kjøpe moonboon med motor av noen venner, og heller selge om det ikke blir aktuelt. Men den motoren tenker jeg egentlig kan ventes med til man ser om det er behov. Det samme med brystpumpe. Jeg syntes det var veldig fint å ha et elastisk bæresjal i starten til å bære med, kjøpte sele etterhvert når baby ble for tung. Vi bruker heller ikke sprinkelseng med noen av våre før de var nærmere året. Så alt trenger ikke å være helt på plass når baby kommer heller ❤️ Edit: synes najell sleepcarrier ser kjekke ut siden man kan ta ned sidene. Hadde babynest med de andre men det blir nok heller en slik nå. Endret 16. desember 2025 av lillemeg90
Overthinking Skrevet 16. desember 2025 #453 Skrevet 16. desember 2025 Jeg var hos legen i går for å da blodprøver. Får vel svar på de i morgen. Da fant jeg ut at legen min har ultralyd aparat og at jeg egentlig ikke hadde trengt å ta privat ultralyd, og kunne heller tatt en gratis hos fastlegen 🙈 I morgen skal vi på tidlig ultralyd! Det blir første gangen mannen er med, så det blir spennende! 😀 Han tror ikke helt på at det er ekte enda 🤭
sinusen Skrevet 16. desember 2025 #454 Skrevet 16. desember 2025 Overthinking skrev (26 minutter siden): Jeg var hos legen i går for å da blodprøver. Får vel svar på de i morgen. Da fant jeg ut at legen min har ultralyd aparat og at jeg egentlig ikke hadde trengt å ta privat ultralyd, og kunne heller tatt en gratis hos fastlegen 🙈 I morgen skal vi på tidlig ultralyd! Det blir første gangen mannen er med, så det blir spennende! 😀 Han tror ikke helt på at det er ekte enda 🤭 Hihi, det er jo litt typisk. Fint å vite til senere sikkert! Og så spennende med tidlig ultralyd - det er på sykehuset? Mannen min ble skikkelig rørt på ultralyden vi var på, enda man jo såvidt så en kladd. ❤️ blåtimen skrev (2 timer siden): Apropos overveldelse, dere som har barn fra før, hva trenger man egentlig av utstyr? For en jungel. Vogn, bilstol, stellestasjon og babytøy er liksom greit. Men babycall med tusen funksjoner, moonboon, selvvuggende senger osv, hva blir brukt? Hva var dere glad for at dere hadde? Veldig, veldig gode spørsmål! Gleder meg til flere vet at jeg er gravid, så jeg kan høre på venners erfaringer. 1
Overthinking Skrevet 16. desember 2025 #455 Skrevet 16. desember 2025 sinusen skrev (1 time siden): Hihi, det er jo litt typisk. Fint å vite til senere sikkert! Og så spennende med tidlig ultralyd - det er på sykehuset? Mannen min ble skikkelig rørt på ultralyden vi var på, enda man jo såvidt så en kladd. ❤️ Veldig, veldig gode spørsmål! Gleder meg til flere vet at jeg er gravid, så jeg kan høre på venners erfaringer. Ja, vi skal på sykehuset denne gangen. Ja, jeg får huske på det til en eventuell neste gang 🤭
Parv Skrevet 16. desember 2025 #456 Skrevet 16. desember 2025 blåtimen skrev (11 timer siden): Apropos overveldelse, dere som har barn fra før, hva trenger man egentlig av utstyr? For en jungel. Vogn, bilstol, stellestasjon og babytøy er liksom greit. Men babycall med tusen funksjoner, moonboon, selvvuggende senger osv, hva blir brukt? Hva var dere glad for at dere hadde? Babyutstyr er en jungel! Og så får man jo inntrykk av at man trenger alt mulig rart helt fra babyen er født, mens det i realiteten ikke trengs så mye. Så lenge babyen har det som trengs til soving, spising, klær og transport, er man godt hjulpet helt i starten. 😊 en nyfødt trenger ikke så mye. Vogn, bilstol og et sted å sove er helt basic (selv om ikke alle babyer elsker å ligge i vogn. 😅) Ellers klær og litt flasker i tilfelle amming ikke går som smurt den første tiden. ville ventet med alt som ikke trengs fra første stund - noen behov melder seg liksom aldri 🙈 Vi kommer nok likevel til å investere i moon boon (hadde en baby som ikke sov et sekund alene det første året) samt et babynest som også kan funke som «bag». ting vi kommer til å bruke opp igjen her er bugaboo-vogna vår, neonate babycallen, bilstoler og dunposer. Har også tatt vare på dyner, puter og sengetøy 😅 håper vi slipper alt for store innkjøp denne gangen, men vet jo at det er lett å bli revet med..
blåtimen Skrevet 16. desember 2025 #457 Skrevet 16. desember 2025 Tusen takk for innspill til utstyr, @lillemeg90 og @Parv 🥰 Det er veldig hjelpsomt! Får sette meg ned en dag og skrive en liste over hva som er førstepri. Ser de har en fin liste i Nørs-appen, men den er jo garantert lenger enn egentlig nødvendig, så kjekt å sortere litt. 2
lillemeg90 Skrevet 16. desember 2025 Forfatter #458 Skrevet 16. desember 2025 @blåtimenDet er virkelig en jungel! Og som førstegangs går man gjerne inn for å ha ALT i orden. Det gjorde i hvertfall jeg 😅 tror butikkene nyter godt av mange førstegangs 😅 veldig mye er foresten fint å kjøpe brukt også! Ting til baby er jo sjelden slitt @Parv hvilken bugaboo har dere? Hadde egentlig tenkt det denne gangen men ser det er mye nye vogner også nå som jeg må undersøke. Men synes det er litt tidlig å se på det enda kjenner jeg. @Overthinkingdet er typisk ja 😅 får ha det i bakhodet til neste gang!
Parv Skrevet 16. desember 2025 #459 Skrevet 16. desember 2025 @lillemeg90 vi har Bugaboo fox. Vi kjøpte den ny for fire år siden, så det har nok kommet flere nyere modeller siden den gang, men justeringeringene er nok ganske små. Har brukt den gjennom hele vogn-perioden (opp til ca 3 år) Har vært veldig fornøyd med den og har ikke hatt behov for noen vogn nummer to. vi bor på et sted hvor vi har mye forskjellig vær og forholder oss til all slags terreng, så vil si det er en god allrounder 😊
lillemeg90 Skrevet 16. desember 2025 Forfatter #460 Skrevet 16. desember 2025 Parv skrev (36 minutter siden): @lillemeg90 vi har Bugaboo fox. Vi kjøpte den ny for fire år siden, så det har nok kommet flere nyere modeller siden den gang, men justeringeringene er nok ganske små. Har brukt den gjennom hele vogn-perioden (opp til ca 3 år) Har vært veldig fornøyd med den og har ikke hatt behov for noen vogn nummer to. vi bor på et sted hvor vi har mye forskjellig vær og forholder oss til all slags terreng, så vil si det er en god allrounder 😊 Takk! Vi syntes den var så dyr så kjøpte en annen men har egentlig aldri vært fornøyd. Med første hadde vi en eldre emmaljunga. Stødig og god, men tung. Byttet til babyjogger City Elite når han var stor nok. Med nr 2 hadde vi en babyjogger vogn som er utgått nå, husker ikke hva den heter. Den var veldig stiv og hadde dårlig demping. Så har egentlig ikke vært helt fornøyd med vognene sålangt 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå