sinusen Skrevet 17. desember 2025 #481 Skrevet 17. desember 2025 Denne uka har energien min bare poff forsvunnet. Jeg er SÅ trøtt. Har sovet etter jobb hver dag (det pleier jeg ikke) og i dag dro jeg tilogmed tidlig fra jobb for å sove litt, siden jeg skal noe i kveld...
Parv Skrevet 17. desember 2025 #482 Skrevet 17. desember 2025 sinusen skrev (3 minutter siden): Denne uka har energien min bare poff forsvunnet. Jeg er SÅ trøtt. Har sovet etter jobb hver dag (det pleier jeg ikke) og i dag dro jeg tilogmed tidlig fra jobb for å sove litt, siden jeg skal noe i kveld... Det er SÅ tungt.. Hadde det sånn for noen uker siden. Har alltid slitt med søvn og har sovet nokså dårlig/lite over flere år. Tror ikke jeg har sovnet på sofaen på dagtid på mange år.. men nå sovner jeg plutselig som en stein til alle døgnets tider. Heldigvis har energien kommet seg bittelitt, men har enkelte dager der jeg har måttet legge meg ned og sove midt i arbeidsdagen 😅 har heldigvis en fleksibel arbeidsplass… Tror ikke man har så mye annet valg enn å prøve å sove når man kjenner behovet melde seg.
lillemeg90 Skrevet 17. desember 2025 Forfatter #483 Skrevet 17. desember 2025 sinusen skrev (20 minutter siden): Denne uka har energien min bare poff forsvunnet. Jeg er SÅ trøtt. Har sovet etter jobb hver dag (det pleier jeg ikke) og i dag dro jeg tilogmed tidlig fra jobb for å sove litt, siden jeg skal noe i kveld... Gravidtretthet er noe helt eget 😅
Fiolaa Skrevet 17. desember 2025 #484 Skrevet 17. desember 2025 Takk for omtanke❤️ Går bra etter omstendighetene og klemmer ekstra godt på det mirakelet vi allerede har. Skjedd flere ganger nå, så omfavner ikke svangerskap på samme måte som første gang lenger. Mest for å beskytte meg selv og tror det er lurt i lengden❤️ Ønsker dere en riktig god jul og håper dere får fine svangerskap (til tross for litt normale plager) og friske og fine barn❤️ Melder meg ut herfra nå 3
lillemeg90 Skrevet 17. desember 2025 Forfatter #485 Skrevet 17. desember 2025 Fiolaa skrev (4 minutter siden): Takk for omtanke❤️ Går bra etter omstendighetene og klemmer ekstra godt på det mirakelet vi allerede har. Skjedd flere ganger nå, så omfavner ikke svangerskap på samme måte som første gang lenger. Mest for å beskytte meg selv og tror det er lurt i lengden❤️ Ønsker dere en riktig god jul og håper dere får fine svangerskap (til tross for litt normale plager) og friske og fine barn❤️ Melder meg ut herfra nå Ønsker deg masse lykke til videre! Jeg forstår hva du mener. Nå har jeg riktignok bare hatt to SA som var mellom nummer 1 og 2. Men det gir en helt ny holdning til graviditet. Har kjent på det denne gangen også, at jeg ikke helt klarer å ha troen på at det skal gå fint. Men heldigvis kan det også gå bra. Håper det gjelder deg neste gang ❤️ 1
lillemeg90 Skrevet 17. desember 2025 Forfatter #486 Skrevet 17. desember 2025 Ligger her med en liten gutt tett inntil som har hatt mareritt og synes det er skummelt med vinden utenfor. Roet seg med en gang han kommer inn i armkroken og sovnet iløpet av få minutter. Jeg føler meg så heldig! For et privilegium det er å få være noens trygghet ❤️ vi mødre er heldige 🥰 3
sinusen Skrevet 19. desember 2025 #487 Skrevet 19. desember 2025 I dag tidlig opplevde jeg det som må ha vært ligamentsmerte. Snudde meg i senga og plutselig bare stakk det SKIKKELIG på ene siden nederst i magen, akkurat som jeg strakk noe. Gjorde vondt nok til at jeg sa au høyt, men varte bare et øyeblikk. Fint å ha lest om fra før av, så jeg kjente det igjen, for det føltes veldig akutt! Og gikk over med en eneste gang.
blåtimen Skrevet 19. desember 2025 #488 Skrevet 19. desember 2025 sinusen skrev (1 time siden): I dag tidlig opplevde jeg det som må ha vært ligamentsmerte. Snudde meg i senga og plutselig bare stakk det SKIKKELIG på ene siden nederst i magen, akkurat som jeg strakk noe. Gjorde vondt nok til at jeg sa au høyt, men varte bare et øyeblikk. Fint å ha lest om fra før av, så jeg kjente det igjen, for det føltes veldig akutt! Og gikk over med en eneste gang. Høres sånn ut, ja! Jeg er jo vant til det nå, men kan likevel skvette til når det strekker ordentlig til. Merker jeg ubevisst har begynt å bli mer bevisst på bevegelsene mine når jeg snur meg i senga eller går fra liggende til stående for det er gjerne da det skjer oftest.
lillemeg90 Skrevet 19. desember 2025 Forfatter #489 Skrevet 19. desember 2025 sinusen skrev (2 timer siden): I dag tidlig opplevde jeg det som må ha vært ligamentsmerte. Snudde meg i senga og plutselig bare stakk det SKIKKELIG på ene siden nederst i magen, akkurat som jeg strakk noe. Gjorde vondt nok til at jeg sa au høyt, men varte bare et øyeblikk. Fint å ha lest om fra før av, så jeg kjente det igjen, for det føltes veldig akutt! Og gikk over med en eneste gang. Høres veldig ut som ligamentsmerter ja! Det en en skikkelig skarp smerte😅
lillemeg90 Skrevet 19. desember 2025 Forfatter #490 Skrevet 19. desember 2025 Jeg har vært på privat ultralyd i dag ❤️ alt var fint! Ble satt noen dager tilbake. De hadde visst fått en ny kalkulator som gjorde at de tidligere satte folk for langt frem. Så er 11+1 i dag, satt 4 dager tilbake. Låg der inni og sparka og kastet seg rundt ❤️ 3
blåtimen Skrevet 19. desember 2025 #491 Skrevet 19. desember 2025 lillemeg90 skrev (3 minutter siden): Jeg har vært på privat ultralyd i dag ❤️ alt var fint! Ble satt noen dager tilbake. De hadde visst fått en ny kalkulator som gjorde at de tidligere satte folk for langt frem. Så er 11+1 i dag, satt 4 dager tilbake. Låg der inni og sparka og kastet seg rundt ❤️ Ååå, så gøy å se den lille krabaten 🥹 Og så godt at alt så fint ut ❤️ Da er du bare to dager lenger enn meg, så spennende det blir mot slutten 🥰 Selv om jeg tipper jeg sannsynligvis blir satt frem eller tilbake ved ultralyden på sykehuset.
lillemeg90 Skrevet 19. desember 2025 Forfatter #492 Skrevet 19. desember 2025 blåtimen skrev (7 minutter siden): Ååå, så gøy å se den lille krabaten 🥹 Og så godt at alt så fint ut ❤️ Da er du bare to dager lenger enn meg, så spennende det blir mot slutten 🥰 Selv om jeg tipper jeg sannsynligvis blir satt frem eller tilbake ved ultralyden på sykehuset. Ja ❤️ det hjalp skikkelig ❤️ her vært så nervøs den siste uken.. turte ikke å se når hun fant frem til baby før hun sa at det var liv. Nå blir det fint å fortelle besteforeldre på julaften ❤️ Og jeg ser også for meg at det blir endring på OUL. De andre gangene har det også vært endringer hver gang. Og ingen av mine har kommet på termindato i hvertfall. Kom vel 40+0 og 39+5 om jeg ikke tar feil. Men blir spennede ja 🤩 3
Parv Skrevet 19. desember 2025 #493 Skrevet 19. desember 2025 lillemeg90 skrev (39 minutter siden): Jeg har vært på privat ultralyd i dag ❤️ alt var fint! Ble satt noen dager tilbake. De hadde visst fått en ny kalkulator som gjorde at de tidligere satte folk for langt frem. Så er 11+1 i dag, satt 4 dager tilbake. Låg der inni og sparka og kastet seg rundt ❤️ Åå, så gøy! Så deilig å kunne gå inn i jula med lave skuldre ❤️ Jeg er 10+3 i dag, så vi er flere som har termin nokså tett nå 🥰 veldig stas! 1
sinusen Skrevet 19. desember 2025 #494 Skrevet 19. desember 2025 lillemeg90 skrev (55 minutter siden): Jeg har vært på privat ultralyd i dag ❤️ alt var fint! Ble satt noen dager tilbake. De hadde visst fått en ny kalkulator som gjorde at de tidligere satte folk for langt frem. Så er 11+1 i dag, satt 4 dager tilbake. Låg der inni og sparka og kastet seg rundt ❤️ Så gøy, gratulerer! Jeg bare åtte uker og noen dager på vei nå og begynner å bli litt utålmodig, tiden kan gjerne gå litt raskere. Skal på ultralyd når jeg er tolv uker og noen dager og bare krysser fingrene for at alt er fint fram til det.
Nellikpiken Skrevet 19. desember 2025 #495 Skrevet 19. desember 2025 sinusen skrev (6 timer siden): I dag tidlig opplevde jeg det som må ha vært ligamentsmerte. Snudde meg i senga og plutselig bare stakk det SKIKKELIG på ene siden nederst i magen, akkurat som jeg strakk noe. Gjorde vondt nok til at jeg sa au høyt, men varte bare et øyeblikk. Fint å ha lest om fra før av, så jeg kjente det igjen, for det føltes veldig akutt! Og gikk over med en eneste gang. Det gjør så vondt! Jeg har opplevd det flere ganger og som @blåtimenogså skrev, så har jeg også blitt mer bevisst på bevegelsene mine, nettopp for å unngå det. Det er godt det er en smerte som forsvinner fort iallfall, for fy søren så vondt! lillemeg90 skrev (4 timer siden): Jeg har vært på privat ultralyd i dag ❤️ alt var fint! Ble satt noen dager tilbake. De hadde visst fått en ny kalkulator som gjorde at de tidligere satte folk for langt frem. Så er 11+1 i dag, satt 4 dager tilbake. Låg der inni og sparka og kastet seg rundt ❤️ Åhh, så utrolig godt å høre at alt var fint! ❤️ Og så gøy å se så mye aktivitet!
lillemeg90 Skrevet 19. desember 2025 Forfatter #496 Skrevet 19. desember 2025 Tusen takk @Parv @sinusen og @Nellikpiken❤️ 1
Nellikpiken Skrevet 22. desember 2025 #497 Skrevet 22. desember 2025 Hvordan går det med dere? Er dere klare for julaften?
blåtimen Skrevet 22. desember 2025 #498 Skrevet 22. desember 2025 Nellikpiken skrev (15 minutter siden): Hvordan går det med dere? Er dere klare for julaften? Skulle ønske jeg kunne si at jeg var klar, men jeg er altså såå sliten 🫠 Jul blir det heldigvis uansett, men det er litt tungt å måtte ta seg sammen og være sosial og hyggelig når man helst bare vil krølle seg sammen under dyna kjenner jeg. Spøker også litt for julematen for meg - kvalmen er fremdeles høyst tilstedeværende og det går stort sett i fine rundstykker og havregrøt om dagen. Et lyspunkt er dog at svigers kommer i morgen, det blir stas å endelig dele nyheten med de 🫶🏻
Parv Skrevet 22. desember 2025 #499 Skrevet 22. desember 2025 Nellikpiken skrev (1 time siden): Hvordan går det med dere? Er dere klare for julaften? Formen er fortsatt nokså dårlig mtp kvalme og generelt kroppslig, men energinivået er heldigvis litt bedre. Har hatt noen hektiske dager hvor jeg har måtte mobilisere veldig for å komme igjennom, men det har da gått uten de store knekkene. Er veldig klar for en lengre periode med fri nå og fikk heldigvis gjort klart de siste juleforberedelsene nå i dag. Vi skal feire hos familie og trenger heldigvis ikke å ha folk hjemme hos oss. Er som @blåtimen også litt spent på hvordan det skal bli med den julemiddagen når pinnekjøtt og fet mat er det som frister minst 😅 Ellers har jeg en kjempeutfordring med å finne klær som passer/er komfortabelt/ser pent ut. Føler meg virkelig ikke spesielt bra i egen kropp om dagen og har i grunn ingen bukser eller kjoler som passer lenger 😰 skulle ønske det var innafor å komme til julemiddagen i pysj 😅 Hva med deg, @Nellikpiken? Hvordan er formen og juleforberedelsenev 🥰 1
lillemeg90 Skrevet 22. desember 2025 Forfatter #500 Skrevet 22. desember 2025 (endret) Nellikpiken skrev (1 time siden): Hvordan går det med dere? Er dere klare for julaften? Kjenner meg igjen i blåtimen sitt svar! Det blir jul i år, men husket blir ikke helt rent og alt vi pleier å gjøre skjer ikke. Men det er greit ❤️ jeg og barna har akkurat kjøpt to par små babysokker som vi skal pakke inn til besteforeldrene på julaften! Gleder meg veldig til å få sagt det, de siste ukene har det vært vanskelig å komme seg unna 😅 ellers er kvalmen en del bedre her så lenge jeg sover mye! Og bruker kvalmestillende. Så håper det holder seg greit gjennom julen. Hva med deg nellikpiken? Endret 22. desember 2025 av lillemeg90 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå