sinusen Skrevet 29. desember 2025 #541 Skrevet 29. desember 2025 lillemeg90 skrev (15 minutter siden): Alt var fint ❤️ fosteret spratt rundt inni der hele tiden så hun måtte manipulere proben mye for å se det hun skulle se 😂 men alt de skal se etter på denne ultralyden var innenfor normalen ❤️ heldigvis! Diskuterte nipt med henne og endte opp med å ta den. Så flott å høre! Grugleder meg veldig til ultralyd selv
Moi123 Skrevet 29. desember 2025 #542 Skrevet 29. desember 2025 Hei, hvordan har det gått med dere i jula?🥰 Vi hadde ultralyd lillejulaften og fikk se en liten aktiv krabat som absolutt ikke ville ta målinger 🤭 Men alt så bra ut tilslutt, ingen indikasjon på noe men får tilbud på nipt siden jeg fyller 35 en måned før termin så var å tok blodprøven idag. Nå går vi å venter i spenning, i 2018 hadde vi senabort i uke 20 på en gutt med multicystiske nyrer, som da så helt normal ut i uke 12, og null nyrevev i uke 19. Så skal inn på ekstra ultralyd rett over nyttår for å sjekke at det ikke er noe endring i utseende på de🤞🏼 3
lillemeg90 Skrevet 29. desember 2025 Forfatter #543 Skrevet 29. desember 2025 Moi123 skrev (52 minutter siden): Hei, hvordan har det gått med dere i jula?🥰 Vi hadde ultralyd lillejulaften og fikk se en liten aktiv krabat som absolutt ikke ville ta målinger 🤭 Men alt så bra ut tilslutt, ingen indikasjon på noe men får tilbud på nipt siden jeg fyller 35 en måned før termin så var å tok blodprøven idag. Nå går vi å venter i spenning, i 2018 hadde vi senabort i uke 20 på en gutt med multicystiske nyrer, som da så helt normal ut i uke 12, og null nyrevev i uke 19. Så skal inn på ekstra ultralyd rett over nyttår for å sjekke at det ikke er noe endring i utseende på de🤞🏼 Så bra du får en ekstra ultralyd! Det var trist å høre om den lille gutten deres ❤️ denne gangen går det nok veien ❤️ 1
Parv Skrevet 29. desember 2025 #544 Skrevet 29. desember 2025 Moi123 skrev (59 minutter siden): Hei, hvordan har det gått med dere i jula?🥰 Vi hadde ultralyd lillejulaften og fikk se en liten aktiv krabat som absolutt ikke ville ta målinger 🤭 Men alt så bra ut tilslutt, ingen indikasjon på noe men får tilbud på nipt siden jeg fyller 35 en måned før termin så var å tok blodprøven idag. Nå går vi å venter i spenning, i 2018 hadde vi senabort i uke 20 på en gutt med multicystiske nyrer, som da så helt normal ut i uke 12, og null nyrevev i uke 19. Så skal inn på ekstra ultralyd rett over nyttår for å sjekke at det ikke er noe endring i utseende på de🤞🏼 Så godt å høre at UL gikk fint ❤️ Trist å høre om gutten deres. godt dere får ekstra oppfølging og kontroller fremover selv om det ser ut til å gå bra 🥰 1
lillemeg90 Skrevet 1. januar Forfatter #545 Skrevet 1. januar Godt nyttår ❤️ hvordan var feiringen deres? 1
Parv Skrevet 1. januar #546 Skrevet 1. januar lillemeg90 skrev (33 minutter siden): Godt nyttår ❤️ hvordan var feiringen deres? Godt nyttår ❤️ I dag er vi trøtte etter hyggelig feiring med familien i går. Fortalte foreldrene mine om gravidteten i dag tidlig og de ble veldig rørt og glade på våre vegne. Har slitt litt med å glede meg over graviditeten de siste ukene og merket at jeg savnet å ha mamma å snakke med om bekymringene mine og alle følelsene. Mannen har ikke helt de samme forutsetningene til å sette seg inn i hva jeg går igjennom verken psykisk eller fysisk. Håper dere andre også hadde en fin feiring 🥰 2
blåtimen Skrevet 1. januar #547 Skrevet 1. januar Godt nyttår, alle sammen 💖 Jeg er så utslitt etter julen og generelt krevende uker at jeg valgte å bli hjemme fra feiringen i går. Slappet av med katten, puslet puslespill og hørte lydbok. Samboer kom hjem fra jobb i 22:30 tiden, så vi gikk ut en tur rundt midnatt og tittet på rakettene og ønsket naboene godt nyttår. Helt perfekt! Ellers begynner jeg å merke at det er veldig lenge siden ultralyden i uke 7. Skal på sykehuset for TUL 8. januar og syns tiden går smertefullt sakte. Prøver jo å ikke bekymre meg så mye, men skal innrømme at tankene om hvor vidt det fremdeles er liv der inne slår meg litt for ofte. Gleder meg til å forhåpentligvis få bekreftelse på at baby har det fint. ❤️ Så fint at du har fortalt foreldrene dine nå, @Parv❤️ Det er veldig godt å ha litt flere å lene seg på og dele tanker med. Hvordan var din nyttårsaften, @lillemeg90? 🥰
Parv Skrevet 1. januar #548 Skrevet 1. januar blåtimen skrev (28 minutter siden): Godt nyttår, alle sammen 💖 Jeg er så utslitt etter julen og generelt krevende uker at jeg valgte å bli hjemme fra feiringen i går. Slappet av med katten, puslet puslespill og hørte lydbok. Samboer kom hjem fra jobb i 22:30 tiden, så vi gikk ut en tur rundt midnatt og tittet på rakettene og ønsket naboene godt nyttår. Helt perfekt! Ellers begynner jeg å merke at det er veldig lenge siden ultralyden i uke 7. Skal på sykehuset for TUL 8. januar og syns tiden går smertefullt sakte. Prøver jo å ikke bekymre meg så mye, men skal innrømme at tankene om hvor vidt det fremdeles er liv der inne slår meg litt for ofte. Gleder meg til å forhåpentligvis få bekreftelse på at baby har det fint. ❤️ Så fint at du har fortalt foreldrene dine nå, @Parv❤️ Det er veldig godt å ha litt flere å lene seg på og dele tanker med. Hvordan var din nyttårsaften, @lillemeg90? 🥰 Det hørtes ut som en perfekt feiring. Veldig deilig å slappe av hjemme. Skjønner veldig godt at det føles som en evighet siden UL i uke 7. kjenner meg også veldig godt igjen i bekymringen for liv i magen. Alt blir mye bedre når det begynner å kjennes at det er noen der inne. Jeg har TUL den 9. januar og synes tiden siden forrige gang har stått nesten stille til tross for julefeiring og full kalender.
blåtimen Skrevet 1. januar #549 Skrevet 1. januar Parv skrev (53 minutter siden): Det hørtes ut som en perfekt feiring. Veldig deilig å slappe av hjemme. Skjønner veldig godt at det føles som en evighet siden UL i uke 7. kjenner meg også veldig godt igjen i bekymringen for liv i magen. Alt blir mye bedre når det begynner å kjennes at det er noen der inne. Jeg har TUL den 9. januar og synes tiden siden forrige gang har stått nesten stille til tross for julefeiring og full kalender. Ja, jeg tror også det blir lettere å ikke bekymre seg så mye når man begynner å kjenne liv. Nå føles det fortsatt så fjernt at det lever noe der inne. Det blir spennende med ultralyder, bare en uke ish for oss begge ❤️🤞🏻
sinusen Skrevet 1. januar #550 Skrevet 1. januar Godt nyttår, gjengen! 🥰🎆 Åh, jeg kjenner meg så igjen, @blåtimen. Jeg har jo ikke noe særlig symptomer (litt ekstra trøtt i dag, men er ikke alle det..) og det er fortsatt to uker til ultralyd. Kjenner jo ikke noe liv, frykter virkelig at det har stoppet opp der inne. Føler ikke det er sikkert at jeg er gravid. Den tryggheten jeg følte etter ultralyden sist føles ganske borte. 1
Parv Skrevet 1. januar #551 Skrevet 1. januar @blåtimen vi får bare prøve å motivere oss gjennom den neste uka og få tiden til å gå ❤️ det skal bli godt å få tilbake hverdagen med vanlige rutiner og dager igjen nå kjenner jeg. Tror det kan hjelpe litt å få litt mindre tid hjemme enn det har vært i julen. @sinusen kjenner meg så igjen i følelsen ❤️🩹 vi må prøve å holde de tunge tankene borte selv om det er umulig noen ganger. Når var det du skulle på tidlig ul? 1
lillemeg90 Skrevet 2. januar Forfatter #553 Skrevet 2. januar Kan tenke meg at det var godt å få fortalt det til foreldrene dine @Parv❤️ fint å kunne ha noen andre enn mannen å dele bekymringer og gleder med 🥰 Vi feirer relativt rolig sammen med en vennefamilie med barn. Det ble fyrverkeri, stjerneskudd,leker, brettspill, kalkun og ungene var våkne til 01. Jeg har vært ganske sliten etterpå men det var verdt det 😂 kvalmen er mildere nå og det er veldig deilig, men skal ikke trappe ned på xonvea enda. Fastlegen mente jeg burde ha full dose til nærmere 20 uker. Ellers begynner magen tydelig å vokse. Var litt overrasket over hvor langt oppe hun kunne bruke ultralyd proben på mandag, jeg innbilte meg at livmoren ikke var så høy enda. Men jeg kjenner at jeg kan ikke ligge på magen lengre og de siste dagene har jeg hatt mye strekk i ligamenter og murring. Forstår det føles uendelig lenge å vente til TUL @Parv @blåtimen og @sinusen! Er en grunn til at det ble en ekstra privat på meg før jul 🙈 2
Parv Skrevet 2. januar #554 Skrevet 2. januar lillemeg90 skrev (7 timer siden): Kan tenke meg at det var godt å få fortalt det til foreldrene dine @Parv❤️ fint å kunne ha noen andre enn mannen å dele bekymringer og gleder med 🥰 Vi feirer relativt rolig sammen med en vennefamilie med barn. Det ble fyrverkeri, stjerneskudd,leker, brettspill, kalkun og ungene var våkne til 01. Jeg har vært ganske sliten etterpå men det var verdt det 😂 kvalmen er mildere nå og det er veldig deilig, men skal ikke trappe ned på xonvea enda. Fastlegen mente jeg burde ha full dose til nærmere 20 uker. Ellers begynner magen tydelig å vokse. Var litt overrasket over hvor langt oppe hun kunne bruke ultralyd proben på mandag, jeg innbilte meg at livmoren ikke var så høy enda. Men jeg kjenner at jeg kan ikke ligge på magen lengre og de siste dagene har jeg hatt mye strekk i ligamenter og murring. Forstår det føles uendelig lenge å vente til TUL @Parv @blåtimen og @sinusen! Er en grunn til at det ble en ekstra privat på meg før jul 🙈 Så deilig at kvalmen ikke er like ille lenger. Kan være håp for at det verste er overstått nå 🤞uansett er det veldig fint at det finnes medikamenter med god effekt nå. Her har også magen har virkelig begynt å synes bare den siste uka. Det begynner å bli vanskeligere å skjule kulen, spesielt på kveldstid. 🙈 heldigvis er det kaldt og innafor å gå i store strikkegensere. kjenner dessuten tydelig at livmoren har kommet over skambenet og at det innimellom strammer og strekker inni der nå. Gleder meg veldig til å kjenne de første sommerfuglvingene inni der 🥰 Har du begynt å merke noe, @lillemeg90?
lillemeg90 Skrevet 2. januar Forfatter #555 Skrevet 2. januar Parv skrev (16 minutter siden): Så deilig at kvalmen ikke er like ille lenger. Kan være håp for at det verste er overstått nå 🤞uansett er det veldig fint at det finnes medikamenter med god effekt nå. Her har også magen har virkelig begynt å synes bare den siste uka. Det begynner å bli vanskeligere å skjule kulen, spesielt på kveldstid. 🙈 heldigvis er det kaldt og innafor å gå i store strikkegensere. kjenner dessuten tydelig at livmoren har kommet over skambenet og at det innimellom strammer og strekker inni der nå. Gleder meg veldig til å kjenne de første sommerfuglvingene inni der 🥰 Har du begynt å merke noe, @lillemeg90? Ja, hvordan gikk det i badehallen? 😂 Fikk du skjult det? Jeg også gleder meg mye. Jeg innbiller meg innimellom at jeg kjenner det, men trodde det var for tidlig? Leste at flergangs kunne i noen tilfeller kjenne det mye tidligere enn i de andre svangerskapene siden man vet hvordan det føles. Men har likevel tenkt at det har vert luft enn så lenge 🙈
Parv Skrevet 2. januar #556 Skrevet 2. januar lillemeg90 skrev (10 minutter siden): Ja, hvordan gikk det i badehallen? 😂 Fikk du skjult det? Jeg også gleder meg mye. Jeg innbiller meg innimellom at jeg kjenner det, men trodde det var for tidlig? Leste at flergangs kunne i noen tilfeller kjenne det mye tidligere enn i de andre svangerskapene siden man vet hvordan det føles. Men har likevel tenkt at det har vert luft enn så lenge 🙈 Joda, det gikk på et vis ganske bra. 😅 det var heldigvis nokså tidlig på dagen og uten alt for mye mat innabords, så greide på et vis å holde magen inne i de to timene det pågikk. Prøvde dessuten å holde meg mest mulig under vann 😂 For min del har den ekstra vekten fordelt seg nokså jevnt over hele kroppen, så folk tenkte vel bare at jeg har kost meg litt ekstra i det siste 😅 Jeg innbiller meg også at jeg kjenner noe, uten at jeg kan si sikkert om det er luftbobler eller noe annet inni magen. Det er definitivt noe jeg ikke vanligvis kjenner, og det er kun i området hvor livmoren er og kjennes ut som svaak leamus eller bittesmå bobler. Har også hørt noen si at de har kjent bevegelser allerede fra uke 12, men det er jo umulig å si om det faktisk er tilfellet. 🤷♀️
Moi123 Skrevet 2. januar #557 Skrevet 2. januar Godt nytt år🥳 Her var feiringa ganske rolig, julebesøk et vårt reiste den 29, og da var både vi og ungene så sliten av 2 uker besøk at nyttårsaften feira vi alene, jeg og minstemann la oss før 22, mannen og eldste dro for å se felles fyrverkeriet🤭 Synes ukene går så sakte, men har kjent liv så er litt mer betrygga, selvom jeg grugleder meg til ultralyd på Tirsdag🙂 Ser også meget gravid ut etter jula, selv om vekta viser ingen vektoppgang, så kom en nabo bort å gratulerte idag, uten at vi har annonsert det noe høyt /sosiale medier. Nå nærmer det seg vel ultralyd på mange av dere som ikke rakk før jul? Krysser fingra for alle sammen🤞🏼🤰🏼 1
lillemeg90 Skrevet 2. januar Forfatter #558 Skrevet 2. januar Parv skrev (33 minutter siden): Joda, det gikk på et vis ganske bra. 😅 det var heldigvis nokså tidlig på dagen og uten alt for mye mat innabords, så greide på et vis å holde magen inne i de to timene det pågikk. Prøvde dessuten å holde meg mest mulig under vann 😂 For min del har den ekstra vekten fordelt seg nokså jevnt over hele kroppen, så folk tenkte vel bare at jeg har kost meg litt ekstra i det siste 😅 Jeg innbiller meg også at jeg kjenner noe, uten at jeg kan si sikkert om det er luftbobler eller noe annet inni magen. Det er definitivt noe jeg ikke vanligvis kjenner, og det er kun i området hvor livmoren er og kjennes ut som svaak leamus eller bittesmå bobler. Har også hørt noen si at de har kjent bevegelser allerede fra uke 12, men det er jo umulig å si om det faktisk er tilfellet. 🤷♀️ Ja. Det er det samme jeg kjenner. Som en svak svak bobling/sveiping. Uansett hvem det er gleder jeg meg veldig til å virkelig kjenner liv ❤️ tiden går på en måte fort også. Jeg er 13 uker nå, noe som betyr at det bare er 6 uker til oul og 7 uker til halveis graviditet! Sykt å tenke på!
lillemeg90 Skrevet 2. januar Forfatter #559 Skrevet 2. januar (endret) Moi123 skrev (1 time siden): Godt nytt år🥳 Her var feiringa ganske rolig, julebesøk et vårt reiste den 29, og da var både vi og ungene så sliten av 2 uker besøk at nyttårsaften feira vi alene, jeg og minstemann la oss før 22, mannen og eldste dro for å se felles fyrverkeriet🤭 Synes ukene går så sakte, men har kjent liv så er litt mer betrygga, selvom jeg grugleder meg til ultralyd på Tirsdag🙂 Ser også meget gravid ut etter jula, selv om vekta viser ingen vektoppgang, så kom en nabo bort å gratulerte idag, uten at vi har annonsert det noe høyt /sosiale medier. Nå nærmer det seg vel ultralyd på mange av dere som ikke rakk før jul? Krysser fingra for alle sammen🤞🏼🤰🏼 Forstår godt dere var sliten etter julebesøk i to uker! Høres horribelt ut 😂😂 hvor langt er du på vei nå? Endret 2. januar av lillemeg90
Moi123 Skrevet 2. januar #560 Skrevet 2. januar lillemeg90 skrev (1 time siden): Forstår godt dere var sliten etter julebesøk i to uker! Høres horribelt ut 😂😂 hvor langt er du på vei nå? Ja, var jo kjempekoselig men vi var alle lei på slutten😅 14+3🥰
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå