Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir spennende å etterhvert få vite 😊 

Håper det ikke blir så langt mellom tidlig ul og neste kontroll. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også nr. 1 rolig og nr. 2 rakett😂 @Parv @lillemeg90 Morsomt! 
Jeg er også innstilt på en gutt til. Vi har ikke spart på noe som helst av utstyr, kun sentimentale ting og leker som Duplo osv, så vi må på shopping etterhvert. 

Skrevet
lillemeg90 skrev (På 5.1.2026 den 17.15):

Du hadde barn fra før @Overthinking? ❤️ Hvilke kjønn har du? Jeg har også følelsen på en jente denne gangen, men tør ikke å tro det da jeg har to gutter fra før 😂

@Anonymis1236ja, det ble veldig vanskelig å holde det hemmelig for barna her de siste ukene. Vi sa det før TUL, da de begynte å bli bekymret for at jeg var syk. Tenker at de er så store, at om det skulle gå galt så måtte de uansett bli involvert..men det er vanskelig det der. 

Nei, jeg har ingen fra før.

blåtimen skrev (På 5.1.2026 den 17.40):

Hyggelig med oppdatering fra deg!

Så gøy at du har en følelse på at det er jente. Jeg blir spurt stadig vekk om jeg har noen følelse av hvilket kjønn det er - men jeg har virkelig nada magefølelse på det. Ingen aning! Har heller ingen preferanse, så sånn sett er det jo greit, tror jeg blir glad og overrasket uansett hva det er. Har et bittelite håp om at de vil avsløre noe på TUL på torsdag(hvis baby ligger riktig til), men har fått inntrykk av at det er ganske splittet hvor vidt de ønsker å si noe om kjønn så tidlig. 

Dere andre da, har dere noen følelse på kjønn? Evt hva dere håper på? Vi er vel alle enige om at det viktigste er en frisk baby, men tenker det må være lov å ha tanker rundt kjønn likevel, er vel bare menneskelig å lage seg forventninger og ønsker. 😊

Jeg fikk ikke vite noe på TUL. De sa det var for tidlig. Men hører jo om mange som får vite, så du får vel bare se hva slags person du får som gjør scanningen. Gøy hvis dere får en antydning 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Anonymis1236 skrev (11 timer siden):

Vi har også nr. 1 rolig og nr. 2 rakett😂 @Parv @lillemeg90 Morsomt! 
Jeg er også innstilt på en gutt til. Vi har ikke spart på noe som helst av utstyr, kun sentimentale ting og leker som Duplo osv, så vi må på shopping etterhvert. 

Ser ut til å være et mønster der ja 😂

Det har vært litt frustrerende å finne lagring til klær og utstyr her, men er veldig glad for at vi gjorde det likevel og ikke kvittet oss med absolutt alt. 

Vi har heldigvis både vogn og en god del klær og tilbehør, men mangler jo ganske mye. Ønsker meg veldig en moon boon, samt trenger vi nok et babynest og diverse annet som ikke nødvendigvis er "livsviktig", så stresser ikke så voldsomt med shoppingen. 

Da minstemann kom til verden ble han jo egentlig mer eller mindre ligget klistret til meg så og si hele tiden, og det eneste vi hadde bruk for var klær, gulpekluter, vogn og bilstol den første tiden 😅 

Skrevet

Vi har vært på TUL på sykehuset i dag og sett en sprell levende, normal og fin baby 🥹 Jeg var så lettet at tårene rant når vi så hjertebank. Alt var helt flott 💛

Hun bekreftet terminen vi har gått utifra til nå, så er fremdeles 13+5 med termin 14. juli. Jeg spurte på slutten av undersøkelsen om hun ikke klarte å gjette noe kjønn og da undersøkte hun noen minutter til og sa at per nå ser det ut som en liten gutt 💙 Men at vi selvsagt måtte ta det med en klype salt siden det er så tidlig.

Har genuint aldri vært så glad og lettet i mitt liv, tror jeg 🤭

• Hjerte 2
Skrevet

Da har jeg bommet @Overthinking! 😅

@Anonymis1236og @Parv her har vi tatt vare på favkrittklærne i hver str, men ikke mye. Ting har vi også solgt, har vel en babybjørn vippestol igjen fordi det har vært så greit når vi får baby på besøk.  Her også blir det moon boon. 

@blåtimenså fantastisk! Det er verdens beste følelse! Spennede å se om det er en liten gutt som viser seg på OUL også da 💙

Skrevet
lillemeg90 skrev (7 minutter siden):

@blåtimenså fantastisk! Det er verdens beste følelse! Spennede å se om det er en liten gutt som viser seg på OUL også da 💙

Ja, virkelig verdens beste følelse 🥰 Det blir veldig spennende! Jeg syns det er stas med gutt, men en bitteliten del av meg ble trist over at jeg evt ikke skal få bruke noen av de pene jentenavnene på lista 😭 Har såå mange jeg gjerne kunne brukt av jentenavn, mens guttenavn har vi nesten bare ett vi begge er veldig fan av. Myye vanskeligere med guttenavn 😅

Skrevet (endret)

Så fantastisk fint å høre @blåtimen ❤️  Så stas å få indikasjon på kjønn og så gøy med gutt i magen ❤️ Kjenner meg igjen angående valg av guttenavn. Vi har jo to gutter, og har ikke greid å ha det klart med navn på noen av dem før lenge etter fødselen  😅 Skulle det derimot bli en gutt til har jeg faktisk en liten liste klar denne gangen. Blir det jente er det ikke tvil om hva det blir (der har ikke mannen noe han skulle ha sagt)  😆

Jeg er fryktelig nervøs for morgendagen og har knapt sovet hele uka. Går rundt med en konstant følelse av at noe fælt er i ferd med å skje. Forhåpentligvis kan vi gå ut av sykehuset med litt lavere skuldre i morgen og med en god opplevelse. 

Jeg har egentlig ikke turt å si dette høyt enda (redd jeg innbiller meg det og at det ikke er liv der inne i det hele tatt), men jeg er nokså overbevist om at jeg har kjent små tegn til liv i magen de siste par dagene.  bittesmå kilende bobler, men også svak prikking helt nederst i magen der jeg også kjenner livmoren godt nå. 

Magen begynner å bli veldig fremtredende nå, og det skal nok bli en lettelse å slippe og gjemme den så mye lenger 

Endret av Parv
  • Hjerte 1
Skrevet

@blåtimenog @Parv likt med guttenavn her. Syntes det var utrolig vanskelig med begge guttene! Men vi har også en liste nå til både gutt og jente 😅🥰 

Når skal du på ultralyd i morgen @Parv? Kjenner igjen følelsen både med det og tenke at det er liv. Og for deg er det nok enda sterkere ❤️ 

Skrevet

Godt vi er flere som syns guttenavn er vanskelig 🤭 Vi har som sagt ett vi liker godt begge to, men så føles det liksom litt kjedelig at jaja, da må det bli det da, siden vi ikke finner noen andre vi begge liker 😂 

@Parv Jeg skjønner deg godt. Håper inderlig og krysser alle fingre for at dere også får gå lettet ut av sykehuset i morgen ❤️🤞🏻 

Skrevet

@lillemeg90 Har time kl 12.30 i morgen 😊

skal bli godt å få det overstått! Vet jo at sjansene for at det står bra til inni der er større enn at det ikke er det, så må bare prøve å legge fra meg redselen og ikke krisemaksimere alt. 

@blåtimen sånn er det litt med vår yngste 😂 jeg hadde egentlig ingen navn som traff meg så veldig, bortsett fra ett som mannen absolutt ikke ville ha. Da endte det opp med at vi valgte et som mannen likte veldig godt og som jeg var sånn «jaja, det er vel greit da…» 😆 

Skal sies at det har vokst på meg, så nå kunne han ikke hett noe annet. ☺️

• Hjerte 2
Skrevet
blåtimen skrev (1 time siden):

Godt vi er flere som syns guttenavn er vanskelig 🤭 Vi har som sagt ett vi liker godt begge to, men så føles det liksom litt kjedelig at jaja, da må det bli det da, siden vi ikke finner noen andre vi begge liker 😂 

@Parv Jeg skjønner deg godt. Håper inderlig og krysser alle fingre for at dere også får gå lettet ut av sykehuset i morgen ❤️🤞🏻 

Når jeg var gravid med første så sa mamma at mange navn er fine, men når det er sitt eget barn som skal ha navnet skal det på en måte være det fineste navnet i verden. Og jeg tror det er noe i det :)

Med nr 1 hadde vi bestemt navn, men når han kom ut var vi helt sikre på at det var feil og valgte et vi hadde laaaaangt nede på listen fordi han passet det så godt. Med nr 2 kom han ut og med en gang såg vi at han passet navnet vi valgte. 

Skrevet
lillemeg90 skrev (4 minutter siden):

Når jeg var gravid med første så sa mamma at mange navn er fine, men når det er sitt eget barn som skal ha navnet skal det på en måte være det fineste navnet i verden. Og jeg tror det er noe i det :)

Med nr 1 hadde vi bestemt navn, men når han kom ut var vi helt sikre på at det var feil og valgte et vi hadde laaaaangt nede på listen fordi han passet det så godt. Med nr 2 kom han ut og med en gang såg vi at han passet navnet vi valgte. 

Det er jo noe spesielt med det å velge et navn man virkelig liker eller har følelser rundt. Men så skal det liksom passe til babyen OG man skal helst være to som er enige.  😅 det med navn er en egen vitenskap. 

Skrevet
blåtimen skrev (5 timer siden):

Vi har vært på TUL på sykehuset i dag og sett en sprell levende, normal og fin baby 🥹 Jeg var så lettet at tårene rant når vi så hjertebank. Alt var helt flott 💛

Hun bekreftet terminen vi har gått utifra til nå, så er fremdeles 13+5 med termin 14. juli. Jeg spurte på slutten av undersøkelsen om hun ikke klarte å gjette noe kjønn og da undersøkte hun noen minutter til og sa at per nå ser det ut som en liten gutt 💙 Men at vi selvsagt måtte ta det med en klype salt siden det er så tidlig.

Har genuint aldri vært så glad og lettet i mitt liv, tror jeg 🤭

Ååå. Så gøy å komme inn hit og lese dette! Det høres jo fantastisk ut, glad på deres vegne. 

Skrevet
Parv skrev (1 time siden):

Det er jo noe spesielt med det å velge et navn man virkelig liker eller har følelser rundt. Men så skal det liksom passe til babyen OG man skal helst være to som er enige.  😅 det med navn er en egen vitenskap. 

Og som aller helst ungen i nærmeste omgangskrets eller familie har 😅 med begge to valgte vi navn som ikke var på navnetoppen. Kjipt å hete noe som flere i klassen heter. Hos nr 1 var forrige navnetopp i 1912 😅 men året etter var begge på topp 10.

Skrevet

Ja, det er så typisk @lillemeg90 😂 det var sånn med vår første også. Trodde vi valgte noe som ikke så mange het, men så viste det seg at de var 5 med samme navn på hans skoletrinn (av ca 60 elever😅

Nestemann tenker jeg at bare må kalles opp etter noen i familien for å gjøre det enkelt 😆

Skrevet
sinusen skrev (37 minutter siden):

Ååå. Så gøy å komme inn hit og lese dette! Det høres jo fantastisk ut, glad på deres vegne. 

Tusen takk ❤️ Veldig hyggelig å ha gruppen her å dele både oppturene og nedturene med. 

• Hjerte 1
Skrevet
blåtimen skrev (19 timer siden):

Ja, virkelig verdens beste følelse 🥰 Det blir veldig spennende! Jeg syns det er stas med gutt, men en bitteliten del av meg ble trist over at jeg evt ikke skal få bruke noen av de pene jentenavnene på lista 😭 Har såå mange jeg gjerne kunne brukt av jentenavn, mens guttenavn har vi nesten bare ett vi begge er veldig fan av. Myye vanskeligere med guttenavn 😅

Vil du dele noen av navnene du tror du ikke får brukt, eller vil du holde på de litt til tilfelle det ikke er en gutt likevel? 
Så fint at alt så fint ut på ultralyd! 😊

• Hjerte 1
Skrevet
Overthinking skrev (1 time siden):

Vil du dele noen av navnene du tror du ikke får brukt, eller vil du holde på de litt til tilfelle det ikke er en gutt likevel? 
Så fint at alt så fint ut på ultralyd! 😊

Klart jeg kan dele! Om noen her inne ville brukt samme navn hadde jo bare vært koselig. 

Jentenavnene jeg liker godt er blant annet Signe, Astrid, Frida, Frøya, Ylva, Saga, Ingrid, Ingeborg, Eira og Irja. Har tydeligvis en greie for a-endinger ser jeg nå 😂 Barnet skal ha etternavn etter både meg og mannen, så jeg har hatt det i bakhodet at navnet ikke skal bli for langt og kronglete, vi hadde nok ikke godt for Ingeborg selv om jeg syns det er pent.

• Hjerte 1
Skrevet
blåtimen skrev (25 minutter siden):

Klart jeg kan dele! Om noen her inne ville brukt samme navn hadde jo bare vært koselig. 

Jentenavnene jeg liker godt er blant annet Signe, Astrid, Frida, Frøya, Ylva, Saga, Ingrid, Ingeborg, Eira og Irja. Har tydeligvis en greie for a-endinger ser jeg nå 😂 Barnet skal ha etternavn etter både meg og mannen, så jeg har hatt det i bakhodet at navnet ikke skal bli for langt og kronglete, vi hadde nok ikke godt for Ingeborg selv om jeg syns det er pent.

ÅÅ, fine navn 😍 Jeg liker og Eira veldig godt, og Ylva var også fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...