Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må si meg enig i at det hørtes litt slitsomt ut jeg også altså 😅 

Ah, så gøy at du kjenner liv! Enig i at tiden på et vis går sakte, men så er det jo ikke det er SÅ lenge siden vi stod med en positiv test. Om like lang tid er jo flere av oss allerede kommet over halvveis 😱  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, shit, tiden går så sakte og så fort samtidig. I dag er jeg offisielt i 2. trimester og gud så deilig å legge 1. bak seg 😅 Håper bare kvalmen dabber av snart. Får i meg mer mat igjen da, så vekten har plutselig gjort et hopp på et par kilo etter julen. Gleder meg såå til å spise sunn mat igjen snart 🙌🏻 

Må få kjøpt meg noe gravidbadetøy, vi skal til syden i februar, noen som vet om det er noe å finne i fysisk butikk? Eller må jeg bare gamble på å bestille på nett? Kjøper dere deres vanlige størrelse i gravidtøy eller sizer dere opp? Syns det er kjempevanskelig! Føler de nye puppene mine ramler ut av alt jeg prøver på 😂

• Hjerte 1
Skrevet
blåtimen skrev (4 timer siden):

Ja, shit, tiden går så sakte og så fort samtidig. I dag er jeg offisielt i 2. trimester og gud så deilig å legge 1. bak seg 😅 Håper bare kvalmen dabber av snart. Får i meg mer mat igjen da, så vekten har plutselig gjort et hopp på et par kilo etter julen. Gleder meg såå til å spise sunn mat igjen snart 🙌🏻 

Må få kjøpt meg noe gravidbadetøy, vi skal til syden i februar, noen som vet om det er noe å finne i fysisk butikk? Eller må jeg bare gamble på å bestille på nett? Kjøper dere deres vanlige størrelse i gravidtøy eller sizer dere opp? Syns det er kjempevanskelig! Føler de nye puppene mine ramler ut av alt jeg prøver på 😂

Veldig deilig å kunne legge bak seg 1. trimester. håper å få inn i litt trening igjen snart for denne kroppen kunne hatt godt av litt bevegelse. 
Oksehungeren har heldigvis roet seg og merker at magen blir veldig fort full nå. 

Jeg har egentlig bare brukt vanlige badetøy når jeg har vært gravid. Eneste gravidklærne jeg har kjøpt er jeans og bukser og har stort sett kjøpt min vanlige størrelse, da gravidklærne ofte har opplevdes litt store i størrelsen sammenlignet med vanlige klær. 

Tror faktisk man nesten ikke får kjøpt klær for gravide fysisk i butikk lenger. Tror i alle fall alle HM-butikker (som jeg synes har det beste utvalget) har sluttet med det. 

Skrevet

Jeg har også hørt at HM ikke har gravid klær i fysiske butikker @Parv. Skal sies at jeg har brukt svært lite gravidklær. Går for det meste med kjole så har kjøpt noen gravid strømpebukser hver graviditet, ellers har jeg brukt yoga bukser hjemme. Tror jeg har kjøpt samme str @blåtimen men om puppene har vokst mye kan det jo være greit å ta høyde for det 😅❤️ høres så deilig ut med en sydentur. Hvor skal dere? Jeg har så lyst men synes det er hinsides dyrt med 4 personer før mai, og da er jeg uke 30+. Usikker om jeg tar sjansen på å bestille da 😅

Men altså jeg er helt sikker på at jeg kjente liv i dag! ❤️ Det var lite, og gikk fort over. Men det var ikke tvil denne gangen.

Skrevet

Takk for svar, begge to, @Parv og @lillemeg90

Ja, jeg hadde sikkert også klart meg med gamle bikinier hadde det ikke vært for at puppene har vokst sikkert to størrelser allerede 🤭 Liker også å svømme mye når jeg har tilgang til vann, så da er det deilig med noe som holder alt på plass. Skal slenge med noen gravidstrømpebukser også, veldig digg å gå med kjoler, men har hittil ikke gjort det så mye pga manglende komfortable strømpebukser. Har du noen favoritter, lillemeg? Bruker du noen med ull i nå, regner jeg med? 

Vi skal til Gran Canaria i ti dager. ❤️ Jeg syns det var skamdyrt bare for oss to, så jeg skjønner godt at det føles uaktuelt med fire. Vi betaler 40k for fly, hotell og halvpensjon. Men det er aller siste ferie før to blir tre, så vi syns det var verdt det nå 🥰

Åh, sååå stas at du kjente liv i går 😍😍 Så deilig det må være når man ikke er i tvil!

Skrevet
lillemeg90 skrev (11 timer siden):

Jeg har også hørt at HM ikke har gravid klær i fysiske butikker @Parv. Skal sies at jeg har brukt svært lite gravidklær. Går for det meste med kjole så har kjøpt noen gravid strømpebukser hver graviditet, ellers har jeg brukt yoga bukser hjemme. Tror jeg har kjøpt samme str @blåtimen men om puppene har vokst mye kan det jo være greit å ta høyde for det 😅❤️ høres så deilig ut med en sydentur. Hvor skal dere? Jeg har så lyst men synes det er hinsides dyrt med 4 personer før mai, og da er jeg uke 30+. Usikker om jeg tar sjansen på å bestille da 😅

Men altså jeg er helt sikker på at jeg kjente liv i dag! ❤️ Det var lite, og gikk fort over. Men det var ikke tvil denne gangen.

Så gøy det må være å kjenne liv! ❤️ Hvor mange uker er du på vei egentlig? Appen min sier jeg kanskje kan kjenne liv i februar..

Skrevet

Sydentur høres ut som en helt fantastisk plan, @blåtimen 🤩 

Skulle gjerne hatt en tur til varmere strøk, men dessverre tillater ikke jobben jeg har noe særlig uttak av ferie på vårparten - dessuten er det veldig dyrt ja. 

Nå kan det jo se ut til at sommerferien blir tilbragt i hjemmetraktene i år, så da kan det jo være muligheter for en tur på høstparten i stedet. 

Jeg skulle gjerne også hatt tips om gode strømpebukser. Synes alle har de skjemmende sømmene foran som vises veldig godt under kjolene. Er generelt ikke så glad i å gå i kjole, men ser jo at det kan være veldig praktisk fremover. 

så gøy å kjenne liv, @lillemeg90 ❤️ ingen tvil om at man kan kjenne liv tidligere når man har vært gravid flere ganger og vet hva man skal kjenne etter. 
Finnes ingen bedre følelse enn å kjenne liv i magen. 🥺

• Hjerte 1
Skrevet

@blåtimenenn så lenge har jeg bare brukt vanlige strømpebukser, for magen har ikke vokst så mye. Husker ikke om jeg bare har kjøpt fra HM tidligere, kan gi en oppdatering når jeg har kjøpt 😅 men der har de nok ikke ull.

Høres skikkelig deilig ut med den turen. Nyt det ❤️ ekstra spesielt med siste tur som bare to ❤️ vi tenker også å ta en tur til høsten @Parv. Og ja, det er ingen tvil om det er lettere å kjenne liv når man vet hvordan det føles. @sinusen jeg er 13+3, kjente vel rundt uke 15 med nr 2 og 16-17 med nr 1 tror jeg. Jeg hadde garantert oversett denne bevegelsen om det ikke var for at jeg var i ro, så de er veldig små i starten. Gleder meg veldig til å kunne kjenne liv daglig. Men det er mange uker til.

• Hjerte 2
Skrevet
Moi123 skrev (På 29.12.2025 den 20.23):

Hei, hvordan har det gått med dere i jula?🥰 

Vi hadde ultralyd lillejulaften og fikk se en liten aktiv krabat som absolutt ikke ville ta målinger 🤭 Men alt så bra ut tilslutt, ingen indikasjon på noe men får tilbud på nipt siden jeg fyller 35 en måned før termin så var å tok blodprøven idag. 

Nå går vi å venter i spenning, i 2018 hadde vi senabort i uke 20 på en gutt med multicystiske nyrer, som da så helt normal ut i uke 12, og null nyrevev i uke 19. Så skal inn på ekstra ultralyd rett over nyttår for å sjekke at det ikke er noe endring i utseende på de🤞🏼 

Uff, så skummelt at dere fant det ut så seint med gutten 😢 Krysser fingrene for at alt er bra denne gangen!

Her har jul og nyttår vært fint 😊 Hadde på meg en kjole på julaften hvor magen poppet veldig, det var gøy! Veldig greit å kunne kjøre hele julen og ikke måtte finne ut av transport rundt om kring fordi man drikker alkohol. Formen er fortsatt fin, og jeg har minimalt med symptomer. Men på en måte føler jeg at jeg egentlig er blitt verre nå i 2.trimester. Gleder meg veldig til neste ultralyd 27.januar når vi får vite kjønn! 😁 Jeg har en følelse på jente, så det blir veldig rart hvis jeg får vite at det er gutt. Da trenger jeg sikkert noen dager på å omstille meg 😂 I dag har jeg startet å fortelle det på jobb også, så nå er det vet de fleste det.

• Hjerte 2
Skrevet

Heihei. Godt å se at det går bra med dere her. Jeg var på en privat ultralyd i romjulen, og da så alt fint ut. Den siste uken har jeg vært enormt oppblåst, og sliter med å skjule magen uten å gå med veldig store klær. Jeg er relativt slank, så det synes fort om jeg er oppblåst. Nå venter jeg på tidlig ultralyd på sykehuset, som er om en ukes tid. Ønsker å fortelle hemmeligheten til barna før alle andre får vite det, men vil helst vite hvordan det står til der inne først. Noen andre med store barn som syns det er vanskelig?😅

Skrevet
Anonymis1236 skrev (49 minutter siden):

Heihei. Godt å se at det går bra med dere her. Jeg var på en privat ultralyd i romjulen, og da så alt fint ut. Den siste uken har jeg vært enormt oppblåst, og sliter med å skjule magen uten å gå med veldig store klær. Jeg er relativt slank, så det synes fort om jeg er oppblåst. Nå venter jeg på tidlig ultralyd på sykehuset, som er om en ukes tid. Ønsker å fortelle hemmeligheten til barna før alle andre får vite det, men vil helst vite hvordan det står til der inne først. Noen andre med store barn som syns det er vanskelig?😅

Så hyggelig å lese at alt er bra med deg også 🥰 

vi fortalte det til eldstemann nå i jula uten at yngste har fått nyheten enda. Eldste er snart 13 og yngste er nettopp fylt 4, så for å unngå at absolutt alle skal få vite det venter vi med å fortelle yngste til vi deler det med øvrig familie etter UL. Foreldrene mine vet det, men ikke jobben og venner ellers) 

Vurderte også å vente med å fortelle eldstemann, men innså at det ble vanskelig å holde det hemmelig for ham. 
syntes også det var riktig at han fikk vite samtidig som foreldrene mine. Han er jo såpass gammel at han vil kunne bearbeide eventuelle dårlige nyheter på en god måte. 

Skrevet

Du hadde barn fra før @Overthinking? ❤️ Hvilke kjønn har du? Jeg har også følelsen på en jente denne gangen, men tør ikke å tro det da jeg har to gutter fra før 😂

@Anonymis1236ja, det ble veldig vanskelig å holde det hemmelig for barna her de siste ukene. Vi sa det før TUL, da de begynte å bli bekymret for at jeg var syk. Tenker at de er så store, at om det skulle gå galt så måtte de uansett bli involvert..men det er vanskelig det der. 

• Hjerte 1
Skrevet
Overthinking skrev (6 timer siden):

Uff, så skummelt at dere fant det ut så seint med gutten 😢 Krysser fingrene for at alt er bra denne gangen!

Her har jul og nyttår vært fint 😊 Hadde på meg en kjole på julaften hvor magen poppet veldig, det var gøy! Veldig greit å kunne kjøre hele julen og ikke måtte finne ut av transport rundt om kring fordi man drikker alkohol. Formen er fortsatt fin, og jeg har minimalt med symptomer. Men på en måte føler jeg at jeg egentlig er blitt verre nå i 2.trimester. Gleder meg veldig til neste ultralyd 27.januar når vi får vite kjønn! 😁 Jeg har en følelse på jente, så det blir veldig rart hvis jeg får vite at det er gutt. Da trenger jeg sikkert noen dager på å omstille meg 😂 I dag har jeg startet å fortelle det på jobb også, så nå er det vet de fleste det.

Hyggelig med oppdatering fra deg!

Så gøy at du har en følelse på at det er jente. Jeg blir spurt stadig vekk om jeg har noen følelse av hvilket kjønn det er - men jeg har virkelig nada magefølelse på det. Ingen aning! Har heller ingen preferanse, så sånn sett er det jo greit, tror jeg blir glad og overrasket uansett hva det er. Har et bittelite håp om at de vil avsløre noe på TUL på torsdag(hvis baby ligger riktig til), men har fått inntrykk av at det er ganske splittet hvor vidt de ønsker å si noe om kjønn så tidlig. 

Dere andre da, har dere noen følelse på kjønn? Evt hva dere håper på? Vi er vel alle enige om at det viktigste er en frisk baby, men tenker det må være lov å ha tanker rundt kjønn likevel, er vel bare menneskelig å lage seg forventninger og ønsker. 😊

Skrevet
blåtimen skrev (18 minutter siden):

Dere andre da, har dere noen følelse på kjønn? Evt hva dere håper på? Vi er vel alle enige om at det viktigste er en frisk baby, men tenker det må være lov å ha tanker rundt kjønn likevel, er vel bare menneskelig å lage seg forventninger og ønsker. 😊

Vi har to gutter fra før, og jeg tror at dette også er en gutt. Mannen ønsker seg nok en jente, mens jeg er veldig komfortabel som mamma til gutter nå. Uansett blir det spennende å se hva slags personlighet barnet har. Det er enorm forskjell på de to vi har fra før! 

Skrevet
Anonymis1236 skrev (2 minutter siden):

Vi har to gutter fra før, og jeg tror at dette også er en gutt. Mannen ønsker seg nok en jente, mens jeg er veldig komfortabel som mamma til gutter nå. Uansett blir det spennende å se hva slags personlighet barnet har. Det er enorm forskjell på de to vi har fra før! 

Ja, ikke sant! 

Det er jo første barnet vårt og jeg og mannen er så vilt ulike personlighetsmessig, så jeg gleder meg til å se hva barnet tar fra oss begge 🤭 Mest av alt spent på hvem dette lille mennesket skal bli, det er så utrolig rart å tenke på at det skal bli et faktisk menneske utenfor magen min 😅🥹

Skrevet

Samme her @Anonymis1236😂 vi har en som er typisk barn nr 1: fornuftig, trolig, reflektert. Så kom nr 2 som en nyttårsrakett og har vært slik siden. Merket fra han var bare noen uker at han var et annet kaliber. Her er jeg vel innstilt på gutt selv om jeg føler jente. Som du sier @blåtimener det viktigste uten tvil et friskt barn. Men må si jeg håper på en jente.

• Hjerte 2
Skrevet

@lillemeg90 Haha, dette er helt likt hos oss. Førstemann er rolig,  reflektert, fornuftig og har alltid kontroll på følelsene. Andremann er som en løs kanon på dekk og fyrer løs der han kan med en vilje jeg aldri har sett maken til.. Dog er begge snille, empatiske og gode. 

Jeg har nok en slags forventning om at vi får en tredje gutt og synes det hadde vært kjempestas med en lillebror til. Veldig praktisk både mtp klær, leker og erfaring.  Samtidig kjenner jeg også på at huset hadde hatt godt av en jente og synes det også hadde vært veldig stas da det heller ikke er mange jenter i familien. Har ingen sterk følelse på verken gutt eller jente og har heller ingen preferanser. Hvis vi er så heldige å komme ut på andre siden med en frisk baby i armene føler jeg uansett at vi har vunnet i lotto. 

Skrevet
Parv skrev (2 minutter siden):

@lillemeg90 Haha, dette er helt likt hos oss. Førstemann er rolig,  reflektert, fornuftig og har alltid kontroll på følelsene. Andremann er som en løs kanon på dekk og fyrer løs der han kan med en vilje jeg aldri har sett maken til.. Dog er begge snille, empatiske og gode. 

Jeg har nok en slags forventning om at vi får en tredje gutt og synes det hadde vært kjempestas med en lillebror til. Veldig praktisk både mtp klær, leker og erfaring.  Samtidig kjenner jeg også på at huset hadde hatt godt av en jente og synes det også hadde vært veldig stas da det heller ikke er mange jenter i familien. Har ingen sterk følelse på verken gutt eller jente og har heller ingen preferanser. Hvis vi er så heldige å komme ut på andre siden med en frisk baby i armene føler jeg uansett at vi har vunnet i lotto. 

Det er så rart og morsomt at søsken kan være så forskjellige 😂 og at det tydeligvis påvirker dem hvor i søskenflokken de kommer. De fleste jeg kjenner har det slik som dette med nr 1 og nr 2 😂 

Jeg er helt enig med deg. Det viktigste er ikke kjønn i det hele tatt, det forstår jeg at du kjenner ekstra på mtp historien din ❤️ men tenker at du også har lov å si at det hadde vært stas med ei jente ❤️ om det blir gutt blir det såklart like kjekt og fint! 

Skrevet

@lillemeg90 helt enig i at det må være lov å si høyt at man ønsker seg ei jente litt ekstra (spesielt når du bare har gutter fra før 😅)  

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ganske sikker på gutt, jeg. Svigermor sa det samme. Det skal sies at det er en del jenter i den familien fra før av..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...