Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk dessverre ikke veien denne gangen, men ønsker dere masse lykke til videre med svangerskapene deres❤️

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fiolaa skrev (1 time siden):

Gikk dessverre ikke veien denne gangen, men ønsker dere masse lykke til videre med svangerskapene deres❤️

Så leit @Fiolaa❤️ hvordan går det med deg?

Skrevet
lillemeg90 skrev (7 timer siden):

Takk! Vi syntes den var så dyr så kjøpte en annen men har egentlig aldri vært fornøyd. Med første hadde vi en eldre emmaljunga. Stødig og god, men tung. Byttet til babyjogger City Elite når han var stor nok. Med nr 2 hadde vi en babyjogger vogn som er utgått nå, husker ikke hva den heter. Den var veldig stiv og hadde dårlig demping. Så har egentlig ikke vært helt fornøyd med vognene sålangt 😅

Ja, det var en dyr vogn, men ser de holder seg relativt bra i pris på bruktmarkedet.

Prisene på barnevogner har virkelig gått over stokk og stein siden vi kjøpte denne. Tror vi betalte rett under 10k for vår på tilbud. Nå ville vi måttet ut med 15k for samme modell 😱

Anbefaler å prøve den om dere har mulighet. 😊 

ingen vogner er nok optimale på alle forhold, så man må sikkert bare tenke på hva som er viktigst for en. 

Skrevet
Parv skrev (58 minutter siden):

Ja, det var en dyr vogn, men ser de holder seg relativt bra i pris på bruktmarkedet.

Prisene på barnevogner har virkelig gått over stokk og stein siden vi kjøpte denne. Tror vi betalte rett under 10k for vår på tilbud. Nå ville vi måttet ut med 15k for samme modell 😱

Anbefaler å prøve den om dere har mulighet. 😊 

ingen vogner er nok optimale på alle forhold, så man må sikkert bare tenke på hva som er viktigst for en. 

Ja, jeg har sett det! Helt sykt! Og du har nok rett i det at ingen vogner er optimale for alle forhold. Hvordan opplever du den er å få inn og ut av bil? Har triller en del på en venninnes baby i bugaboo buffalo, og likte i hvertfall den godt. Har forstått fox er lettere om jeg ikke tar feil.

Skrevet
Fiolaa skrev (8 timer siden):

Så trist å høre, Fiolaa. Store klemmer og ta godt vare på deg selv denne tiden ❤️❤️❤️ Tillatt deg selv å kjenne på de vonde følelsene, min erfaring er at man kommer lenger med det enn å undertrykke det og bagatellisere sorgen sin.

• Hjerte 1
Skrevet

Angående vogn så ser jeg for meg at vi burde ha en elektrisk en, pga min ME og at vi bor i bunnen av masse bakker. Men føler det er veldig få på markedet, er det liksom Cybex E-Gazelle eller E-priam man velger i da? Syns E-priam føles veldig dyr igjen, hvordan ser dere med litt erfaring på E-gazelle? Syns det er kjempevanskelig å vite hvilke krav man burde sette seg og dermed hvilken prisklasse man bør opp i 😅

Skrevet (endret)
lillemeg90 skrev (53 minutter siden):

Ja, jeg har sett det! Helt sykt! Og du har nok rett i det at ingen vogner er optimale for alle forhold. Hvordan opplever du den er å få inn og ut av bil? Har triller en del på en venninnes baby i bugaboo buffalo, og likte i hvertfall den godt. Har forstått fox er lettere om jeg ikke tar feil.

Nå har jeg ikke så veldig mye erfaring med andre vogner, men synes den har vært grei å få inn og ut av bilen. 

Det krever nok litt mer å få lagt inn Fox'en sammenlignet med f.eks en trille eller en liten trehjuling, men absolutt ikke noe prakk. Vi fartet nokså mye med vogna det første året og pakket full bilen ganske ofte uten at vogna egentlig var noe stort problem. Den kan demonteres og pakkes nokså flatt ved behov. 

Hadde en City mini i en kort periode og den var selvsagt lettere å farte med, men det var jo i grunn den eneste fordelen også. 

Endret av Parv
Skrevet

@blåtimenhar ei venninne som har gazelle, og hun er i hvertfall veldig fornøyd. Hun har også ME og har syntes motoren er bra. Hun har to tette, så det er jo også noe å tenke på om dere vil ha flere barn. Så har dere allerede søskenvogn. Ut fra det lille jeg kan se ellers synes jeg den ser bra ut. Men har ikke prøvd den selv. Det finnes en barnevogn gruppe på Facebook, tipper at du får mange svar der om du spør om råd 👌🏻 

@Parv trillene vil jo alltid være mye lettere ja. Men greit om man ikke må skru fra hverandre vognen for å få den inn i bilen😅 vi har hundebur i tilegg. Får gjøre litt research!

Skrevet
lillemeg90 skrev (13 minutter siden):

@blåtimenhar ei venninne som har gazelle, og hun er i hvertfall veldig fornøyd. Hun har også ME og har syntes motoren er bra. Hun har to tette, så det er jo også noe å tenke på om dere vil ha flere barn. Så har dere allerede søskenvogn. Ut fra det lille jeg kan se ellers synes jeg den ser bra ut. Men har ikke prøvd den selv. Det finnes en barnevogn gruppe på Facebook, tipper at du får mange svar der om du spør om råd 👌🏻

Takk, så fint å høre at venninnen din er fornøyd! Og takk for tips om facebookgruppe, skal sjekke det ut 🙏🏻

Jeg tror i utgangspunktet vi kun skal ha ett barn og hvis det blir flere blir det i alle fall ikke to tette. Er det noen ulemper ved å ha søskenvogn da evt? Er de tyngre/mindre håndterlige? 

Skrevet
blåtimen skrev (14 minutter siden):

Takk, så fint å høre at venninnen din er fornøyd! Og takk for tips om facebookgruppe, skal sjekke det ut 🙏🏻

Jeg tror i utgangspunktet vi kun skal ha ett barn og hvis det blir flere blir det i alle fall ikke to tette. Er det noen ulemper ved å ha søskenvogn da evt? Er de tyngre/mindre håndterlige? 

Ser de to du nevner veier like mye. Og det ser jo ut som gazelle funker fint som vogn til ett barn også. Har ikke sett om priam har sterkere motor evt siden den er dyrere da. Det er kanskje verdt å sjekke ut! Eller om det er fordi den er nyere.

Skrevet
lillemeg90 skrev (1 minutt siden):

Ser de to du nevner veier like mye. Og det ser jo ut som gazelle funker fint som vogn til ett barn også. Har ikke sett om priam har sterkere motor evt siden den er dyrere da. Det er kanskje verdt å sjekke ut! Eller om det er fordi den er nyere.

Ja, skjønner, tusen takk 🙏🏻💛

Skrevet

Alt så bra ut på ultralyd i dag 😍Det var masse bevegelse, så tror jeg kommer til å kjenne denne etterhvert 🤭  Ble målt frem fra 12+3 til 13+1, så har egentlig termindato i juni nå. Men henger her inne likevel. 

• Hjerte 3
Skrevet
Overthinking skrev (32 minutter siden):

Alt så bra ut på ultralyd i dag 😍Det var masse bevegelse, så tror jeg kommer til å kjenne denne etterhvert 🤭  Ble målt frem fra 12+3 til 13+1, så har egentlig termindato i juni nå. Men henger her inne likevel. 

Så gøy!  
Det må jo være litt motiverende å bli satt frem litt. 
Jeg kommer nok også sannsynligvis til å føde i juni uavhengig av termin 😅 

• Hjerte 1
Skrevet
Overthinking skrev (1 time siden):

Så stas! Og så betryggende at alt så fint ut 🥰🙏🏻

Skrevet

Fikk forresten min første gravidbukse i posten i går og guri så mye mer behagelig livet plutselig ble 😂🙊 Er jo fremdeles mest bare oppblåst, men det er nok til at de vanlige buksene føles litt ubehagelige ut. 

Kjøpte denne til hjemmebruk og den var myk og god og satt pent i min vanlige størrelse! Men må få kjøpt meg noe litt penere, en jeans av noe slag etterhvert også.

• Liker 1
Skrevet
blåtimen skrev (14 minutter siden):

Fikk forresten min første gravidbukse i posten i går og guri så mye mer behagelig livet plutselig ble 😂🙊 Er jo fremdeles mest bare oppblåst, men det er nok til at de vanlige buksene føles litt ubehagelige ut. 

Kjøpte denne til hjemmebruk og den var myk og god og satt pent i min vanlige størrelse! Men må få kjøpt meg noe litt penere, en jeans av noe slag etterhvert også.

Åå det må jeg og gå til anskaffelse av snart. Nesten alle bukser er ubehagelige om dagen. Tenkte jeg skulle kjøre trikset med å bruke hårstrikk på knappen på jeans, men da må man ha en genser som dekker godt over. Har 1 jeans som er av typen mom jeans som er litt stor, så den burde passe. 

• Nyttig 1
Skrevet
Overthinking skrev (4 minutter siden):

Åå det må jeg og gå til anskaffelse av snart. Nesten alle bukser er ubehagelige om dagen. Tenkte jeg skulle kjøre trikset med å bruke hårstrikk på knappen på jeans, men da må man ha en genser som dekker godt over. Har 1 jeans som er av typen mom jeans som er litt stor, så den burde passe. 

Ikke dumt med hårstrikktriks 😇

• Hjerte 1
Skrevet
Fiolaa skrev (17 timer siden):

Det var veldig trist å høre, sender deg en god klem! ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...