Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når har dere time begge to? Mest sannsynlig går alt fint hos begge❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lettet nå - UL gikk fint og alt ser fint ut av det som kunne sjekkes allerede nå. 
Ble målt til 9+3 dager som stemmer mer med det jeg først trodde og får da termin ca 15. juli ❤️ 🙈

• Hjerte 4
Skrevet
Parv skrev (6 minutter siden):

Veldig lettet nå - UL gikk fint og alt ser fint ut av det som kunne sjekkes allerede nå. 
Ble målt til 9+3 dager som stemmer mer med det jeg først trodde og får da termin ca 15. juli ❤️ 🙈

Nå ble jeg glad! Så stas! 

Skrevet
Parv skrev (1 time siden):

Jippi!! 🥰 Så nydelig - det er helt fantastisk å høre! 

Jeg har ikke vært der enda, oppdaterer dere sikkert en gang i kveld. 

Skrevet
Parv skrev (4 timer siden):

Såå gode nyheter, Parv ❤️ Glad på dine vegne! Og glad for at denne magefølelsen våres innimellom er på viddene 🙈🙏🏻

Skrevet

Det er en levende, liten greie der inne! 🥰🥰🥰 Ble målt til 7+3, termin 3. august (som ikke stemmer med noen utregninger/apper, men ok). Nå skal jeg bare være glad! Går det galt nå, blir det trist uansett hvor glad/ikke glad jeg har vært.

• Hjerte 5
Skrevet
sinusen skrev (1 minutt siden):

Det er en levende, liten greie der inne! 🥰🥰🥰 Ble målt til 7+3, termin 3. august (som ikke stemmer med noen utregninger/apper, men ok). Nå skal jeg bare være glad! Går det galt nå, blir det trist uansett hvor glad/ikke glad jeg har vært.

Hurraa ❤️🥳 Det er så stas! Jeg har også klart å være mye mer glad etter ultralyden - det hjelper virkelig på. Nyt lettelsen 🥰

Skrevet
sinusen skrev (37 minutter siden):

Nå ble jeg glad sinusen ❤️🥳 så stas!

Skrevet
sinusen skrev (1 time siden):

Ååå, så godt å høre ❤️❤️🙏 

Nå ble jeg glad på dine vegne. 

Deilig å få bekreftet liv og å ha noe å forholde seg til mtp termin 🥰

Jeg fikk også satt opp time til neste UL den 9. januar. Med jul og nyttår som egentlig går helt til 5. januar, er vi jo plutselig der. 

Skrevet
Parv skrev (15 minutter siden):

Ååå, så godt å høre ❤️❤️🙏 

Nå ble jeg glad på dine vegne. 

Deilig å få bekreftet liv og å ha noe å forholde seg til mtp termin 🥰

Jeg fikk også satt opp time til neste UL den 9. januar. Med jul og nyttår som egentlig går helt til 5. januar, er vi jo plutselig der. 

Jaa, det var veldig gode nyheter. ☺️☺️

9. januar er veldig snart ja! Jeg skal på ultralyd på sykehuset i januar selv.

Skrevet

Såå gode nyheter dere! Dette var hyggelig å lese. 

Hvor ofte er det innafor å ta ultralyd? Jeg har hatt to missed abortions tidligere og har litt «noia» for at det plutselig skal være tomt der inne. Jeg tok en ultralyd 5+5 og bør være 7+0 i dag. 

Skrevet
Anonymis1236 skrev (18 minutter siden):

Hvor ofte er det innafor å ta ultralyd? Jeg har hatt to missed abortions tidligere og har litt «noia» for at det plutselig skal være tomt der inne. Jeg tok en ultralyd 5+5 og bør være 7+0 i dag. 

Du kan jo høre om legen kan henvise deg mtp historikken med ma. Tenker det må være ok å kunne få den ekstra forsikringen og spesielt når det er en stund til uke 12 og tidlig ul.

samtidig kan det jo være lurt å la det få litt tid i mellom. Om du får noia igjen nesten med en gang etter en sjekk vil det jo kanskje bli litt belastende i lengden? 

Vet jo med meg selv at jeg kommer til å være like redd og grue meg like mye neste gang også fordi om alt var fint i dag..  Dagene før UL er alltid veldig tappende for min del, og kjenner jeg er glad det ikke er så ofte selv om jeg gjere skulle hatt live cam inn dit 😅

Skrevet
Parv skrev (13 timer siden):

Du kan jo høre om legen kan henvise deg mtp historikken med ma. Tenker det må være ok å kunne få den ekstra forsikringen og spesielt når det er en stund til uke 12 og tidlig ul.

samtidig kan det jo være lurt å la det få litt tid i mellom. Om du får noia igjen nesten med en gang etter en sjekk vil det jo kanskje bli litt belastende i lengden? 

Vet jo med meg selv at jeg kommer til å være like redd og grue meg like mye neste gang også fordi om alt var fint i dag..  Dagene før UL er alltid veldig tappende for min del, og kjenner jeg er glad det ikke er så ofte selv om jeg gjere skulle hatt live cam inn dit 😅

Frem til uke 12 blir det privat, så den største belastningen er vel prisen. Tenker jeg tar en på 8+0 😅

Skrevet
Anonymis1236 skrev (15 timer siden):

Hva kunne man se på uke 5+5? 
Spør fordi jeg lurer på om jeg skal bestille en nå rett før jul, eller vente til etter.

Skrevet
Anonymis1236 skrev (15 timer siden):

Jeg var på privat ultralyd 19. november når jeg var 6+4 og det føles ut som en evighet siden nå. Hadde det ikke vært for at det ikke var noen ledige timer på klinikken jeg var på så hadde jeg nok røket på en i løpet av desember. Men nå skal jeg klare å holde ut til TUL på sykehuset andre uka i januar 😅

Jeg har ikke engang opplevd MA, men likevel har jeg fullstendig noia av muligheten for at det lille hjertet slutter å slå uten at kroppen min får det med seg. Gleder meg til jeg får mer mage og føler meg mer gravid, kroppen min er så uforandret nå at det er vanskelig å føle helt at det er et foster på størrelse med en lime inni meg. 

Skrevet
Anonymis1236 skrev (2 timer siden):

Frem til uke 12 blir det privat, så den største belastningen er vel prisen. Tenker jeg tar en på 8+0 😅

Ja, har skjønt det koster skjorta å gå privat nå  😅

godt å få en titt før jul da 

Skrevet
blåtimen skrev (1 time siden):

Jeg var på privat ultralyd 19. november når jeg var 6+4 og det føles ut som en evighet siden nå. Hadde det ikke vært for at det ikke var noen ledige timer på klinikken jeg var på så hadde jeg nok røket på en i løpet av desember. Men nå skal jeg klare å holde ut til TUL på sykehuset andre uka i januar 😅

Jeg har ikke engang opplevd MA, men likevel har jeg fullstendig noia av muligheten for at det lille hjertet slutter å slå uten at kroppen min får det med seg. Gleder meg til jeg får mer mage og føler meg mer gravid, kroppen min er så uforandret nå at det er vanskelig å føle helt at det er et foster på størrelse med en lime inni meg. 

Man skulle gjerne hatt live cam der inne ja 😆 

Skjønner det føles lenge til første uka i januar, men jula går jo fort og andre uka i januar er jo plutselig 🥰 

Skrevet
Parv skrev (1 time siden):

Man skulle gjerne hatt live cam der inne ja 😆 

Skjønner det føles lenge til første uka i januar, men jula går jo fort og andre uka i januar er jo plutselig 🥰 

Ja, satser på at det går fort nå 🥰 

I går og i dag har jeg faktisk ikke vært kvalm for første gang på mange uker. Sykt uvant. Til gjengjeld har jeg hatt helt sinnsyk ulvehunger, kroppen skal vel kompensere for hvor lite mat jeg har fått i meg i det siste 😂 Utnytter at jeg ikke er kvalm med indisk takeaway til middag, det blir stas etter ukesvis med minst mulig smaker 💃🏻

Skrevet
Fiolaa skrev (7 timer siden):

Hva kunne man se på uke 5+5? 
Spør fordi jeg lurer på om jeg skal bestille en nå rett før jul, eller vente til etter.

Vi fikk se et embryo på 2 mm, «hjerteslag» (flimmer på skjermen) og plommesekk. Var på ultralyd med barn nr 2 på 5+5 også, og fikk da se det samme da. Jeg syns det er verdt å vite at det er noe der da jeg to ganger har opplevd at det var helt tomt i fostersekken. 

Skrevet
Anonymis1236 skrev (1 minutt siden):

Vi fikk se et embryo på 2 mm, «hjerteslag» (flimmer på skjermen) og plommesekk. Var på ultralyd med barn nr 2 på 5+5 også, og fikk da se det samme da. Jeg syns det er verdt å vite at det er noe der da jeg to ganger har opplevd at det var helt tomt i fostersekken. 

Så fint, da skal jeg ringe rundt på mandag og sjekke etter ledig time. Vil bare se at det er noe der og at man kan se «hjerteslag».

Så leit å høre. Har også opplevd det 2 ganger, så kjenner dessverre til følelsen. Vil sjekke det tidligst mulig, samtidig redd for å gå for tidlig, slik at ultralyden gjør meg bekymret i stede. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...