sinusen Skrevet 5. desember 2025 #341 Skrevet 5. desember 2025 blåtimen skrev (31 minutter siden): Ja, krysser fingrene for lite sykdom i vinter på oss alle 🤞🏻 Haha, ja, det må være sprøtt å tenke på! Dama til kompisen til samboeren min fant ikke ut at hun var gravid før i 5. måned, det må være så sjuk opplevelse 😂 Hun bare hadde null symptomer og bortforklarte den lille vektoppgang. Det blir fint med første ultralyd da, Sinusen 🥰 Spent på dine vegne! 🤞🏻 Oioi, det må være helt koko å oppleve. Tenk det, i 5. måned! Fint å høre at det går an å ikke ha symptomer, hvert fall. ❤️❤️ 1
Moi123 Skrevet 5. desember 2025 #342 Skrevet 5. desember 2025 Hvordan er det med dere?🥰 Jeg fikk høre av jordmor at influensavaksine ble ikke anbefalt i første trimester men tenker jeg skal ta når jeg passerer uke 12, evt nå til uka hos legen når jeg skal på svangerskapskontroll hos han. Da er jeg i uke 11+4. Litt små irritert om dagen og, sykehuset lokalt har ikke tid til tidlig ultralyd, så har nå fått time til ultralyd kl 09 om morgen lillejulaften på et sykehus 1.5 t unna🥴😅
Parv Skrevet 5. desember 2025 #343 Skrevet 5. desember 2025 God bedring til dere ❤️ Går nok helt greit å ta en paracet eller to når man har feber og har influensa, så lenge det ikke blir for mye. Har inntrykk av at mange generelt er dårlige på å kjenne på ubehag og tar smertestillende som om det var halsdrops 😅 da er det greit å gå ut med en advarsel. Tror jeg tippet 8 uker i dag (kanskje litt lenger) og hadde en liten blødning igjen i dag.. friskt blod denne gangen. satser på at det kan være hormoner, rift eller et lite blodkar som har sprukket, men kjenner det er veldig belastende å gå rundt og være konstant bekymret, sliten og kvalm nå. Tenk å bare kunne lagt seg i dvale nå og våknet igjen uti mars eller noe 😅
Parv Skrevet 5. desember 2025 #344 Skrevet 5. desember 2025 Moi123 skrev (2 minutter siden): Hvordan er det med dere?🥰 Jeg fikk høre av jordmor at influensavaksine ble ikke anbefalt i første trimester men tenker jeg skal ta når jeg passerer uke 12, evt nå til uka hos legen når jeg skal på svangerskapskontroll hos han. Da er jeg i uke 11+4. Litt små irritert om dagen og, sykehuset lokalt har ikke tid til tidlig ultralyd, så har nå fått time til ultralyd kl 09 om morgen lillejulaften på et sykehus 1.5 t unna🥴😅 Lurer også på om jeg bare skal vente med vaksinen til etter jul nå. Influensautbruddet er allerede i full blomst her og det er nok litt sent å ta den nå. Det kommer vel gjerne enda et utbrudd mot våren, så kan være like greit og vente til etter jul nå. Huff, skjønner det er irriterende å måtte reise så langt for den kontrollen, spesielt når du må vente så lenge. 1
sinusen Skrevet 5. desember 2025 #345 Skrevet 5. desember 2025 Parv skrev (3 timer siden): God bedring til dere ❤️ Går nok helt greit å ta en paracet eller to når man har feber og har influensa, så lenge det ikke blir for mye. Har inntrykk av at mange generelt er dårlige på å kjenne på ubehag og tar smertestillende som om det var halsdrops 😅 da er det greit å gå ut med en advarsel. Tror jeg tippet 8 uker i dag (kanskje litt lenger) og hadde en liten blødning igjen i dag.. friskt blod denne gangen. satser på at det kan være hormoner, rift eller et lite blodkar som har sprukket, men kjenner det er veldig belastende å gå rundt og være konstant bekymret, sliten og kvalm nå. Tenk å bare kunne lagt seg i dvale nå og våknet igjen uti mars eller noe 😅 Kjenner meg igjen i lysten til å gå i dvale! Selvom jeg egentlig elsker jul, så blir det en litt skummel jul...
lillemeg90 Skrevet 5. desember 2025 Forfatter #346 Skrevet 5. desember 2025 @blåtimen det går en del op og ned med kvalmen. Noen dager er det ganske ok, andre er det immobiliserende... Men likevel er den heldigvis ikke slik hver dag ❤️ hcg har jo topp rundt uke 9-10 og husker jeg var verst da med de andre. @sinusen så spennende ❤️ når blir det? @Moi123det ble sagt det samme her angående vaksine, Men mest fordi det ikke var behov for det. I følge fellesskatalogen kan man ta det når som helst. Men å vente går jo også helt fint! Du er vel snart 12 uker uansett. Her har det ikke kommet så mye influensa enda som på Østlandet, så jeg håper å være i forkant 🙈 Så kjedelig med det tidspunktet på ultralyden da 😂 @Parv så himla kjipt med de blødningene. Det er skikkelig belastende selv om man egentlig vet det er helt normalt. Som gravid sjekker man jo alltid papiret, det gjør i hvertfall jeg. 1
sinusen Skrevet 6. desember 2025 #347 Skrevet 6. desember 2025 @lillemeg90 På fredag, da er jeg 7 uker + 5/6 dager. Håper virkelig det er mulig å se noe! Hvordan teller man dager og uker egentlig? Er første dag av siste mens dag 1 eller 0? De to appene jeg har gjør forskjellige ting.
lillemeg90 Skrevet 6. desember 2025 Forfatter #348 Skrevet 6. desember 2025 sinusen skrev (3 timer siden): @lillemeg90 På fredag, da er jeg 7 uker + 5/6 dager. Håper virkelig det er mulig å se noe! Hvordan teller man dager og uker egentlig? Er første dag av siste mens dag 1 eller 0? De to appene jeg har gjør forskjellige ting. Hm jeg er usikker. Men jeg har brukt babyverden sin kalkulator og fikk samme resultat som når jordmor og lege regnet da i hvertfall. Så ville forholdt meg til den men om jeg tenker som den blir første dag av siste mens 0 mener jeg om jeg ikke kommer 😂
sinusen Skrevet 7. desember 2025 #349 Skrevet 7. desember 2025 Jeg har hatt en blødning ☹️ Mer enn litt, friskt rødt blod, men i forbindelse med sex. Vet ikke helt om jeg blør mer. Det er også dagen for mensen, egentlig. Har sendt melding til legen ☹️
lillemeg90 Skrevet 7. desember 2025 Forfatter #350 Skrevet 7. desember 2025 sinusen skrev (16 minutter siden): Jeg har hatt en blødning ☹️ Mer enn litt, friskt rødt blod, men i forbindelse med sex. Vet ikke helt om jeg blør mer. Det er også dagen for mensen, egentlig. Har sendt melding til legen ☹️ Det føles så utrolig kjipt ❤️ når det var i forbindelse med sex er nok det årsaken. Men forstår godt at du er urolig.
Parv Skrevet 7. desember 2025 #351 Skrevet 7. desember 2025 sinusen skrev (11 minutter siden): Jeg har hatt en blødning ☹️ Mer enn litt, friskt rødt blod, men i forbindelse med sex. Vet ikke helt om jeg blør mer. Det er også dagen for mensen, egentlig. Har sendt melding til legen ☹️ Prøv å tenk at dette er veldig vanlig på denne tiden ❤️ Det kan jo virke som at du har lett for å blø i forbindelse med hormoner (mtp. blødningen som du trodde var mensen helt i starten). I forrige svangerskap blødde jeg også litt på samme tid som jeg skulle hatt mensen. Når du i tillegg har hatt sex, er det jo mye som taler for at det er årsaken 🤗 Selv veldig små mengder blod kan se veldig skummelt ut, da blod er veeeldig pigmentert. Når man i tillegg har mer utflod enn vanlig, blir det jo fort seende mer ut enn det er. Du vil uansett bare måtte se det an, uansett hvor vanskelig det er. For meg finner jeg en slags merkelig ro i at jeg ikke får gjort noe fra eller til og at det beste er å bare holde seg litt opptatt og vente det ut. Her er et lite utdrag fra Nørs-appen som er veldig betryggende å lese for den uka (uke 8-9)
lillemeg90 Skrevet 7. desember 2025 Forfatter #352 Skrevet 7. desember 2025 Veldig fint svar @Parv! ❤️ Noen er mer lettblødende enn andre også. 1
sinusen Skrevet 7. desember 2025 #353 Skrevet 7. desember 2025 Tusen takk for gode ord, dere er veldig fine å ha. 💕💕 @lillemeg90 @Parv Sannheten er vel at jeg ikke vet, får bare vente og se... 1
blåtimen Skrevet 7. desember 2025 #354 Skrevet 7. desember 2025 Sender gode klemmer og krysser fingrene med deg for at det var helt ufarlig blødning, @sinusen ❤️ 1
lillemeg90 Skrevet 7. desember 2025 Forfatter #355 Skrevet 7. desember 2025 Hvor mange uker er du nå da @sinusen? ❤️
sinusen Skrevet 7. desember 2025 #356 Skrevet 7. desember 2025 lillemeg90 skrev (2 timer siden): Hvor mange uker er du nå da @sinusen? ❤️ 7 uker! Forhåpentligvis.
lillemeg90 Skrevet 7. desember 2025 Forfatter #357 Skrevet 7. desember 2025 sinusen skrev (16 minutter siden): 7 uker! Forhåpentligvis. Det er vel rundt da vi er flere som har blødd. Så ikke ta sorgene på forskudd ❤️ 1
Parv Skrevet 7. desember 2025 #358 Skrevet 7. desember 2025 Virker som det er mange av oss som har hatt litt blødning ja. Det er aldri hyggelig. Jeg har i alle fall to nære venninner som måtte gå med truseinnlegg/bind i hele svangerskapet pga konstante blødninger, både små og større. De har begge friske barn i dag, og det viser jo at det kanskje er mer vanlig enn man tenker ❤️ 1
sinusen Skrevet 7. desember 2025 #359 Skrevet 7. desember 2025 (endret) Det er faktisk akkurat dagen jeg skulle hatt mensen på nytt, så det kan jo hende kroppen tuller veldig. Har heldigvis ikke blødd noe mer. 💕💕 Ellers, går det greit med dere? Endret 7. desember 2025 av sinusen 1
Parv Skrevet 7. desember 2025 #360 Skrevet 7. desember 2025 sinusen skrev (1 time siden): Det er faktisk akkurat dagen jeg skulle hatt mensen på nytt, så det kan jo hende kroppen ruller veldig. Har heldigvis ikke blødd noe mer. 💕💕 Ellers, går det greit med dere? Så godt å høre 🤗 Føler veldig med deg i bekymringene dine. Vet så veldig godt selv hvordan det er å være så bekymret. krysser fingrene for at du ikke trenger å oppleve mer blødning nå ❤️ Med meg går det vel litt opp og ned. Jeg er ganske sår om dagen og formen er ganske shabby. I tillegg har jeg begynt å grue meg veldig til å fortelle arbeidsgiver om graviditeten og hvordan det blir møtt.. (jeg er nokså fersk i jobben min og jeg vet at det setter dem i en litt kinkig situasjon). Tror nok ting letter litt når jeg fortalt noen om graviditeten for nå føler jeg meg på en måte litt isolert. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå