lillemeg90 Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #301 Skrevet 1. desember 2025 blåtimen skrev (5 minutter siden): 8+2 i dag! Ja, jeg skal ha det i bakhodet. Testet iskaldt vann med litt sitron i nå i sted og det virker som var lettere for kroppen, så jeg satser på at jeg klarer å unngå dehydrering. Men hvis det forblir like slitsomt å beholde maten over noen dager skal jeg ta en telefon til legen. 🙏🏻 Krysser fingrene for deg ❤️ det kan være skikkelig tøffe tak altså. Ikke bare bare å være gravid 😅 her klarer jeg endelig å spise knekkebrød og egg igjen. Helt nydelig å spise noe som er sunt også. Har stort sett klart å spise loff. Men det er opp og ned. kvalmen ligger der stort sett hele tiden men den er svakere. Det bekymrer meg som sagt noe dager, men så må jeg minne meg selv på at jeg bruker full dose xonvea.
sinusen Skrevet 1. desember 2025 #302 Skrevet 1. desember 2025 Er det bare jeg som sliter skikkelig med konsentrasjonen..? Greier liksom ikke helt å tenke på noe annet enn at jeg er gravid. Håper det går over, hvis ikke blir det ni ganske ubrukelige måneder... 🙈🙈
blåtimen Skrevet 1. desember 2025 #303 Skrevet 1. desember 2025 lillemeg90 skrev (13 minutter siden): Krysser fingrene for deg ❤️ det kan være skikkelig tøffe tak altså. Ikke bare bare å være gravid 😅 her klarer jeg endelig å spise knekkebrød og egg igjen. Helt nydelig å spise noe som er sunt også. Har stort sett klart å spise loff. Men det er opp og ned. kvalmen ligger der stort sett hele tiden men den er svakere. Det bekymrer meg som sagt noe dager, men så må jeg minne meg selv på at jeg bruker full dose xonvea. Takk 🥺 Det er litt trøst i å ha noen som skjønner hva man står i! Mannen er sympatisk, men blir jo veldig hjelpesløs. Takk for at du sier at du stort sett har spist loff, da skal jeg prøve å ha mindre dårlig samvittighet for at det akkurat nå bare er ritz kjeks som går ned 😅 Prøver å minne meg selv på at det er en kort periode og at jeg valgte dette helt selv, jobbet til og med aktivt for å komme hit 😂🤭
lillemeg90 Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #304 Skrevet 1. desember 2025 blåtimen skrev (2 minutter siden): Takk 🥺 Det er litt trøst i å ha noen som skjønner hva man står i! Mannen er sympatisk, men blir jo veldig hjelpesløs. Takk for at du sier at du stort sett har spist loff, da skal jeg prøve å ha mindre dårlig samvittighet for at det akkurat nå bare er ritz kjeks som går ned 😅 Prøver å minne meg selv på at det er en kort periode og at jeg valgte dette helt selv, jobbet til og med aktivt for å komme hit 😂🤭 ❤️ Ja disse mennene prøver nok så godt de kan. Men de har ikke forutsetninger til å forstå. Jeg har sagt til mannen at det er som å konstant ha den kvalmen man har ved omgangssyke. Da forsto han mer. Men ja. Spis det du klarer. Drit i hva det er 😛 du kan tidsnok spise sunt igjen. Det er nesten som man blir litt sur på seg selv når man vet det er selvvalgt 😂😂 1
lillemeg90 Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #305 Skrevet 1. desember 2025 sinusen skrev (13 minutter siden): Er det bare jeg som sliter skikkelig med konsentrasjonen..? Greier liksom ikke helt å tenke på noe annet enn at jeg er gravid. Håper det går over, hvis ikke blir det ni ganske ubrukelige måneder... 🙈🙈 Det går nok over, men er en begynnelse før ammetåken 😂 du har vel ønsket dette lenge? Ikke så rart du er opphengt i det nå da!❤️
sinusen Skrevet 1. desember 2025 #306 Skrevet 1. desember 2025 lillemeg90 skrev (1 time siden): Det går nok over, men er en begynnelse før ammetåken 😂 du har vel ønsket dette lenge? Ikke så rart du er opphengt i det nå da!❤️ Føler meg definitivt opphengt i det akkurat nå - det er jo veldig stort! Regner med det går litt over når sjokket har roet seg litt. Det var ikke en måned jeg hadde tro på, at det faktisk skjedde, for å si det sånn. 🥰🥰
Parv Skrevet 1. desember 2025 #307 Skrevet 1. desember 2025 lillemeg90 skrev (3 timer siden): Jeg har også slike dager innimellom nå @Parv! Jeg synes det er skikkelig vanskelig å forholde seg til. Prøver så godt jeg kan å nyte det, men det er vanskelig 😅 Helt klart. Helt tullete å sitte og savne kvalmen 😅 blåtimen skrev (5 timer siden): Ja, bare synd pausene ikke kan legges inn bestilling på 🤭😅 Jeg har en skikkelig krevende dag på onsdag jeg akkurat nå ikke skjønner hvordan jeg skal klare å gjennomføre. Håper det går på mirakuløst vis 🤞🏻 Skulle virkelig hatt muligheten til å lagt inn bestilling ja (evt. avbestilling..) 😅 Uff, krysser fingrene for at du har en bedre dag på onsdag.. Det er fryktelig krevende å skulle prestere når formen er sånn. I alle fall når man ikke bare kan legge seg nedpå litt underveis 😅 Sånn sett håper jeg pausen varer til og med onsdag for min del også. Har noen kolleger som planlegger treningstur i morgen kveld etter konferansen jeg skal på. Tror jeg bare må "glemme" joggeskoa hjemme....
lillemeg90 Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #308 Skrevet 1. desember 2025 sinusen skrev (4 timer siden): Føler meg definitivt opphengt i det akkurat nå - det er jo veldig stort! Regner med det går litt over når sjokket har roet seg litt. Det var ikke en måned jeg hadde tro på, at det faktisk skjedde, for å si det sånn. 🥰🥰 Jeg tenker ikke på det hele tiden lengre, men blir påminnet av kvalmen 😂 men ikke rart det tar mye plass spesielt de første ukene ❤️
lillemeg90 Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #309 Skrevet 1. desember 2025 Parv skrev (1 time siden): Helt klart. Helt tullete å sitte og savne kvalmen 😅 Skulle virkelig hatt muligheten til å lagt inn bestilling ja (evt. avbestilling..) 😅 Uff, krysser fingrene for at du har en bedre dag på onsdag.. Det er fryktelig krevende å skulle prestere når formen er sånn. I alle fall når man ikke bare kan legge seg nedpå litt underveis 😅 Sånn sett håper jeg pausen varer til og med onsdag for min del også. Har noen kolleger som planlegger treningstur i morgen kveld etter konferansen jeg skal på. Tror jeg bare må "glemme" joggeskoa hjemme.... Holder med deg i å glemme joggeskoene 😅
lillemeg90 Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #310 Skrevet 1. desember 2025 Nå har jeg spist mc Donalds mat😅 noe jeg ALDRI gjør ellers. Var bare det jeg hadde lyst på i dag. Håper ikke dette blir en vane 🤪
Parv Skrevet 1. desember 2025 #311 Skrevet 1. desember 2025 lillemeg90 skrev (3 minutter siden): Nå har jeg spist mc Donalds mat😅 noe jeg ALDRI gjør ellers. Var bare det jeg hadde lyst på i dag. Håper ikke dette blir en vane 🤪 Takk og pris for at jeg ikke har en McDonalds her jeg bor akkurat nå. Nå fikk jeg fryktelig lyst på en pommes frites 🙈🙈
lillemeg90 Skrevet 3. desember 2025 Forfatter #312 Skrevet 3. desember 2025 Har noen av dere tatt influensavaksine? Legen sa jeg ikke trengte å ta i første trimester da min eneste risiko er at jeg er helsepersonell og jeg nå er sykemeldt. Men mange her er syke nå og 10 åringen er hjemme med noe uspesifikt. Kvalm, vondt i magen og lett feber. De han sitter med på skolen har visst vært borte en uke 🤪 så skal jo ikke se bort fra influensa. De sier jo det ikke er så farlig i første trimester, at det helst er når det nærmer seg fødsel det kan få konsekvenser.. men lurer virkelig på om jeg skulle fått tatt vaksinen asap likevel 😂
sinusen Skrevet 3. desember 2025 #313 Skrevet 3. desember 2025 lillemeg90 skrev (25 minutter siden): Har noen av dere tatt influensavaksine? Legen sa jeg ikke trengte å ta i første trimester da min eneste risiko er at jeg er helsepersonell og jeg nå er sykemeldt. Men mange her er syke nå og 10 åringen er hjemme med noe uspesifikt. Kvalm, vondt i magen og lett feber. De han sitter med på skolen har visst vært borte en uke 🤪 så skal jo ikke se bort fra influensa. De sier jo det ikke er så farlig i første trimester, at det helst er når det nærmer seg fødsel det kan få konsekvenser.. men lurer virkelig på om jeg skulle fått tatt vaksinen asap likevel 😂 Har ikke tatt. Hvis du allerede har snakket med legen om det, ville jeg ikke stresset. Så får heimen din ha god bedring! 😊
Nellikpiken Skrevet 3. desember 2025 #314 Skrevet 3. desember 2025 lillemeg90 skrev (33 minutter siden): Har noen av dere tatt influensavaksine? Legen sa jeg ikke trengte å ta i første trimester da min eneste risiko er at jeg er helsepersonell og jeg nå er sykemeldt. Men mange her er syke nå og 10 åringen er hjemme med noe uspesifikt. Kvalm, vondt i magen og lett feber. De han sitter med på skolen har visst vært borte en uke 🤪 så skal jo ikke se bort fra influensa. De sier jo det ikke er så farlig i første trimester, at det helst er når det nærmer seg fødsel det kan få konsekvenser.. men lurer virkelig på om jeg skulle fått tatt vaksinen asap likevel 😂 Jeg har ikke tatt, men kommer til å ta den da jeg ble anbefalt det av jordmor. Synes det er et dilemma da jordmor sa at det egentlig ikke anbefales å ta den i første trimester, men samtidig så er det beste for barnet i magen at jeg ikke får influensa. Men tror jeg nesten bare må stole på jordmor der at det beste er at jeg tar den, da det likevel veier tyngst den veien
blåtimen Skrevet 3. desember 2025 #315 Skrevet 3. desember 2025 Jeg tok den mandag forrige uke! Spurte jordmor som leste seg litt opp og sa at hun syns det var lurt av meg å gjøre. Men jeg har jo ME da - så føler jeg har lavere kapasitet til å takle en runde sykdom enn andre. Det i kombinasjon med at de sier det blir en heftig influensasesong og jeg er i andre trimester fra januar av, som fremdeles er midt i sesongen, gjorde at jeg syns det føltes rett. Er glad jeg gjorde det fordi samboeren min har ligget rett ut med en heftig runde av et eller annet de siste dagene. Jeg har begynt å hoste litt nå, men håper vaksinen kanskje gjør at jeg slipper billigere unna enn jeg ville gjort uten :)🤞🏻
lillemeg90 Skrevet 3. desember 2025 Forfatter #316 Skrevet 3. desember 2025 Jeg tror kanskje at jeg også velger å få tatt den nå. På søndag er jeg jo 10 uker så nærmer seg andre trimester med stormskritt. Det står at det går an å ta den i første trimester, men at det ikke anbefales i utgangspunktet mtp graviditet da. Altså at graviditet ikke er en høy risikofaktor så tidlig. I følge Felleskatalogen kan den tas hele svangerskapet.
blåtimen Skrevet 3. desember 2025 #317 Skrevet 3. desember 2025 lillemeg90 skrev (10 minutter siden): Jeg tror kanskje at jeg også velger å få tatt den nå. På søndag er jeg jo 10 uker så nærmer seg andre trimester med stormskritt. Det står at det går an å ta den i første trimester, men at det ikke anbefales i utgangspunktet mtp graviditet da. Altså at graviditet ikke er en høy risikofaktor så tidlig. I følge Felleskatalogen kan den tas hele svangerskapet. Ja, så vidt jeg har skjønt det har de gått bort fra å fraråde vaksinen i første trimester. Det er bare større nytte/viktigere å ta den i andre og tredje. Er ingenting som er farlig med å ta den i første! Jordmor hadde ikke fått med seg denne endringen - før ville de jo at gravide i første trimester skulle unngå vaksiner, men når hun leste på det oppdaterte så sier de at den kan taes hele svangerskapet.
lillemeg90 Skrevet 3. desember 2025 Forfatter #318 Skrevet 3. desember 2025 blåtimen skrev (1 minutt siden): Ja, så vidt jeg har skjønt det har de gått bort fra å fraråde vaksinen i første trimester. Det er bare større nytte/viktigere å ta den i andre og tredje. Er ingenting som er farlig med å ta den i første! Jordmor hadde ikke fått med seg denne endringen - før ville de jo at gravide i første trimester skulle unngå vaksiner, men når hun leste på det oppdaterte så sier de at den kan taes hele svangerskapet. Tok du på legekontoret eller hos jordmor?
blåtimen Skrevet 3. desember 2025 #319 Skrevet 3. desember 2025 lillemeg90 skrev (1 minutt siden): Tok du på legekontoret eller hos jordmor? Jeg bare stakk på drop in på det nærmeste Apotek1. Litt dyrere da tror jeg, men det var mest praktisk for meg!
lillemeg90 Skrevet 3. desember 2025 Forfatter #320 Skrevet 3. desember 2025 blåtimen skrev (2 minutter siden): Jeg bare stakk på drop in på det nærmeste Apotek1. Litt dyrere da tror jeg, men det var mest praktisk for meg! Takk! Jeg kan få gratis på jobb men hun som vaksinerer er ikke der denne og neste uke. Tror kanskje jeg ringer bedriftshelsetjenesten og spør om jeg kan komme innom der 🙈
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå