sinusen Skrevet 27. november 2025 #241 Skrevet 27. november 2025 Sjekka fürst nå og der lå det jaggu et tall! Absolutt positivt. Vet at man ikke kan si noe særlig basert på det, så jeg får bare vente til legen tar kontakt. Men det ligger på over 5000..?
Parv Skrevet 27. november 2025 #242 Skrevet 27. november 2025 sinusen skrev (1 minutt siden): Sjekka fürst nå og der lå det jaggu et tall! Absolutt positivt. Vet at man ikke kan si noe særlig basert på det, så jeg får bare vente til legen tar kontakt. Men det ligger på over 5000..? Så bra du fikk svar så fort. 5000 indikerer vel mellom 5-6 uker, så det er vel innenfor det du har trodd? ❤️
sinusen Skrevet 27. november 2025 #243 Skrevet 27. november 2025 Parv skrev (16 minutter siden): Så bra du fikk svar så fort. 5000 indikerer vel mellom 5-6 uker, så det er vel innenfor det du har trodd? ❤️ Godt over 5000, men ja, er mest sannsynlig mellom uke 5-6. 😊😊 Må vel være fornøyd! Jeg synes det ga en god følelse. 2
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #244 Skrevet 27. november 2025 sinusen skrev (6 minutter siden): Godt over 5000, men ja, er mest sannsynlig mellom uke 5-6. 😊😊 Må vel være fornøyd! Jeg synes det ga en god følelse. Det er jo en veldig god indikasjon 🤩🥰❤️ håper det gjør at du finner litt mer ro.
blåtimen Skrevet 28. november 2025 #245 Skrevet 28. november 2025 Parv skrev (15 timer siden): Var på spa-hotell i helgen og skal ærlig innrømme at jeg tenkte veldig lite over det 😅 Har både vært på spa og svømt i svømmehall også under tidligere svangerskap og har aldri hørt noe annet enn at man kanskje bør unngå alt for varme boblebad både pga overoppheting og blodtrykk. Det samme gjelder kanskje badstu, men det begrenser seg i grunn litt selv. Bakterier har jeg heller ikke hørt noe spesielt om 🤷♀️ Unn deg et avbrekk der du 🥰 lillemeg90 skrev (12 timer siden): Tror ikke du skal være så bekymret for bakterier, og mtp overoppheting tenker jeg også det begrenser seg selv kos deg med god samvittighet ❤️ Takk for svar, da bestiller vi en tur i dag 😇🫶🏻
blåtimen Skrevet 28. november 2025 #246 Skrevet 28. november 2025 sinusen skrev (12 timer siden): Sjekka fürst nå og der lå det jaggu et tall! Absolutt positivt. Vet at man ikke kan si noe særlig basert på det, så jeg får bare vente til legen tar kontakt. Men det ligger på over 5000..? Det syns jeg hørtes bra ut!! Håper det gir deg litt ro, ja ❤️
sinusen Skrevet 28. november 2025 #247 Skrevet 28. november 2025 @blåtimen @lillemeg90 Legen sendte melding og sa "Blodprøvene dine kan indikere graviditet i uke 5-6." så nååå er jeg ganske lettet og glad! Skal booke ultralyd. Når ville dere gjort det? Er uke 8 best hvis jeg greier vente så lenge? 3
blåtimen Skrevet 28. november 2025 #248 Skrevet 28. november 2025 sinusen skrev (23 minutter siden): @blåtimen @lillemeg90 Legen sendte melding og sa "Blodprøvene dine kan indikere graviditet i uke 5-6." så nååå er jeg ganske lettet og glad! Skal booke ultralyd. Når ville dere gjort det? Er uke 8 best hvis jeg greier vente så lenge? Ja, for å se mest mulig er det best å vente til uke 8, men det kommer jo fra en som dro i uke 7 da 😂 Det er uansett betryggende å se hjertebank og det kan du sannsynligvis gjøre uansett så lenge du er over 6+0.
lillemeg90 Skrevet 28. november 2025 Forfatter #249 Skrevet 28. november 2025 sinusen skrev (1 time siden): @blåtimen @lillemeg90 Legen sendte melding og sa "Blodprøvene dine kan indikere graviditet i uke 5-6." så nååå er jeg ganske lettet og glad! Skal booke ultralyd. Når ville dere gjort det? Er uke 8 best hvis jeg greier vente så lenge? De sier jo at om man ser liv etter uker 8 er det veldig liten sjanse for at det skjer noe. Derfor ventet jeg til uke 8, for å få mer fred 😂 men Generelt sa jordmor når jeg nevnte det at om de såg liv i uke 6 også og det ble målt til å være så stort som det bør være så er sjansene veldig liten for videre SA/MA. Så alt etter hvor lenge du orker å vente 😁❤️
blåtimen Skrevet 28. november 2025 #250 Skrevet 28. november 2025 lillemeg90 skrev (20 minutter siden): De sier jo at om man ser liv etter uker 8 er det veldig liten sjanse for at det skjer noe. Derfor ventet jeg til uke 8, for å få mer fred 😂 men Generelt sa jordmor når jeg nevnte det at om de såg liv i uke 6 også og det ble målt til å være så stort som det bør være så er sjansene veldig liten for videre SA/MA. Så alt etter hvor lenge du orker å vente 😁❤️ Dette var betryggende at du sa! Jeg har også lest om at hvis man ser liv i uke 8 så er sjansen for å miste helt nede på 3%, men har tenkt at det ikke gjelder meg siden jeg så liv så tidlig. Jeg er 8 fullgåtte uker i morgen og føler endelig at jeg kanskje kan begynne å senke skuldrene litt. 🥹 1
Parv Skrevet 28. november 2025 #251 Skrevet 28. november 2025 Jeg fikk fremvist denne tabellen da jeg var gravid med yngste; https://datayze.com/miscarriage-chart Den var veldig beroligende ☺️ helt nøyaktig vil nok ikke disse tallene være, men syntes den gav en god pekepinn. 1
Kuli1 Skrevet 28. november 2025 #252 Skrevet 28. november 2025 Jeg fikk svar på hcg prøven nå, den viste 49 på 12DPO (i går). Har skjønt ut fra tabeller at det ser greit ut, eller hva tror dere? ❤️ skal ta igjen til mandag, og får nok bedre svar da uansett.
lillemeg90 Skrevet 28. november 2025 Forfatter #253 Skrevet 28. november 2025 Parv skrev (5 minutter siden): Jeg fikk fremvist denne tabellen da jeg var gravid med yngste; https://datayze.com/miscarriage-chart Den var veldig beroligende ☺️ helt nøyaktig vil nok ikke disse tallene være, men syntes den gav en god pekepinn. Den tabellen var veldig beroligende for meg også forrige svangerskap, etter to SA. Var inne på den hver uke ❤️ blåtimen skrev (13 minutter siden): Dette var betryggende at du sa! Jeg har også lest om at hvis man ser liv i uke 8 så er sjansen for å miste helt nede på 3%, men har tenkt at det ikke gjelder meg siden jeg så liv så tidlig. Jeg er 8 fullgåtte uker i morgen og føler endelig at jeg kanskje kan begynne å senke skuldrene litt. 🥹 Forstår hva du mener. Jeg nevnte hele teorien litt spørrende i utgangspunktet for visste ikke om det var hold i den sånn egentlig men det var i hvertfall det hun sa.
sinusen Skrevet 28. november 2025 #254 Skrevet 28. november 2025 Parv skrev (23 minutter siden): Jeg fikk fremvist denne tabellen da jeg var gravid med yngste; https://datayze.com/miscarriage-chart Den var veldig beroligende ☺️ helt nøyaktig vil nok ikke disse tallene være, men syntes den gav en god pekepinn. I følge denne er jeg nede på 14-13% sjanse for miscarriage. Det var litt fint å høre. Nå har jeg planlagt et besøk til mine foreldre for å fortelle det om to uker! 2
lillemeg90 Skrevet 28. november 2025 Forfatter #255 Skrevet 28. november 2025 Kuli1 skrev (20 minutter siden): Jeg fikk svar på hcg prøven nå, den viste 49 på 12DPO (i går). Har skjønt ut fra tabeller at det ser greit ut, eller hva tror dere? ❤️ skal ta igjen til mandag, og får nok bedre svar da uansett. Ja, den tabellen jeg såg på var median 38, så 49 må være bra 👌🏻 1
lillemeg90 Skrevet 28. november 2025 Forfatter #256 Skrevet 28. november 2025 Jeg er mindre kvalm i dag, og i stedet for å bekymre meg skal jeg nyte dagen. Skrev graviditetsdagbok her inne med de to andre og når jeg har skummet gjennom der ser jeg at jeg hadde gode dager da også innimellom. Kjipt å bruke de gode dagene på bekymring 🙈 2
sinusen Skrevet 28. november 2025 #257 Skrevet 28. november 2025 lillemeg90 skrev (9 minutter siden): Jeg er mindre kvalm i dag, og i stedet for å bekymre meg skal jeg nyte dagen. Skrev graviditetsdagbok her inne med de to andre og når jeg har skummet gjennom der ser jeg at jeg hadde gode dager da også innimellom. Kjipt å bruke de gode dagene på bekymring 🙈 Det høres veldig lurt ut! Håper det er et tegn på at kvalmen letner helt.
Kuli1 Skrevet 28. november 2025 #258 Skrevet 28. november 2025 Beklager hvis dere har svart på dette tidligere i tråden, har bare skummet kjapt gjennom 🫣 jeg har så mange spørsmål, håper det går fint! Hvilken app bruker dere? Når fikk dere symptomer, og hvilke? Er det noe spesielt dere anbefaler å gjøre til oss som er førstegangs? Har prøvd å bli gravid så utrolig lenge, og nå når det faktisk skjer er det veldig overveldende ❤️ Når forteller dere familie og venner? Syns det er så koselig å være med her, tusen takk! 🥰 3
sinusen Skrevet 28. november 2025 #259 Skrevet 28. november 2025 Kuli1 skrev (Akkurat nå): Beklager hvis dere har svart på dette tidligere i tråden, har bare skummet kjapt gjennom 🫣 jeg har så mange spørsmål, håper det går fint! Hvilken app bruker dere? Når fikk dere symptomer, og hvilke? Er det noe spesielt dere anbefaler å gjøre til oss som er førstegangs? Har prøvd å bli gravid så utrolig lenge, og nå når det faktisk skjer er det veldig overveldende ❤️ Når forteller dere familie og venner? Syns det er så koselig å være med her, tusen takk! 🥰 Jeg er også førstegangs ❤️❤️ Så lurer på det samme. Jeg er 5+6 dager i følge Flo-appen. Har brukt den før jeg ble gravid også, men lastet ned nørs i dag (vet ikke helt hva jeg synes enda).. Har enn så lenge ingen symptomer - og jeg hadde en blødning jeg trodde var mensen for to uker siden, så det tok litt tid før jeg skjønte at jeg er gravid. Fant det ut for en uke siden, har ikke fortalt det til noen (andre enn legen og helsestasjonen) enda.
Kuli1 Skrevet 28. november 2025 #260 Skrevet 28. november 2025 sinusen skrev (9 minutter siden): Jeg er også førstegangs ❤️❤️ Så lurer på det samme. Jeg er 5+6 dager i følge Flo-appen. Har brukt den før jeg ble gravid også, men lastet ned nørs i dag (vet ikke helt hva jeg synes enda).. Har enn så lenge ingen symptomer - og jeg hadde en blødning jeg trodde var mensen for to uker siden, så det tok litt tid før jeg skjønte at jeg er gravid. Fant det ut for en uke siden, har ikke fortalt det til noen (andre enn legen og helsestasjonen) enda. Da skal jeg teste de appene, takk! Åh ja det husker jeg fra IKM, så glad for at det ikke var mensen likevel ❤️ syns det er så utrolig vanskelig å ikke si noe.. kanskje spesielt fordi en del av familie og venner vet at vi prøver og har vært gjennom ivf! Jeg skal prøve å holde meg til jul i hvert fall 🫣
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå