Macro Skrevet 27. november 2025 #221 Skrevet 27. november 2025 sinusen skrev (På 26.11.2025 den 8.43): Jeg føler fortsatt ikke på noen symptomer og begynner å bli mer og mer bekymret. Jeg overtenker sikkert og er kanskje kortere på vei enn jeg tror. Noen som har noen råd for å slutte og tenke på det hele tiden? Det er veldig vanlig å være symptomfri. Oppdaget ikke mitt første barn før i uke 20. Gikk da til legen for mye luft i magen som ikke beveget seg noen vei, viste seg å være spark. Jeg er nå 4+5 og kjenner heller ingenting. ikke la symptomfrihet alene bekymre deg❤️ 1
Overthinking Skrevet 27. november 2025 #222 Skrevet 27. november 2025 sinusen skrev (På 26.11.2025 den 8.43): Jeg føler fortsatt ikke på noen symptomer og begynner å bli mer og mer bekymret. Jeg overtenker sikkert og er kanskje kortere på vei enn jeg tror. Noen som har noen råd for å slutte og tenke på det hele tiden? Jeg har også veldig lite symptomer, så kjenner meg igjen i det du føler på. Vi burde sikkert bare føle oss heldige, men skulle ønske jeg hadde flere symptomer for å være sikker. Godt du skal til legen. For min del hjalp det nok veldig med ultralyd og få bekreftet at det var liv og alt var bra. Tror noen kanskje bare takler graviditet og hormonene bedre enn andre og derfor har mindre symptomer. Lykke til hos legen!
sinusen Skrevet 27. november 2025 #223 Skrevet 27. november 2025 Takk, dere! Legen sa gratulerer og at jeg skulle leve som jeg er gravid. Tok hcg-prøve, men sa at det mest sannsynlig bare er behov for én og legen sa at basert på det kan hen mest sannsynlig se om jeg er fire uker på vei eller nærmere seks. 5
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #224 Skrevet 27. november 2025 sinusen skrev (1 time siden): Takk, dere! Legen sa gratulerer og at jeg skulle leve som jeg er gravid. Tok hcg-prøve, men sa at det mest sannsynlig bare er behov for én og legen sa at basert på det kan hen mest sannsynlig se om jeg er fire uker på vei eller nærmere seks. Håper du får svar fort 🤞🏻❤️
Kuli1 Skrevet 27. november 2025 #225 Skrevet 27. november 2025 Hei ❤️ fikk positiv test i går, og jeg har termin 09.08.26 ifølge nørs. Det blir (forhåpentligvis 🫣) mitt første barn. Jeg har hatt to kjemiske tidligere, og sliter derfor litt med å glede meg enda. Men jeg har tatt blodprøve i dag, og skal ta ny til mandag, og har bestilt time til privat ultralyd litt før jul. Skal også ta ny digital neste uke og håper jeg får 2-3 da. Wææ alt føles veldig uvirkelig, og har veldig lyst til å glede meg litt. 5
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #226 Skrevet 27. november 2025 Velkommen til både @Kuli1 og @Macro 🥰 Hvor tidlig har prøvene blitt negative kuli? Så fint du får måle hcg for å se stigningen og macro, det må ha vert spesielt å finne ut at du var så langt på vei forrige gang!
Kuli1 Skrevet 27. november 2025 #227 Skrevet 27. november 2025 lillemeg90 skrev (1 minutt siden): Velkommen til både @Kuli1 og @Macro 🥰 Hvor tidlig har prøvene blitt negative kuli? Så fint du får måle hcg for å se stigningen og macro, det må ha vert spesielt å finne ut at du var så langt på vei forrige gang! Da jeg hadde begge kjemiske hadde jeg positive tester til jeg begynte å blø. Men fikk positiv test ganske sent, og de ble nesten ikke sterkere. Det gjør de heldigvis nå. Ja jeg er veldig heldig med legen min, hun viser stor forståelse mtp. tidligere erfaringer!
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #228 Skrevet 27. november 2025 Kuli1 skrev (Akkurat nå): Da jeg hadde begge kjemiske hadde jeg positive tester til jeg begynte å blø. Men fikk positiv test ganske sent, og de ble nesten ikke sterkere. Det gjør de heldigvis nå. Ja jeg er veldig heldig med legen min, hun viser stor forståelse mtp. tidligere erfaringer! Det er fint når de kan ta hensyn til tidligere opplevelser ❤️ krysser fingrene for deg 🤞🏻 1
Parv Skrevet 27. november 2025 #229 Skrevet 27. november 2025 Dere som får medisiner mot svangerskapskvalme, hva får dere og skal det mye til for å få utskrevet dette? Har nå kommet dit at jeg ligger rett ut og har kastet opp flere ganger i dag.. Har vært kvalm tidligere svangerskap også, men aldri kastet opp og kommet meg greit gjennom dagene uten å ty til medikamenter. Har tatt et par postafen i håp om at det skal fungere, men det slår meg helt ut og er umulig å bruke når jeg skal jobbe. Noen tips til enten medisiner eller tilskudd som kan hjelpe?
Nellikpiken Skrevet 27. november 2025 #230 Skrevet 27. november 2025 Parv skrev (18 minutter siden): Dere som får medisiner mot svangerskapskvalme, hva får dere og skal det mye til for å få utskrevet dette? Har nå kommet dit at jeg ligger rett ut og har kastet opp flere ganger i dag.. Har vært kvalm tidligere svangerskap også, men aldri kastet opp og kommet meg greit gjennom dagene uten å ty til medikamenter. Har tatt et par postafen i håp om at det skal fungere, men det slår meg helt ut og er umulig å bruke når jeg skal jobbe. Noen tips til enten medisiner eller tilskudd som kan hjelpe? Jeg fikk først apifran, men da ga svært lite (om ingen) effekt. Nå har jeg Xonvea og de hjelper! Jeg kaster ikke opp, men er sengeliggende store deler av dagen pga kvalme og brekker meg en del. Fikk medisiner utskrevet av gynekolog. Tenker det er verdt å snakke med lege eller gyn om det! Men det skal sier at jeg blir VELDIG trøtt av Xonvea, samtidig så får jeg da helt pause fra kvalme når jeg sover (før de våknet jeg mye av kvalmen også). Men man reagerer forskjellig på medisiner, så vil si at de er verdt å å prøve når du sliter såpass!
Nellikpiken Skrevet 27. november 2025 #231 Skrevet 27. november 2025 Det har vært litt stille fra meg de siste dagene da jeg både har vært veldig kvalm og vært utsatt for en ulykke. Heldigvis gikk det bra med lille i magen, men det har vært en helt forferdelig redsel! Jeg ble kalt inn til en ekstra UL etter ulykken (i tillegg til at det ble gjort en rett etter) og alt står heldigvis bra til! Jeg kan ikke en gang beskrive den lettelsen! Jeg ble også satt frem 4 dager, noe som stemmer med når jeg tror jeg hadde eggløsning, så da er jeg enda nærmere å være over de "magiske" 12, noe som føles litt betryggende. Har noen av dere vært borti å få utsatt muntlig eksamen pga svangerskapskvalme? Jeg har eksamen på tirsdag og jeg har nesten ikke fått øvd, da jeg ligger slått ut med kvalme store deler av døgnet. Er heller ikke i stand til å jobbe om dagen. 3
Parv Skrevet 27. november 2025 #232 Skrevet 27. november 2025 Nellikpiken skrev (17 minutter siden): Det har vært litt stille fra meg de siste dagene da jeg både har vært veldig kvalm og vært utsatt for en ulykke. Heldigvis gikk det bra med lille i magen, men det har vært en helt forferdelig redsel! Jeg ble kalt inn til en ekstra UL etter ulykken (i tillegg til at det ble gjort en rett etter) og alt står heldigvis bra til! Jeg kan ikke en gang beskrive den lettelsen! Jeg ble også satt frem 4 dager, noe som stemmer med når jeg tror jeg hadde eggløsning, så da er jeg enda nærmere å være over de "magiske" 12, noe som føles litt betryggende. Har noen av dere vært borti å få utsatt muntlig eksamen pga svangerskapskvalme? Jeg har eksamen på tirsdag og jeg har nesten ikke fått øvd, da jeg ligger slått ut med kvalme store deler av døgnet. Er heller ikke i stand til å jobbe om dagen. Så skummelt! Veldig forståelig at du har vært veldig redd og at en sånn opplevelse setter en skikkelig støkk. Så glad for at det har gått bra med deg og lille og at du fikk oppfølging i etterkant. ❤️ Ellers takk for tips ang. Xonvea. Ser det er mange som bruker dette med god effekt. Heldigvis har jeg til nå ikke vært like kvalm hver dag, og er absolutt ikke av dem som er mest plaget, men merker at det går utover arbeidet mitt. Da hadde det vært fint å ha noe som kan hjelpe i de tilfellene når jeg trenger det mest. Skal absolutt nevne det for legen når jeg skal dit etter helgen.
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #233 Skrevet 27. november 2025 Parv skrev (52 minutter siden): Dere som får medisiner mot svangerskapskvalme, hva får dere og skal det mye til for å få utskrevet dette? Har nå kommet dit at jeg ligger rett ut og har kastet opp flere ganger i dag.. Har vært kvalm tidligere svangerskap også, men aldri kastet opp og kommet meg greit gjennom dagene uten å ty til medikamenter. Har tatt et par postafen i håp om at det skal fungere, men det slår meg helt ut og er umulig å bruke når jeg skal jobbe. Noen tips til enten medisiner eller tilskudd som kan hjelpe? Tror ikke listen er så høy med xonvea, men som nellikpiken sier blir man slått ut av den også. Det er en del med vanlig svangerskapskvalme som blir bedre av å bare ta tilskudd av vitaminer b6. xonvea er et antihistamin sammen med b6. Det skader ikke å prøve, jeg fikk det utskrevet av fastlege men har hatt hyperemesis i to svangerskap så listen er nok ikke høy her i hvertfall. Xonvea er noe man tar fast og ikke ved behov om man ikke tar det fast vil det ikke har skikkelig effekt. Men for noen holder det med to tabletter om kvelden. Nellikpiken skrev (31 minutter siden): Det har vært litt stille fra meg de siste dagene da jeg både har vært veldig kvalm og vært utsatt for en ulykke. Heldigvis gikk det bra med lille i magen, men det har vært en helt forferdelig redsel! Jeg ble kalt inn til en ekstra UL etter ulykken (i tillegg til at det ble gjort en rett etter) og alt står heldigvis bra til! Jeg kan ikke en gang beskrive den lettelsen! Jeg ble også satt frem 4 dager, noe som stemmer med når jeg tror jeg hadde eggløsning, så da er jeg enda nærmere å være over de "magiske" 12, noe som føles litt betryggende. Har noen av dere vært borti å få utsatt muntlig eksamen pga svangerskapskvalme? Jeg har eksamen på tirsdag og jeg har nesten ikke fått øvd, da jeg ligger slått ut med kvalme store deler av døgnet. Er heller ikke i stand til å jobbe om dagen. Så skummelt! Men så bra at alt har gått fint med lille. Med deg da? Kan man ikke få utsatt kvalme om man er sykemeldt? Om du er veldig plaget er det kanskje på tide med en sykemelding om du ikke allerede har det ❤️
Moi123 Skrevet 27. november 2025 #234 Skrevet 27. november 2025 Parv skrev (2 timer siden): Dere som får medisiner mot svangerskapskvalme, hva får dere og skal det mye til for å få utskrevet dette? Har nå kommet dit at jeg ligger rett ut og har kastet opp flere ganger i dag.. Har vært kvalm tidligere svangerskap også, men aldri kastet opp og kommet meg greit gjennom dagene uten å ty til medikamenter. Har tatt et par postafen i håp om at det skal fungere, men det slår meg helt ut og er umulig å bruke når jeg skal jobbe. Noen tips til enten medisiner eller tilskudd som kan hjelpe? Får Xonvea, jeg ringte bare inn og snakka med helsesekretær om hvordan kvalmen var og at den begrensa meg i hverdagen (jeg jobber ikke nå, men terskelen er nok enda lavere om kvalmen er såpass at den fører til at man ikke kan gå på jobb). Blir rimelig slått ut av Xonvea, går på minste dose, går enda kvalm.
blåtimen Skrevet 27. november 2025 #235 Skrevet 27. november 2025 Velkommen til nye i tråden, så utrolig hyggelig med flere gravide 🥰 Veldig godt å ha et fellesskap 🫶🏻 Så skummelt med ulykke, @Nellikpiken. Glad for at det gikk bra med deg og lille ❤️
blåtimen Skrevet 27. november 2025 #236 Skrevet 27. november 2025 Hvordan forholder dere dere til spa og boblebad og sånt? Er det trygt så lenge man ikke blir overopphetet eller bør man være forsiktig mtp bakterier og sånt og? De har Black friday-tilbud på et spahotell i nærheten her og jeg skal innrømme at det fristet veldig med et lite avbrekk der i januar 🤭
Parv Skrevet 27. november 2025 #237 Skrevet 27. november 2025 blåtimen skrev (15 minutter siden): Hvordan forholder dere dere til spa og boblebad og sånt? Er det trygt så lenge man ikke blir overopphetet eller bør man være forsiktig mtp bakterier og sånt og? De har Black friday-tilbud på et spahotell i nærheten her og jeg skal innrømme at det fristet veldig med et lite avbrekk der i januar 🤭 Var på spa-hotell i helgen og skal ærlig innrømme at jeg tenkte veldig lite over det 😅 Har både vært på spa og svømt i svømmehall også under tidligere svangerskap og har aldri hørt noe annet enn at man kanskje bør unngå alt for varme boblebad både pga overoppheting og blodtrykk. Det samme gjelder kanskje badstu, men det begrenser seg i grunn litt selv. Bakterier har jeg heller ikke hørt noe spesielt om 🤷♀️ Unn deg et avbrekk der du 🥰 1
sinusen Skrevet 27. november 2025 #238 Skrevet 27. november 2025 Her går jeg allerede og venter på svar på blodprøve, enda det ble sagt at det godt kan ta over helga... Og tall fra én blodprøve sier vel heller ikke så mye? Ellers er det godt å høre at andre også har erfaring med lite symptomer. Deilig å ikke være kvalm, hvertfall. Tenker mye på når og hvordan vi skal dele nyhetene.
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #239 Skrevet 27. november 2025 blåtimen skrev (3 timer siden): Hvordan forholder dere dere til spa og boblebad og sånt? Er det trygt så lenge man ikke blir overopphetet eller bør man være forsiktig mtp bakterier og sånt og? De har Black friday-tilbud på et spahotell i nærheten her og jeg skal innrømme at det fristet veldig med et lite avbrekk der i januar 🤭 Tror ikke du skal være så bekymret for bakterier, og mtp overoppheting tenker jeg også det begrenser seg selv kos deg med god samvittighet ❤️ 1
lillemeg90 Skrevet 27. november 2025 Forfatter #240 Skrevet 27. november 2025 sinusen skrev (2 timer siden): Her går jeg allerede og venter på svar på blodprøve, enda det ble sagt at det godt kan ta over helga... Og tall fra én blodprøve sier vel heller ikke så mye? Ellers er det godt å høre at andre også har erfaring med lite symptomer. Deilig å ikke være kvalm, hvertfall. Tenker mye på når og hvordan vi skal dele nyhetene. Kunne det virkelig ta så lang tid? Huff blodprøver hos fastlege altså 😅 som du sier så sier egentlig ikke en prøve så mye heller. Men den gir jo en indikasjon i det minste. Tror også du bare kan nyte å ha lite symptomer ❤️ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå