Parv Skrevet 9. desember 2025 #401 Skrevet 9. desember 2025 sinusen skrev (1 minutt siden): Det at jeg ikke har blødd mer har gjort meg roligere, hvertfall. Det blir rett etter jobb for meg. Vi får krysse fingrene for hverandre 💕🤞🏼 Det vil jo helst gå bra. Tenker jeg forteller det til sjefen på mandag hvis ultralyd går fint - det har jo ballet litt på seg med noen legevisitter og på mandag skal jeg til helsestasjonen. Også føles det fint å ha sagt ifra hvis jeg ender opp med å si det pga. alle sikkert kommer til å lure når jeg kjører alkoholfritt enda en gang (jeg kjører ikke bil).. Ah, det blir en spennende dag. Krysser fingrene for oss begge! ❤️ Ja, det er nok like greit å bare dele det. Det føles bedre å ta spekulasjonene i forkjøpet 😅
blåtimen Skrevet 9. desember 2025 #402 Skrevet 9. desember 2025 lillemeg90 skrev (5 timer siden): Høres ut som du har hatt nok i det siste @blåtimen! Vi begynner vel heldigvis å nærme oss å være forbi de værste ukene når det gjelder kvalme. Parv skrev (4 timer siden): Ah, helt innafor å være lei nå. ❤️🩹 Kan ikke forestille meg hvor tungt det må være å ha en ME-diagnose oppå den heftige svangerskapsutmattelsen… Krysser fingrene for at kvalmen snart har nådd toppen og at ting blir lettere i løpet av de neste ukene. har selv vært helt utslått etter jobb de siste dagene, men har et ørlite håp om at energien skal være hakket bedre i kveld så jeg får gått meg en liiiten tur. Hodet trenger virkelig litt frisk luft nå. Jeg tok celleprøve i forbindelse med kontrollen i går og har selvsagt blødd litt igjen etter det (mer som brunt slim) Veldig irriterende og stressende selv om jeg må være rasjonell og tenker at det er pga prøven. sinusen skrev (3 timer siden): Åh, det er fint med et sted der man kan poste en klagepost! Det går over, heldigvis. Høres ganske tøft ut. Takk dere! Ja, veldig fint med et sted å få tømt litt frustrasjon. Det er godt å få utløp til noen som skjønner greia litt ❤️ Og ja, heldigvis skal det gå over dette her. Oppi alt det tunge fysiske så er det mye veldig fint om dagen. Jeg gleder meg sånn over det lille livet i magen og det er så gøy å fortelle til de rundt oss og se gleden. Fortalte min farmor i går og hun ble så glad at tårene sprutet 🥹 Føler meg innmari heldig om dagen selv om det er tungt kroppslig. 3
Moi123 Skrevet 9. desember 2025 #403 Skrevet 9. desember 2025 blåtimen skrev (12 timer siden): Haha, noen dager innbiller jeg meg at jeg ikke er kvalm lenger, fordi jeg er ikke egentlig så mye _kvalm_. Men så brekker jeg meg av å pusse tennene eller når jeg tar en for stor slurk med vann eller hoster litt hardt og bare "ja stemmer, ja". 😅 Når jeg spiser bare tullemat sånn som nå så holder jeg selve kvalmen i sjakk, men jeg brekker meg søren hele dagen lang av alt og ingenting. Begynner å bli såå lei av at all mat gjør meg kvalm. Ingenting frister noen gang. Savner å spise faktisk middag og proteiner og grønnsaker 😂 Stakkars mannen lagde ordentlig middag i går for første gang siden vi begge ble syke og jeg bare pirket litt i den og brakk meg et par ganger før jeg ga opp. Sånn, dagens klagepost 🙈 Gleder meg til bedre tider! Influensa, ME og svangerskapskvalme har rett og slett vært en ganske shitty pakkedeal den siste uka. Hoff høres såå kjent ut blåtimen! Hvordan er det med ME symptomene dine om dagen? Jeg hadde innbilt meg jeg ikke hadde ME symptomer mer, helt til jeg var 2 timer i skogen med yngstemann på speideren, lå hele dagen etterpå🫣
lillemeg90 Skrevet 10. desember 2025 Forfatter #404 Skrevet 10. desember 2025 Et lite hjertesukk herfra og veldig personlig deling, men jeg trenger råd lufte det. Jeg elsker mannen min, men han har perioder hvor han er ganske deprimert. Det er lenge siden nå, men nå er han det. Og han er så flat. Vi var to om å bestemme at vi ville ha et barn til. Men nå er han så likegyldig og sier at han noen ganger angrer. Jeg forstår jo det er depresjonen som snakker. Men blir likevel såret og føler meg så alene. Skal sies at han felte noen tårer når vi var på ul i uke 8, og var Forbigående glad da. Så jeg tror nok dette løser seg. Men kjennes likevel tungt å stå i når. 5
Nellikpiken Skrevet 10. desember 2025 #405 Skrevet 10. desember 2025 lillemeg90 skrev (3 timer siden): Et lite hjertesukk herfra og veldig personlig deling, men jeg trenger råd lufte det. Jeg elsker mannen min, men han har perioder hvor han er ganske deprimert. Det er lenge siden nå, men nå er han det. Og han er så flat. Vi var to om å bestemme at vi ville ha et barn til. Men nå er han så likegyldig og sier at han noen ganger angrer. Jeg forstår jo det er depresjonen som snakker. Men blir likevel såret og føler meg så alene. Skal sies at han felte noen tårer når vi var på ul i uke 8, og var Forbigående glad da. Så jeg tror nok dette løser seg. Men kjennes likevel tungt å stå i når. Det må være innmari tungt å stå i❤️🩹 Har du noen nære du kan snakke med om det? Og er det noe mønster i hvor lenge slike perioder pleier å være? Sender deg en god styrkeklem!
Moi123 Skrevet 10. desember 2025 #406 Skrevet 10. desember 2025 Det høres tungt ut for dere begge to lille meg💓 Håper dere har god hjelp og nettverk som kan støtte i denne perioden❤️
blåtimen Skrevet 10. desember 2025 #407 Skrevet 10. desember 2025 Moi123 skrev (13 timer siden): Hoff høres såå kjent ut blåtimen! Hvordan er det med ME symptomene dine om dagen? Jeg hadde innbilt meg jeg ikke hadde ME symptomer mer, helt til jeg var 2 timer i skogen med yngstemann på speideren, lå hele dagen etterpå🫣 Haha, fort gjort det der 🙈 Jeg trooor egentlig at ME-formen min er ganske god sånn i bunn, men nå har det vært en krevende periode med mer energibruk enn jeg egentlig tåler + influensaen, så jeg føler meg ganske redusert likevel. Håper formen får seg en oppsving i januar når livet blir litt roligere igjen!
blåtimen Skrevet 10. desember 2025 #408 Skrevet 10. desember 2025 lillemeg90 skrev (4 timer siden): Et lite hjertesukk herfra og veldig personlig deling, men jeg trenger råd lufte det. Jeg elsker mannen min, men han har perioder hvor han er ganske deprimert. Det er lenge siden nå, men nå er han det. Og han er så flat. Vi var to om å bestemme at vi ville ha et barn til. Men nå er han så likegyldig og sier at han noen ganger angrer. Jeg forstår jo det er depresjonen som snakker. Men blir likevel såret og føler meg så alene. Skal sies at han felte noen tårer når vi var på ul i uke 8, og var Forbigående glad da. Så jeg tror nok dette løser seg. Men kjennes likevel tungt å stå i når. Åh, så tungt, @lillemeg90❤️ Skjønner veldig godt at det føles ensomt. Har både han og deg noen å snakke med? Han burde jo få litt oppfølging av fastlegen eller en samtaleterapeut(psykisk sykepleier i kommunen er lavterskel). Og jeg håper du har noen nære du kan betro deg til og finne støtte hos i en vanskelig tid. ❤️ Og så må du bare fortsette å si til deg selv at det bare er depresjonen som snakker - jeg er sikker på at han egentlig ønsker seg dette barnet og blir glad for det på sikt. ❤️
lillemeg90 Skrevet 10. desember 2025 Forfatter #409 Skrevet 10. desember 2025 Nellikpiken skrev (1 time siden): Det må være innmari tungt å stå i❤️🩹 Har du noen nære du kan snakke med om det? Og er det noe mønster i hvor lenge slike perioder pleier å være? Sender deg en god styrkeklem! Moi123 skrev (1 time siden): Det høres tungt ut for dere begge to lille meg💓 Håper dere har god hjelp og nettverk som kan støtte i denne perioden❤️ blåtimen skrev (49 minutter siden): Åh, så tungt, @lillemeg90❤️ Skjønner veldig godt at det føles ensomt. Har både han og deg noen å snakke med? Han burde jo få litt oppfølging av fastlegen eller en samtaleterapeut(psykisk sykepleier i kommunen er lavterskel). Og jeg håper du har noen nære du kan betro deg til og finne støtte hos i en vanskelig tid. ❤️ Og så må du bare fortsette å si til deg selv at det bare er depresjonen som snakker - jeg er sikker på at han egentlig ønsker seg dette barnet og blir glad for det på sikt. ❤️ Ja. Han går til psykolog og har fått fremskyndet timen. Så han skal neste uke. Jeg snakker med noen venninner som det er god støtte i. Jeg husker ikke helt hvor lenge det pleier å vare men det er noen uker i hvertfall. Men psykolog hjelper, så har troen på at det kan bli bedre. Han er også veldig sliten så jeg sendte han til fastlegen forleden for å få tatt blodprøver, i tilfelle han mangler noe som gjør det verre. Jeg vet at han i depresjonen "sørger" over tapt fritid og hvordan livet er nå. Jeg støtter han jo såklart og forstår han ikke kan velge hvilke tanker som kommer, men kjennes likevel urettferdig ut ovenfor meg. Som sagt var vi to om det. Vi snakket om det mange måneder, jeg var nok pågangsdriveren men han var ikke uenig. Nå skjedde det jo første pp. Så tror kanskje det i tillegg ble et lite sjokk. Vi hadde jo snakket om at siden vi er litt eldre kan det ta tid. Så han var nok allerede på vei inn i depresjonen da, selv om han ikke visste det selv. MEN han sier selv at det blir nok bra til slutt og at han vet gleden over et barn kommer til å overskygge alle vanskelige tanker som er nå. Det har også jeg tro på. Det er bare vanskelig å stå i det som gravid og hormonell. Vi sa det til barna i går da. Og de var veldig glade. Så det føles godt å kunne dele gleden med noen ❤️ så må jeg bare være tålmodig. Lurer kanskje på om jeg skal be om jordmortime likevel og snakke med henne om det? 1
blåtimen Skrevet 10. desember 2025 #410 Skrevet 10. desember 2025 lillemeg90 skrev (1 time siden): Ja. Han går til psykolog og har fått fremskyndet timen. Så han skal neste uke. Jeg snakker med noen venninner som det er god støtte i. Jeg husker ikke helt hvor lenge det pleier å vare men det er noen uker i hvertfall. Men psykolog hjelper, så har troen på at det kan bli bedre. Han er også veldig sliten så jeg sendte han til fastlegen forleden for å få tatt blodprøver, i tilfelle han mangler noe som gjør det verre. Jeg vet at han i depresjonen "sørger" over tapt fritid og hvordan livet er nå. Jeg støtter han jo såklart og forstår han ikke kan velge hvilke tanker som kommer, men kjennes likevel urettferdig ut ovenfor meg. Som sagt var vi to om det. Vi snakket om det mange måneder, jeg var nok pågangsdriveren men han var ikke uenig. Nå skjedde det jo første pp. Så tror kanskje det i tillegg ble et lite sjokk. Vi hadde jo snakket om at siden vi er litt eldre kan det ta tid. Så han var nok allerede på vei inn i depresjonen da, selv om han ikke visste det selv. MEN han sier selv at det blir nok bra til slutt og at han vet gleden over et barn kommer til å overskygge alle vanskelige tanker som er nå. Det har også jeg tro på. Det er bare vanskelig å stå i det som gravid og hormonell. Vi sa det til barna i går da. Og de var veldig glade. Så det føles godt å kunne dele gleden med noen ❤️ så må jeg bare være tålmodig. Lurer kanskje på om jeg skal be om jordmortime likevel og snakke med henne om det? Så bra at han har psykolog og at det pleier å hjelpe litt. Håper det en en kjapp forbigående periode ❤️ En jordmortime er nok veldig lurt! Bruk systemet for alt det er verdt. De er der for sånne ting som dette. Og så fint at dere fortalte barna i går ❤️ Da blir det jo automatisk litt mer glede i hjemmet, det kommer godt med nå. Sender deg en god klem 🫶🏻 1
lillemeg90 Skrevet 10. desember 2025 Forfatter #411 Skrevet 10. desember 2025 blåtimen skrev (6 minutter siden): Så bra at han har psykolog og at det pleier å hjelpe litt. Håper det en en kjapp forbigående periode ❤️ En jordmortime er nok veldig lurt! Bruk systemet for alt det er verdt. De er der for sånne ting som dette. Og så fint at dere fortalte barna i går ❤️ Da blir det jo automatisk litt mer glede i hjemmet, det kommer godt med nå. Sender deg en god klem 🫶🏻 Tusen takk for støtten ❤️ det hjelper å bare kunne tømme ut bekymringene og tankene noen ganger også 😅
blåtimen Skrevet 10. desember 2025 #412 Skrevet 10. desember 2025 lillemeg90 skrev (26 minutter siden): Tusen takk for støtten ❤️ det hjelper å bare kunne tømme ut bekymringene og tankene noen ganger også 😅 Ja, enig, jeg er veldig sånn! Føles gjerne litt lettere bare man har fått sagt til noen hvordan man føler seg. ❤️ Veldig fint at vi kan være en støtte for hverandre her inne, all ære til deg for at du opprettet skravletråden 🙏🏻 1
sinusen Skrevet 11. desember 2025 #413 Skrevet 11. desember 2025 lillemeg90 skrev (På 10.12.2025 den 6.53): Et lite hjertesukk herfra og veldig personlig deling, men jeg trenger råd lufte det. Jeg elsker mannen min, men han har perioder hvor han er ganske deprimert. Det er lenge siden nå, men nå er han det. Og han er så flat. Vi var to om å bestemme at vi ville ha et barn til. Men nå er han så likegyldig og sier at han noen ganger angrer. Jeg forstår jo det er depresjonen som snakker. Men blir likevel såret og føler meg så alene. Skal sies at han felte noen tårer når vi var på ul i uke 8, og var Forbigående glad da. Så jeg tror nok dette løser seg. Men kjennes likevel tungt å stå i når. Varme klemmer sendes. Veldig bra og viktig at dere har noen å snakke med. Har du fått time hos jordmor? ❤️
sinusen Skrevet 11. desember 2025 #414 Skrevet 11. desember 2025 Har fått tilbake begge hcg-prøvene fra denne uka nå og de viser hvertfall stigning! Overtenker selvsagt og tenker at den burde steget MER, men jeg tror jo egentlig alt står bra til. Får se på ultralyd i morgen! 🥹🥹
lillemeg90 Skrevet 11. desember 2025 Forfatter #415 Skrevet 11. desember 2025 @sinusenjeg har ikke bestilt time enda men burde sikkert gjort det ❤️ takk! Hva var prøvene da? Lykke til morgen til både deg og @Parv❤️
sinusen Skrevet 11. desember 2025 #416 Skrevet 11. desember 2025 lillemeg90 skrev (12 minutter siden): @sinusenjeg har ikke bestilt time enda men burde sikkert gjort det ❤️ takk! Hva var prøvene da? Lykke til morgen til både deg og @Parv❤️ Bestill deg en time, du. De er jo der av mange grunner. ❤️ Hcg gikk fra 79.000 til 105.000 på to dager.
lillemeg90 Skrevet 11. desember 2025 Forfatter #417 Skrevet 11. desember 2025 sinusen skrev (39 minutter siden): Bestill deg en time, du. De er jo der av mange grunner. ❤️ Hcg gikk fra 79.000 til 105.000 på to dager. Ser at det står at det ikke dobles hver andre dag når verdiene er over 1000. Men det er vel ganske bra verdi for hvilken uke du er i? 🥰
blåtimen Skrevet 11. desember 2025 #418 Skrevet 11. desember 2025 Det høres jo bra ut det, Sinusen! ❤️ Masse lykke til til dere to med ultralyd i morgen, vi er spente med dere 🙏🏻
Parv Skrevet 12. desember 2025 #419 Skrevet 12. desember 2025 sinusen skrev (4 timer siden): Har fått tilbake begge hcg-prøvene fra denne uka nå og de viser hvertfall stigning! Overtenker selvsagt og tenker at den burde steget MER, men jeg tror jo egentlig alt står bra til. Får se på ultralyd i morgen! 🥹🥹 Så godt å høre 🥰🙏 Tenk - i dag får du sett babyen din for første gang. Det er jo veldig spesielt de første gangene. Selv går jeg kun og forbereder meg på dårlige nyheter 😅 veldig pessimistisk, men det er det eneste jeg greier å se for meg nå. Gruer meg altså noe så intenst og har nesten vurdert å utsette timen 🙈 Prøver å koble fra hjernen litt og bare la ting gå sin gang..
sinusen Skrevet 12. desember 2025 #420 Skrevet 12. desember 2025 Parv skrev (2 timer siden): Så godt å høre 🥰🙏 Tenk - i dag får du sett babyen din for første gang. Det er jo veldig spesielt de første gangene. Selv går jeg kun og forbereder meg på dårlige nyheter 😅 veldig pessimistisk, men det er det eneste jeg greier å se for meg nå. Gruer meg altså noe så intenst og har nesten vurdert å utsette timen 🙈 Prøver å koble fra hjernen litt og bare la ting gå sin gang.. 🥰🥰 Jeg skjønner deg så utrolig godt... Gruer meg masse selv, men jeg vil bare ha svar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå