Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Korpsnerden skrev (22 minutter siden):

Jeg klarer ikke å se at "MBH ser så mye bedre ut" jeg altså. Kanskje jeg bare er farget av mitt syn på ham generelt.

Jeg ser at han ser mer veltrent ut, og jeg tenker at det siste et menneske som slår og voldtar trenger, er mer muskler. 

Hvis du sammenligner med hvordan han så  ut tidligere, så er det en ganske så stor forskjell. Nå var han selvsagt pyntet opp fra topp til tå, men fortsatt. Trening er jo veldig bra for psyken også da, ikke glem det. Det er nærmest som medisin for noen. Tror nok ikke grunnen til at han har begynt å trene er for å slå, banke opp eller voldta noen flere.   

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
suprise skrev (1 time siden):

Jeg sliter med å forstå at terapi kan endre en slik person, joda kutte ut rus og gå i terapi kan hjelpe gjerne 50%? ....men mennesker som faktisk filmer damer i skjul, utfører oralsex og sovende voldtekter etc da er du i en litt annen liga enn om det kun gjaldt fysisk vold i rusa tilstand! Da er det personligheten din! Hvis jeg hadde begynt å rusa meg, mulig kombinert med psykiske lidelser kunne det sikkert gjort meg mer hissig osv, men å drive å voldta folk?!!  Det kommer ikke av rus, det er personligheten din. Denne fyren vil alltid være shady, det er jo nesten skremmende å tenke på at han kan få kone og barn ! Men de barna vil nok dronningen da oppdra å ta under vingene sine , hun som syr puter uten armen på en voksen sønn🤮 ..Og hvis ikke han får egen familie får han vel bo på slottet/skaugum gratis hele livet for det bestemmer mamsen 🤮

I danmark har de hatt et program for voldsutøvere. Hvor de har over tid lært om hva de utsetter sine ofre for . Ikke alle blir behandlet, men mange. Gikk et program om det på nrk. Interesant

• Liker 2
Skrevet
Korpsnerden skrev (31 minutter siden):

Jeg klarer ikke å se at "MBH ser så mye bedre ut" jeg altså. Kanskje jeg bare er farget av mitt syn på ham generelt.

Jeg ser at han ser mer veltrent ut, og jeg tenker at det siste et menneske som slår og voldtar trenger, er mer muskler. 

Bedre er vel en samlebetegnelse på friskere. Han ser mer trent ut,frisk farge og ikke dvask som i februar, klarere øyne, håret blankere, huden steamnere , bedre holdning (kroppen) osv

• Liker 2
Skrevet
keops skrev (2 timer siden):

Ok, jeg er sterkt uenig med deg i dette.

Både klær og sminke kan påvirke hvorvidt folk oppfatter seg som skyldig eller uskyldig.

Dette er så godt kjent at det blir absurd å hevde noe annet.

Men den permanenten til Marius, den reagere jeg på. Ikke for å være slem, men her var min første tanke at prinsesse Astrids frisør har hatt et ord i laget. 

Kall meg gjerne konservativ og satt, men permanent i håret er noe jeg assosierer med eldre damer. 

Da er du nok konservativ; for permanent på menn, eller "loose perm", er trendy nå. 

Du trenger ikke gå lengre tilbake enn til juli og fotball VM. Der dukket Andreas Schjelderup og Patrick Berg opp med nye krøller. Jan Thomas snakket varmt om sine nye krøller i forbindelse med høst lanseringen til tv2.

Så MBH følger bare trenden. Det kan jo forøvrig være et positivt tegn at han er kommet til et punkt hvor han bryr seg om utseendet. Som flere har ytret, mannen ser sunn og frisk ut. I motsetning til hva han gjorde før og under rettssaken.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (2 minutter siden):

Da er du nok konservativ; for permanent på menn, eller "loose perm", er trendy nå. 

Du trenger ikke gå lengre tilbake enn til juli og fotball VM. Der dukket Andreas Schjelderup og Patrick Berg opp med nye krøller. Jan Thomas snakket varmt om sine nye krøller i forbindelse med høst lanseringen til tv2.

Så MBH følger bare trenden. Det kan jo forøvrig være et positivt tegn at han er kommet til et punkt hvor han bryr seg om utseendet. Som flere har ytret, mannen ser sunn og frisk ut. I motsetning til hva han gjorde før og under rettssaken.

Ja, hårtrender for herrer er nok ikke min sterkeste side.

Innsiden betyr vel fortsatt mer enn det ytre, selv om det er fint at folk velger å stelle seg litt. 

Jeg synes ikke han ser noe sunn ut da, selv om han ser bedre ut enn i den verste perioden.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

I danmark har de hatt et program for voldsutøvere. Hvor de har over tid lært om hva de utsetter sine ofre for . Ikke alle blir behandlet, men mange. Gikk et program om det på nrk. Interesant

Som sagt vold. Fysisk vold der går det nok an bli bedre,det er jo en kjent sak! Med rett hjelp

De som begår overgrep derimot, voltekt, pedofile osv har jeg null tro på!!! De er en helt annen liga enn "han/hun som banket folk rusa" !!! 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
suprise skrev (3 minutter siden):

Som sagt vold. Fysisk vold der går det nok an bli bedre,det er jo en kjent sak! Med rett hjelp

De som begår overgrep derimot, voltekt, pedofile osv har jeg null tro på!!! De er en helt annen liga enn "han/hun som banket folk rusa" !!! 

Tja. Jeg aner ikke iht marius. Men med den cocktailen han har putta i seg, så er det ikke uvanlig med unormal høy sex apetitt og ikke helt forståelse for grenser. Nå skal ikke diskutere sex livet hans på noen måte. Men det kan absolutt knyttes til rus mye av det, det også. Iallefall svært uvanlig iht det man fikk høre/vite i retten. 

Og iht til meldinger se og hør fikk tilgang på og publiserte, samt at det kom frem at han hadde sendt bilder til kompiser under overgrep. Så tenker jeg også det handler om miljø, og dårlig holdning til damer. Uten rus pg dårlige kompiser, hvem vet? Time will show. Jeg er ganske sikker på at han vet forskjell på riktig og galt. Det ser man i mange andre settinger. Men det ser kanskje ikke helt ut til at han evner å se sin skyld og påvirkning på andre.

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Tja. Jeg aner ikke iht marius. Men med den cocktailen han har putta i seg, så er det ikke uvanlig med unormal høy sex apetitt og ikke helt forståelse for grenser. Nå skal ikke diskutere sex livet hans på noen måte. Men det kan absolutt knyttes til rus mye av det, det også. Iallefall svært uvanlig iht det man fikk høre/vite i retten. 

Og iht til meldinger se og hør fikk tilgang på og publiserte, samt at det kom frem at han hadde sendt bilder til kompiser under overgrep. Så tenker jeg også det handler om miljø, og dårlig holdning til damer. Uten rus pg dårlige kompiser, hvem vet? Time will show. Jeg er ganske sikker på at han vet forskjell på riktig og galt. Det ser man i mange andre settinger. Men det ser kanskje ikke helt ut til at han evner å se sin skyld og påvirkning på andre.

...Blir som å si at de som er sex avhengige voldtar fordi de ikke klarer styre seg.....?  Har du hjerne så vet du forskjell på rett og galt rusa eller ei, hvertfall når det kommer til overgrep. Er det snakk om fysisk vold så tenker jeg litt annerledes, da er nok rus med på å forsterke aggresjon osv...

Klart han vet forskjell på rett og galt, det vet jo en pedofil eller en drapsmann også til eksempel, men de gir faen fordi dem mangler empati. Alle vet forskjell på rett og galt med mindre de er hjerneskadet eller har sterk puh... 

Mange veldig farlige mennesker som f.eks Breivik etc er kjempe smarte, men de har null empati...

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
suprise skrev (4 minutter siden):

...Blir som å si at de som er sex avhengige voldtar fordi de ikke klarer styre seg.....?  Har du hjerne så vet du forskjell på rett og galt rusa eller ei, hvertfall når det kommer til overgrep. Er det snakk om fysisk vold så tenker jeg litt annerledes, da er nok rus med på å forsterke aggresjon osv...

Klart han vet forskjell på rett og galt, det vet jo en pedofil eller en drapsmann også til eksempel, men de gir faen fordi dem mangler empati. Alle vet forskjell på rett og galt med mindre de er hjerneskadet eller har sterk puh... 

Mange veldig farlige mennesker som f.eks Breivik etc er kjempe smarte, men de har null empati...

Nei det vil jeg si er en sterk overdrivelse, å komme med. Faktum er jo at det er en del voldekter i forbindrlse med rus, det er en ting. Mange som ikke anmelder. 

Annet faktum, er at mange bruker rus for å øke å senke energi og utholdenhet. 

Det betyr ikke at alle som holder på sånn ender med å voldta noen, men det skjer nok ganske mye av, og mørkelista der er nok ganske stor da mange ikke vet, eller tør å anmelde innenfor lukkede miljøer bla.

Det er ikke noen nyhet at man også blir sløvet av rus og filtrene senkes. Det skjer også med alkohol. De fleste har nok opplevd minst en gang eller fler , å ha gjort noe dumt i fylla også. Det finnes ingen perfekte rusede folk, alle blir idioter på ulike nivåer. Det forandrer ikke at det er ditt ansvar hvordan du oppfører deg iht rus. Heldigvis, ellers hadde vel marius blitt frikjent i utgangspunktet. Noe han IKKE ble.

Faltum er at noen blir mer enn andre i rus. Det påvirker litt forskjellig. Noen kan drikke 10 øl, og ikke bli så påvirket, andre trenger bare ett glass, for å begynnne å snøvøle og fnise

• Nyttig 1
Skrevet
Iterion skrev (3 timer siden):

Du sier noe der. Det er for å være ærlig, vanskelig å sette seg inn i.  Jeg hadde aldri klart å gjort noe sånt, selv om jeg hadde vært full/beruset. 'Critical thinking' er kanskje noe som gjelder her. Hehe, han hadde nok hatt godt av å begynne å tjene egne penger etter hvert ja og kanskje flytte vekk fra Skaugum/Østlandet en periode..

Ja normalt oppegående mennesker med empati driver ikke å voldtar folk,  rusa eller ei

Synes heller ikke han ser bedre ut. Han måtte selvfølgelig se "ordentlig"  ut både på hår og klær når du skal bære kongens kiste. Han er fremdeles en farlig fyr

• Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger.

Skrevet (endret)

jeg tenker det er en bra ting at han ser sunnere ut - Og jeg synes det er en merkelig ting å kritisere. Forutsetningen for å sitte i varetekt hjemme med fotlenke, er jo at han skal være rusfri, og det er jo naturlig at han ser sunnere når forutsetningene for varetekten er oppfylt.

jeg synes det er rart å kritisere at han ser sunn ut - det skulle tatt seg ut om han var sjuskete under seansen på slottet, og at han ser bedre ut enn før, påvirker virkelig ikke min oppfatning av ham. Folk er jo ikke helt dumme - jeg antar at de færreste skifter mening om de kriminelle handlingene hans selv om han har på seg en nystrøket skjorte. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (9 timer siden):

Han så sminket ut - så jeg tenker at her prøver man å gjøre ham så uskyldig som mulig. 

Ja, hvorfor gjorde de ikke det før rettssaken? Hvor tar du det fra?

Han ser friskere ut på alle bildene, noe som er bra, og på ingen måte tar bort ansvaret for egne handlinger. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (12 minutter siden):

Ja, hvorfor gjorde de ikke det før rettssaken? Hvor tar du det fra?

Han ser friskere ut på alle bildene, noe som er bra, og på ingen måte tar bort ansvaret for egne handlinger

Ja, hadde han bare tatt ansvar for handlingene sine - og kanskje endatil vist bittelitt anger. 

Endret av Gulline
skrivefeil
  • Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet
parmanoia skrev (9 timer siden):

Fravær av rus gjør at du relativt raskt ser bedre ut. Og det lureste han kan gjøre, er å sone i fotlenke for å få fratrekk i fremtidig soning i fengsel. 

Nå synes jeg heller ikke regneferdighetene hans er eksepsjonelle. Han er ganske flink til å tegne tatoveringsmotiver. 

Tegne etter andres motiver. Men hvis han liker å tegne, så kan han jo bruke det til noe. Man kan trene seg god hvis interessen er der.

• Liker 1
Skrevet
Pilaff skrev (16 minutter siden):

Tegne etter andres motiver. Men hvis han liker å tegne, så kan han jo bruke det til noe. Man kan trene seg god hvis interessen er der.

Riktig. 

• Liker 2
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Ja, hadde han bare tatt ansvar for handlingene sine - og kanskje endatil vist bittelitt anger. 

Så, hvor tar du det fra at han er sminket for renvasking?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Så, hvor tar du det fra at han er sminket for renvasking?

Nei, det var sikkert bare for å føle seg fin.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Jeg blir litt skremt av hvor mange som i bølgen av sorg over Kong Harald "glemmer" hva MBH faktisk har gjort. Jeg leser i kommentarfelt at det er helt i Kong Haralds ånd at man tilgir og inkluderer Marius - for han er jo et barnebarn som har gjort noe dumt bare. 

Han er en seksualovergriper! Ikke bare det, han har et modus operandi og er serieovergriper faktisk. Han viser fingeren til både kongehus, lover, regler og ofre, bryter besøksforbud, knuser ting, truer, slår, lyver, sutrer, sløser  - og gir flatt faen. 

Jeg begriper ikke hvorfor man nå syns synd på han. 

Meg jeg begynner også å syns det er noe litt sykt over at hele landet drukner seg i sorg - det er helt på trynet nå faktisk, og det tør jeg å si. 

Helt enig. 

• Liker 23
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...