Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Man blir fort mindre "pløsete" om man avstår fra alkohol, hvert fall hvis man har et høyt inntak i utgangspunktet.

Absolutt

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Han ser litt strammere ut, og mindre dvask ut. Og mer markert ut ja

Absolutt. Så får man bare håpe at han har vokst litt mentalt også, og ikke bare i muskelmasse 😆 Virker jo som at han har en del aggresjon inni seg og at han kan miste kontrollen over seg selv som er skummelt. Ødelegge ting og true med ditten og datten. Med endret livsstil og få en del av denne energien/aggresjonen ut på trening fremfor fyll og annet tull, kunne nok vært bra for han. 

Endret av Iterion
skriveleif
  • Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Nei , det er da langt unna tema. Tema er om sminke kan få deg til å se skyldig eller uskyldig ut.

Sminke får deg selvsagt til å se frechere ut, om du er god på det. Men det får deg da ikke til å se uskyldig ut.

Hva tror du var hensikten da?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
keops skrev (4 minutter siden):

Nå er det altså oppe til debatt hvorvidt sminke kan friske opp et utseende eller ikke😂

Dårlig nytt for Hollywood der altså, de har tatt feil i generasjoner. Kanskje derfor Indie-sjangeren ble så populær?

Jeg synes også Marius så sminket ut. Og er snev av permanentbehandling i håret. 

Hvorfor sminket han seg ikke like fresht under rettssaken da? Siden det er så lett å se frisk ut med sminke. 

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Man blir fort mindre "pløsete" om man avstår fra alkohol, hvert fall hvis man har et høyt inntak i utgangspunktet.

Ja, og med bakrus ser man skjelden frisk å fresh ut

• Liker 1
Skrevet
Iterion skrev (1 minutt siden):

Absolutt. Så får man bare håpe at han har vokst litt mentalt også, og ikke bare i muskelmasse 😆 Virker jo som at han har en del aggresjon inni seg og at han kan miste kontrollen over seg selv som er skummelt. Ødelegge ting og true med ditten og datten. Med endret livsstil og få en del av denne energien/aggresjonen ut på trening fremfor fyll og annet tull, kunne nok vært bra for han. 

Det tar langt mer enn noen uker i fengsel for å bli rusfri. Den store prøvelsen kommer den dagen han blir satt fri.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Nei , det er da langt unna tema. Tema er om sminke kan få deg til å se skyldig eller uskyldig ut.

Sminke får deg selvsagt til å se frechere ut, om du er god på det. Men det får deg da ikke til å se uskyldig ut.

Ok, jeg er sterkt uenig med deg i dette.

Både klær og sminke kan påvirke hvorvidt folk oppfatter seg som skyldig eller uskyldig.

Dette er så godt kjent at det blir absurd å hevde noe annet.

Men den permanenten til Marius, den reagere jeg på. Ikke for å være slem, men her var min første tanke at prinsesse Astrids frisør har hatt et ord i laget. 

Kall meg gjerne konservativ og satt, men permanent i håret er noe jeg assosierer med eldre damer. 

Endret av keops
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Iterion skrev (2 minutter siden):

Håper han får terapi. Han sier selv at han har slitt med sinne lenge, så en eller annen form for sinnemestring burde han jo få. For alles skyld.

• Liker 7
Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (4 minutter siden):

Hvorfor sminket han seg ikke like fresht under rettssaken da? Siden det er så lett å se frisk ut med sminke. 

Tja, hvorfor droppet han ikke bare å rasere leiligheten og angripe "Frogner kvinnen"?

Jeg mener å vite svaret på både ditt og mitt spørsmål, men det var disse forumreglene da.

Endret av keops
  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (1 minutt siden):

Tja, hvorfor droppet han ikke bare å rasere leiligheten og angripe "Frogner kvinnen"?

Jeg mener å vite svaret på både ditt og mitt spørsmål, men det var disse forumreglene da.

Jeg noterer at du ikke har et svar.

Da jeg legger jeg til grunn det åpenbare, som alle bortsett fra to forstår:

Han ser friskere ut nå av den superopplagte enkle grunnen som er at han faktisk er friskere nå.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (9 minutter siden):

Ja, og med bakrus ser man skjelden frisk å fresh ut

Det er helt sant.

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Håper han får terapi. Han sier selv at han har slitt med sinne lenge, så en eller annen form for sinnemestring burde han jo få. For alles skyld.

Jeg også. Får han det og i tillegg blir rusfri og unngår tilbakefall, så begynner vi kanskje å snakke. Men ja, jeg lurer jo litt på hvorfor han sliter så med dette sinne egentlig. Er det noe som har bygd seg opp over tid, selv om han har levd livet til det fulle og gjort akkurat som han selv vil? Eller er han bare sånn? Han har fått masse penger av mor, sluppet å jobbe, festet og kost seg(eller tatt for seg) med en haug av damer. I tillegg så er han også ekstremt sjalu av seg, så det er en del å ta tak i der..

• Liker 4
Skrevet
Gulline skrev (9 minutter siden):

Det virket å være en skikkelig make-over, ja. Men - de kan prøve å fikse så mye de vil - inntrykket av den voldsdømte som kistebærer hos en avholdt konge vekker oppsikt og har sjokkert mange i inn- og utland. 

Enig. Ellers er det vel snarere personligheten enn utseendet som har vært egnet til å vekke bekymring.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Tja, mentalt tror jeg han har litt lang vei på ennå. Men anser siste iht å ikke anke varetekt nå som et lite steg i riktig retning. Et valg ikke bare basert på seg selv også. Og det han har sagt iht anke tidligere, så er han langt unna å forstå sin egen rolle og skyld. 

Iht å peke på alle andre, så er han på nivå som en ung tenåring. 

Han sliter jo mye med sjalusi, det sa han vel i retten også. Men handlingene hans har jo vært svært overdrevent iht de handlinger han har ment de skulle ha gjort, og evnt ha gjort. Så det blir jo som å skyte fugl med kanon, reaksjon.

Nå ser det jo ut som at de værste og voldelige reaksjoner, i bunn og grunn har vært mens han har ruset seg. Ikke alle tåler rus, uten å klikke i vinkel. Iht det reagerer folk forskjellig. 

Vet om. Noen som ikke kan slå ihjel en flue edru, men litt sprit så går de helt bananas på det minste lille.

Så vi får håpe at som rusfri, at han ikke klikker på samme måte. Og bli like farlig. Det er nok mye sinne på innsiden der

• Liker 2
Skrevet
Caniggia skrev (Akkurat nå):

Enig. Ellers er det vel snarere personligheten enn utseendet som har vært egnet til å vekke bekymring.

Ja, man klarer aldri å sminke vekk alt det grusomme mannen har gjort mot disse kvinnene. Det sitter i minnet hos de fleste i lang, lang tid. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg også. Får han det og i tillegg blir rusfri og unngår tilbakefall, så begynner vi kanskje å snakke. Men ja, jeg lurer jo litt på hvorfor han sliter så med dette sinne egentlig. Er det noe som har bygd seg opp over tid, selv om han har levd livet til det fulle og gjort akkurat som han selv vil? Eller er han bare sånn? Han har fått masse penger av mor, sluppet å jobbe, festet og kost seg(eller tatt for seg) med en haug av damer. I tillegg så er han også ekstremt sjalu av seg, så det er en del å ta tak i der..

Han må jo i terapi hvis han skal ha en sjans til å fungere når han en gang er ferdig med soning. Og han er nødt å ta ansvar, ikke skylde på andre for sin egen oppførsel. Han sier selv at han har slitt med psykiske diagnoser, og avhengig av hva de er, så er det jo flere diagnoser som bidrar til dårlig impulskontroll. Slenger du rus oppå det hele, er jo ikke det nødvendigvis en god kombinasjon. Noen er jo bare mer angsty enn andre og det kan vel også resultere i sinne og frustrasjon, og et kontrollbehov.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (10 minutter siden):

Tja, mentalt tror jeg han har litt lang vei på ennå. Men anser siste iht å ikke anke varetekt nå som et lite steg i riktig retning. Et valg ikke bare basert på seg selv også. Og det han har sagt iht anke tidligere, så er han langt unna å forstå sin egen rolle og skyld. 

Iht å peke på alle andre, så er han på nivå som en ung tenåring. 

Han sliter jo mye med sjalusi, det sa han vel i retten også. Men handlingene hans har jo vært svært overdrevent iht de handlinger han har ment de skulle ha gjort, og evnt ha gjort. Så det blir jo som å skyte fugl med kanon, reaksjon.

Nå ser det jo ut som at de værste og voldelige reaksjoner, i bunn og grunn har vært mens han har ruset seg. Ikke alle tåler rus, uten å klikke i vinkel. Iht det reagerer folk forskjellig. 

Vet om. Noen som ikke kan slå ihjel en flue edru, men litt sprit så går de helt bananas på det minste lille.

Så vi får håpe at som rusfri, at han ikke klikker på samme måte. Og bli like farlig. Det er nok mye sinne på innsiden der

Det har han nok  ja. Og enig i  det. På nivå som en ung tenåring faktisk😂 Nå måtte jeg faktisk smile litt hehe.
Ja, han sliter med det også. Men å skylde på rus blir nok litt for enkelt, selv om det nok har forsterket en del av de ville handlingene/reaksjonene hans. Som f.eks å slå hardt med knyttneven i en vegg, eller enda verre - slå/true andre. Andre normale hadde jo forstått dette og holdt seg unna det.  Men selvsagt ikke så enkelt når man har den livstilen han har/hadde. I tillegg har han helt sikkert blitt avhengig av noe av det og det gjør det ikke akkurat lettere. Det som forundrer meg er at han fikk holde på såpass lenge. Han følte seg nok litt som kongen på haugen og kunne gjøre akkurat som han ville, uten konsekvenser. 

Endret av Iterion
  • Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Han må jo i terapi hvis han skal ha en sjans til å fungere når han en gang er ferdig med soning. Og han er nødt å ta ansvar, ikke skylde på andre for sin egen oppførsel. Han sier selv at han har slitt med psykiske diagnoser, og avhengig av hva de er, så er det jo flere diagnoser som bidrar til dårlig impulskontroll. Slenger du rus oppå det hele, er jo ikke det nødvendigvis en god kombinasjon. Noen er jo bare mer angsty enn andre og det kan vel også resultere i sinne og frustrasjon, og et kontrollbehov.

Ja. Han må definitivt gå i terapi og ta mer ansvar ja. Kan det hende at noen av disse psykiske diagnosene har kommet av rusbruk? Ikke vet jeg, men det kan nok bidra til dårlig impulskontroll ja. I lag med rus så blir det fort farlig så klart. Vi får håpe at terapi over tid kommer til å hjelpe han med dette. Han har nå en stefar som er blitt vår nye konge, mora hans er vår nye dronning og søstra hans er vår nye kronprinsesse. Bare dette i seg selv bør nesten være nok til å klare å oppføre seg anstendig. Så jeg håper inderlig at han får livet på rett kjøl. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke å se at "MBH ser så mye bedre ut" jeg altså. Kanskje jeg bare er farget av mitt syn på ham generelt.

Jeg ser at han ser mer veltrent ut, og jeg tenker at det siste et menneske som slår og voldtar trenger, er mer muskler. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 12
  • Nyttig 23
Skrevet (endret)
Iterion skrev (1 time siden):

Det har han nok  ja. Og enig i  det. På nivå som en ung tenåring faktisk😂 Nå måtte jeg faktisk smile litt hehe.
Ja, han sliter med det også. Men å skylde på rus blir nok litt for enkelt, selv om det nok har forsterket en del av de ville handlingene/reaksjonene hans. Som f.eks å slå hardt med knyttneven i en vegg, eller enda verre - slå/true andre. Andre normale hadde jo forstått dette og holdt seg unna det.  Men selvsagt ikke så enkelt når man har den livstilen han har/hadde. I tillegg har han helt sikkert blitt avhengig av noe av det og det gjør det ikke akkurat lettere. Det som forundrer meg er at han fikk holde på såpass lenge. Han følte seg nok litt som kongen på haugen og kunne gjøre akkurat som han ville, uten konsekvenser. 

Nei  å skykde på rus er det heller ingen som gjør. Alt som er inni tyter bare mer ut i fylla eller i rus. Så det handler jo om at man mister mer kontroll ruset enn nykter. 

Er du lei deg blir du mer lei deg, er du veldig glad i alle, blir du mer heningsløst glad i folk etc når du begynner å bli drittings. Er du en nedstemt person, kan det tenkes du ikke gråter eller bare gråter litt når de er nykter. Men stri griner i fylla i timesvis. Ikke uvanlig i det heletatt. Men de aller fleste reagerer ikke så ekstremt. Men noen, mange er sånn og det er de samme som ikke tåler å drikke, før verden rakner. Andre skal sloss med alle. 

Har jobbet i noen år i bar på helger. Og det hjelper  nekte de serverig, før de blir sånn. De fleste har litt skam, over at det bikket over når det gjør det.

Alle vet hvordan de reagerer på rus, og alle har induviduelle ansvar for seg selv , å passe på å ikke ruse seg til de mister kontroll, slik at det går utover andre.hvis du har behov for å ruse deg så hardt, da må du sikre at andre ikke er i fare for deg

Endret av Krokenguri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...