Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Han så sminket ut - så jeg tenker at her prøver man å gjøre ham så uskyldig som mulig. 

Skulle sminke få noen til å se mindre uskyldig ut? 🤔

Ante ikke at sminke kunne endre noen fra skyldig til uskyldig i straffesaker. Interessant, dette var totalt nytt for min del.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (7 minutter siden):

Han så sminket ut - så jeg tenker at her prøver man å gjøre ham så uskyldig som mulig. 

Jeg tenker at her letes det med lupe etter ting å ta han på. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
SusieDerkins skrev (13 timer siden):

Jeg forstår ikke resonnementet deres bak å holde ham til ankesilingen. Er det ikke gjentakelsesfare som er begrunnelsen? For meg er det komplett uforståelig hvilken relevans ankesilingen har i den vurderingen.

Det sto i en artikkel, om at han ikke anket varetekt, av hensyn til familien, og frem til ankesiling. Litt usikker på om det er ment innen 4 uker, eller innen 4 uker. 

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Skulle sminke få noen til å se mindre uskyldig ut? 🤔

Ante ikke at sminke kunne endre noen fra skyldig til uskyldig i straffesaker. Interessant, dette var totalt nytt for min del.

Kanskje lese før du svarer. Slik du selv svare andre - gå tilbake og les.
Jeg svarte vedkommende som mente han så friskere ut. Ja, klart man ser friskere ut med sminke, det gjør jeg og. Og ja - selvsagt er det mediestrategi å få bort tanken på hva slags kriminelle handlinger han har utført mot disse kvinnene. 
Som andre sa tidligere - det er bare å se på Toska i lusekoften under rettssaken. Stod masse om det i ettertid. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
cerruti skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at her letes det med lupe etter ting å ta han på. 

Nei, vet du hva ... der trenger man ikke lupe. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg forstår at han skal kunne sørge sin «bestefar» som alle andre, selv om han er slik han er. Men hadde mitt søsken drevet som han, hadde jeg ikke ønsket han i begravelsen, jeg hadde ikke orket å sett på han, og jeg hadde unnet han å sørge alene.

har ingenting til overs for folk som ødelegger andre sine liv.

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Gulline skrev (4 minutter siden):

Kanskje lese før du svarer. Slik du selv svare andre - gå tilbake og les.
Jeg svarte vedkommende som mente han så friskere ut. Ja, klart man ser friskere ut med sminke, det gjør jeg og. Og ja - selvsagt er det mediestrategi å få bort tanken på hva slags kriminelle handlinger han har utført mot disse kvinnene. 
Som andre sa tidligere - det er bare å se på Toska i lusekoften under rettssaken. Stod masse om det i ettertid. 

Hva ellers mener du med dette? Skriver du ikke ganske tydelig at han ser sminket ut, og at det er for at han skal se uskyldig ut som mulig. Jeg ante ikke at sminke har slike magiske evner.

Gulline skrev (16 minutter siden):

Svaret er på en annen brukers innlegg, som sier han ser godt ut. Å se godt ut er da ikke = uskyldig

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Hva ellers mener du med dette? Skriver du ikke ganske tydelig at han ser sminket ut, og at det er for at han skal se uskyldig ut som mulig. Jeg ante ikke at sminke har slike magiske evner.

En person med "friskere" ansikt ser mer uskyldig ut enn bildene av en herjet Marus som ser ut som han kommer rett fra flere dagers rus. 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

En person med "friskere" ansikt ser mer uskyldig ut enn bildene av en herjet Marus som ser ut som han kommer rett fra flere dagers rus. 

Oi, det er nytt for meg, at utseende skal si noe om du er skyldig eller ikke. Tror ikke det er vanlig å skille på utseende, for å vurdere skyld eller ikke skykd.

Jeg tenker at han ser godt ut, handler om å ikke ha ruset seg og daglig ligge på bakfylla i lang tid, samtidig ser det ut som han har trent siden februar. 

Så at han ser bedre ut, handler vel mer om at han nå lever sunnere uten rus og alkohol, og at det går genrelt bedre med han. Ikke skyld eller uskyld

• Liker 6
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Oi, det er nytt for meg, at utseende skal si noe om du er skyldig eller ikke. Tror ikke det er vanlig å skille på utseende, for å vurdere skyld eller ikke skykd.

Jeg tenker at han ser godt ut, handler om å ikke ha ruset seg og daglig ligge på bakfylla i lang tid, samtidig ser det ut som han har trent siden februar. 

Så at han ser bedre ut, handler vel mer om at han nå lever sunnere uten rus og alkohol, og at det går genrelt bedre med han. Ikke skyld eller uskyld

Hvor har jeg sagt det?
Siden du virker å ikke helt forstå: Det er forskjell på å se uskyldig ut og å være uskyldig. 

Kanskje du forstod det nå?

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Merkelig at han plutselig har blitt så flink til å sminke seg. Hvorfor gjorde han ikke det før, siden det er så enkelt å se frisk ut med litt sminke??? Særlig under rettssaken burde det absolutt vært i hans interesse å sminke seg til et friskt utseende.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Enig i det. Og ja, det ser definitivt ut som han har trent en god del styrke siden februar. Mye mer muskuløs. Han ser mer ut som en voksen mann nå også. Godt tegn det og får inderlig håpe at han har festet fra seg ferdig nå og klarer å roe seg, oppføre seg normalt og kanskje t.o.m. får seg en jobb/utdanning. 

• Liker 5
Skrevet

Fravær av rus gjør at du relativt raskt ser bedre ut. Og det lureste han kan gjøre, er å sone i fotlenke for å få fratrekk i fremtidig soning i fengsel. 

Nå synes jeg heller ikke regneferdighetene hans er eksepsjonelle. Han er ganske flink til å tegne tatoveringsmotiver. 

• Liker 7
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Hvor har jeg sagt det?
Siden du virker å ikke helt forstå: Det er forskjell på å se uskyldig ut og å være uskyldig. 

Kanskje du forstod det nå?

Du kan ikke se på materilaistiske ting på et utseende om de ser uskyldig eller skyldig ut. Du kan se på mimikken av og til om de ser skyld tynget ut. En skyldtynget vil ikke se skyldtynget ut hele tiden. Iht mimikk.

Skulle han komme i begravelsen til kong harald med bustete hår, skitten og skrukkete skjorte for å se mer skyldig ut?

Av respekt for kong Harald, møter du striglet ved båren. Uavhengig om du er skyldig eller ikke. Så klærne og utseende er egentlig et større bilde av en respekt for forrige konge og hans bestefar. 

• Liker 4
Skrevet
Iterion skrev (2 minutter siden):

Enig i det. Og ja, det ser definitivt ut som han har trent en god del styrke siden februar. Mye mer muskuløs. Han ser mer ut som en voksen mann nå også. Godt tegn det og får inderlig håpe at han har festet fra seg ferdig nå og klarer å roe seg, oppføre seg normalt og kanskje t.o.m. får seg en jobb/utdanning. 

Han ser litt strammere ut, og mindre dvask ut. Og mer markert ut ja

• Liker 3
Skrevet

Nå er det altså oppe til debatt hvorvidt sminke kan friske opp et utseende eller ikke😂

Dårlig nytt for Hollywood der altså, de har tatt feil i generasjoner. Kanskje derfor Indie-sjangeren ble så populær?

Jeg synes også Marius så sminket ut. Og er snev av permanentbehandling i håret. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Han ser litt strammere ut, og mindre dvask ut. Og mer markert ut ja

Man blir fort mindre "pløsete" om man avstår fra alkohol, hvert fall hvis man har et høyt inntak i utgangspunktet.

• Liker 7
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Nå er det altså oppe til debatt hvorvidt sminke kan friske opp et utseende eller ikke😂

Dårlig nytt for Hollywood der altså, de har tatt feil i generasjoner. Kanskje derfor Indie-sjangeren ble så populær?

Det virket å være en skikkelig make-over, ja. Men - de kan prøve å fikse så mye de vil - inntrykket av den voldsdømte som kistebærer hos en avholdt konge vekker oppsikt og har sjokkert mange i inn- og utland. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
keops skrev (Akkurat nå):

Nei , det er da langt unna tema. Tema er om sminke kan få deg til å se skyldig eller uskyldig ut.

Sminke får deg selvsagt til å se frechere ut, om du er god på det. Men det får deg da ikke til å se uskyldig ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...