Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Med fotlenke, tenker du? Jeg håper egentlig han skal inn i fengsel😅

Ja med fotlenke. Jeg er ikke så optatt av soningsformen egentlig. Men , mer at soningen har en effekt i positiv retning. Om 4 år er han også i midten av 30 årene. Da er også de fleste rusvenne eldre, enten ruset seg ihjel, eller sluttet for lenge siden. Så livet er jo da litt annerledes.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Ja med fotlenke. Jeg er ikke så optatt av soningsformen egentlig. Men , mer at soningen har en effekt i positiv retning. Om 4 år er han også i midten av 30 årene. Da er også de fleste rusvenne eldre, enten ruset seg ihjel, eller sluttet for lenge siden. Så livet er jo da litt annerledes.

Man kan få sone med fotlenke når det gjenstår 6 mnd av dom. Så han må nok inn først uansett.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Man kan få sone med fotlenke når det gjenstår 6 mnd av dom. Så han må nok inn først uansett.

Da håper jeg han får litt særbehandling. Rett og slett fordi jeg ser noe bra på gang nå. Og anser det som en dårlig ide å blande han med kriminelle nå, også er det enkelt  å få tak i rus i fengsel.  Han brynjar nevnte i en nrk podcast, at det kan tenkes at han kan få hjemmesoning, pga sikkerhetsopplegget med han.

• Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Da håper jeg han får litt særbehandling. Rett og slett fordi jeg ser noe bra på gang nå. Og anser det som en dårlig ide å blande han med kriminelle nå, også er det enkelt  å få tak i rus i fengsel.  Han brynjar nevnte i en nrk podcast, at det kan tenkes at han kan få hjemmesoning, pga sikkerhetsopplegget med han.

Jeg må si meg uenig her. Jeg anser det som en dårlig ide å blande kriminelle med lovlydige. Derfor hører MBH hjemme i fengsel.

Så får tiden vise om han er i stand til å la seg rehabilitere.

Og enkelt å få tak i rus i fengsel? Det har vel aldri sett ut til å være problematisk for ham å få tak i store kvanta med dop, uavhengig av oppholdssted.

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 19
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Det håper ikke jeg. Jeg håper at loven er lik for alle.

• Liker 12
  • Nyttig 18
Skrevet
FruR skrev (5 timer siden):

Bra han har skjønt såpass hvertfall, det skal han ha

Det er vel heller forsvarsteamet hans som har forstått dette. Og at for hver dag han går "fri" på Skaugum, blir én dag mindre bak murene med kjedelig mat, teite rutiner og folk som er slemme mot ham.

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 12
Skrevet
-Pusheen- skrev (22 minutter siden):

De har jo snakket om at de burde ha mer hjemmesoning. Så vi får se

Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

De har jo snakket om at de burde ha mer hjemmesoning. Så vi får se

Ja, vi får se. 

Skrevet

Jeg håper virkelig han kommer seg på rett kjøl nå, og at det ikke kommer flere rus- og voldsskandaler fra den kanten. Den familien tåler ikke mer nå. 

• Liker 4
Skrevet
Krokenguri skrev (37 minutter siden):

Leste jeg riktig? Å blande ham med kriminelle er feil? Du. Han ER kriminell selv.

• Liker 16
  • Hjerte 4
  • Nyttig 25
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Leste jeg riktig? Å blande ham med kriminelle er feil? Du. Han ER kriminell selv.

Ja han er kriminell selv. Jeg har da ikke påstått noe annet, så ro ned ikke noe å ta på vei for

• Liker 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 time siden):

Stemmer, han er bevist skyldig. Så her har Aurdal bommet. 

Hun har vel ikke bommet noe mer enn dere bommer, når dere så upresist snakker om dette som om han var bevist skyldig i alt 🤷‍♀️

Det er jo nøyaktig samme presisjonsnivå, bare med motsatt fortegn. Det er uansett en bagatell som ikke påvirker essensen i budskapet hennes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (19 minutter siden):

Han ville ikke fått 4 år om han ikke var kriminell vil jeg tro 😅 Hvor mange kilo stoff var det han fraktet i bilen feks? Det er vel en av nærmere 40 punkter? 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (49 minutter siden):

Jeg tenker at det er ikke noen motsetning mellom at loven er lik for alle vs at personer med helt spesielle forhold må behandles annerledes når det er kritisk/påkrevd.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Ved voldtekts- og voldsdom også?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Nå sier jo magefølsen min at det da kanskje ikke blir en ny sak. Håper egentlig da at han kan fortsette soningen sin slik han gjør nå. Han ser godt ut, og at det kanskje går i positiv retning. Bedre det enn å blande han med kriminelle i fengseø egentlig. Også må han holde seg på matta, for da ikke bli satt inn i fengsel.

Blande han med kriminelle? Ser bra ut?! Han er jo kriminell!  Han er bevist funnet skyldig. Han hører hjemme i fengsel, ikke hjemme hos mamma..

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 23
Skrevet
SusieDerkins skrev (18 minutter siden):

Hun har vel ikke bommet noe mer enn dere bommer, når dere så upresist snakker om dette som om han var bevist skyldig i alt 🤷‍♀️

Det er jo nøyaktig samme presisjonsnivå, bare med motsatt fortegn. Det er uansett en bagatell som ikke påvirker essensen i budskapet hennes.

Nå er presisjonsnivået ditt lavt. Ingen har sagt at han er skyldig i alt. 

Men det ville jo vært stor forskjell om han var i en fase der han var regnet som «uskyldig til det motsatte var bevist», og det som er faktum nå: Det foreligger rettskraftig dom på flere punkter, blant annet vold og grov narkotikakriminalitet. Her har ankefristen gått ut. I TILLEGG er det ytterligere skjerpende at han ikke har sonet enda, og dermed heller ikke har gjort opp for seg.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 10
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Var visst en ny lov fra 2020. Det jeg har fått med meg tidligere er at høyesterett kan si nei dersom de mener det ikke er nye opplysninger. Men det er jo noe annet

Ankesiling er ikke nytt i 2020, men muligheten ble utvidet da mtp hvilke type saker som kunne siles. Silingen går på at lagmannsretten vurderer hvorvidt det er åpenbart at ny behandling ikke vil føre til et annet resultat. De ser altså på bevisene, hvor avgjørende selve vitnemålene er vs materielle bevis, og hvor stort rom det er for skjønn og tolkning innenfor premissene som dommen bygger på. Vil bli veldig overrasket hvis denne saken blir avvist av lagmannsretten.

Det som var nytt for meg er at hvis MBH skulle trekke anken så går det heller ikke automatisk til ny rettsbehandling bare fordi påtale har anket. 

Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Ved voldtekts- og voldsdom også?

Nei, det kan hende det er restriksjoner avhengig av hva man sitter for. Når du sier det, mener jeg å huske at denne typen dom ikke ga innvilgning til fotlenkesoning.

Skrevet

Nei, det kan hende det er restriksjoner avhengig av hva man sitter for. Når du sier det, mener jeg å huske at denne typen dom ikke ga innvilgning til fotlenkesoning.

Nei, det har alltid blitt gitt automatisk avslag ved slike dommer. Så om han får det innvilget så blir det særbehandling. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...