Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
SusieDerkins skrev (33 minutter siden):

Hvor leser du at han har begjært seg løslatt? Varetektsfengslingen hans løper jo ut om 4-5 dager. Har politiet bedt om en forlengelse som han har innvendinger mot?

Lenke?

Er ingen steder det står at han begjærer seg løslatt nå.. sist var i slutten av juli å den ble vel avslått om jeg ikke husker feil

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Justlooking skrev (43 minutter siden):

Han begjærte seg jo løslatt (og fikk nei) før de fire ukene han har nå

https://www.dagbladet.no/nyheter/ma-sitte-i-varetekt-pa-skaugum/84999960

Når disse fire ukene er over i september begjærer han seg sikkert løslatt igjen. Han vil være fri.

Han trenger ikke begjære seg løslatt ved enden av en periode. Han skal løslates automatisk ved utløpet av perioden med mindre politiet ber om forlengelse. Så det er feil å si at det er han som begjærer seg løslatt. Det er politiet som ber om forlengelse, og han som evt sier at han er uenig. 

Det eneste unntaket jeg kommer på er at han, såvidt jeg husker, begjærte seg løslatt etter dommen, for da var det en ganske lang periode som gjensto.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (49 minutter siden):

Er ingen steder det står at han begjærer seg løslatt nå.. sist var i slutten av juli å den ble vel avslått om jeg ikke husker feil

Det var det jeg trodde. Vanskelig å forstå behovet folk har for å finne på ting.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (4 timer siden):

Takk. Jeg har hele tiden sagt at MBH burde møte opp på dødsleiet og takke kongen. Selve begravelsen blir samme sak. Og så var det noen som poengterte at han kanskje fikk fordeler, og jeg sa at hvis det er tilfelle håper jeg at de innsatte som føler seg dårligere behandlet sier fra. Dette har fungert.

Hvis det er flere som ikke får delta i begravelser til nære familiemedlemmer, mens marius får være med på ting utover dødsleie og begravelse, er det noe riv ruskende galt.

Dette forventer jeg at det ryddes opp i hvis vi er et fungerende demokrati. Enten fikk Marius for mye, eller så får de andre for lite. Men det må være det samme.

Jeg postet denne i kongehus-tråden først, jeg tror den passer bedre her.

Vil det skape presedens når MBH har fått denne behandlingen? Og hvorfor er ikke dette blitt vurdert fra slottet sin side at en offentlig privat seremoni har så mange dimensjoner? 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Det er ikke unormalt at mange som er under soning får delta på enten sykeleie eller i en begravelse og er det noens om virkelig vil være overvåket nå og det av hele verden så er det MBH. Jeg forsvarer absolutt ikke MBH, men ser at han har hatt Kongen som en bestefarsfigur siden han var 3 år og man kan uansett ikke "vinne". Det er alltid noen som vil reagere enten ene veien eller andre.

• Liker 8
Skrevet
Hekken skrev (3 timer siden):

Kanskje ikke så rart ; må jeg holde seg unna rus da han vet at det kan bli tatt prøver når som helst 

I tillegg har han jo sittet i «varetekt» på luksuriøse Skaugum og solt seg så mye han orket 😎

Tror ingen synes det er rart.  Ja, han har nok sittet mye ute på plattingen sin. 

• Liker 2
Skrevet

Hensynet til ofrene eller MBH? Vektskålen er enkel for min del. MBH er dømt for 34 av 40 tiltalepunkter. Han har kvelt, slått, urinert, spytta på, hylt og løyet til og om ofrene. Null sympati for den personen! Han har aldri fått konsekvenser og dette er resultatet! Bare så forferdelig synd at ofrene ikke kan følge begravelsen til kongen sin uten å måtte se sin egen overgriperen på alle kanaler! Skammelig! Hjertet mitt blør for alle de jentene han har skadet fysisk og psykisk. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 25
Skrevet

Selvsagt ønsker påtalemyndigheten å forlenge varetekten.

Dette er en person som gang på gang har vist at han ikke greier å følge loven så lenge han er på frifot. Rusmisbruk er en ting, det verste her er jo at han i tillegg er en fare for omgivelsene sine.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

Det var det jeg trodde. Vanskelig å forstå behovet folk har for å finne på ting.

For nå sjekket jeg om han har begjært seg løslatt nå i disse dager. Fordi jeg følte det var det @MadamPomFrit mente..

Skrevet (endret)

MBH samtykker til fortsatt varetektsfengsling:

Forsvarer: Marius Borg Høiby samtykker til videre fengsling med fotlenke - TV 2

Tilføyer: Begrunnelsen er interessant. Han fastholder at det ikke er gjentagelsesfare, men begrunner samtykket med omstendighetene rundt kongens dødsfall.

Så da kan vi kanskje droppe den gamle visa om at han ikke endrer seg, og at  han ikke tar hensyn til familien.

Endret av SusieDerkins
  • Nyttig 9
Skrevet
Justlooking skrev (21 minutter siden):

Snakker om sola … Det blir sikkert ny anking igjen for han vil bli begjært varetektsfengslet i fire uker til …

https://www.nettavisen.no/kjendis/fengslingsfristen-narmer-seg-for-marius-borg-hoiby-29-som-sitter-i-varetekt/s/80-95-47789

Der tok du feil, gitt:

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Helle78 skrev (17 minutter siden):

Hensynet til ofrene eller MBH? Vektskålen er enkel for min del. MBH er dømt for 34 av 40 tiltalepunkter. Han har kvelt, slått, urinert, spytta på, hylt og løyet til og om ofrene. Null sympati for den personen! Han har aldri fått konsekvenser og dette er resultatet! Bare så forferdelig synd at ofrene ikke kan følge begravelsen til kongen sin uten å måtte se sin egen overgriperen på alle kanaler! Skammelig! Hjertet mitt blør for alle de jentene han har skadet fysisk og psykisk. 

Bare så det er klart så har ikke jeg noe sympati for alt det han er dømt for å han skal helt klart sone sin straff på lik linje med andre i Norge som har gjort det samme. Hverken mer eller mindre

Men her må vi ha to tanker i hode.. han har mistet sin  bestefar/stebestefar/bonusbestefar å har rett til og søke om å få være med. Det har de sagt ja til.. Han var nok glad i han slik alle andre er i sine besteforeldre 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

MBH motsetter seg ikke viderefengsling. Ønsker ikke støy. Jaja. Skulle et dødsfall til🫶🏼

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (16 timer siden):

De visste at det ble kringkastet og burde selvsagt visst hva slags inntrykk de gir folk. 

Ja de gir tydelig signal om at familien står samlet og at de ikke vil distansere seg fra han pga hans handlinger. Og det tror jeg også var intensjon. Og står mye mer respekt av det enn å late som han ikke eksisterer 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

MBH motsetter seg ikke viderefengsling. Ønsker ikke støy. Jaja. Skulle et dødsfall til🫶🏼

Bra han har skjønt såpass hvertfall, det skal han ha

• Liker 4
Skrevet
Eyr skrev (1 minutt siden):

Herregud for en usmakelig kommentar 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
SusieDerkins skrev (13 minutter siden):

MBH samtykker til fortsatt varetektsfengsling:

Tilføyer: Begrunnelsen er interessant. Han fastholder at det ikke er gjentagelsesfare, men begrunner samtykket med omstendighetene rundt kongens dødsfall.

Så da kan vi kanskje droppe den gamle visa om at han ikke endrer seg, og at  han ikke tar hensyn til familien.

Jeg tror det er litt tidlig å droppe alle vers i visa om at han ikke endre seg, og at han tar hensyn til familen sin.

Å bryte ned tillit og å pådra seg et rulleblad som han har gjort tar mange år. Så det må vel mer til enn en enslig aksept av at påtalemyndigheten ønsker å varetktsfengsle ham videre før vi kan si at han har endret seg til å bli en hensynsfull mann.

Musesteg i riktig retning kan jeg gå med på.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...