Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kålrota skrev (2 minutter siden):

På ingen måte. Tvert imot er det vel ganske vanlig når relasjonen starter når barnet er så liten som Marius var. 

Ja, det er akkurat det. Kjenner SÅ mange som er, eller har, ste-barn som ser på sin ste-familie som biologisk familie fordi de har tilhørt familien siden neste alltid. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (8 minutter siden):

Men, hvordan har manken forandret seg så betraktelig på noen få måneder. Er det eventuelt hårtransplantasjon eller minoxidil? For den manken han har nå, har jeg aldri sett han med tidligere. Eller er det permanent-behandling som gjør at håret virker både tettere og tykkere? 

Her fra tidligere: (og her har han noen kg ekstra på kroppen også, og virker sunnere enn på lenge). 

IMG_4391.thumb.jpeg.a362b1ba1391cff017fcec24585f35b8.jpeg

Tja, fravær av rus, bedre ernæring og generelt bedre allmenntilstand og helse kanskje? Håret sier mye om status resten av kroppen er i.

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for bilder med opphavsrett og persondebatt.

Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (7 timer siden):

Ja, det er akkurat det. Kjenner SÅ mange som er, eller har, ste-barn som ser på sin ste-familie som biologisk familie fordi de har tilhørt familien siden neste alltid. 

Er ikke uvanlig det. Man kan jo tilogmed ha bedre forhold til stefamilie enn biologisk familie og. Fins ingen fasit. Ikke at jeg støtter MBH, langt ifra.

Endret av Jokke89
  • Liker 5
Skrevet
Jokke89 skrev (4 minutter siden):

Er ikke uvanlig det. Man kan jo tilogmed ha bedre forhold til stefamilie enn biologisk familie og. Fins ingen fasit.

Nei, det har du rett i. Ingen fasit.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Ylvid skrev (1 time siden):

Som voldtektsoffer selv går det kaldt igjennom meg når jeg ser hvor mange her som bagatelliserer og støtter Marius. Det er ikke til å begripe. Oppriktig trist, og man mister motet rett og slett. 

Føler veldig med deg! Det kan ikke være lett å se voldsmannen MBH "paraderes" rundt i disse dager. Jeg reagerer også sterkt på bagatelliseringen som dukker opp flere steder på nett, det er jo dette som bidrar til at overgripere slipper unna gang på gang.

Jeg håper du vet at vi fortsatt er mange som reagerer negativt på alt dette, og jeg håper du (og ofrene til MBH) har gode folk rundt dere nå.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 29
Skrevet
NedOpp skrev (13 minutter siden):

Tja, fravær av rus, bedre ernæring og generelt bedre allmenntilstand og helse kanskje? Håret sier mye om status resten av kroppen er i.

Nå hadde han vel ikke så tykk manke i utg.punktet? 

• Liker 4
Skrevet
parmanoia skrev (36 minutter siden):

Veldig bra vi har utlandet til å se på dette med litt andre øyne. 

Ja, og heldigvis er det mange som ikke glemmer.

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet
parmanoia skrev (37 minutter siden):

Kong Harald var ikke bestefaren hans. Det var Sven O. 

Du får heller si bonusbestefar eller stebestefar.. men han kom inn i livet til MBH da han var liten gutt så for MBH kan det være den eneste bestefaren han ble godt kjent med

• Liker 5
Skrevet
Purple Basil skrev (2 minutter siden):

Føler veldig med deg! Det kan ikke være lett å se voldsmannen MBH "paraderes" rundt i disse dager. Jeg reagerer også sterkt på bagatelliseringen som dukker opp flere steder på nett, det er jo dette som bidrar til at overgripere slipper unna gang på gang.

Jeg håper du vet at vi fortsatt er mange som reagerer negativt på alt dette, og jeg håper du (og ofrene til MBH) har gode folk rundt dere nå.

TAKK!! ❤️ 

• Liker 5
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (20 minutter siden):

Jeg har selv ste-søsken, som vi alltid har behandlet helt likt og som vi aldri har tenkt på som «ste». 

Men, det er en helt annen situasjon om din, min eller naboens far/farfar-stefar/stebestefar går bort, enn selveste Kongen? Så må vi ikke glemme hva som har dominert mediene de siste 1,5 årene, både inn- og utenlands! 
Det hadde ikke vært noe problem om M fikk en privat minnestund sammen med familien, for å ta farvel med «bestefar», uten at han deltok på den «private, offentlige båreferden». Det er signalene som gis ut! 

• Liker 10
  • Nyttig 11
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Du får heller si bonusbestefar eller stebestefar.. men han kom inn i livet til MBH da han var liten gutt så for MBH kan det være den eneste bestefaren han ble godt kjent med

Og han er ikke den første, men han er den eneste - til kongen! 
Det handler om signalene som gis ut, ikke om han skal få ta farvel eller ikke. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 minutt siden):

Og han er ikke den første, men han er den eneste - til kongen! 
Det handler om signalene som gis ut, ikke om han skal få ta farvel eller ikke. 

Nettopp - og dette stebarnebarnet er heller ikke hvem som helst. Det hele virker som en tragisk suppe.
Dersom de fortsetter dette "løpet" og MBH får en fremtredende rolle ved begravelsen så velger ihvertfall jeg å ikke se på. Orker det rett og slett ikke - altfor provoserende. 

• Liker 6
  • Nyttig 14
Skrevet
Ylvid skrev (1 time siden):

Som voldtektsoffer selv går det kaldt igjennom meg når jeg ser hvor mange her som bagatelliserer og støtter Marius. Det er ikke til å begripe. Oppriktig trist, og man mister motet rett og slett. 

Du kan ikke blande det faktum at marius er kong haralds barnebarn, med støtte til en voldtekts mann. Det er faktisk to forskjellige ting. Selv om man skulle ønske at slike bare forsvant i løse lufta, så gjør de ikke det. Og vi må faktisk forholde seg til at de eksisterer. Det er helt normalt at et barnebarn av en avdød deltar i begraveksen. Hvorfor skal liksom ikke marius, få lov til å si farvel til sin bestefar, bare fordi han var en offentlig fyr. 

Jeg støtter at kriminelle får si farvell til sine, uavhengig av hvilken familie de kommer fra. Jeg tror ikke noe på at noen blir bedre inni seg, for å bli bedre utenpå, å bli nektet sånt. Det er ikke en eneste paralell med  å støtte oppunder gjerninger som er gjort. 

• Liker 4
  • Nyttig 13
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Jeg har selv ste-søsken, som vi alltid har behandlet helt likt og som vi aldri har tenkt på som «ste». 

Men, det er en helt annen situasjon om din, min eller naboens far/farfar-stefar/stebestefar går bort, enn selveste Kongen? Så må vi ikke glemme hva som har dominert mediene de siste 1,5 årene, både inn- og utenlands! 
Det hadde ikke vært noe problem om M fikk en privat minnestund sammen med familien, for å ta farvel med «bestefar», uten at han deltok på den «private, offentlige båreferden». Det er signalene som gis ut! 

I privat sammenheng trenger det ikke være annerledes for dem enn det er for oss andre. Og igjen, jeg hadde også problemer med signalene som ble sendt ut. Hadde ikke dette blitt sendt direkte, hadde vi jo ikke "visst om det" i samme grad som nå. Så det er kanskje at det ble offentliggjort som det koker ned til for min del. Men så så jeg på det hele likevel, og valgte bevisst å overse at han var der. Grunnen til at jeg faktisk snakker om det, er fordi det blir diskutert her. Hadde ingen nevnt det, hadde ikke jeg heller gjort det, for bårebæringen handlet jo om Kong Harald først og fremst. Og hele nær-familien var til stede. Det er jo i utgangspunktet en fin, privat stund for familien. Men så ble det ikke så privat.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Du kan ikke blande det faktum at marius er kong haralds barnebarn, med støtte til en voldtekts mann. Det er faktisk to forskjellige ting. Selv om man skulle ønske at slike bare forsvant i løse lufta, så gjør de ikke det. Og vi må faktisk forholde seg til at de eksisterer. Det er helt normalt at et barnebarn av en avdød deltar i begraveksen. Hvorfor skal liksom ikke marius, få lov til å si farvel til sin bestefar, bare fordi han var en offentlig fyr. 

Jeg støtter at kriminelle får si farvell til sine, uavhengig av hvilken familie de kommer fra. Jeg tror ikke noe på at noen blir bedre inni seg, for å bli bedre utenpå, å bli nektet sånt. Det er ikke en eneste paralell med  å støtte oppunder gjerninger som er gjort. 

Ja, det er jo dessverre sånn det er.

• Liker 2
Skrevet
tausen skrev (21 timer siden):

Trodde han hadde forlenke med restriksjoner.......hva slags straff er det om han kan være med på alt? Mange som sitter i fengsel får ikke komme ut til begravelser ol....

Han har fotlenke for at han ikke skal oppsøke Frognerkvinnen, eller Frognerkvinnen oppsøke han. Han har heller ikke lov til å ta rusmidler, han blir testet.   Han får ikke være med på alt, han har i utgangspunktet tillatelse til å være med familien 3 timer om dagen. Han har fått tillatelse til å være med mer nå.  
ja, det er nok noen som sitter i fengsel som ikke får deltatt i begravelse ja. Det er jo søknader som blir vurdert . Marius sitter jo ikke i fengsel uansett. 

• Nyttig 4
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (19 minutter siden):

Private, offentlige?  De kunne bare lukket dørene til den private båreferden. Mulig de angrer på åpenhet og inkludering . 

• Nyttig 3
Skrevet
Ylvid skrev (2 timer siden):

Jeg er også offer for voldtekt og seksuelle misbruk, men jeg klarer fortsatt å se hvorfor han får delta. For oss var avdøde Kong Harald. For han, og resten av familien, var han ektefelle, pappa og bestefar. Det er faktisk ganske vanlig at selv innsatte i norske fengsler får delta i gravferd til sine nærmeste. Det betyr ikke at man sympatiserer og bagatelliserer det han er dømt for. 

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (42 minutter siden):

I privat sammenheng trenger det ikke være annerledes for dem enn det er for oss andre. Og igjen, jeg hadde også problemer med signalene som ble sendt ut. Hadde ikke dette blitt sendt direkte, hadde vi jo ikke "visst om det" i samme grad som nå. Så det er kanskje at det ble offentliggjort som det koker ned til for min del. Men så så jeg på det hele likevel, og valgte bevisst å overse at han var der. Grunnen til at jeg faktisk snakker om det, er fordi det blir diskutert her. Hadde ingen nevnt det, hadde ikke jeg heller gjort det, for bårebæringen handlet jo om Kong Harald først og fremst. Og hele nær-familien var til stede. Det er jo i utgangspunktet en fin, privat stund for familien. Men så ble det ikke så privat.

Så, konklusjonen din er at 1) du reagerte på det, men 2) valgte å overse det. 

Da er det vel på samme måte for som mange andre, at man velger å overse det, fordi alternativet hadde kanskje vært at vi ikke fikk sett bårebæringen i det hele tatt. 

For, den kunne vært uten at TV-kameraer var tilstede, men poenget mitt er at det ikke ble slik, og at de valgte å vise stebarnebarnet som er overgrepsdømt, narkodømt, voldsdømt osv, med fotlenke (sikkert tatt av den dagen?) på nasjonal TV. 

Personlig synes jeg det var en merkelig avgjørelse, for han kunne tatt farvel med bestefar uten at det ble vist for hele verden. Er ikke dette en mann som egentlig sitter i varetekt og går med fotlenke? Jeg lurer på hva mange andre som sitter med fotlenke tenker om dette. Samtidig er det heller ikke "alle" som får omsorgspermisjon til å ta farvel med sin bestefar eller bestemor, eller får delta i begravelser. Det er mange som har fått avslag på søknader til begravelser til sine nærmeste så lenge de sitter i varetekt. Nå er varetekt med fotlenke en ganske ny måte å sitte i varetekt på, men jeg ønsker gjerne å høre fra flere vedrørende denne "problemstillingen". Såvidt meg bekjent er denne ordningen ikke eldre enn ca 1 år. Mulig jeg tar feil, emn tror det. 

Ellers er vi alle mennesker, men ikke alle er "kongelig". Noen har en tittel foran navnet sitt som tilsier at de har helt andre privilegier enn oss "vanlige dødelige" og dermed også helt andre roller i samfunnet, men det er forbeholdt nettopp; de kongelige. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...