Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (31 minutter siden):

Jeg ser det mer som at der fikk vi bekreftet at Se og Hør hadde ganske rett, han har faktisk tilgang til å henge rundt hovedhuset i hele tre timer hver eneste dag.

Hva babler du om? Ikke EN person har skrevet noe om at han ruser seg nå mens han er i varetekt. Heller ikke Se og Hør skrev noe sånt. Og hvem skulle sjekke at MM faktisk er til stede på en evt fest ved bassenget? HUN har da ikke fotlenke. MBH sin fotlenke gir ham tilgang til mammas residens 3 timer hver dag. Fotlenken sier ingenting om hvorvidt de tre timene faktisk brukes på holde mamma i hånden eller ikke.

Venner han i følge seg selv uansett ikke har... Vanskelig å holde kontroll på alle løgnene sine.

Det vet du jo ingenting om. Har du informasjon om hele hans kriterier for hjemme soningen?

For det du vet så foreligger det masse kriterier for at han skal oppholde seg her og der. Dette er jo planer som blir laget med kriminalomsorgen fortløpende. Iallefall når det er snakk om hjemmesoning. Hva som er grunnen til at han får være hos sin mor 3 timer om dagen , vet du jo fint lite om. Er det hver dag 7 dager i uken? Er det pga henne eller er det pga seg selv etc.

Greia her at media har på ingen måte full tilgang til alt han må forholde seg til , dette er selvsagt fordi dette er svært privat og det går så absolutt under personvern retten han har. Så tenker at dette også ikke er noe media kan skrive om , dersom de vet det heller, på lik linje som at de ikke bare fritt kan skrive om helse opplysninger heller.

Så det lille du får vite via media. Gjendpeiler da ingenting i praksis om hva og hvordan innholdet i hans hverdag fortsatt er. 

At du ikke har tilgang og innsikt i alt som angår hans liv i varetekt, gir deg jo ingen grunn til å spekulere vilt,vog fastsette narrativer om hvordan det er. Sannheten er jo at du har jo ikke peiling. Akkurat like lite peiling som alle andre har. 

Man vet noe om hvordan det er å sone en dom med fotlenke hjemme, det er også variabelt, da varuabler og tilpasninger bestemmes av kriminalomsorgen. Loven som tillater varetekt hjemme vet vi svært lite om, fordi den loven er ganske så ny. Hvor mange regler som er forskjellig fra soning , vet jeg heller ikke. Prøvd å ginne det ut uten hell.

Det jeg ser, er jo at de ønsker minst mulig inngripen i livet til noen som ikke har en dom, samtidig må de ha mulighet til å sikre vedkommende til å gjenta handlinger, hvis ghentagelsefare er grunnen til varetekt. 

Nå ser jeg ikke at å være hos moren i gitt tid , øker gjentagelsefare mot frogner kvinnen , og ergo eksisterer det ikke noen legitim grunn å nekte det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (5 timer siden):

Kom over artikkelen om kronprinsparets 50-års feiring. 400 inviterte; alt som var av venner eller som hadde noen relasjon til paret møtte opp. IA og SM var selvskrevne og bidro med quiz. Det var rett og slett en stor markering.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsparet-feirer-50-arsdagene-med-bakgardsfest-pa-slottet-1.16530196

Marius? Nei han brydde seg ikke nok om familie til å gidde å delta. Han prioriterte fest, med andre.

Tror null på at han er opptatt av familie. Måten han har brukt mors sykdom for å bedre forhold for seg selv er bare utidig. Luftkvaliteten i fengselet var for dårlig for hans mor, så han måtte få slippe ut. Det sier alt. 

Når han nå får tilbringe tid med mor, 3 timer om dagen, så er det heller ikke nok, fordi; tada, han vil ut og treffe venner. 

Du ser det slik at marius ikke brydde seg nok til å delta. Jeg tenker han brydde seg nok til å holde seg unna. Det ene bildet jeg så av han den dagen, tilsier at han ikke burde være der.

Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Det vet du jo ingenting om. Har du informasjon om hele hans kriterier for hjemme soningen?

For det du vet så foreligger det masse kriterier for at han skal oppholde seg her og der. Dette er jo planer som blir laget med kriminalomsorgen fortløpende. Iallefall når det er snakk om hjemmesoning. Hva som er grunnen til at han får være hos sin mor 3 timer om dagen , vet du jo fint lite om. Er det hver dag 7 dager i uken? Er det pga henne eller er det pga seg selv etc.

Greia her at media har på ingen måte full tilgang til alt han må forholde seg til , dette er selvsagt fordi dette er svært privat og det går så absolutt under personvern retten han har. Så tenker at dette også ikke er noe media kan skrive om , dersom de vet det heller, på lik linje som at de ikke bare fritt kan skrive om helse opplysninger heller.

Så det lille du får vite via media. Gjendpeiler da ingenting i praksis om hva og hvordan innholdet i hans hverdag fortsatt er. 

At du ikke har tilgang og innsikt i alt som angår hans liv i varetekt, gir deg jo ingen grunn til å spekulere vilt,vog fastsette narrativer om hvordan det er. Sannheten er jo at du har jo ikke peiling. Akkurat like lite peiling som alle andre har. 

Man vet noe om hvordan det er å sone en dom med fotlenke hjemme, det er også variabelt, da varuabler og tilpasninger bestemmes av kriminalomsorgen. Loven som tillater varetekt hjemme vet vi svært lite om, fordi den loven er ganske så ny. Hvor mange regler som er forskjellig fra soning , vet jeg heller ikke. Prøvd å ginne det ut uten hell.

Det jeg ser, er jo at de ønsker minst mulig inngripen i livet til noen som ikke har en dom, samtidig må de ha mulighet til å sikre vedkommende til å gjenta handlinger, hvis ghentagelsefare er grunnen til varetekt. 

Nå ser jeg ikke at å være hos moren i gitt tid , øker gjentagelsefare mot frogner kvinnen , og ergo eksisterer det ikke noen legitim grunn å nekte det.

Jeg vet det som er dokumentert i retten, og det er det eneste jeg har uttalt meg om. Han har lov å besøke sin mor, i hennes og kronprinsens hjem, i hele tre timer per dag. Om han faktisk benytter seg av at han har lov til det, vet jeg ikke. Jeg har ikke uttalt meg om hva han gjør, kun hva han hypotetisk sett har mulighet til å gjøre.

Du derimot, spekulerer som vanlig vilt og i alle retninger.

• Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Jeg vet det som er dokumentert i retten, og det er det eneste jeg har uttalt meg om. Han har lov å besøke sin mor, i hennes og kronprinsens hjem, i hele tre timer per dag. Om han faktisk benytter seg av at han har lov til det, vet jeg ikke. Jeg har ikke uttalt meg om hva han gjør, kun hva han hypotetisk sett har mulighet til å gjøre.

Du derimot, spekulerer som vanlig vilt og i alle retninger.

Eh, unnskyld, men var det ikke du som for bare et døgn siden kom med de helt elleville spekulasjonene om at han gjennomførte sykebesøk hos sin mor, som har nedsatt immunforsvar, i form av pool party fra 21.00-00.00, og så fra 00.00-03-00???!!!!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...