Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vonbrotenrojalist skrev (1 minutt siden):

Privat sylvbryllaupsfeiring i hovudhuset på Skaugum tidlegare denne veka

Hadde de fest allikrvel? Eller var det mer kaffe og kake med barna på terassen i Marius sin innvilgede besøkstid typ « feiring « ? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Jf det noen av oss postet om i går; MBH et kommet til Rikshospitalet, står øverst på NRK nå

https://www.nrk.no/

Det synes jeg er helt på sin plass, kongen har etter alt å dømme vært en super stebestefar fra han var liten.

Lurer på om det er vanlig når man er i varetekt  at man får besøke bestefar på sykhuset hvis bestefar ligger for døden.. Mener ikke noe spesielt om hva som er riktig eller galt å gjøre i den situasjonen men jeg synes det skal være likt for alle bare.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Lurer på om det er vanlig når man er i varetekt  at man får besøke bestefar på sykhuset hvis bestefar ligger for døden.. Mener ikke noe spesielt om hva som er riktig eller galt å gjøre i den situasjonen men jeg synes det skal være likt for alle bare.

Helt enig i at det skal være likt, og hvis det er andre innsatte som ikke har fått permisjon for å besøke en stebestefar på sykehuset så håper jeg de snakker ut. Eventuelt kan advokater som kjenner til praksis i slike tilfeller uttale seg hvis det er sånn at andre ikke får permisjon i lignende saker.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (18 minutter siden):

Stebestefar

• Liker 3
Skrevet
Kvittre skrev (22 minutter siden):

Hadde de fest allikrvel? Eller var det mer kaffe og kake med barna på terassen i Marius sin innvilgede besøkstid typ « feiring « ? 

Jeg antar det her vises til artikkelen fra det kulørte magasinet som ble linket til i går. Som vanlig ”erfarer Se&Hør" så mye når det kommer til de kongelige. I denne runden"erfares det", eller spekuleres det som jeg vil si er riktig benevnelse, i at MBH sparte sine "tilmålte timer til kveldens store kalas".

Med tanke på kongens alvorlige helsetilstand og MM i rekonvalesens er jeg rimelig sikker på at det "store kalaset" er som du beskriver, middag, kaffe og kaker med barna og muligens nær familie.

Jeg ser forøvrig ikke hverken problemet eller dramatikken i at MBH tilmålte timer i hovedhuset benyttes til samvær med hele familien, og ikke bare MM.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Tough cookie skrev (6 minutter siden):

Stebestefar

Jada men jeg selv hatt stebesteforeldre som jeg kalte bestemor og bestefar , så hadde jeg mormor , farmor og farfar også. Stebesteforeldre betydde like mye for meg som mine biologiske besteforeldre fordi de var en nær og stor del av livet mitt fra jeg var baby. Så når kongen og dronningen har vært der siden Marius var tre år gammel kan jeg forstå at det er å regne som bestefar. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
FruR skrev (36 minutter siden):

Det er helt vanlig. Det er også vanlig at dømte som har startet ordinær soning får permisjon ved alvorlig sykdom og død. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
FruR skrev (2 timer siden):

I slike tilfeller får man vel velferdspermisjon

Skrevet

Det er klart han får permisjon, bestefaren hans er jo etter alt å dømme terminal. Og da får man permisjon, uansett hvem moren din er 

• Liker 1
Skrevet
Palmemor skrev (3 minutter siden):

Det er klart han får permisjon, bestefaren hans er jo etter alt å dømme terminal. Og da får man permisjon, uansett hvem moren din er 

Per def er ikke Kongen Marius sin bestefar. I funksjon, absolutt. Juridisk: nei.

• Liker 1
Skrevet
Hirondelle skrev (7 minutter siden):

Per def er ikke Kongen Marius sin bestefar. I funksjon, absolutt. Juridisk: nei.

Tenker at det er ikke opp til oss og avgjøre! 

• Liker 2
Skrevet
Snikendeull skrev (Akkurat nå):

Tenker at det er ikke opp til oss og avgjøre! 

Det juridiske? Det er ikke noe å avgjøre. 

Jeg støtter at Marius får være på sykehuset jeg. Men det er faktisk forskjell på juridisk og relasjonelle familiemedlemmer….

Skrevet
FruR skrev (2 timer siden):

Jada men jeg selv hatt stebesteforeldre som jeg kalte bestemor og bestefar , så hadde jeg mormor , farmor og farfar også. Stebesteforeldre betydde like mye for meg som mine biologiske besteforeldre fordi de var en nær og stor del av livet mitt fra jeg var baby. Så når kongen og dronningen har vært der siden Marius var tre år gammel kan jeg forstå at det er å regne som bestefar. 

Jeg er bonusmor for 3 barn.. å de har da alltid sagt bestemor og bestefar til mine foreldre..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mistet faktisk trua på menneskeheten som ikke unner en person og kunne få se sin bestefar/stebestefar/ bonusbestefar når han er så sykt..  Egentlig blir jeg litt sjokkert men heller ikke overrasket over at noen er på den måten 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hirondelle skrev (12 minutter siden):

Det er jo faktisk ikke opp til deg å avgjøre slektskapet der. Selv om de ikke deler DNA så er han bestefaren hans. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Palmemor skrev (2 minutter siden):

Det er jo faktisk ikke opp til deg å avgjøre slektskapet der. Selv om de ikke deler DNA så er han bestefaren hans. 

Poenget mitt gikk over hodet ditt, skjønner jeg.

• Liker 1
Skrevet
Hirondelle skrev (7 minutter siden):

Det juridiske? Det er ikke noe å avgjøre. 

Jeg støtter at Marius får være på sykehuset jeg. Men det er faktisk forskjell på juridisk og relasjonelle familiemedlemmer….

Rent juridisk er det en forskjell ja. Ikke sikkert det er noen forskjell relasjonsmessig. 

• Liker 1
Skrevet
Hirondelle skrev (1 minutt siden):

Poenget mitt gikk over hodet ditt, skjønner jeg.

Poenget er at det er jævla smakløst å pirke borti sånne trivialiteter når bestefaren hans ligger for døden. 

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...