Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå ser det jo ut til at det ikke lenger er nødvendig for MBH å gå på sykebesøk til Mette Marit, så da kan vel radiusen innskrenkes noe. Hun kjører både bil og beveger seg, så hun kan vel besøke ham. 

Tar det som en selvfølge at ikke Mette Marit lar seg bruke som alibi for at MBH skal få stor bevegelsesfrihet. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (3 timer siden):

Nå ser det jo ut til at det ikke lenger er nødvendig for MBH å gå på sykebesøk til Mette Marit, så da kan vel radiusen innskrenkes noe. Hun kjører både bil og beveger seg, så hun kan vel besøke ham. 

Tar det som en selvfølge at ikke Mette Marit lar seg bruke som alibi for at MBH skal få stor bevegelsesfrihet. 

Jeg registrer det samme, samt at «sykebesøk» brukes til private feiringer. Likhet for loven i praksis dette her. Eller ikke.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
CeXNS skrev (16 timer siden):

Hebbe-lille skrev (12 timer siden):

Jeg registrer det samme, samt at «sykebesøk» brukes til private feiringer. Likhet for loven i praksis dette her. Eller ikke.

Er MM friskmeldt? Det har jeg ikke hørt omtalt i nyhetene. Hun må jo nesten kvalifisere til et medisinsk mirakel med tanke på tidsperspektivet legen ga på opptrening og normal funksjon etter transplantasjon.

Jeg antar disse " private feiringene" som skjer i dekke av sykebesøk kan dokumenteres? For vi snakker vel ikke spekulasjoner, nok en gang?

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (24 minutter siden):

Er MM friskmeldt? Det har jeg ikke hørt omtalt i nyhetene. Hun må jo nesten kvalifisere til et medisinsk mirakel med tanke på tidsperspektivet legen ga på opptrening og normal funksjon etter transplantasjon.

Jeg antar disse " private feiringene" som skjer i dekke av sykebesøk kan dokumenteres? For vi snakker vel ikke spekulasjoner, nok en gang?

https://www.seher.no/kongelig/feiret-med-fotlenke/85053212

Jeg kan ikke lese annet enn overskriften, men kanskje noen andre har tilgang.

Endret av luxifine
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (1 time siden):

Mitt innlegg er skrevet med den dokumentasjonen som foreligger. Hun er avbildet i flere medier i bevegelse, og i bil. Da skal det være mulig for henne å komme seg til det røde huset der sønnen bor.

Måtte dobbeltsjekke, men ja, det finnes bilder også av at HUN SELV kjører bil, som underbygger påstanden om at hun er i stand til å besøke sin sønn

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/V6aOvJ/mette-marit-ankom-rikshospitalet-i-ettermiddag

Endret av CeXNS
La til etter sjekk
  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
luxifine skrev (8 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/feiret-med-fotlenke/85053212

Jeg kan ikke lese annet enn overskriften, men kanskje noen andre har tilgang.

«Hurra for mamma

En som etter det Se og Hør erfarer også var gjest, var Mette-Marits eldste sønn Marius Borg Høiby (29).

Han sitter for tiden i varetekt med elektronisk kontroll med fotlenke i et eget hus på Skaugum. Marius må som hovedregel oppholde seg i huset, med unntak for eventuell behandling og nødvendige avtaler.

Men Marius har også mulighet til å oppholde seg i hovedhuset på Skaugum eller ved bassenget et visst antall timer hver dag, og på mammas bursdag «sparte» han og planla de tilmålte timene til kveldens store kalas.»

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (7 timer siden):

Mitt innlegg er skrevet med den dokumentasjonen som foreligger. Hun er avbildet i flere medier i bevegelse, og i bil. Da skal det være mulig for henne å komme seg til det røde huset der sønnen bor.

Måtte dobbeltsjekke, men ja, det finnes bilder også av at HUN SELV kjører bil, som underbygger påstanden om at hun er i stand til å besøke sin sønn

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/V6aOvJ/mette-marit-ankom-rikshospitalet-i-ettermiddag

Man skal være rimelig langt inne i tåkeheimen hvis man ikke skjønner at :

Mette-Marit kan kjøre bil til riksen, og dermed kan hun kjøre de få meterne ned til Marius sin bopel. 

Mamma og stefar har hatt en privat feiring av sølvbryllupet sitt, der Marius var en del av den visuelle mimringen delt med folket. At han ikke satt hjemme og tvinnet tommeltotter men fikk være med på feiringen i løpet av de 3 timene han har sykebesøk til mamma tilgjengelig. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

MBH på Rikshospitalet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hirondelle skrev (1 minutt siden):

MBH på Rikshospitalet. 

Da er det nok alvorlig. 

• Liker 3
Skrevet

Jf det noen av oss postet om i går; MBH et kommet til Rikshospitalet, står øverst på NRK nå

https://www.nrk.no/

Det synes jeg er helt på sin plass, kongen har etter alt å dømme vært en super stebestefar fra han var liten.

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Lover ikke godt for kongen, dette. Synes det er helt innafor at Marius også skal få besøke ham på Riksen. Så vidt jeg leste en gang, er det slike ting som dette som innvilges som velferdspermisjon for andre også med fotlenke. 

• Liker 9
  • Hjerte 5
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Lover ikke godt for kongen, dette. Synes det er helt innafor at Marius også skal få besøke ham på Riksen. Så vidt jeg leste en gang, er det slike ting som dette som innvilges som velferdspermisjon for andre også med fotlenke. 

Enig. Ikke bare for personer med fotlenke, forresten. Permisjon kan innvilges for alvorlig sykdom og dødsfall også for innsatte, også før de har opparbeidet rett til velferdspermisjon.

Endret av Vilde78
  • Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet
Vilde78 skrev (3 minutter siden):

Enig. Ikke bare for personer med fotlenke, forresten. Permisjon kan innvilges for alvorlig sykdom og dødsfall også for innsatte, også før de har opparbeidet rett til velferdspermisjon.

Stemmer.

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Skrevet
Hebbe-lille skrev (På 25.8.2026 den 23.53):

Feiringer? 

• Liker 1
Skrevet

Han var veldig brun til å oppholde seg inne i egen bolig.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Å få være tilstede er en rettighet som han har, men hadde ikke trengt å benytte seg av det. Frem til nå har han vist null respekt for kongen og har bidratt til at kongehuset sitt gode, stødige rykte er fullstendig ødlagt både i inn og utland. I Norge har vi hatt, og har fortsatt….. en dyktig konge, det er synd at han det siste leveår har måttet være vitne til alt dette og stå i den belastningen - på grunn av den fyren der. En belastning som neppe har vært helsefremmende. Han har vist null respekt for den mannen som har jobbet opp et godt rykte og sørget for at den ålen nå kan velte seg i luksus resten av livet sitt. 

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (21 timer siden):

Hun er nok i stand til å besøke sønnen , vi husker vel meldingene til politiet hvor han ventet på at mamma skulle komme med målbånd . 
hun er fortsatt syk, skjønner ikke at han ikke lenger skal få besøke henne fordi hun er sett ute.  Han er jo ikke med henne i bil, det får han ikke lov til ( inntil i dag ) og det kan ha vær alt hun orker den dagen.  Det er langt fra sikkert lengre besøk i det røde huset er noe hun orker, selvom hun klarer å gå dit . 

Skrevet
Kvittre skrev (7 minutter siden):

Feiringer? 

Privat sylvbryllaupsfeiring i hovudhuset på Skaugum tidlegare denne veka

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Blini skrev (3 minutter siden):

Han var veldig brun til å oppholde seg inne i egen bolig.

Han har jo lov å bevege seg på plattingen?  Er det rart om han sitter mye ute i det fine været? Kanskje han har  brukt selvbruningskrem . 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...