Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (4 timer siden):

Hvordan skal kriminalomsorgen vite hva som er MBH sine gjester og hva som er resten av familiens gjester? De kan jo bare invitere for ham. Han har tidligere fått holde fester på Skaugum, hvorfor tenker noen at han ikke skulle få lov til det nå? Så lenge MBH er til stede på den hypotetiske festen max 3 timer i løpet av en dag, så kan jo ikke kriminalomsorgen gjøre noe med det? 

Hvordan ville det forresten i teorien fungert om han var der fra 21.00-03.00? Det er jo bare 3 timer per døgn, selv on det er 6 timer i strekk. Men ikke for det, 3 timer er lenge nok til å ha en fest.

hvem sier noe om hver dag? eller at MM tre her å arrangere det? Stråmann på stråmann. Det eneste hans syke mor trenger å gjøre, er å avholde seg fra å ringer kriminalomsorgen og sladre om at MBH bruker sine tildelte besøkstimer til å henge med egne venner. Men det hadde jo ikke vært noe moro for Marius om hun gjorde det!

Amtyder du at MM faktisk ville tystet på sin egen sønn? Det er absolutt ingenting aom tyder på at kronsprinsfamilien er illojale mot sin egen flokk, tvert i mot! 

Her er du på .vi ville veier. Kanskje greit og moderere bastante uttalelser?

« Kompisen som ringte moren, skal vitne i retten i dag. Kronprinsesse Mette-Marit skal på bakgrunn av denne telefonen fra sønnens venn ha varslet helsevesenet. Det var dette som førte til at Høiby mistet førerkortet.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pEnVm/vennen-ringte-kronprinsessen-saa-mistet-marius-borg-hoeiby-foererkortet

velociraptor skrev (3 timer siden):

bryter avtaler og regler? å benytte et smutthull er da virkelig ikke å bryte noen avtaler eller regler, ærlig talt. Og å strekke grenser og benytte seg av smutthull vet vi jo at i hvert fall HM gjerne gjør, det er dokumenteret gjentatte ganger når det kommer til økonomi. At MBH kan komme til å både strekke og bryte grenser trengs vel ikke mer dokumentasjon på? Han hadde ikke sittet med fotlenke om ikke det var en problemstilling.

Jeg tror ikke mange hadde ringt og tystet på sitt eget barn fordi de inviterte noen venner over på en sammenkomst altså. 

Hvorfor tenker du MM skulle " ringe og tyste" på MBH? Han har da lov og ha venner over på .sammenkomst, som du sier. Så lenge denne sammenkomsten foregår i hans hjem og han ikke ruser seg bryter han ingen regler.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
velociraptor skrev (16 timer siden):

Det er da ikke motbevist? Man rekker dafint å ha poolparty på de 3 hele timene per dag han har lov å "besøke mamma". 

Hva er definisjonen av pol party? Jo da, han kan sikkert ha hatt poolparty med rusa venner i 3 timer på sykebesøk i teorien.  
uansett, var ikke påstanden at han kunne bevege seg fritt på hele området? 

• Liker 1
Skrevet
Miominoen skrev (3 minutter siden):

Her er du på .vi ville veier. Kanskje greit og moderere bastante uttalelser?

« Kompisen som ringte moren, skal vitne i retten i dag. Kronprinsesse Mette-Marit skal på bakgrunn av denne telefonen fra sønnens venn ha varslet helsevesenet. Det var dette som førte til at Høiby mistet førerkortet.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/5pEnVm/vennen-ringte-kronprinsessen-saa-mistet-marius-borg-hoeiby-foererkortet

Hvorfor tenker du MM skulle " ringe og tyste" på MBH? Han har da lov og ha venner over på .sammenkomst, som du sier. Så lenge denne sammenkomsten foregår i hans hjem og han ikke ruser seg bryter han ingen regler.

Jeg anser ikke det å kontakte helsevesenet fordi man er bekymret for sin sønn som tysting.

Bortsett fra det, leste du de andre innleggene og hva jeg svarte på? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Hva er definisjonen av pol party? Jo da, han kan sikkert ha hatt poolparty med rusa venner i 3 timer på sykebesøk i teorien.  
uansett, var ikke påstanden at han kunne bevege seg fritt på hele området? 

Jeg husker det ikke den nøyaktige formuleringen i påstanden, men ut i fra det som nå kom frem (3 timer besøk hver dag) anser jeg det ikke som avkreftet at han har mulighet til å være på pool-party med vennene sine. At han kan bevege seg helt fritt på området er avkreftet.

Jeg tror ikke det finnes en fast og låst definisjon på poolparty, men for en person som liksom sitter i varetekt tenker jeg det er innafor å omtale en sammenkomst med venner ved et basseng for et poolparty. Så vidt jeg har fått med meg at ingen påstått at han faktisk har hatt eller vært på poolparty, men det umusikalske ved at dette er en mulighet han har, har blitt problematisert.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
blvck skrev (17 timer siden):

Ja, det er vel der mye av problemet ligger, og da holder det ikke med noen måneder rusfri antar jeg. Samtidig er jeg litt spent på om man kan holde noen i varetekt for å holde de rusfri så de ikke begår nye lovbrudd? Jeg har ikke hørt om det før, men ikke noe jeg sitter å leser om daglig heller da, så mye mulig det er vanlig og godt innenfor. 

Jeg er også nysgjerrig på dette. Folk kan jo ha vært rusfrie i mange år og så falle tilbake. De har jo sikkert noen tall de operer med da, nysgjerrig på hva det er. 
var mye diskutert her om Marius var voldelig « kun « når han var rusa eller voldelig generelt. 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Jeg husker det ikke den nøyaktige formuleringen i påstanden, men ut i fra det som nå kom frem (3 timer besøk hver dag) anser jeg det ikke som avkreftet at han har mulighet til å være på pool-party med vennene sine. At han kan bevege seg helt fritt på området er avkreftet.

Jeg tror ikke det finnes en fast og låst definisjon på poolparty, men for en person som liksom sitter i varetekt tenker jeg det er innafor å omtale en sammenkomst med venner ved et basseng for et poolparty. Så vidt jeg har fått med meg at ingen påstått at han faktisk har hatt eller vært på poolparty, men det umusikalske ved at dette er en mulighet han har, har blitt problematisert.

Unger har jo pool party med brus og badeball, så 😆

Neida, det var vel bare at se& hør som lagde en artikkel ting som kunne skje. 

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (5 timer siden):

Hvordan skal kriminalomsorgen vite hva som er MBH sine gjester og hva som er resten av familiens gjester? De kan jo bare invitere for ham. Han har tidligere fått holde fester på Skaugum, hvorfor tenker noen at han ikke skulle få lov til det nå? Så lenge MBH er til stede på den hypotetiske festen max 3 timer i løpet av en dag, så kan jo ikke kriminalomsorgen gjøre noe med det? 

Hvordan ville det forresten i teorien fungert om han var der fra 21.00-03.00? Det er jo bare 3 timer per døgn, selv on det er 6 timer i strekk. Men ikke for det, 3 timer er lenge nok til å ha en fest.

hvem sier noe om hver dag? eller at MM tre her å arrangere det? Stråmann på stråmann. Det eneste hans syke mor trenger å gjøre, er å avholde seg fra å ringer kriminalomsorgen og sladre om at MBH bruker sine tildelte besøkstimer til å henge med egne venner. Men det hadde jo ikke vært noe moro for Marius om hun gjorde det!

Amtyder du at MM faktisk ville tystet på sin egen sønn? Det er absolutt ingenting aom tyder på at kronsprinsfamilien er illojale mot sin egen flokk, tvert i mot! 

Jeg kan faktisk tenke meg flere grunner til at Marius ikke får lov til å holde fester på Skaugum nå, selvom han har fått lov til det før … 

akkurat den teorien om tidspunktet høres rart ut, fordi det er etter avtale. 

tror ikke MM hadde tystet på sin egen sønn nødvendigvis , men andre kunne gjort det. Tror resten av familien har veldig liten interesse av at kilden til se& hør faktisk gir se& hør noe verdt å skrive om. 

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

og

nettopp. Så hvor tar du det i fra at deg er motbevist at han har hatt mulighet til å ha fest? Ingen har så vidt jeg har lest, påstått at han HAR hatt fest, langt mindre at han har ruset seg. Kun at han har mulighet til det, innenfor de rammene som er satt. og med mulighet for å besøke mamma 3 timer hver eneste dag tar altså ikke Se og Hør feil i at han har mulighet til å hoste et pool-party, han kan bare ikke være der i mer enn 3 timer.

Har ikke nektet for at han kan ha fest. 

Jeg bare ser ikke helt hvor det kommer inn at han skal ha poolparty hos sin lungesyke mor som er under rehabilitering og trenger ro. I prinspippet kan han jo ha det i tiden han har fått tildelt tid der. Men kriminalomsorgen kan skrenke inn den tiden hos moren om det ikke er av hensikt han er der. Det er de som bestemmer hva han har lov til eller ikke. Men i utgangspunktet gjelder reglene han og ikke besøkende. 

Om de feks har bestemt at besøk hos mora er iht visse forutsetninger, er dette noe  alleci hjemmet til mora også må godkjenne. Hvis han skal dit. Om det finnes slike kriterier der, vet jeg ikke. Mem anser det som sannsynlig. Forbud mot å bade i basseng, tror jeg ikke  det er. Med mindre det er utenfor sonen han har lov å være i der

• Liker 2
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (1 time siden):

Unger har jo pool party med brus og badeball, så 😆

Neida, det var vel bare at se& hør som lagde en artikkel ting som kunne skje. 

Se og hør skrev: "Etter det se og hør kjenner til, har Marius som følge av dette mulighet til å benytte seg av flere luksurøse fasiliteter - der i blant det private svømmebassenget ved kromprinsparets hovedhus. (......)Familie, venne rog bekjendete skal jevnlig ha vært innom eiendommen. Kilder forteller om hyggelige sammenkomester, hvor gjester har samlet seg rundt ute på terrasen".  https://www.seher.no/kjendis/kilder-avslorer-slik-ser-livet-hans-ut-na/84945856 De har ikke nevnt poolparty så vidt jeg kan se, men det har nok blitt tolket dithen ettersom de har skrevet om svømmebasseng og grill. 

Det se og hør her skriver tenker jeg vel ikke er så usansnynlig egentlig? hvis han har tilgang på kronsprinsparets bolig 3 timer om dagen, så ville det vel nesten vært rart om han også ikke kunne brukt svømmebassenget også? Han sitter vel ikke å snakker med moren sin i 3 timer i strekk daglig. Krimalomsorgen kan heller ikke begrense besøkende, så at han har besøk og de har det gøy sammen er heller ikke utenkelig. 

Endret av blvck
Skrivefeil
  • Liker 4
Skrevet
blvck skrev (6 minutter siden):

Se og hør skrev: "Etter det se og hør kuenner til, har Marius so mfølge av dette mulighet il å benytte seg av flere luksurøse fasiliteter - der i blant det private svømmebassenget ved kromprinsparets hovedhus. (......)Familie, venne rog bekjendete skal jevnlig ha vært innom eiendommen. Kilder forteller om hyggelige sammenkomester, hvor gjester har samlet seg rundt ute på terrasen".  https://www.seher.no/kjendis/kilder-avslorer-slik-ser-livet-hans-ut-na/84945856 De har ikke nevnt poolparty så vidt jeg kan se, men det har nok blitt tolket dithen ettersom de har skrevet om svømmebasseng og grill. 

Det se og hør her skriver tenker jeg vel ikke er så usansnynlig egentlig? hvis han har tilgang på kronsprinsparets bolig 3 timer om dagen, så ville det vel nesten vært rart om han også ikke kunne brukt svømmebassenget også? Han sitter vel ikke å snakker med moren sin i 3 timer i strekk daglig. Krimalomsorgen kan heller ikke begrense besøkende, så at han har besøk og de har det gøy sammen er heller ikke utenkelig. 

Får ikke lest dette, gidder ikke å betale se& hør. 

Ja, har sikkert vært hyggelige sammenkomster ute på terrassen. Jeg har argumentert for at det er sannsynlig at han har brukt svømmebassenget tidligere. Vanskelig å vurdere hvor gøy det var. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Får ikke lest dette, gidder ikke å betale se& hør. 

Ja, har sikkert vært hyggelige sammenkomster ute på terrassen. Jeg har argumentert for at det er sannsynlig at han har brukt svømmebassenget tidligere. Vanskelig å vurdere hvor gøy det var. 

Nei, det er plussartikkel, derfor jeg har sitert hva jeg tenkte var relevant ut i fra hva du skrev. 

Edit: Enig med deg i at det er vanskelig å si hvor gøy noe er :D

Endret av blvck
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (1 time siden):

Nei, det er plussartikkel, derfor jeg har sitert hva jeg tenkte var relevant ut i fra hva du skrev. 

Edit: Enig med deg i at det er vanskelig å si hvor gøy noe er :D

Er hovedproblemet at han kan ha det gøy?

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Er hovedproblemet at han kan ha det gøy?

Så vidt jeg har sett har ingen problematisert at han kan ha det gøy 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...