Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (6 minutter siden):

Troverdig ut i fra kildene kan det jo være. Hvem er de? 

jeg klarer ikke å tolke det jeg nettopp leste på noen annen måte enn at hjemme ikke er der moren ligger/ oppholder seg  syk.  

det kan godt være han har tilgang på svømmebasseng ja. Behandling kan godt være mer enn psykatri , han har sikkert tilgang på noe mer mosjon enn å gå frem og tilbake mellom hjem og sykebesøk. Fullt mulig sykebesøkene forgår utendørs også. Jeg tror det er svært sannsynlig at han har tilgang på basseng. Jeg tror ikke han kan bevege seg fritt som han vil  over hele området, eller ha pool party med rusa venner da. 

Ikke uenig i noe av det du skriver her

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (4 minutter siden):

Enig i at det er bruddstykker, men at MBH har « husarrest» som han prøvde å fremstille det som i morges er ikke tilfelle. Fatter ikke hva han klager på, de forholdene  han har under varetekt er ikke i nærheten av hva andre har. At han må holde seg unna rusmidler under varetekt må være et pluss for både han og de han har rundt seg. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/M7aoPm/hoeiby-forsvarer-politiet-forberedte-loeslatelse-ba-ham-maale-ankelen

«Han kan oppholde seg i selve boligen sin og på en platting rundt huset. I tillegg har han tre timer om dagen for å gå opp til moren på sykebesøk. Det er også åpnet for at han kan bevege seg til arbeid, skole og behandling.» 

Har du lest hva han klager på?  Han klager jo ikke på forholdene . 

han klager på at han har fått ulike beskjeder . Hvis jeg skjønner det riktig er argumentet for å fortsatt holde han i varetekt at de er redde for at Frognerkvinnen skal oppsøke han, ikke at han skal ruse seg. Ellers er jeg enig i at det er et pluss for han og de rundt han at han holder seg unna rusmidler , men det virker ikke som det er problemet her. 

• Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (19 minutter siden):

"Høiby må oppholde seg i det røde huset til høyre i bildet, men får besøke sin mor, kronprinsessen, i den hvite hovedbygningen på Skaugum (til venstre i bildet)."

Vil ha fire nye uker med varetekt med fotlenke for Marius Borg Høiby – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

image.gif.9a01d640f0713e574285601241977ecd.gifimage.gif.9a01d640f0713e574285601241977ecd.gif

Trodde faktisk at han skulle få komme ut fra varetekten nå. Men det stemmer sikkert at 4 uker er for kort tid til å vurdere om han klarer å holde seg unna Frognerkvinnen. De fleste klarer vel å oppføre seg eksemplarisk i korte perioder. Det jeg lurer på, er hvordan varetekten er et godt bilde på dette. Han vet jo at de følger med mens han sitter i varetekt, og holder seg kanskje derfor unna. Kanskje det er nettopp det som ligger til grunn for beslutningen?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Trodde faktisk at han skulle få komme ut fra varetekten nå. Men det stemmer sikkert at 4 uker er for kort tid til å vurdere om han klarer å holde seg unna Frognerkvinnen. De fleste klarer vel å oppføre seg eksemplarisk i korte perioder. Det jeg lurer på, er hvordan varetekten er et godt bilde på dette. Han vet jo at de følger med mens han sitter i varetekt, og holder seg kanskje derfor unna. Kanskje det er nettopp det som ligger til grunn for beslutningen?

Jeg trodde også han skulle bli løslatt nå. Det skal mye til for å holde noen i varetrkt så de må ha gode holdepunkter for at han vil bryte besøksforbudet. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
blvck skrev (13 minutter siden):

Jeg trodde også han skulle bli løslatt nå. Det skal mye til for å holde noen i varetrkt så de må ha gode holdepunkter for at han vil bryte besøksforbudet. 

Ja. Hvordan funker en omvendt voldsalarm egentlig? Er den "trygg" nok?

Skrevet

En omvendt voldsalarm (mht Frognerkvinnen) hjelper ikke mot nye runder med flatfyll, rus og overgrep mot andre kvinner. Fyren må rett og slett holdes i sjakk så lenge det er rettslig mulig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (36 minutter siden):

Ja. Hvordan funker en omvendt voldsalarm egentlig? Er den "trygg" nok?

Det er den overhodet ikke. Hverken vanlig eller omvendt voldsalarm gir voldsofre reell trygghet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
JessicaL skrev (Akkurat nå):

Det er den overhodet ikke. Hverken vanlig eller omvendt voldsalarm gir voldsofre reell trygghet.

Sto i den lenken som @SusieDerkins la ut, at det potensielt kunne være fare for at Frognerkvinnen kunne kontakte MBH ogsp hvis han ble løslatt. Slik jeg forsto det, er voldsalarmen innstilt på visste områder, så da hadde de kunne møttes utenfor disse hvis de virkelig gikk inn for det?

• Liker 1
Skrevet (endret)
blvck skrev (1 time siden):

Retten mener at det er en fare for at han på ny kan utøve vold mot Frognerkvinnen. Svenske medier melder om luksus -varetekt og Danske medier  om alvorlighetsgraden i at han fortsatt må sitte i varetekt. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-far-forlenget-varetekt-nordiske-medier-reagerer-pa-luksusvaretekt/s/5-95-3189209

«Tingretten begrunner avgjørelsen med at det fremdeles er stor fare for at han vil ta kontakt med ekskjæresten, den såkalte Frogner-kvinnen, og begå nye voldshandlinger.»

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...