Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

De får synge den sangen hvor de vil. Men når de gjør det foran slottet eller skaugum, sier det meg at de også mangler skrupler og ren folkeskikk. 

Den som virkelig mangler skrupler og folkeskikk er vel Marius. 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marleah skrev (1 time siden):

Men jeg synes ikke det gir mening at hun velger å ta oppvasken hvis huset er så rotete. Det bedrer jo ikke inntrykket av huset på noen måte at kopper og kar er rene. I tillegg skulle politiet møte ham på skolen, så de kom ikke til å se noe likevel.

1. Tenk å ha så mye ressurser og ikke ha oppvaskmaskin !

2. Hvorfor i all verden kan ikke en mann på nesten 30 år ta oppvasken sin selv dersom førstnevnte manglet ?

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (17 minutter siden):

Hvorfor håper du så inderlig på det ?

Kanskje av hensyn til de fornærmede?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hekken skrev (3 timer siden):

1. Tenk å ha så mye ressurser og ikke ha oppvaskmaskin !

2. Hvorfor i all verden kan ikke en mann på nesten 30 år ta oppvasken sin selv dersom førstnevnte manglet ?

1. Hvordan vet du at han ikke har oppvaskmaskin?

2. Kan det tenkes at MM tok oppvasken fordi hun var opprørt og trengte noe å henge fingrene i, en avledning, fordi den rusavhengige sønnen straks skulle arresteres?

Endret av Holger Pan
  • Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (3 minutter siden):

Den som virkelig mangler skrupler og folkeskikk er vel Marius. 

Det ene utelukker ikke det andre.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (22 minutter siden):

Om han skulle gjøre noe dumt igjen, fyker han rett inn igjen og da blir han nok neppe løslatt eller får tilbud om fotlenke igjen. Pluss at han får nye tiltalepunkter og kanskje strengere straff. Dessverre betyr det jo også at det dumme han gjør, antakelig går ut over andre. Jeg er skeptisk til fotlenke eller løslatelse, men nå får vi se om han har fått litt selvinnsikt siden sist.

Det er begrenset hva MBH kan gjøre med elektronisk kontroll på plass, hyppige stikkprøver og uanmeldt inspeksjon via hjemmebesøk og telefon.

Bor han i leieboligen, får han inne og utetider han må forholde seg til også.

Men skulle han finne på noe idiotisk, er det som du skriver rett inn,  nye tiltalepunkter og sannsynligvis straff.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Chlypa skrev (21 minutter siden):

Alvorlig talt - man sitter ikke å ønsker at andre mennesker begår lovbrudd. 

Men så INDERLIG?!

Det  var da voldsomt personlig …

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (21 minutter siden):

Om han skulle gjøre noe dumt igjen, fyker han rett inn igjen og da blir han nok neppe løslatt eller får tilbud om fotlenke igjen. Pluss at han får nye tiltalepunkter og kanskje strengere straff. Dessverre betyr det jo også at det dumme han gjør, antakelig går ut over andre. Jeg er skeptisk til fotlenke eller løslatelse, men nå får vi se om han har fått litt selvinnsikt siden sist.

Hvis det blir oppdaget og kan bevises under enhver tvil… 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Hekken skrev (40 minutter siden):

Hvorfor håper du så inderlig på det ?

Leste du feil? Eller hva reagerer du på?

Så klart ønsker jeg ikke ar han skal begå nye overgrep, eller bryter besøksforbudet. Fordi det vil føre til stor skade på mennekser. 

Endret av blvck
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Lizzybelle skrev (1 time siden):

Nå famler du i blinde. Han har rettigheter han som alle andre kriminelle. Og som deg og meg. 

Han har minst like mange rettigheter som andre kriminelle. Fotlenke hjemme hos mamma på Skaugum, selv om det overhodet ikke er andre "gode" grunner til at han skal få dette innvilget enn at mamma er kronprinsesse med sterk vilje, er en av dem.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (6 minutter siden):

Hvis det blir oppdaget og kan bevises under enhver tvil… 

Jeg håper jo at det ikke er kun fotlenke det går i, men at det også gjennomføres uanmeldt hjemmekontroller, og at han må avlegge rutinemessige dop-tester. Noen som vet om telefon og pc blir overvåket under sånne forhold? Det kan jo ikke være så enkelt som kunne å ringe til et av ofrene når som helst uten konsekvenser. Besøk må kanskje også kontrolleres?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Holger Pan skrev (24 minutter siden):

Det er begrenset hva MBH kan gjøre med elektronisk kontroll på plass, hyppige stikkprøver og uanmeldt inspeksjon via hjemmebesøk og telefon.

Men skulle han finne på noe idiotisk, er det som du skriver rett inn,  nye tiltalepunkter og sannsynligvis straff.

Så ikke denne før jeg svarte en annen bruker, og stilte spørsmål ved noe av det du svarer på. Good to know!

• Liker 5
Skrevet
Momma skrev (4 minutter siden):

Han har minst like mange rettigheter som andre kriminelle. Fotlenke hjemme hos mamma på Skaugum, selv om det overhodet ikke er andre "gode" grunner til at han skal få dette innvilget enn at mamma er kronprinsesse med sterk vilje, er en av dem.

Du sier altså at det er eneste grunn til fotlenken? Hva er forklaringen din da på de andre kriminelle med fotlenke? Regner ikke med de også er i familie med Mette Mart? Men de har fotlenke likevel. Hm så rart.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (21 minutter siden):

Jeg leser dette som at mor er nytransplantert, mbh vil ha kontakt med mor og familie i en komplisert livssituasjon samtidig som Høiby er nyktret opp og den største faren for gjentakelse av brudd på besøksforbudet er redusert.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Holger Pan skrev (15 minutter siden):

Jeg leser dette som at mor er nytransplantert, mbh vil ha kontakt med mor og familie i en komplisert livssituasjon samtidig som Høiby er nyktret opp og den største faren for gjentakelse av brudd på besøksforbudet er redusert.

Hvordan er risikoen redusert når han sist brøt det selv fra fengselet?

Han vil jo nå ha adgang til alle mulige midler for å gjenta det han har gjort ørten ganger siden denne saken sprakk. Det er null innrømmelser eller bevis på anger.

Endret av Ellie42
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Holger Pan skrev (30 minutter siden):

Jeg trodde et av kravene for og få fotlenke var at man hadde en jobb, gikk på skole, studerte eller hadde en annen form for sysselsetting. 
Han skal vel ikke sitte passiv på Skaugum til anken blir behandlet i rettssystemet.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Muskath skrev (52 minutter siden):

Høiby hadde antakelig sine grunner til å ikke slippe folk inn i huset sitt. Hvis han ønsker det, trenger han nok ikke å løfte en finger.

Slippe folk inn i huset sitt? Hva snakker du om?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Aricia skrev (1 minutt siden):

Slippe folk inn i huset sitt? Hva snakker du om?

Ja, hva tror du jeg snakker om. Skal dette også diskuteres, om han kunne hatt noe å skjule?

Endret av Muskath
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (44 minutter siden):

Kanskje av hensyn til de fornærmede?

Det er noe der, ja.

Man får mye informasjon av å lese innleggene her nå må jeg si.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (24 minutter siden):

Så ikke denne før jeg svarte en annen bruker, og stilte spørsmål ved noe av det du svarer på. Good to know!

Har litt mer: Han får ikke tusle fritt rundt som han vil nei. En lilletå på utsiden av den elektroniske grensen som er satt opp, og alarmen går. Avholdenhet og rustester er standard. Har han ikke jobb, studier eller behandling å gå til må han bli inne. Besøke familien/lege under kontrollerte former, ingen avvik uten gyldig grunn.

Besøk må avklares først, og besøket må identifisere seg og godkjennes. Mobil, pc og lignende kan brukes men ikke til å begå nye lovbrudd.

Det er ingen dans på roser med fotlenke selv om flere tror det, for kriminalomsorgen lager en plan som må følges til punkt og prikke.

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...