Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Marius forsøker å komme ut av varetekt igjen gitt. 🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eyr skrev (12 minutter siden):

Det er da helt som forventet ved et nytt fengslingsmøte. 

• Liker 5
Skrevet
Eyr skrev (18 minutter siden):

Han er i sin fulle rett til å gjøre det. Jeg fatter ikke at det er så vanskelig å forstå de grunnleggende prinsippene i en rettsstat. 

• Liker 10
Skrevet
Sol79 skrev (1 time siden):

Jeg tenker det er helt greit at de synger. Marius nærmeste pårørende har holdt på med brannslukking og tilrettelegging for at han kunne opprettholde livsstilen og ulovlighetene i årevis. Det er ingen andre i Norge som har sluppet unna politi og konsekvenser i årevis sånn som han har gjort.

Jeg antar du kan dokumentere disse påstandene? For det er vel ikke bare noe du henter ut av det blå og slenger ut?

Gulline skrev (1 time siden):

Det mener du. Så er vi en del mennesker som mener at det er nettopp det de har gjort. Du må rett og slett akseptere at vi ser dette på helt forskjellig måte. 

Den aksepten går begge veier. Ikke sant?

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (36 minutter siden):

Det er vel strengt tatt omvendt: Det er ikke MBH som har bedt om løslatelse. Han skulle jo vært løslatt i dag.  Det er politiet som har bedt om fortsatt fengsling. Hvis de ikke hadde bedt om det, så ville han blitt løslatt i dag. 

Forventet du at MBH skulle være enig i det?

• Nyttig 5
Skrevet

Hadde faktisk fått en anelse av respekt for han dersom han ikke holdt på slik, men blir ikke overrasket. Muligens ett tegn på hvor privilegert han føler seg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Sarinabalerina skrev (1 minutt siden):

Hadde faktisk fått en anelse av respekt for han dersom han ikke holdt på slik, men blir ikke overrasket. Muligens ett tegn på hvor privilegert han føler seg

Hvordan er det han "holder på"?

Varetektsfengslingen går ut idag, og politiet ber om forlengelse. Han er ikke enig.

Hvordan er det å "holde på"?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Sarinabalerina skrev (5 minutter siden):

Da må fengslene være fylt av varetektsfengslede som ”føler seg privilegerte". For jeg antar du har samme syn på alle innsatte som begjærer seg løslatt fra varetekt? MBH er jo på ingen måte alene om det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (23 minutter siden):

Det er vel strengt tatt omvendt: Det er ikke MBH som har bedt om løslatelse. Han skulle jo vært løslatt i dag.  Det er politiet som har bedt om fortsatt fengsling. Hvis de ikke hadde bedt om det, så ville han blitt løslatt i dag. 

Forventet du at MBH skulle være enig i det?

Nettopp. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Fortsatt varetekt, men med fotlenke: https://www.vg.no/nyheter/i/rr53dR/hoeiby-i-retten-aa-staa-paa-utsiden-er-helt-forferdelig

Han har takket ja til et "tilbud om oppfølging fra RISK (Risikoanalyse og kriminalitetsforebygging). Dette er en seksjon i politiet som følger opp saker om vold i nære relasjoner."

Endret av SusieDerkins
formatering
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner ikke at de går på sytingen hans? Selvfølgelig er det forferdelig å sitte i fengsel, skulle bare mangle! Du sitter ikke der med mindre man fortjener det 🙄 Jeg gir opp.. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det hadde vært hyggelig om Marius kunne fått permisjon i kveld, når hele familien skal ut å ro.

• Nyttig 2
Skrevet

MBH forstår ikke hvordan noen kan tro at han kommer til å bryte vilkårene når han nå får "husarrest" med fotlenke.

Nei, det er vel selve roten til hele smørja, at han ikke virker å forstå en god del. 

Han ønsker å være der for sin mor, nye takter fra en mann som åpenlyst ga blaffen i at mor ønsket en fin feiring av sin 50-årsdag for en tid siden. Vi får se hvordan dette går, og avventer rettskraftig dom.

Selv er jeg ikke like skråsikker som MBH på at dette går knirkefritt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
keops skrev (2 minutter siden):

MBH forstår ikke hvordan noen kan tro at han kommer til å bryte vilkårene når han nå får "husarrest" med fotlenke.

Nei, det er vel selve roten til hele smørja, at han ikke virker å forstå en god del. 

Han ønsker å være der for sin mor, nye takter fra en mann som åpenlyst ga blaffen i at mor ønsket en fin feiring av sin 50-årsdag for en tid siden. Vi får se hvordan dette går, og avventer rettskraftig dom.

Selv er jeg ikke like skråsikker som MBH på at dette går knirkefritt.

Om jeg ikke tar feil, var overgrepet på Skaugum ikke lenge etter Mette Marit ble påvist syk. Oktober sykdom, desember Skaugum overgrep.

Jeg tror ikke han vet han er skyldig nei og om han gjør var han ikke veldig redd for å ikke være der for henne når hun nylig ble syk, hadde Skaugum kvinnen funnet ut av det å anmeldt med en gang. Det var en risk. 

Skrevet

Gratulerer Marius med at han er en av de 13 privilegerte i Norge nå som får sitte varetektsfengslet med fotlenke. Noen som nevnte favorisering? 🙄

• Liker 1
Skrevet
Eyr skrev (1 time siden):

Ja, det kom vel ikke brått på? 

• Liker 2
Skrevet
Sarinabalerina skrev (48 minutter siden):

Holdt på « slik» ? Hva mener du egentlig? 

• Liker 2
Skrevet
Sh999 skrev (15 minutter siden):

Skjønner ikke at de går på sytingen hans? Selvfølgelig er det forferdelig å sitte i fengsel, skulle bare mangle! Du sitter ikke der med mindre man fortjener det 🙄 Jeg gir opp.. 

Du sitter ikke i varetekt pga.syting eller mangel på syting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...