Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Fint innlegg, enig i alt du skriver. Jeg så TikTok-videoene og det var en liten gruppe unge menn som holdt på. Jeg tror også at dersom noen av de som er ofre hørte dette, ville de mest sannsynlig ha reagert negativt fordi kvelden var for glede og feiring, ikke bli påmint det vonde de har opplevd. Ikke på en slik kveld. 

kan jeg spørre hva i teksten til sangen som var å bli påmint om det som skjedde dem? Jeg må ha gått glipp av den delen da jeg hørte sangen. Var det noen detaljer om ofrene og deres opplevelser der?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Keaton skrev (2 minutter siden):

Fint innlegg, enig i alt du skriver. Jeg så TikTok-videoene og det var en liten gruppe unge menn som holdt på. Jeg tror også at dersom noen av de som er ofre hørte dette, ville de mest sannsynlig ha reagert negativt fordi kvelden var for glede og feiring, ikke bli påmint det vonde de har opplevd. Ikke på en slik kveld. 

Kan du dele tik-tok videoen? :) 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Kan du dele tik-tok videoen? :) 

Nei.

• Hjerte 4
Skrevet
velociraptor skrev (12 minutter siden):

Hvordan jeg kan hevde det? Jeg hevder ikke at de " føler lettelse og støtte ved dette", jeg sier at jeg TROR de føler det, med bakgrunn i at det ville JEG følt. Og tydeligvis også andre her i tråden. 

Jeg ser ikke relevansen i at saken ikke er rettskraftig. Å nevne det igjen og igjen fremstår som kun for å forsvare og bagatellisere MBH sine handlinger, og er gode eksempel på hva jeg anser som å håne og spytte på ofrene. Akkurat hvem som skriver slikt kan folk lese i tråden selv uten at vi trenger å ty til brukerdebatt her.

Vi får være enige om å være uenige i om det er greit at det synges harselerende viser om overgripere, (eller om berømte personer som gjør grove uetiske ting - MM, Kjerkol eller mannen til Erna Solberg er andre eksempler på folk jeg mener må tåle at komikere harselerer med dem eller at det synges tullesanger om dem). For noen kan nok skadefryd og følelsen av å være bedre en en masseovergriper være årsaken, mens andre sannsynligvis mener det som støtte til ofrene, og andre som humor, eller som et politisk innspill mot en nepobaby fra en av Norges rikeste og mest priviligerte familie, som i alle år har føklt seg hevet over loven og de sosiale reglene som gjelder for andre.

Jeg er enig i at ofrenes elendighet ikke skal være underholdning, men den eneste jeg har sett bruke det som underholdning er MBH, når han deler filmer han har tatt av dem og skriver degraderende kommentarer om kroppene deres til kameratene sine.

🎯

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (8 minutter siden):

Nei.

😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (13 minutter siden):

kan jeg spørre hva i teksten til sangen som var å bli påmint om det som skjedde dem? Jeg må ha gått glipp av den delen da jeg hørte sangen. Var det noen detaljer om ofrene og deres opplevelser der?

De har sikkert glemt det som skjedde med dem til de hører sangen og blir påminnet det 🥴

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
velociraptor skrev (7 minutter siden):

Jeg ser ikke relevansen i at saken ikke er rettskraftig. Å nevne det igjen og igjen fremstår som kun for å forsvare og bagatellisere MBH sine handlinger, og er gode eksempel på hva jeg anser som å håne og spytte på ofrene. Akkurat hvem som skriver slikt kan folk lese i tråden selv uten at vi trenger å ty til brukerdebatt her.

Dette er jo en helt utrolig påstand.

Eneste grunnen er å være presis og holde seg til fakta når man omtaler saken.

Undertegnende og mest sannsynlig så godt som ingen i denne tråden har som agenda å bagatellisere eller (er det mulig!) forsvare MBHs handlinger. Og virkelig ikke håne og spytte på ofrene. De har all mulig sympati og støtte, og fremstår som svært modige i dette sakskomplekset. 

Du skal virkelig ha vrangbrillene på om du ser på debattanter som forsøker å være presise og saklige som forsvarere av gjerningsmannen. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

De har sikkert glemt det som skjedde med dem til de hører sangen og blir påminnet det 🥴

Hele sangen er Høiby skal i fengsel. 

• Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (20 minutter siden):

Det er vondt at MBH skal i fengsel? Det er ikke bare en lite gruppe menn som føler det slik de gir utrykk for, dette har gått viralt for en grunn. Ungdommene snakker om alt som har skjedd og har mye empati med ofrene, men de har nok mye antipati mot både MBH og de som har enablet han over flere år. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Keaton skrev (25 minutter siden):

Det er alltid populært blant idioter å repetere det de tror folk liker å høre.

• Liker 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Det er vondt at MBH skal i fengsel? Det er ikke bare en lite gruppe menn som føler det slik de gir utrykk for, dette har gått viralt for en grunn. Ungdommene snakker om alt som har skjedd og har mye empati med ofrene, men de har nok mye antipati mot både MBH og de som har enablet han over flere år. 

Hvis du hadde blitt voldtatt; ville du ønsket at fremmede stod og sang voldtekstmannens navn på en kveld du feiret og hadde det gøy? Selv om det ropes at han skal i fengsel? Jeg mener nei. Veldig langt unna ok. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
rebella81 skrev (6 minutter siden):

Greit nok det, men jeg valgte å åpne den allikevel. Viktig aspekt; vi har faktisk en kronprinsesse som tar seg til rette. Takk for påminnelsen!

Sånn helt generelt så er det jo ingen som kan vite om hun faktisk fjerna bevis eller ikke. Det kritikkverdige er at hun i det hele tatt drar dit. Da kan det faktisk oppstå spekulasjoner og rykter.

Tar det i riktig tråd også:

Marius, som fint kunne løyet for å berge seg selv, avkreftet jo at hun fjernet bevis/sim-kortet, og bekreftet at hun tok oppvasken. Det beit henne selvsagt i ræva at hun var der, men han innrømmer å ha levert en gammel knust telefon, og han innrømmer at moren ikke fjernet sim-kortet.

"- Jeg vet at utrolig mange spekulerer i at det er mamma som har knust den telefonen og tatt ut SIM-kortet. Det var absolutt ikke det som skjedde. Mamma tok oppvasken, liksom, sier Høiby."

Nettavisen

Skrevet
TigerK skrev (2 timer siden):

Beklager at jeg ikke var klar nok i mitt innlegg. Spørsmålet var kun retorisk. Jeg svarer selv på det i resten av innlegget. 

Liten vits å sitere andre når man faktisk bare snakker med seg selv, men jeg tar det til etterretning heretter.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Keaton skrev (34 minutter siden):

Hvis du hadde blitt voldtatt; ville du ønsket at fremmede stod og sang voldtekstmannens navn på en kveld du feiret og hadde det gøy? Selv om det ropes at han skal i fengsel? Jeg mener nei. Veldig langt unna ok. 

Dette innlegget er full av spekulasjoner og på grensen til noe av mest respektløse og kvalmende  jeg har lest i denne tråden. Håper det slettes og at du tenker deg om både en og fire ganger før du forfatter noe lignende igjen. Å spekulere i ofrenes indre følelsesliv for å score et billig poeng er motbydelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Dette innlegget er full av spekulasjoner og på grensen til noe av mest respektløse og kvalmende  jeg har lest i denne tråden. Håper det slettes og at du tenker deg om både en og fire ganger før du forfatter noe lignende igjen. Å spekulere i ofrenes indre følelsesliv for å score et billig poeng er motbydelig. 

Really? Hvor skriver jeg om noens følelsesliv? Beskrivelsen av hendelsen er korrekt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Keaton skrev (45 minutter siden):

Hvis du hadde blitt voldtatt; ville du ønsket at fremmede stod og sang voldtekstmannens navn på en kveld du feiret og hadde det gøy?

Keaton skrev (2 minutter siden):

Really? Hvor skriver jeg om noens følelsesliv? Beskrivelsen av hendelsen er korrekt. 

Hendelsen er korrekt? Du driver med Brukerdebatt og spekulerer i at voldtektsofrene til MBH lider under at fyren møter på massiv antipati? Har du ikke lest innleggene du deler? Gjør det i så fall igjen, det trengs. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Hendelsen er korrekt? Du driver med Brukerdebatt og spekulerer i at voldtektsofrene til MBH lider under at fyren møter på massiv antipati? Har du ikke lest innleggene du deler? Gjør det i så fall igjen, det trengs. 

Hvilken brukerdebatt? Hendelsen med syngingen, du mener plutselig at den ikke skal omtales?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (1 time siden):

Håper flere rapporterer dette innlegget for grove spekulasjoner om ofrenes indre følelsesliv. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Håper flere rapporterer dette innlegget for grove spekulasjoner om ofrenes indre følelsesliv. 

Må du gi deg. Hvilke grove spekulasjoner om ofrenes følelsesliv? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Må du gi deg. Hvilke grove spekulasjoner om ofrenes følelsesliv? 

Hebbe-lille skrev (6 minutter siden):

Jeg tror også at dersom noen av de som er ofre hørte dette, ville de mest sannsynlig ha reagert negativt fordi kvelden var for glede og feiring, ikke bli påmint det vonde de har opplevd. Ikke på en slik kveld. 

Disse spekulasjonene! 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...