Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lizzybelle skrev (4 timer siden):

Selvsagt ikke. Helt feil. Motsatt virkninger også . Flere får jo en form for sympati for han , ikke for handlingene men for å bli utsatt for lynsjestemning. 

Hvor har du det fra ?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (1 minutt siden):

Disse spekulasjonene! 

Tror du de ville reagert positivt da? Når de allerede har uttalt at eksponering og omtale har vært en voldsom belastning, skulle allsang om Høiby plutselig ikke gjøre dem noe?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Tror du de ville reagert positivt da? Når de allerede har uttalt at eksponering og omtale har vært en voldsom belastning, skulle allsang om Høiby plutselig ikke gjøre dem noe?

Skal det at land er tause istede for å fordømme være bedre? Da blir summen at de ikke blir trodd. 

• Nyttig 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (5 minutter siden):

Disse spekulasjonene! 

Sannsynlig reagert negativt? Unnskyld, men kanskje lese egne innlegg bakover. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Skal det at land er tause istede for å fordømme være bedre? Da blir summen at de ikke blir trodd. 

Er det virkelig noen som ikke tror på ofrene hans fra før av? Da har man i så fall større problemer enn at det skulle stå og falle på Høiby-synginga.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

De har sikkert glemt det som skjedde med dem til de hører sangen og blir påminnet det 🥴

Ærlig talt, GLEMT det som skjedde med dem ??  Hvordan går det an for ofrene å glemme det??  Og har hele landets befolkning glemt det også ?Volden som denne fyren har påført dem vil de måtte leve med resten av sitt liv, og ingen av folket kommer  til å glemme det heller 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Er det virkelig noen som ikke tror på ofrene hans fra før av? Da har man i så fall større problemer enn Høiby-synginga.

Ja. 
Det er et kjempe stort problem. Og overgrep får ofte ikke dom, som noen lener seg på som grunnlag til å slippe å tro. Til å med Frosta legen sine ofre blir ikke trodd av mange. Selv om han der får dom. 

Jeg føler at Marius anker og holder saken i live er verre enn synginga. Og kanskje også årsaken til synginga. Men om de går til angrep på slottet så er jeg enig i at det er feil. 

Endret av Rosakatt
  • Nyttig 1
Skrevet
loveanimals skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt, GLEMT det som skjedde med dem ??  Hvordan går det an for ofrene å glemme det??  Og har hele landets befolkning glemt det også ?Volden som denne fyren har påført dem vil de måtte leve med resten av sitt liv, og ingen av folket kommer  til å glemme det heller 

Brukeren er ikke alvorlig, men tøyser med at de sikkert har glemt det. (Spør meg ikke hvorfor).

• Liker 1
Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Ja. 
Det er et kjempe stort problem. Og overgrep får ofte ikke dom, som noen mener seg på som grunnlag til å slippe å tro. Til å med Frosta legen sine ofre blir ikke trodd av mange. Selv om han der får dom. 

Jeg føler at Marius anker og holder saken i live er verre enn synginga. Og kanskje også årsaken til synginga. Men om de går til angrep på slottet så er jeg enig i at det er feil. 

Som sagt, man har større problemer hvis ofrenes troverdighet står og faller på allsang om Høiby. Og ang anking, påtalemymdighetene har også anket.

• Liker 1
Skrevet
Keaton skrev (1 time siden):

Hele sangen er Høiby skal i fengsel. 

Ja? Han skal jo det. Heldigvis.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
loveanimals skrev (18 minutter siden):

Hvor har du det fra ?

Blant annet her inne . Flere her mener det er feil med den sangen. Både på vegne av ofre, men også han.  La domstolen dømme han, noe de har gjort. Lynsjestemning er å dra oss noen år tilbake vel?  Men verden er jo klin gal ( mye lynsjing rundt omkring i verden nå gitt) så kan vel likesågodt gjøre som andre gjør?  Og må påpeke, han fortjener straff selvsagt! 

• Liker 2
Skrevet
Aricia skrev (8 minutter siden):

Brukeren er ikke alvorlig, men tøyser med at de sikkert har glemt det. (Spør meg ikke hvorfor).

Håper det er tull, men ikke alltid like lett å skille mellom ironi og alvor 

• Nyttig 1
Skrevet
loveanimals skrev (1 minutt siden):

Det var nok tull, ja.

• Liker 1
Skrevet
loveanimals skrev (28 minutter siden):

loveanimals skrev (12 minutter siden):

Det er ironi.

En annen bruker mener det potensielt skader ofrene å høre sangen om de er ute å koser seg. Så argumentet er altså at man skal slutte synge sangen av hensyn til ofrene. 
Jeg mener det argumentet er syltynt.

Det er tilsvar på den kommentaren, om at «Hvis du hadde blitt voldtatt; ville du ønsket at fremmede stod og sang voldtekstmannens navn på en kveld du feiret og hadde det gøy»? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Det er ironi.

En annen bruker mener det potensielt skader ofrene å høre sangen om de er ute å koser seg. Så argumentet er altså at man skal slutte synge sangen av hensyn til ofrene. 

Det er tilsvar på den kommentaren, om at «Hvis du hadde blitt voldtatt; ville du ønsket at fremmede stod og sang voldtekstmannens navn på en kveld du feiret og hadde det gøy»? 

Skjønner.  Ha en fortsatt fin kveld 😀

• Nyttig 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Det er ironi.

Kan du vise hvor jeg har skrevet «skader ofrene»? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Marius kommer alltid til å være under sin mors skjørtekant. Som han har vært fra barnsben hvor ingen lærere eller andre skulle kunne kritisere noe av hans oppførsel. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (8 minutter siden):

Marius kommer alltid til å være under sin mors skjørtekant. Som han har vært fra barnsben hvor ingen lærere eller andre skulle kunne kritisere noe av hans oppførsel. 

Lurer på hvor mye dette gjorde han til den han er. Det er sikkert en sterk kilde til at han ikke forstår han må forholde seg til andre sine behov og ikke alle bare til hans. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (39 minutter siden):

Det er ironi.

Hvis det er min kommentar⬇️ du sikter til, kan man med fordel prøve å ha ofrene, som faktisk har sagt at eksponering er belastende, i bakhodet. Ser faktisk ikke noe poeng i å lage en allsang som skaper mer støy og oppmerksomhet rundt det hele, når de har sagt at de opplever fokuset som krevende. Uansett hvor sint man er på Marius. Da mener jeg man personlig faktisk ikke tenker på dem i det hele tatt, men har det festlig og gøy på vegne av saken. 

-Pusheen- skrev (1 time siden):

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Som sagt, man har større problemer hvis ofrenes troverdighet står og faller på allsang om Høiby. Og ang anking, påtalemymdighetene har også anket.

Det jeg mener er at det er en uvilje i samfunnet å ta overgrep så seriøst som det er. At det er allsang vipper pinnen på at det å bry seg er det sosialt aksepterte. 
Hvordan samfunnet har holdninger til overgrep avgjør hvordan overgrep blir håndtert. Om vi aksepterer at det ikke blir gjort noe, blir det ikke gjort noe. En endring skjer kun under press fra folket. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...