Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden låses automatisk den kl. 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
velociraptor skrev (1 time siden):

Man kan da virkelig få lov å mene at det er dårlig adferd og kritikkverdig av ham, selv om det er LOV å gjøre det. Som hans egen forsvarer sier, det er ikke ulovlig å være drittsekk.

Men å være drittsekk på lovlig vis betyr ikke at man har rett på å unngå kritikk.

Nei det har hun ikke, for hun er frisk nok til at de kan kose seg med å reise verden rundt og være på morsomme fotballkamper, så det er tydeligvis ikke nødvendig å ha dem rundt seg av helsemessige årsaker. Det er visst bare når MBH vil ut av fengsel.

Jeg vil anta at du fikk med deg at HM var hjemme med MM da deres barn "koste seg med å reise verden rundt på morsomme fotballkamper"?

HM uttalte i et intervju fra USA at MM og barna skulle se kampen sammen. Så da kan vi jo konkludere med at hun har hatt mann eller barn rundt seg i forbindelse med kongefamiliens representasjon i VM. Ikke sant? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (25 minutter siden):

Mye av dette er ren spekulasjon. Og det er uansett ikke gyldig grunn til p stille seg utenfor bopel og synge nidviser. Vi lever i et samfunn der det er regelen at rettsvesenet dømmer. 
ikke noe av det du hevder er sant, gjør det ok å drive offentlig mobbing. 

Det hjelper heller ikke ofrene på noe som helst vis. 

Når tenker du kongehuset (Norges samlende kraft) har støttet ofrene? Tror du ofre (kvinner) for vold i nære relasjoner og voldtektsofre føler på denne samlende kraften fra kongehuset? Eller at familie kommer først? Bruker du siterer kaller en spade for en spade. Det går faktisk an å mene det jeg skriver og samtidig synes det er over streken å synge nidviser utenfor bopel. 

• Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (39 minutter siden):

Det er vanskeleg å hevde at ein brenn etter å hjelpe, når ein samstundes har teke val som gjer byrda for familien endå tyngre å bere.

Ikke nødvendigvis.

Det kan jo også være sånn at nettopp fordi man har gjort byrden tyngre er man desto mer oppsatt på å være med å hjelpe, fordi man har dårlig samvittighet.

• Liker 3
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Jeg tar ikke hans parti. Jeg forsvarer ikke handlingene hans på noe som helst vis.
Jeg minner om at om at vi lever i en moderne rettsstat, ikke i middelalderen.

Han er dømt i første rettsinstans- både han og aktor har anket. det er regler for varetektsfengsling som saken  hans behandles etter. 

Er det å leve i middelalderen å bure inne noen som har drevet som Høiby i alle år? 🤣

Vel. Hvis det ikke er en moderne rettsstat å ta mer hensyn til ofre enn overgriperen så signerer jeg heller den gammeldagse rettsstat. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (På 10.7.2026 den 20.47):

Hvis du hadde blitt voldtatt; ville du ønsket at fremmede stod og sang voldtekstmannens navn på en kveld du feiret og hadde det gøy? Selv om det ropes at han skal i fengsel? Jeg mener nei. Veldig langt unna ok. 

Hvis jeg hadde blitt voldtatt ville jeg ha saksøkt de kvinnelige nettrollene som hadde brukt min historie for å score et billig poeng i en debatt, og vært glad for at flere millioner mennesker hadde gitt utrykk for at de støtter  at voldtektsmannen min skal i fengsel. 

Skrevet
Ad hominem skrev (38 minutter siden):

Konklusjon som alltid. Er det tvil, må det alltid komme voldsutøveren til gode, ikke ofrene. Det er voldsutøveren det er synd på og skal dulles med. 

Dette er en tilbakevendende og stor misforståelse. 

For det første er ikke det å åpne for at voldsutøveren viser vilje til endring og rehabilitering og det å minne om hans rettigheter innenfor rettssystemet synonymt med å synes synd på eller dulle med. 

For det andre er det heller ikke sånn at det som eventuelt kommer voldsutøveren til gode går på bekostning av ofrene i saken, eller at sympati med førstnevnte innebærer eller forutsetter å blåse i sistnevnte. Det er en falsk motsetning. 

• Liker 2
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Dette er en tilbakevendende og stor misforståelse. 

For det første er ikke det å åpne for at voldsutøveren viser vilje til endring og rehabilitering og det å minne om hans rettigheter innenfor rettssystemet synonymt med å synes synd på eller dulle med. 

For det andre er det heller ikke sånn at det som eventuelt kommer voldsutøveren til gode går på bekostning av ofrene i saken, eller at sympati med førstnevnte innebærer eller forutsetter å blåse i sistnevnte. Det er en falsk motsetning. 

Chickens for KFC!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...