Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (59 minutter siden):

Ingenting som tyder på det, jf at huset hans var så rotete og kaotisk på arrestasjonsdagen at Mette-Marit tok oppvasken.

Men jeg synes ikke det gir mening at hun velger å ta oppvasken hvis huset er så rotete. Det bedrer jo ikke inntrykket av huset på noen måte at kopper og kar er rene. I tillegg skulle politiet møte ham på skolen, så de kom ikke til å se noe likevel.

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Marleah skrev (Akkurat nå):

Men jeg synes ikke det gir mening at hun velger å ta oppvasken hvis huset er så rotete. Det bedrer jo ikke inntrykket av huset på noen måte at kopper og kar er rene. I tillegg skulle politiet møte ham på skolen, så de kom ikke til å se noe likevel.

Fullstendig klar over det.

Men jeg svarte på en påstand om at Borg Høiby ikke vil trenge å løfte en finger på Skaugum fordi tjenere gjør alt. Nei, åpenbart ikke.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (2 timer siden):

Kan det være han har dårlig samvittighet? 

Ren spekulasjon! Dokumenter det!

Men fra spøk til alvor. Hvis man løfter blikket , så er realitetene at kronprinsessens sønn som en uvanlig unntaksløsning skal være varetektsfengslet med fotlenke på Skaugum. Der har han både voldtatt og mishandlet. Det henger virkelig ikke på greip.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
Pilaff skrev (16 minutter siden):

Men fra spøk til alvor. Hvis man løfter blikket , så er realitetene at kronprinsessens sønn som en uvanlig unntaksløsning skal være varetektsfengslet med fotlenke på Skaugum. Der har han både voldtatt og mishandlet. Det henger virkelig ikke på greip.

Hva henger ikke på greip med varetektsfengsling med elektronisk kontroll på Skaugum?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Marleah skrev (36 minutter siden):

Hun gjorde det vel for seg selv, da, for å ha noe håndfast å gjøre de fem minuttene.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Pilaff skrev (11 minutter siden):

Tenk deg at alternativet ikke er Ila, men full løslatelse.

Da henger det litt bedre på det greippet, gjør det ikke?

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Holger Pan skrev (2 minutter siden):

Hva henger ikke på greip med varetektsfengsling med elektronisk kontroll på Skaugum?

Kombinasjonen av videre enabling fra Mette og Haakon, og at han får være varetektsfengslet der han driver og voldtar og mishandler, som attpåtil er del av en kongelig residens.

Jeg håper virkelig det ikke blir slik at han fortsetter "businessen" og ødelegger flere liv. Det er ikke lenge han har vært rusfri, og den oppfølgingen han skal få kan knapt ha begynt. Man endrer ikke kvinnesyn og syn på seg selv på et blunk. Jeg tipper det går veldig greit å voldta og mishandle med fotlenke dersom man er av typen som liker å drive med sånt.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Forsvarer verken han eller handlingene hans, men han som de aller fleste andre bør også få en mulighet til å vise at man har lyst til å følge den smale sti og at man har lært konsekvenser av handlingene sine. Dette er ett grunnleggende rettsprinspipp. 

en gang for mange år siden så ble jeg tatt i fartskontroll litt langt hjemmefra- jeg husker enda veldig godt hvs politimannen sa; om du får kjøre hjem nå og parkere i 6 måneder avhenger av at du forstår at du har gjort noe galt (etter at jeg hadde argumentert for at jeg ikke syns dette var riktig osv). 

Marius får en sjanse nå (med mindre anken til påtalemyndighetene blir tatt til etteretning). Han har to reelle valg; oppføre seg, eller oppføre seg som en privillgert drittunge med (ste)pappas kredittkort og verden for sine føtter der han kan gjøre hva enn han vil. Gjør han sistnevnte har han spolert alle sjanser i lang fremtid. 

så kan man sikkert argumentere for hvor mye krompen kommer til å gjøre for å dekke over en blunder eller tjue - men, det vil uansett bli avslørt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
blvck skrev (3 timer siden):

Jeg tenker vel det skal en del til nå for at avgjørelsen til Tingretten blir satt til side hvis påtalemyndigheten anker.  Slik jeg forstår det følger politiet opp via dette RISK-teamet, og det er en stund siden han har hatt kontakt med frogner-kvinnen - da minsker vel risikoen for brudd på besøksforbudet, som er årsaken til at han sitter varetektsfengslet. https://www.vg.no/nyheter/i/rr53dR/hoeiby-i-retten-aa-staa-paa-utsiden-er-helt-forferdelig

Håper inderlig at han ikke bryter besøksforbudet, eller begår nye overgrep fra Skaugum. 

Hvorfor håper du så inderlig på det ?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (2 minutter siden):

Tenk deg at alternativet ikke er Ila, men full løslatelse.

Da henger det litt bedre på det greippet, gjør det ikke?

Ja, faktisk. Men det beste etter mitt syn er å holde ham bak lås og slå. Han fremstår for meg som et farlig menneske.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hekken skrev (Akkurat nå):

Alvorlig talt - man sitter ikke å ønsker at andre mennesker begår lovbrudd. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Pilaff skrev (23 minutter siden):

Kombinasjonen av videre enabling fra Mette og Haakon, og at han får være varetektsfengslet der han driver og voldtar og mishandler, som attpåtil er del av en kongelig residens.

Jeg håper virkelig det ikke blir slik at han fortsetter "businessen" og ødelegger flere liv. Det er ikke lenge han har vært rusfri, og den oppfølgingen han skal få kan knapt ha begynt. Man endrer ikke kvinnesyn og syn på seg selv på et blunk. Jeg tipper det går veldig greit å voldta og mishandle med fotlenke dersom man er av typen som liker å drive med sånt.

Jeg spurte ikke om hva du mener om Mette-Marit og Haakon, hva du tror om MBHs fremtidige risiko, og hva du frykter kan skje eller andre antakelser.

Jeg spurte om ordningen.

Endret av Holger Pan
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Stakkars Marius, det er visst krevende for han å sitte i fengsel ref. forsvarerne hans. Kan du tenke deg noe verre enn å måtte sitte fengslet for lovbrudd som er gjort frivillig?🙄🤮

Han fortjener ikke annet enn å sitte buret inne.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Aricia skrev (51 minutter siden):

Fullstendig klar over det.

Men jeg svarte på en påstand om at Borg Høiby ikke vil trenge å løfte en finger på Skaugum fordi tjenere gjør alt. Nei, åpenbart ikke.

Høiby hadde antakelig sine grunner til å ikke slippe folk inn i huset sitt. Hvis han ønsker det, trenger han nok ikke å løfte en finger.

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (19 minutter siden):

Hun gjorde det vel for seg selv, da, for å ha noe håndfast å gjøre de fem minuttene.

😅

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hekken skrev (8 minutter siden):

Er det noen som håper på mer kriminalitet, uansett person eller kontekst? 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ser virkelig ikke for meg at han ikke kommer til å gjøre noe dumt noe igjen. Beklager å si det.

Han skulle heller brukt tiden på å få seg en utdannelse. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Jeg ser virkelig ikke for meg at han ikke kommer til å gjøre noe dumt noe igjen. Beklager å si det.

Han skulle heller brukt tiden på å få seg en utdannelse. 

Om han skulle gjøre noe dumt igjen, fyker han rett inn igjen og da blir han nok neppe løslatt eller får tilbud om fotlenke igjen. Pluss at han får nye tiltalepunkter og kanskje strengere straff. Dessverre betyr det jo også at det dumme han gjør, antakelig går ut over andre. Jeg er skeptisk til fotlenke eller løslatelse, men nå får vi se om han har fått litt selvinnsikt siden sist.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (7 timer siden):

De får synge den sangen hvor de vil. Men når de gjør det foran slottet eller skaugum, sier det meg at de også mangler skrupler og ren folkeskikk. 

Den som virkelig mangler skrupler og folkeskikk er vel Marius. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Marleah skrev (1 time siden):

1. Tenk å ha så mye ressurser og ikke ha oppvaskmaskin !

2. Hvorfor i all verden kan ikke en mann på nesten 30 år ta oppvasken sin selv dersom førstnevnte manglet ?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...