Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
FruR skrev (38 minutter siden):

Kan jo tenkes at låta gjør at ofrene følte på støtte fra befolkningen og fotballfans? Den viser jo at selv om vi samles forran slottet for å ro så støtter vi de fornærmede i MBH saken og ikke MBH. 

Enig. Ofrene hans kunne vært hvem som helst. Kanskje de tenker at det like gjerne kunne vært søsteren deres som havnet i klørne til MBH. 

Endret av Gulline
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er ganske nifst når en volds- og overgrepsdømt (ikke rettskraftig) kjent mann blir gjenstand for nidvise fremført unisont sammen med gledesrus og fotballsanger.

La rettsvesenet dømme denne mannen for hans ugjerninger. Ikke folkemengder med behov for en syndebukk de kan jage.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Villroses hage skrev (49 minutter siden):

Tenker det er ganske nifst når en volds- og overgrepsdømt (ikke rettskraftig) kjent mann blir gjenstand for nidvise fremført unisont sammen med gledesrus og fotballsanger.

La rettsvesenet dømme denne mannen for hans ugjerninger. Ikke folkemengder med behov for en syndebukk de kan jage.

Han har blitt dømt for handlinger han selv har innrømmet, og rettsvesenet gjør jobben sin uavhengig av hva folkemengden  mener. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Villroses hage skrev (58 minutter siden):

Ja, det er skikkelig creepy. Får assosiasjoner til lynsjemobb med høygafler.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 2
Skrevet
SusieDerkins skrev (4 minutter siden):

Ja, det er skikkelig creepy. Får assosiasjoner til lynsjemobb med høygafler.

Stakkars, lille MBH som sitter godt beskyttet mot alle som løper etter han med høygafler. Når politi og fengselsvesen ikke passer på han, er det familien som gjør det. Det er jo fryktelig at de får høre noen ukvemsord der inne i gullburet sitt. 

Alle ofrene som ligger i kjølvannet etter denne ukontrollerbare voldsmannen er det visst ikke så nøye med. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 minutt siden):

Stakkars, lille MBH som sitter godt beskyttet mot alle som løper etter han med høygafler. Når politi og fengselsvesen ikke passer på han, er det familien som gjør det. Det er jo fryktelig at de får høre noen ukvemsord der inne i gullburet sitt. 

Alle ofrene som ligger i kjølvannet etter denne ukontrollerbare voldsmannen er det visst ikke så nøye med. 

Ikke tillegg meg meninger.

• Nyttig 2
Skrevet
Mizzy skrev (13 timer siden):

Det er jo akk det som er målet med en fengselsstraff tenker jeg, han går glipp av ting han vanligvis ville synes er gøy. Samme med å være med familiemedlemmer som er syke feks. Sånn er livet når man har valgt å være en drittsekk. 

Det er allikevel spesielt, det er vel ingen andre som får servert det midt i fleisen på direkte tv på denne måten. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (15 minutter siden):

Godt å se at stort sett så har de sympati fra folk utenfor forumet. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Hebbe-lille skrev (28 minutter siden):

Han har blitt dømt for handlinger han selv har innrømmet, og rettsvesenet gjør jobben sin uavhengig av hva folkemengden  mener. 

Men det er det at han blir ikke dømt så fremt han ikke sier seg enig virker det som. Måten media brukte virkemiddel å menneskeliggjøre han, når han er en kriminell. Åh huff dere har dere tenkt over hvor tungt det er i fengsel? Sier de på et vis. Jeg har tenkt på det. Men skal tungt i fengsel stoppe staten fra å beskytte folket og er det vår feil en kriminell bør stanses fra å skade og få konsekvens for de han utsatte? Mannen tok regelmessig raseri kvelertak. Det er ikke en normal ting. Er det ingen respekt for ofrene hans? Eller hans fremtidige som han hadde hatt?

Det som er greia er at gjør han noe etter samtykke loven, kan de ikke benekte handlingene hans slik de gjorde. Men så er jo jussen vant til egen måte å håndtere og ignorere faren rundt ting, så hvordan de forholder seg trenger kanskje litt tid, og kritikk? Selv om de ofte påstår, åh det er loven som er sånn, ikke mine ønsker. Men når loven endres, er det da enda vanskelig å gjøre jobben? 

Saken er at han eier jo ikke selv innsikt eller innsikt i andre, og har offer mentalitet. 
Han må holdes inne for å ikke skade noen sånn i dag. Tar vi for oss hvordan han lever er han noen som kommer til å få seg to ulike typer ofre, nære og ukjente denne uka om han var fri. Det er notorisk. 

Rettsvesenet gjør en uforstående jobb, i saken med Marius, når han opptrer som han gjør, dokumenterer som han gjør, har vært fulgt i livet så fortiden hans er ikke denne private saken vi må tolke i ettertid. Politiet har vist om han lenge. De omtaler han rart, påstår vi må huske, men ikke når det gjelder ofrene. Han har en farlig oppførsel og et privilegert liv som et virkemiddel til å gjennomføre mye. 

De glemmer han har begått kriminelle handlinger i fra han var i starten av 20 årene? til mens politiet hadde han i søkelyset. Det er jo en ekstra ordinær ting, å være kriminell så mye av sitt voksne liv om ikke hele? Og se de frikjenner han for forhold endrer ikke at han gjorde. Han sier hvordan han tenker og handler, ofrene hans forklarer hva som hendte og det er så mye av det samme. Det er tydelig det er jussen som ikke holder mål i å kunne bedømme det realistisk.

Får se om rusen endrer noe når han kommer av den. Samtidig, han var ikke så rusa at han ikke lagde de mappene. De mappene kan være trofeer. Å jeg tror ikke retten anså dem som det. 

Om Marius er kriminell på grunn av dop, oppfører alle de andre rusa mektige menneskene seg likedan? Bare spør om noen vil skylle alt på rusen. Han er enda en person under, som kan bedømme hvem han blir som rusa?

Skrevet
Era Vulgaris skrev (28 minutter siden):

Hebbe-lille skrev (12 minutter siden):

Jeg antar dere kan vise til alle som ikke viser sympati med ofrene? Jeg kan ikke si jeg har sett noen slike innlegg.

Det er forøvrig fullt mulig å ha to tanker i hodet, som dere sikkert vet.

• Nyttig 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (43 minutter siden):

Ikke tillegg meg meninger.

Kunne ikke drømme om det. 

• Hjerte 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (29 minutter siden):

Det gir et visst håp for menneskeheten 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Miominoen skrev (11 minutter siden):

Jeg antar dere kan vise til alle som ikke viser sympati med ofrene? Jeg kan ikke si jeg har sett noen slike innlegg.

Det er forøvrig fullt mulig å ha to tanker i hodet, som dere sikkert vet.

Gidder ikke vise til noe som helst. Så fort sympatien blir snudd til å omhandle MBH, så har man bommet så jævlig. At noen synger en sang utenfor slottet skal liksom være så fryktelig. De som hele tiden harper på at han er ikke dømt enda, spytter på ofrene. 

• Hjerte 1
Skrevet
Era Vulgaris skrev (43 minutter siden):

Det hjelper ikke ofrene at noe som faktisk kan minne om en lynsjemobb løper etter en navngitt voldsmann.

Dette hører da virkelig ikke hjemme i et sivilisert samfunn.

Man kan og bør heller kjempe for strengere straff for voldtekt, vold i nære relasjoner, ja vold generelt. Og for bedre vern av voldsutsatte.

• Nyttig 1
Skrevet
Villroses hage skrev (1 minutt siden):

Det hjelper ikke ofrene at noe som faktisk kan minne om en lynsjemobb løper etter en navngitt voldsmann.

Dette hører da virkelig ikke hjemme i et sivilisert samfunn.

Man kan og bør heller kjempe for strengere straff for voldtekt, vold i nære relasjoner, ja vold generelt. Og for bedre vern av voldsutsatte.

Jeg tenker det kan slå motsatt og uheldig ut. I rettssaken snakket jo et av hans ofre om at hun hadde dårlig samvittighet for at Marius satt i varetekt eller noe sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...