Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (20 minutter siden):

Merkelig at de skal slippe noen løs som har blitt ilagt 2 års besøksforbud og er dømt for vold og voldtekt, når Frostad legen ikke ble sluppet ut selv om det ikke var noe gjentagelsesfare med han. 

Det er ikke så merkelig, da han ikke var varetekstfengslet begrunnet gjentagelsesfare, men på almenn rettsfølelse.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eva-Lena skrev (7 timer siden):

Nå sitter vel ikke alle som skylder penger til staten i fengsel heller da. Jeg regner med at mange som skylder staten penger har en jobb eller i alle fall en eller annen form for inntekt. Derfor nevner jeg innsatte som skylder staten penger.

Jeg har som du forhåpentlig har fått med deg at jeg ønsker alle innsatte i jobb eller aktivitet som jeg nå har fått vite at de har.

Nei, selvsagt sitter ikke alle som skylder staten penger i fengsel. Så spørsmålet var jo om du ville sette dem til straffearbeid.  Det er veldig mange som fortsetter å skylde staten penger til det blir slettet , man skal ha ganske høy inntekt for at de kan trekke, og da blir trekket gjerne mindre enn rentene. 

fint at du har fått med deg at innsattes i norske fengsler ikke bare spiller PlayStation, men det har jo ingenting med gjeld til staten å gjøre. 

Skrevet
SusieDerkins skrev (23 minutter siden):

Det er ikke så merkelig, da han ikke var varetekstfengslet begrunnet gjentagelsesfare, men på almenn rettsfølelse.

Hvem er han? Frostad legen? 

Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (31 minutter siden):

Han ble vel varetektsfengslet i utgangspunktet pga bevisforspillelsesfare. Han ble umiddelbart fengslet videre etter dommen pga allmenn rettsfølelse (da kunne de jo ikke holde ham pga bevisforspillelsesfare lenger heller). Og fikk avslag på fotlenke av samme grunn. 

Endret av NedOpp
  • Liker 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (38 minutter siden):

Ja, hadde jo vært galskap om han skulle få gå fritt rundt i et lite lokalsamfunn med omtrent 100 fornærmede 😱

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er virkelig forunderlig at en person, MBH, og som har fått vokse opp med de aller beste muligheter til å leve et godt liv havner fullstendig utpå med serieovergrep, vold, trusler, narkotika og rusmisbruk. Til sist, og så langt, er han altså gitt en dom på fire år. Denne dommen er anket, så vi vet ikke mer konkret enda. En svært mild dom som ikke står i forhold til hva han har gjort, mener jeg. 

Likevel; Hva gikk galt? Hva skjedde, eller ikke skjedde, som gjorde at han fikk frigang til å leve på en slik måte? Han kunne studert og fått en god utdanning, noe som altså ikke skjedde. Han ble åpenbart gitt alle materielle privilegier andre kun kan drømme om, men disse ble i alle fall ikke nyttet positivt. Og alle pengene som ble strømmet hans vei - hvor mye, og hvor kom de fra? Ingen krav, grensesetting eller forventninger fra foreldrene heller? 

https://inyheter.no/16/06/2026/hoiby-er-et-svin/

Trygve Hegnar har kalt ham et svin i dag. Hegna mener at Høiby har sviktet sine nærmeste og mulighetene han har fått under oppveksten. Han mener at han er kommet billig unna sviket mot sin egen familie, og omtaler i dette et moralsk forfall. 

Det er ikke vanskelig å være enig i dette. Det er utfordrende å forstå den utagerende livsstilen ble muliggjort med penger fra kronprinsparet. Det er jo en kjent informasjon. 

Generelt, så er det mange spørsmål som er naturlig å løfte frem som følge av alt som har fått pågå nært på de kongelige. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet

Høiby-rettsaken, Marius Borg Høiby | Ber om endring etter Høiby-saken: – Fullstendig pervers interesse

Ser forsvaret mener 

Sitat

– Rent strafferettslig er det ikke noe oppsiktsvekkende ved Høiby-saken.
Det som er spesielt med den, er den fullstendig perverse interessen fra Gud og hvermann – og media. 
– Dette engasjerer meg. Jeg synes det er hjerteskjærende brutalt.

og til en hvis grad er jeg enig i at det med tanke på alle tilsvarende saker som går for norsk rett er det et ekstremt fokus på DENNE saken, og at handlingene som er på tiltale ikke er unike for HAN i så måte da det er mange som utøver vold i nære relasjoner og driver med voldtekter osv osv.. 

Selv om hun mener den er "pervers" tenker jeg at det unektelig er nettopp på grunn av denne interessen fra pressen spesielt at saken ble rullet opp og ikke feid under teppet og DET skal vi nok sette pris på på vegne av ofrene - da det forhåpentligvis kan skape et fokus på alle de andre tilsvarende sakene som kan komme i ettertid.. 

Jeg kan til en hvis grad også skjønne at det gjør jobben til forsvaret vanskeligere når det er slik at alle detaljer kommer ut, men oppriktig talt så tenker jeg på en måte at folk flest fortjener også å vite om det går en person fritt blandt oss som har for vane å utagere, ruse seg og denge løs på folk og ting når de ikke får det om de vil slik vil, kanskje spesielt priviligerte folk som har en familie som representerer hver og en av oss som folk. 

At hun syns det er mer hjerteskjærende brutalt at det er fokus på saken heller enn at ofrene har gått gjennom et lite helvete så får hun gjerne mene det, men jeg tenker hun potensielt har startet arbeidet med å bygge en ankesak der fokuset skal bort fra tiltalte.. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Carrot skrev (48 minutter siden):

Høiby-rettsaken, Marius Borg Høiby | Ber om endring etter Høiby-saken: – Fullstendig pervers interesse

Ser forsvaret mener 

og til en hvis grad er jeg enig i at det med tanke på alle tilsvarende saker som går for norsk rett er det et ekstremt fokus på DENNE saken, og at handlingene som er på tiltale ikke er unike for HAN i så måte da det er mange som utøver vold i nære relasjoner og driver med voldtekter osv osv.. 

Selv om hun mener den er "pervers" tenker jeg at det unektelig er nettopp på grunn av denne interessen fra pressen spesielt at saken ble rullet opp og ikke feid under teppet og DET skal vi nok sette pris på på vegne av ofrene - da det forhåpentligvis kan skape et fokus på alle de andre tilsvarende sakene som kan komme i ettertid.. 

Jeg kan til en hvis grad også skjønne at det gjør jobben til forsvaret vanskeligere når det er slik at alle detaljer kommer ut, men oppriktig talt så tenker jeg på en måte at folk flest fortjener også å vite om det går en person fritt blandt oss som har for vane å utagere, ruse seg og denge løs på folk og ting når de ikke får det om de vil slik vil, kanskje spesielt priviligerte folk som har en familie som representerer hver og en av oss som folk. 

At hun syns det er mer hjerteskjærende brutalt at det er fokus på saken heller enn at ofrene har gått gjennom et lite helvete så får hun gjerne mene det, men jeg tenker hun potensielt har startet arbeidet med å bygge en ankesak der fokuset skal bort fra tiltalte.. 

Håper det ikke blir like lett for han å finne nye ofre ved en senere anledning.

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
lurker skrev (12 timer siden):

Ja, hadde jo vært galskap om han skulle få gå fritt rundt i et lite lokalsamfunn med omtrent 100 fornærmede 😱

Nettopp. MBH har et besøksforbud fordi det er en åpenbar gjentagelsesfare, men det vurderes til at han slippes løs, det rimer ikke. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, der forsvant det grunnlaget for å komme ut👍🏼 Hva skal han hjem å gjøre forøvrig? Om jeg ikke husker helt feil så klaget han vel høylytt over hvor fælt det var å sitte der hjemme, isolert og øde? Nå har han det jo sosialt og gøy sammen med akkurat de bad boys typene som han liker å henge med🤝

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Stargaze skrev (15 timer siden):

Hvem er det som skulle ansatt ham? Hvilke kvalifikasjoner har han? Utdanning? 

Det er mange dyktige, hyggelige unge menn (de fleste med god utdanning og dannelse) der ute. Hvem vil ansette en rusmisbrukende voldsmann uten utdanning? 

Han får ta seg utdannelse mens han sitter inne, slik at han har noe å gå til når han kommer ut

• Liker 5
Skrevet (endret)
cafele skrev (4 minutter siden):

Og der har han vært på rørende besøk! Smuglet inn bakveien og greier! 

Hvorfor skal de skjule seg hele tiden? Skal de ikke være kongelige? 

https://www.seher.no/kongelig/marius-smuglet-inn-bakveien/84778393

Marius er ikke kongelig. Men ellers har jeg ikke noe imot at de smugler han inn bakveien, da slipper man sannsynligheten for at andre pasienter og ansatte ved Riksen, havner på bildene.

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
cafele skrev (4 minutter siden):

Det har vel sammenheng med rikshospitalets klage om at det er ubehagelig for ansatte og andre pasienter med presse og fotografer.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
cafele skrev (11 minutter siden):

Dette burde Se&Hør avstått fra! De er nå med på å sikkert snevre inn tidsvinduet for når transplantasjonen kan ha skjedd. Tenker de ikke?! Hørte de ikke hva overlegen sa på pressekonferansen?! Hvilken nyhetsverdi har dette? Og på bekostning av donorfamilie m.fl. Fytti rakkern

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
NedOpp skrev (6 minutter siden):

Dette burde Se&Hør avstått fra! De er nå med på å sikkert snevre inn tidsvinduet for når transplantasjonen kan ha skjedd. Tenker de ikke?! Hørte de ikke hva overlegen sa på pressekonferansen?! Hvilken nyhetsverdi har dette? Og på bekostning av donorfamilie m.fl. Fytti rakkern

Jeg tenker det samme. Er det virkelig så overraskende at Marius fikk fremstilling for å besøke sin mor? Og dette er vel kanskje også en av grunnene til at de var ute med nyheten om at hun har fått nye lunger også. Om de ikke sa det først, ville en eller annen tabloid ha avslørt det. Dessuten, selv om Marius ble smuglet inn bakveien, er han jo ikke usynlig, og folk ville jo sikkert kunne sett han på sykehuset, og lagt sammen to og to likevel. Man blir jo ekstra synlig med politibetjenter i nærheten. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 4
Skrevet
NedOpp skrev (27 minutter siden):

Her er jeg faktisk enig med deg. Dette var unødvendig og fullstendig tonedøvt. Det er privatpersoner involvert i dette, noen har mistet et familiemedlem så her burde Se og Hør ha vist respekt for alle de involverte.  

• Liker 7
Skrevet

Ikke overrasket over at han fikk fremstilling nå pga operasjonen, skulle jo egentlig bare mangle og at det er rørende!

Det jeg tenkte på med smuglingen er at han er ikke kongelig, men familien er. Så uansett om man vil eller ikke så er han jo ikke en vanlig privatperson. Så de vil jo få oppmerksomhet, og da med alt dette smugling og hemmelighold så blir det jo mer spekulasjoner og oppmerksomhet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...