Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
SusieDerkins skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det ko-ko?

MBHs situasjon er jo helt ulik de andres.

Han skal jo med stor sannsynlighet sone en lenger dom, som han får på mandag.

Ingen vet hvor lang den dommen blir, men det vi vet er at den kommer samtidig med at MM må isolere seg på Skaugum og beskyttes for smitte som kan sette transplantasjonen i fare. Vi vet og at hun ikke har krefter til å besøke ham i fengselet, for han fortalte at hun sov mens hun var på besøk hos ham de siste to gangene.

Vi vet også at det er stor risiko og store usikkerhetsmomenter rundt hennes situasjon. Vi vet at folk dør i den køen, og vi vet at noen ikke overlever operasjonen og vi vet at noen dør ila. det første året, som altså er sammenfallende med at MBH skal sitte i fengsel.

Det er jo ingenting ved MBHs situasjon og begrensninger ift å kunne være med sin mor som ligner litt engang på de to (tre) andre sin situasjon.

Men hele ditt premiss ovenfor sa jo at kjennelsen ikke la til grunn MMs helse. Jeg tror nesten du må bestemme deg.

Ditt argument setter presedens. Det stinker. Vis meg en annen som har fått slippe ut i den situasjonen MBH har satt seg selv fordi hans mor er syk.

Skal norge virkelig gjøre det lettere for voldtektsmenn å komme seg ut pga. helt utenforstående situasjoner? Er vi virkelig kommet hit at konsekvenser er basert på sekundære situasjoner?

Endret av monos
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Svaret på det spørsmålet er vel rus?

ja kanskje, i følge hans forsvarere har han nå en "betydelig høyere terskel for å ruse seg enn tidligere"  

----- på den andre siden;
Altså jeg skjønner at det er skikkelig dritt å sitte i fengsel, har ikke noe problemer med å skjønne det - men det er liksom en del av poenget med systemet vi har at man ikke akkurat skal ha det så jævlig "Kult" der.. 

• Liker 2
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

ja kanskje, i følge hans forsvarere har han nå en "betydelig høyere terskel for å ruse seg enn tidligere"  

Altså jeg skjønner at det er skikkelig dritt å sitte i fengsel, har ikke noe problemer med å skjønne det - men det er liksom en del av poenget med systemet vi har at man ikke akkurat skal ha det så jævlig "Kult" der.. 

Det er jo som kjent heller ikke så gøy på rehab.

Dakars Marius.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
juff skrev (2 timer siden):

Fyren e patetisk. At tingretten gir han medhold, viser bare hvor galt rettsystemet er i Norge. Håper i d minste at lagmannsretten tar til fornuft. En notorisk voldteksmann har ingenting å gjøre ute i samfunnet før d foreligger en rettskraftig dom!! D er ingen formildenes omstendighet at mora er syk. Fyren er farlig og bør IKKE få noen som helst særrettigheter fot at d er så vanskelig å sitte inne når mamma er syk. TA ANVAR FOR DINE HANDLINGER, FJOTT!!!

Det er såååå urettferdig at IA og SM får være hjemme hos mamma, må dere vel skjønne.

AT det går an 🤬

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det ko-ko?

Ingen vet hvor lang den dommen blir, men det vi vet er at den kommer samtidig med at MM må isolere seg på Skaugum og beskyttes for smitte som kan sette transplantasjonen i fare. Vi vet og at hun ikke har krefter til å besøke ham i fengselet, for han fortalte at hun sov mens hun var på besøk hos ham de siste to gangene.

Vi vet også at det er stor risiko og store usikkerhetsmomenter rundt hennes situasjon. Vi vet at folk dør i den køen, og vi vet at noen ikke overlever operasjonen og vi vet at noen dør ila. det første året, som altså er sammenfallende med at MBH skal sitte i fengsel.

Det er jo ingenting ved MBHs situasjon og begrensninger ift å kunne være med sin mor som ligner litt engang på de to (tre) andre sin situasjon.

Ja hvis Marius har sagt at moren sov mens hun var på besøk er det i hvert fall sant, for den gutten lyver ikke! 

• Hjerte 2
Skrevet
Ellie42 skrev (27 minutter siden):

Dette var ny informasjon og ikke det ble som kommunisert på fredag. 

• Liker 1
Skrevet
SusieDerkins skrev (13 minutter siden):

Hvorfor er det ko-ko?

Jeg er fullstendig klar over at situasjonene er ulike mellom MBH, IA og SM.

Du sier MM nå er isolert for å ikke bli syk, da hadde det vært best å begrense antall mennesker hun skal omgås daglig.

SM reiser ut av landet for skole til tross for at MM er alvorlig syk. At hun er syk betviles ikke, men tydeligvis ikke så alvorlig at SM holder seg i landet. Derimot skal den kriminelle sønnen hennes komme ut av fengsel fordi MM er alvorlig syk. Blir det hauset opp hvor syk hun er for å få MBH løslatt, mens ikke like syk siden SM kan studere i utlandet.

MBH bruker moren sin sykdom for ett godt ord. At hun har sovet de siste besøkene trur jeg ikke noe på. Ikke kan det motbevis at hun sov heller for de sitter vel på eget rom som familie under disse besøkene.

Dette skurrer veldig i mine ører.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellie42 skrev (31 minutter siden):

jeg syns det er noe helt annet at vår kommende dronning får en fleksibel ordning en uke etter fristen kontra at en som risikerer fengesel for 40 lovbrudd får det - det er tross alt stor forskjell på søsknene i denne saken så ja, det er helt greit at hun fikk en ordning som kommende regent på samme måte som det er helt greit at storting og regjering ser på å endre loven slik at hun kan tre inn som regent nå som kongehuset er i den situasjonen det er i. Marius er ikke kongelig, det er ikke feil at de behandles ulikt. 

• Liker 1
Skrevet
Carrot skrev (17 minutter siden):

Ja, for all del. Men samtidig er det et poeng at han ikke er dømt ennå. Dette er varetekt. Det er ikke straff. Den skal trekkes fra i en senere straff uansett.

Skrevet
Eva-Lena skrev (4 minutter siden):

Jeg er fullstendig klar over at situasjonene er ulike mellom MBH, IA og SM.

Du sier MM nå er isolert for å ikke bli syk, da hadde det vært best å begrense antall mennesker hun skal omgås daglig.

SM reiser ut av landet for skole til tross for at MM er alvorlig syk. At hun er syk betviles ikke, men tydeligvis ikke så alvorlig at SM holder seg i landet. Derimot skal den kriminelle sønnen hennes komme ut av fengsel fordi MM er alvorlig syk. Blir det hauset opp hvor syk hun er for å få MBH løslatt, mens ikke like syk siden SM kan studere i utlandet.

MBH bruker moren sin sykdom for ett godt ord. At hun har sovet de siste besøkene trur jeg ikke noe på. Ikke kan det motbevis at hun sov heller for de sitter vel på eget rom som familie under disse besøkene.

Dette skurrer veldig i mine ører.

Det tar ikke mange timene å komme seg til Oslo fra en hovedstad i Europa. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for blant annet spekulasjoner og brukerangrep.

Forumassistent

Skrevet
SusieDerkins skrev (3 minutter siden):

Det tar ikke mange timene å komme seg til Oslo fra en hovedstad i Europa. 

Desto enda kortere tid fra Oslo fengsel til Skaugum eller Riksen. 

• Hjerte 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (13 minutter siden):

Ja, for all del. Men samtidig er det et poeng at han ikke er dømt ennå. Dette er varetekt. Det er ikke straff. Den skal trekkes fra i en senere straff uansett.

Besøksforbud er straff.

Det er en av de få rettspålagte straffene som kan komme før en rettssak i Norge.

Så jo, Marius er dømt til å holde seg langt vekk fra flere av ofrene sine, noe han sliter med så fort han har tilgang til en telefon, en venn eller lignende, selv i selvpåført isolasjon.

• Hjerte 2
Skrevet
trønder skrev (4 minutter siden):

Ja, det er jo tross alt ikke samme tilgangen på dop i fengsel som på Skaugum.

Å joda, man skal bare ikke gå opp til den sovende prinsen og prinsessen fra gladguttens voldtektsnach i kjelleren.

• Hjerte 1
Skrevet
trønder skrev (10 minutter siden):

Ja, det er jo tross alt ikke samme tilgangen på dop i fengsel som på Skaugum.

Om MBH blir løslatt, så kan jo knarkevennene hans komme på besøk og ha med seg gaver. Tviler på at en dommer gir forbud mot det, men det er nok veldig lurt om det blir gjort. Han får jo sikker fri tilgang på bruk av telefon også.

Skrevet (endret)
Carrot skrev (26 minutter siden):

jeg syns det er noe helt annet at vår kommende dronning får en fleksibel ordning en uke etter fristen kontra at en som risikerer fengesel for 40 lovbrudd får det - det er tross alt stor forskjell på søsknene i denne saken så ja, det er helt greit at hun fikk en ordning som kommende regent på samme måte som det er helt greit at storting og regjering ser på å endre loven slik at hun kan tre inn som regent nå som kongehuset er i den situasjonen det er i. Marius er ikke kongelig, det er ikke feil at de behandles ulikt. 

Jeg syntes det er rart at man i det hele tatt går rundt grøten.

Hvorfor ikke bare innrømme forskjellsbehandlingen når den er oppe i lyset. 

Regentskapet er det ingen som har klaget på, jeg har problemer med at man gir goder til folk som allerede har goder opp etter ørene når folket får instagram-rage-posts tilbake.

Endret av Ellie42
  • Hjerte 1
Skrevet
Carrot skrev (54 minutter siden):

beklager at jeg ikke brukte riktig valg av ord for "Liste" vs "kø" på dette men muligheten for operasjon i neste uke som det ble skrevet fikk det til å virke som om operasjonen alt var planlagt.. Noe den ikke er - så teoretisk og sannsynligvis vil hun stå i kø selv etter at dommen hans faller.. 

teoretisk og praktisk kan hun være operert før neste uke. Fordi transplantasjon planlegges ikke utover «settes på liste», det er ikke noe som bookes/planlegges til et tidspunkt fram i tid. Når man er satt på listen kan det skje når som helst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...