Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Gir GoT-vibber, dette.

Endret av Ellie42
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Og vedkommende jeg nevnte jobbet full tid i tillegg. Marius hverken jobber eller studerer så dette blir spennende å følge med på. 

Ja, alt taler jo imot fotlenkesoning her, så. Sett at han får dom på vold mot Frognerkvinnen og/eller brudd på seksualloven. Da tror jeg ikke det ville spilt noen rolle om han liksom skulle fått 6 mnd dom (det tror jeg ikke det blir altså, men for eksemplets del). 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Ilse jakobsen skrev (16 minutter siden):

Det at Marius nå får medhold, må jo skape presedens. Det betyr at alle potensielle voldsutøvere og voldtektsmenn må få slippe ut uten fotlenke i varetektsfengslingsperiodeb om de ber om det. Noe annet vil da være brudd på rettsprinsipper og likhet for loven. Er man klar for det? Voldsmann over offer? Få nyte varme soldager på trappa på Skaugum? Mens ofrene hans går i terapi og prøver å stable livene sine på beina? Tro det den som kan 

Slapp av. Det er ikke det det betyr i det hele tatt. Ingen grunn til å overdrive så veldig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja. Jeg vil jo tenke at MBH står i fare for å begynne med rus igjen. Han har en alvorlig syk mor. Han har fremtidsutsikter til å havne i fengsel. Ingen jobb, ingen studier. Tar på psyken dette selvfølgelig, så da er jo veien kortere. Å gå hjemme med en syk mor, er det liksom noe som passer ADHD-gutten? 

Og han vil vel uansett anke dommen, han som aldri har akseptert konsekvenser, så den blir jo ikke rettskraftig, så da er det vel fritt frem fra 15. juni. 

Er en MBH som tråkker hull i gulvteppene virkelig det MM trenger?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (7 minutter siden):

Igjen stiller jeg spørsmål om timingen når det gjelder informasjon om helsesituasjonen til kronprinsessen. Minner også på at fristen for utvekslingen til Norge for IA var 14.4.26. UIO sier at de ikke har gjort noe unntak og at hun har søkt til fristen. Det betyr at de visste noe i April. Hvorfor ellers har hun søkt seg til Norge i april? 

👆👆👆

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja ja, rett ut til sommer og sol. VM og ferie. Skal bli virkelig spennende å se om han holder seg på matta…

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Og hva er dette med hensynet til MM som er brukt som begrunnelsen av kjennelsen om løslatelse? Er det presedens for dette? Det lukter litt av dette!

«Fortsatt fengsling vil imidlertid være svært inngripende overfor Høiby, men også overfor hans mor i den krevende situasjonen de nå står i», heter det i kjennelsen.

https://www.vg.no/nyheter/i/9p6pXd/ber-om-aa-loeslates-skulle-gjerne-sluppet-det-sier-forsvarer

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sgirl skrev (1 minutt siden):

Ja ja, rett ut til sommer og sol. VM og ferie. Skal bli virkelig spennende å se om han holder seg på matta…

At man i det hele tatt vil ha han hjem etter alt han har gjort på Skaugum sier egentlig alt man trenger å vite om både HM og MM.

De utsetter unge gardister for fare, vel vitende om at MBH senest i februar brøt norsk lovverk for 40. gang.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Sgirl skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg vært nær Frognerkvinnen så hadde jeg tatt henne med meg til et sted langt vekk fra Oslo. 

(Det er jo dessverre slik det fungerer når det er snakk om vold i nære relasjoner - det er ofrene som må flytte på kode 6 og endre livene sine. )

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (6 minutter siden):

Og hva er dette med hensynet til MM som er brukt som begrunnelsen av kjennelsen om løslatelse? Er det presedens for dette? Det lukter litt av dette!

«Fortsatt fengsling vil imidlertid være svært inngripende overfor Høiby, men også overfor hans mor i den krevende situasjonen de nå står i», heter det i kjennelsen.

https://www.vg.no/nyheter/i/9p6pXd/ber-om-aa-loeslates-skulle-gjerne-sluppet-det-sier-forsvarer

Dette kan umulig få lov til å passere. Presedensen er jo latterlig. Voldtatt, banket, slått og truet? I varetekt? Mamma syk? Fri som en fuuuuugl.

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (1 minutt siden):

Det er klart det blir presedens for dette - noe annet ville vært helt vanvittig. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (4 minutter siden):

Hvordan er den tilbakevist? Er jo ingen som vet hva som skjer bak lukkede dører. En ting er hva som sies. At de ikke blir påvirket av at dette er kronprinsparet tror jeg null niks og nada på. Mennesker er enkle. 

Er det legene på rikshospitalet du omtaler på denne måten? At de er så enkle at de bryter lege-eden fordi de er blendet av kongelig glans? Det er din mening om transplantasjonslegene på Rikshospitalet?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 minutt siden):

Er det legene på rikshospitalet du omtaler på denne måten? At de er så enkle at de bryter lege-eden fordi de er blendet av kongelig glans? Det er din mening om transplantasjonslegene på Rikshospitalet?

Jeg vet ikke hvem vi kan stole på lengre. Statsadvokaten var tydelig på at Marius skulle behandles som hvilken som helst mann. Det er ikke akkurat det vi har sett idag. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (16 minutter siden):

Igjen stiller jeg spørsmål om timingen når det gjelder informasjon om helsesituasjonen til kronprinsessen. Minner også på at fristen for utvekslingen til Norge for IA var 14.4.26. UIO sier at de ikke har gjort noe unntak og at hun har søkt til fristen. Det betyr at de visste noe i April. Hvorfor ellers har hun søkt seg til Norge i april? 

Selvfølgelig visste de noe i april.

Det gjorde du og.

Alle visste noe i april.

Vi har visst siden desember at det går mot lungetransplantasjon. Vi har visst siden februar/mars at hun bare kan snakke i 20 minutter. Vi har visst siden mars at hun trenger ekstra oksygen. Det var jo åpenbart hvilken vei det gikk.

Endret av SusieDerkins
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Forstår ikke argumentet med at han "ikke har ruset seg den siste tiden". Vel, du har ikke hatt muligheten, nei.

Endret av Tradegy
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke hvem vi kan stole på lengre. Statsadvokaten var tydelig på at Marius skulle behandles som hvilken som helst mann. Det er ikke akkurat det vi har sett idag. 

Jo, det er akkurat det vi har sett i dag. Vi har sett en dommer som fokuserte på om vilkårene for fengslingen fortsatt var tilstede, og konkludert med at risikoen var satt ned. Så har vi sett aktor anke, og i påvente av ankebehandlingen sitter MBH fortsatt fengslet. 

Systemet virker akkurat som det skal. Selv om du ikke liker resultatet. Folk som roper "korrupsjon" og "nepotisme" når de ikke liker resultatet derimot, dem skal du være forsiktig med å høre på.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Men hvis da MM blir stående 2 år i kø, skal ha da være ute hele det året, da?

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Så du mener oppriktig at det skal være unntak for Marius?

Det var ikke det jeg sa. Ikke i det hele tatt. Prøv igjen.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
SusieDerkins skrev (23 minutter siden):

Slapp av. Det er ikke det det betyr i det hele tatt. Ingen grunn til å overdrive så veldig.

Kan jeg foreslå at du leser kjennelsen?

Sitat

Dette setter soleklar presendens. Mange advokater for folk i lignende situasjoner som sikkert gnir seg i hendene as we speak.

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...