Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Da er jeg veldig spent på om han får sone en eventuell dom hjemme med fotlenke. 

Det vil i så fall bidra enda mer til monarkiets fall. Det er ikke greit at han soner med fotlenke på Skaugum for skattebetalernes penger. Den "rike" gutten vinner igjen. Han viser ingen anger for handlingene sine, bruker sin mors sykdom for det den er verdt. Dette kommer til å ende i katastrofe. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Tenkte på vold i fht kjærestene sine. Aner ikke hvordan det var hjemme, bare sånn for å ha det sagt. At det har vært tøft for ham å vokse opp i en kongelig familie der han er den eneste ikke-kongelige, har sikkert påvirket ham. Jeg tror derfor at de kan ha overkompensert i oppdragelsen med ham. Vet ikke hva IA har visst og ikke ang Marius, men ikke sikkert at hun visste da hva hun vet nå. De virker som en sammensveiset gjeng, da, så kanskje de har sett seg blind på oppførselen hans? 

Jo, men han må jo ha lært det et sted, mao lite eller ingen grensesetting som barn, overlatt til seg selv da kongebarna skulle oppdras (Virker uansett ikke som de er årets foreldre), 0 grensesetting gikk ut av hjemmet og siden han aldri hadde fått et nei, trodde han at han kunne behandle damer som han så det fornuftig.

Tja, sammensveiset veit jeg ikke helt mer. En av de få jobbene de har er jo å se happy ut på familiebilder i høytider.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Toyah skrev (1 minutt siden):

Det vil i så fall bidra enda mer til monarkiets fall. Det er ikke greit at han soner med fotlenke på Skaugum for skattebetalernes penger. Den "rike" gutten vinner igjen. Han viser ingen anger for handlingene sine, bruker sin mors sykdom for det den er verdt. Dette kommer til å ende i katastrofe. 

Det tror jeg og.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det ankes, så dette er ikke avgjort. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Toyah skrev (Akkurat nå):

Om det skjer, vil jeg (M45) se Norges første president mens jeg lever.

Hva skjer om resten av epstein filene kommer ut og MM er nevnt der også?

Kongehuset trår på tynn is nå, en skandale til, sprekker det.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

https://www.aftenposten.no/norge/i/j0K0go/oslo-tingrett-hoeiby-skal-loeslates-fra-varetekt

"Jeg vil ikke hjem for å dra ut og feste"

Vi får se hvor lang tid det tar før han er å se ute på byen. Nå skal saken gjennom lagmannsretten først ser det ut som, så det blir ikke i kveld i hvert fall. 

Virker som all vekt er lagt på hans forklaring, og at det ikke er lagt frem noen objektive forklaringer av hva som er MM sin faktisk helse, men at fokuset er på hvordan Marius opplever det, og at han opplever dette nå så sterkt at det vil være til hinder for at han begår nye lovbrudd. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Fy faen sier jeg bare 

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (15 minutter siden):

Jøss, den så jeg faktisk ikke komme. Kanskje det er lettere å si ja nå, siden det kun er en uke til dommen? Og så lurer jeg på om andre ville blitt løslatt i likt tilfelle? 

Marius Borg Høiby løslates fra varetekt

Håper selvsagt ikke det skjer, men hadde det ikke vært interessant om han hadde brukt hele denne uka i frihet til de samme aktivitetene han er siktet for.

Han virker dum nok til å gjøre det.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
piggrokken skrev (Akkurat nå):

Håper selvsagt ikke det skjer, men hadde det ikke vært interessant om han hadde brukt hele denne uka i frihet til de samme aktivitetene han er siktet for.

Ja, han gjør det.

Nesten utenkelig at han ikke straks er i gang igjen , om de slipper ham ut.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Jeg trur ikke ett sekund på den uttalelsen. Frognerkvinnen blir presset av folk rundt Marius, hvor trur du det oppdragene kommer fra? Jeg tipper Marius ber om hjelp fra kamerater og prøver å få besøksforbudet opphørt.

Om han blir sluppet ut, så kan jo han ha venner på besøk døgnet rundt om han vil.  At han skal inn på gutterommet trur jeg ikke noe på, han leier jo eget hus av HM.

Jeg håper av hele mitt hjerte av han får flere år bak murene, for hans oppførsel tilsier at han ennå ikke har forstått sakens alvor.

Hvilken uttalelse?

Det var ikke noens uttalelse.

Jeg refererte fra tingrettens kjennelse. Det er tingretten som sier at gjentagelsesfaren er mindre.

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
piggrokken skrev (4 minutter siden):

Jo takk, jeg tenker mitt, jeg også... Det er èn ting å sitte i varetekt og love at ditt og datt ikke skal skje, og det er en annen ting å faktisk løslates... Spesielt med tanke på at en dom er like om hjørnet, og han (forhåpentligvis) skal sitte lenge inne, kanskje han får trang til et eller annet... Heldigvis anker aktor, så det er ikke heeelt avgjort enda. Han slipper ikke ut før en anke eventuelt avslås.

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Han må uansett sone dommen han får, så tiden blir bare utsatt og han slipper ut seinere enn om han hadde sittet inne hele tiden.

Akkurat nå er situasjonen rundt moren hans uavklart, og dermed er det forståelig tenker jeg. Og jeg tror faktisk på at han kommer til å bo hjemme og ikke gjøre noe dumt. Det vil jo bare føre til at han kommer rett inn igjen i fengsel.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

For mange vil dette opplevast som det ultimate beviset på særbehandling , at dei på toppen av samfunnet har eit tryggingsnett og argument som vanlege borgarar berre kan drøyme om å nå fram med i ein domstol. Det neste blir vel at han får samfunnsstraff og kan vere vikar for mor saman med syskena.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet
SusieDerkins skrev (3 minutter siden):

Hvilken uttalelse?

Det var ikke noens uttalelse.

Jeg refererte fra tingrettens kjennelse. Det er tingretten som sier at gjentagelsesfaren er mindre.

Jaja, jeg trur ikke noe mer på en referat. Uttalelse eller referat, det kommer fra samme sted.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hanne67 skrev (1 minutt siden):

Han må uansett sone dommen han får, så tiden blir bare utsatt og han slipper ut seinere enn om han hadde sittet inne hele tiden.

Akkurat nå er situasjonen rundt moren hans uavklart, og dermed er det forståelig tenker jeg. Og jeg tror faktisk på at han kommer til å bo hjemme og ikke gjøre noe dumt. Det vil jo bare føre til at han kommer rett inn igjen i fengsel.

Det tror jeg og.

Og som du sier så vil han uansett få en dom om kort tid, og den må sones. Den tiden han sitter i varetekt, vil jo komme til fratrekk i den endelige dommen, så om han slipper ut en uke eller to nå, så er det jo bare tilsvarende tid som ikke blir fratrukket den endelige dommen.

Det går opp i opp, og jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk bryr seg, og for å være helt ærlig så forstår jeg ikke hvorfor aktor anker heller. Det hadde ikke kostet dem noe å la det gå. TIngretten bruker ikke sykdommen som begrunnelse, så de slipper spørsmålet om forskjellsbehandling.

Som han sier selv, så er det en forskjell for dem med besøk før vs etter transplantasjonen ift smittefare, så han har jo et veldig sterkt incitament til å holde seg på matta.

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (3 minutter siden):

Jaja, jeg trur ikke noe mer på en referat. Uttalelse eller referat, det kommer fra samme sted.

Hæ?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Jo takk, jeg tenker mitt, jeg også... Det er èn ting å sitte i varetekt og love at ditt og datt ikke skal skje, og det er en annen ting å faktisk løslates... Spesielt med tanke på at en dom er like om hjørnet, og han (forhåpentligvis) skal sitte lenge inne, kanskje han får trang til et eller annet... Heldigvis anker aktor, så det er ikke heeelt avgjort enda. Han slipper ikke ut før en anke eventuelt avslås.

Ok, jeg skummet over artikkelen og trodde han var løslatt, men synes det virket merkelig at han kunne komme tilbake til fengslet imorgen.

En som Marius lærer aldri, og det er derfor vi har fengsler. Igjen, han er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Jeg tror han ser på dette som en situasjon der han tror han kan lure alle oss andre igjen. Som jeg skrev for et par innlegg tilbake om han blir sluppet fri og politiet tar han på fredag for å kjøre rundt med dop, ville ikke det overrasket meg.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
piggrokken skrev (Akkurat nå):

Ok, jeg skummet over artikkelen og trodde han var løslatt, men synes det virket merkelig at han kunne komme tilbake til fengslet imorgen.

En som Marius lærer aldri, og det er derfor vi har fengsler. Igjen, han er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Jeg tror han ser på dette som en situasjon der han tror han kan lure alle oss andre igjen. Som jeg skrev for et par innlegg tilbake om han blir sluppet fri og politiet tar han på fredag for å kjøre rundt med dop, ville ikke det overrasket meg.

Som jeg sa lengre opp, kanskje det er lettere å si ja til løslatelse nå fordi dommen uansett kommer snart, og at han da uansett må inn? Men så lurer jeg på om en "vanlig" varetektsfengslet ville fått samme konklusjon på sin begjæring. Og siden aktor anker, så ser de vel på denne avgjørelsen som noe som kan bidra til flere lovbrudd? Så da får vi se hva de kommer frem til, da. 

• Liker 1
Skrevet
Mmmwhatever skrev (57 minutter siden):

Jepp. Han kan ikke behandles annerledes enn alle andre. Mange har nære slektninger som er alvorlig syke. Hans situasjon er ikke unik. 

Det er ikke uvanlig med velferdspermisjon når det er alvorlig sykdom i nær familie. Han behandles ikke bedre eller verre enn andre. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...