Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (5 minutter siden):

Disse blomstene han har sendt, hvordan vet man at han var involvert? Kan ikke noen gjøre det for å kødde med han? Jeg mener ikke at han ikke er dum nok til å gjøre det, men hvis en kompis har vært mellommann hvordan vet man? 

Han fortalte det selv i retten såvidt jeg husker

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Han sa selv at han hadde sendt blomster og brev til henne. 

Oki

Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Han fortalte det selv i retten såvidt jeg husker

Jepp, du husker rett.

"Høiby advarer retten om at det kommer en innrømmelse av «enda et brudd på besøksforbudet».

– Men gjennom en kompis fikk jeg sendt et brev til henne på Valentines day, sier han.

– Altså nå i år?, spør dommer Jon Sverdrup Efjestad.

– Ja, og noen blomster, svarer Høiby."

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Oki

Link rett over her med selve sitatet.

Skrevet
MissLucy skrev (17 minutter siden):

Ja, han kan ha besøk, men så vidt jeg har oppfattet er det i praksis bare mulig med en time eller to i uka. Vi har jo sett bilder av kronprinsparet på vei inn og ut hver søndag, og vi har sett bilder av hans søsken og vi har sett bilder av Morten Borg på vei inn ved flere anledninger, så det spørsmålet jeg stiller meg er om det egentlig er noen praktisk mulighet for besøk av venner i det hele tatt, eller om familien "bruker opp" all besøkstiden?

Om han har brukt opp tiden på nær familie vet jeg ikke, og det blir litt vanskelig for oss å vurdere. Så lenge det er en mulighet for besøk av venner er vel muligheten der. 

• Liker 1
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Om han har brukt opp tiden på nær familie vet jeg ikke, og det blir litt vanskelig for oss å vurdere. Så lenge det er en mulighet for besøk av venner er vel muligheten der. 

Jeg vil tro at hvis han kun har noen få timers mulighet for besøk i uka, så vil vel både mor og søsken ha lyst på dem. Men vet jo selvsagt ikke hvor mange timer det er snakk om i uka. Er det noen som vet om han er ilagt brev- og telefonforbud? For da kan han jo snakke med folk over telefonen og be dem om et og annet, hvis han vil.

Skrevet
Justlooking skrev (3 minutter siden):

Hva skjer når han får dommen da, tenker han? Skal han krangle på den også, og ønske seg løslatt? Det er en uke til dommen faller, og sett at det blir en viss lengde på den, så risikerer han jo faktisk å måtte akseptere at dette er konsekvensene av hans egne handlinger. 

Jeg har forsåvidt null tiltro til at han klarer å holde seg unna Frognerkvinnen hvis han over all formodning kommer seg ut nå. Hvis det er sånn at han har fått folk til å presse på for at hun skal oppheve besøksforbudet, så er han jo tydeligvis ikke ferdig med henne.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (28 minutter siden):

Ja, han kan ha besøk, men så vidt jeg har oppfattet er det i praksis bare mulig med en time eller to i uka. Vi har jo sett bilder av kronprinsparet på vei inn og ut hver søndag, og vi har sett bilder av hans søsken og vi har sett bilder av Morten Borg på vei inn ved flere anledninger, så det spørsmålet jeg stiller meg er om det egentlig er noen praktisk mulighet for besøk av venner i det hele tatt, eller om familien "bruker opp" all besøkstiden?

Det var et bilde av kronprinsparet med en ukjent yngre mann i baksetet for noen uker siden. Det var noen her som spekulerte i at de hadde "fått" med seg Marius ut, men det var trolig en kamerat.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Londonjenta skrev (1 minutt siden):

Det var et bilde av kronprinsparet med en ukjent yngre mann i baksetet for noen uker siden. Det var noen her som spekulerte i at de hadde "fått" med seg Marius ut, men det var trolig en kamerat.

Det kan også ha vært broren hans, på farssiden. Jeg tenkte det, siden folk sa at han lignet på Marius. Selv så jeg ikke nøye nok til å se hvem det "kunne" være. 

• Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (10 minutter siden):

Det er jo bare å la være å gjøre ulovlige ting så slipper man å havne i en slik situasjon. Er helt selvforskyldt og nå er plutselig familien viktig.

At flere ikke gjennomskuer hvordan de bruker pressen til sin fordel nå forteller meg ganske mye om hvorfor Trump, Putin etc kan få så mye makt. Ingen i maktsystemet vårt står opp mot korrupsjon heller. 🤓

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Jeg vil tro at hvis han kun har noen få timers mulighet for besøk i uka, så vil vel både mor og søsken ha lyst på dem. Men vet jo selvsagt ikke hvor mange timer det er snakk om i uka. Er det noen som vet om han er ilagt brev- og telefonforbud? For da kan han jo snakke med folk over telefonen og be dem om et og annet, hvis han vil.

Han er ikke ilagt brev- og besøksforbud. Det vet vi.

Jeg mener det ble sagt i februar at besøkstiden  var en time i uka. Og så mener jeg at jeg leste i forrige uke at det er veldig få innsatte i Oslo fengsel akkurat nå, pga flytting, så de få som er igjen får en time ekstra med besøk.

Så ser jeg at han sa i retten nå for en halv time siden at MM besøker ham hver søndag. Og så vet vi at han har en far, og vi vet at faren besøker ham. Så i det regnestykket kan jeg ikke se at det er noe tid av betydning til besøk av venner.

• Liker 1
Skrevet
Londonjenta skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan nok være.

Skrevet

Jeg synes dette er så flaut for alle. Det er ikke lenger enn et par uker siden han ville ut, nå har han fått et nytt påskudd og benytter selvsagt det for alt det er verdt.

HVOR har omtanken for "mamma" og resten av familien vært i alle disse årene han har turt frem som en villmann?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Han er ikke ilagt brev- og besøksforbud. Det vet vi.

Jeg mener det ble sagt i februar at besøkstiden  var en time i uka. Og så mener jeg at jeg leste i forrige uke at det er veldig få innsatte i Oslo fengsel akkurat nå, pga flytting, så de få som er igjen får en time ekstra med besøk.

Så ser jeg at han sa i retten nå for en halv time siden at MM besøker ham hver søndag. Og så vet vi at han har en far, og vi vet at faren besøker ham. Så i det regnestykket kan jeg ikke se at det er noe tid av betydning til besøk av venner.

Okei, var usikker på brevforbud. Jeg tror mattestykket ditt går opp. Vet ikke om venner skulle besøkt samtidig med MM og de, men jeg tenker jo at de familiebesøkene er såpass privat, tatt MMs sykdom i betraktning spesielt, at jeg ikke tror det har vært mye kompisbesøk. Da ville man kanskje uansett ha lagt merke til at de var der sammen med noen andre. Det ble jo fanget opp med en gang når det satt noen ukjente i bilen, liksom. Det kan selvsagt ha vært en kamerat, men det kan også ha vært annen familie. Men at han snakker med folk på tlf, evt skriver brev, kan godt være, og at det er via denne kommunikasjonen at han ber andre om at Frognerkvinnen opphever besøksforbudet. Spekulering så klart, men...

Skrevet
Justlooking skrev (9 minutter siden):

Moren hans har vært alvorlig syk i flere år, og han har valgt å forgripe seg på kvinner helt frem til varetektsfengslingen. Han har ikke gjort annet enn å påføre moren/familien sin stress, og dratt dem med ned i driten. 

Han bruker morens lidelse til å skape empati rundt seg selv. Dette er hans trumfkort. Han er så manipulerende, så utspekulert, så arrogant.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet

Det store spørsmålet er jo hva som er vanlig praksis for hvermannsen som sitter i fengsel. Hva får en vanlig innsatt permisjon til når det kommer til sykdom i nær familie?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (1 minutt siden):

Moren hans har vært alvorlig syk i flere år, og han har valgt å forgripe seg på kvinner helt frem til varetektsfengslingen. Han har ikke gjort annet enn å påføre moren/familien sin stress, og dratt dem med ned i driten. 

Han bruker morens lidelse til å skape empati rundt seg selv. Dette er hans trumfkort. Han er så manipulerende, så utspekulert, så arrogant.

Helt enig. At hun er syk, er ikke noe nytt, så det blir alt for tynt å skulle bruke det nå. Men han har jo brukt familien sin som argument mot kjærestene sine, at de alltid må tenke på hvordan deres oppførsel påvirker dem. Det må jo på sitt vis ha fungert, da. Så ser det ut til at rettssystemet så langt ikke biter på, heldigvis. 

• Liker 2
Skrevet
Supervimse skrev (1 minutt siden):

Det store spørsmålet er jo hva som er vanlig praksis for hvermannsen som sitter i fengsel. Hva får en vanlig innsatt permisjon til når det kommer til sykdom i nær familie?

Man kan få fremstilling når man sitter i varetekt, men varetekt er såpass strengt at man ikke bare løslates. Man kan få fremstilling til å dra i begravelse, bryllup eller konfirmasjon og sånn. Fremstilling. Marius vil jo løslates helt... Det virker helt usannsynlig for meg at det går igjennom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...