Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden låses automatisk den kl. 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

MBH fornekter seg ikke. 

Det er vanskelig å se på det på en annen måte en at han fortsatt bruker Mette-Marit-kortet. Det er jo ikke mange ukene siden har prøvde seg med «mamma tåler ikke luften her inne, jeg må derfor ut»

Han har jo surfet på tilknytningen til Kongehuset i alle år, på alle de måter som er mulig, både før og under rettsaken. Det er jo faktisk helt symptomatisk. 

Det finnes ingen større glede for meg enn at folk som har kunnet ture frem uten å bli stoppet, endelig får konsekvenser for driten sin. Jeg håper bare at rettferdigheten seirer og at han endelig får straff som fortjent. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (32 minutter siden):

MBH fornekter seg ikke. 

Det er vanskelig å se på det på en annen måte en at han fortsatt bruker Mette-Marit-kortet. Det er jo ikke mange ukene siden har prøvde seg med «mamma tåler ikke luften her inne, jeg må derfor ut»

Han har jo surfet på tilknytningen til Kongehuset i alle år, på alle de måter som er mulig, både før og under rettsaken. Det er jo faktisk helt symptomatisk. 

Det finnes ingen større glede for meg enn at folk som har kunnet ture frem uten å bli stoppet, endelig får konsekvenser for driten sin. Jeg håper bare at rettferdigheten seirer og at han endelig får straff som fortjent. 

Lurer på om han tenkte veldig mye på hvordan formen til MM ble påvirket av at han oppførte seg som en ukontrollert drittsekk og bajas i påvente av rettssaken. 

Han er selv skyld i at han ikke kan gå løs! 

Han er jo helt opp i limingen den mannen. Håper (og tror) han får hjelp til affektregulering, selvinnsikt og til å bli voksen. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (59 minutter siden):

I følge artikkelen i VG var ikke IA med inn på sykehuset. Hun kjørte foreldrene og hentet dem etter timeavtalen.

Møtet MBH ble nektet fremstilling til skal foregå i "nær fremtid" i følge advokat Sekulic.

https://www.vg.no/nyheter/i/6qXnG0/marius-borg-hoeiby-ber-om-aa-loeslates?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Åja, fikk det for meg at fremstillingen han ikke fikk, var møtet i går. Men da er det snakk om flere timeavtaler.

MissLucy skrev (54 minutter siden):

Interessant kommentar, med merkelig grammatikk men tydelig innhold, fra bistandsadvokatene:

Marius Borg Høiby ber om løslatelse på grunn av Mette-Marits helsesituasjon

I en felles kommentar fra bistandsadvokatene Heidi Reisvang og John Christian Elden skriver de:

Vi har ingen klienter som ønsker Marius vondt, men at han blir holdt ansvarlig for sine handlinger. Når fengslingsgrunnen ikke er å straffe ham, men å forhindre nye straffbare handlinger i form av overgrep, vold og skadeverk. De mener at dersom Høiby skal løslates nå, bør det i så fall være med fotlenke.

Skulle han få fotlenke, vil han vel uansett ikke kunne være med på disse timene med moren? Han må vel sitte på Skaugum eller hvor enn han har soningsadressen? 

Endret av -Pusheen-
Tok vekk dobbel sitering
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (4 minutter siden):

Lurer på om han tenkte veldig mye på hvordan formen til MM ble påvirket av at han oppførte seg som en ukontrollert drittsekk og bajas i påvente av rettssaken. 

Han er jo helt opp i limingen den mannen. Håper (og tror) han får hjelp til affektregulering, selvinnsikt og til å bli voksen

Er stygt rett for at det løpet er kjørt. 

• Liker 3
Skrevet
Isild skrev (3 minutter siden):

Han er jo helt opp i limingen den mannen. Håper (og tror) han får hjelp til affektregulering, selvinnsikt og til å bli voksen. 

Det siste som vil hjelpe er om han nok en gang opplever at Kongefamilie-kortet får ham ut av fengsel. Det en min påstand at Kongefamilie-kortet har ført ham inn i fengsel, fordi han åpenbart trodde at han kunne gjøre som han ville.

Å bruke sykdommen til mora for å slippe ut sier så mye om hvem han er og hva han er i stand til. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (7 minutter siden):

Det er bare alle andre som har måttet ta hensyn til hvem familien hans er.

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Åja, fikk det for meg at fremstillingen han ikke fikk, var møtet i går. Men da er det snakk om flere timeavtaler.

Skulle han få fotlenke, vil han vel uansett ikke kunne være med på disse timene med moren? Han må vel sitte på Skaugum eller hvor enn han har soningsadressen? 

Ja, da må han vel oppholde seg i det røde huset antar jeg.

• Liker 1
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Er stygt rett for at det løpet er kjørt. 

Ja, han virker veldig virkelighetsfjern. Mer enn jeg trodde han var faktisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
monos skrev (2 timer siden):

Vet vi at MM ønsker han der?

Vi vet det vel ikke, men objektivt sett trenger de jo ikke den tilleggsbelastningen det er å ha denne fyren i beina i en kriseituasjon.

• Liker 1
Skrevet
monos skrev (3 timer siden):

Daaakars Marius.

Vil minne om at MM var syk når han utførte det meste av det han er tiltalt for.

Om det var så viktig å være med MM, burde han sluttet å bryte loven etter han ble arrestert. Konsekvensene er helt skapt på egenhånd.

Hadde Marius hatt respekt for sin mor, så hadde han stilt opp i 50 årsfeiringen til henne og Haakon og ikke dratt på James Bond fest i nærheten. https://www.seher.no/kongelig/droppet-kongefeiring-festet-pa-byen/80106057

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...