Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (På 2.6.2026 den 13.02):

ja, stemmer. Det hadde jeg glemt! 

Jeg antar at nå som vi har fått grundig etablert at Se&Hør lyver, så betyr det at Se&Hør alltid lyver.

Det blir som @Hekken skriver:

Hekken skrev (På 2.6.2026 den 8.17):

Litt dumt å drive og rote til sånn med falske bilder og tekst bilder når det er så mye å ta fra det virkelige liv når det gjelder denne karen. 
Det gjør at vi tviler på reelle saker og bilder , og det er ikke bra….

Det sies at tillit bygges langsomt opp, og kan rives brutalt ned på et øyeblikk.

Se & Hør har flere ganger vist at de ikke alltid er til å stole på, akkurat som MM. Det fører jo til at det som formidles må tas med en klype salt.

Dog burde man kunne forvente enda mer fra en kongefamilie som får en milliard kroner årlig for å være fornemme, opphøyde og ærverdige representanter for nasjonen, enn et kulørt sladreblad. Uansett ufattelig pinlig for begge leire å bli tatt for usannheter. For ja, tilliten forsvinner og den kommer ikke galopperende tilbake.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rastebenk skrev (3 minutter siden):

Det blir som @Hekken skriver:

Det sies at tillit bygges langsomt opp, og kan rives brutalt ned på et øyeblikk.

Se & Hør har flere ganger vist at de ikke alltid er til å stole på, akkurat som MM. Det fører jo til at det som formidles må tas med en klype salt.

Dog burde man kunne forvente enda mer fra en kongefamilie som får en milliard kroner årlig for å være fornemme, opphøyde og ærverdige representanter for nasjonen, enn et kulørt sladreblad. Uansett ufattelig pinlig for begge leire å bli tatt for usannheter. For ja, tilliten forsvinner og den kommer ikke galopperende tilbake.

ja, det kan du si. 

Samtidig synes jeg det er viktig å vurdere troverdighet konkret hver gang.

Jeg tar absolutt alt Se&hør skriver om MBHs turer på byen og ferier med en gigantisk klype salt, for der har de blitt tatt med buksa ned så mange ganger nå at det er helt klart at de følger en rutine som sier at det skal finnes på ting.

Samtidig - når Se&hør sier det motsatte, som i saken der de kategorisk avviser narkorykter om andre i kongefamilien, og at de vile trykket dem hvis det var hold i dem, så er det jo nettopp de elleville oppdiktede historiene om MBH som gjør at jeg vurdere at de har 100 prosent troverdighet når de avkrefter rykter av den typen vi vet de elsker å trykke.

Når det gjelder kongefamiliens kommunikasjon, så følger jo den en nokså klassisk oppskrift med at ting formuleres litt strategisk og kanskje ikke har med alle detaljer, slik at det kan fremstå litt misvisende i ettertid. Men det betyr ikke at det er løgn, og jeg mener at det ikke er grunnlag for å trekke alt de sier i tvil. Men man må ha de rette brillene på når man leser hva de sier.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg velger å ha tillit til at de som avgjør straffeutmålingen ikke har latt seg / lar seg affisere av alt dramaet som utspiller seg på scenen og i kulissene der ute gjennom media, med den ene etter den andre, og det ene etter det andre. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Forumaktivitet skrev (29 minutter siden):

Jeg velger å ha tillit til at de som avgjør straffeutmålingen ikke har latt seg / lar seg affisere av alt dramaet som utspiller seg på scenen og i kulissene der ute gjennom media, med den ene etter den andre, og det ene etter det andre. 

Og jeg er helt enig. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde nok ikke besøkt broren min om han hadde oppført seg som MBH. Hadde han derimot lagt seg helt flat og lovet bot og bedring hadde saken blitt en annen da kunne jeg vært støtte på en endringsreise men hadde først og fremst uttalt min fulle medfølelse til de menneskene han har utsatt for harme.
Hadde det vært sønnen min hadde jeg nok fortsatt å besøkt han av plikt og med et håp om å få pratet litt om ansvarliggjøring og for å realitetsorientere. Men tviler på at det er slik familien til MBH ser det. De er nok indoktrinert alle sammen til å skylde på alle andre og minimalisere sine egne handlinger. 
Kall meg gjerne kynisk. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (På 2.6.2026 den 13.02):

Man lurer jo på hvorfor de driver på med noe som er så opplagt.

Jeg lurer på det samme selv. Men jeg leser aldri Se og Hør så jeg vet ikke om dette er noe de pleier å gjøre eller om det er noe nytt. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Forumaktivitet skrev (12 timer siden):

Det er vel også veldig begrenset hvor mye straffeutmålingen kan endres på dette tidspunktet. Om de ikke allerede har bestemt straffeutmålingen så vil de uansett ha diskutert såpass mye med hverandre at det er begrenset hvor mye de kan justere opp og ned på dette tidspunktet. 

Endret av SVK
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (3 timer siden):

Jeg hadde nok ikke besøkt broren min om han hadde oppført seg som MBH. Hadde han derimot lagt seg helt flat og lovet bot og bedring hadde saken blitt en annen da kunne jeg vært støtte på en endringsreise men hadde først og fremst uttalt min fulle medfølelse til de menneskene han har utsatt for harme.
Hadde det vært sønnen min hadde jeg nok fortsatt å besøkt han av plikt og med et håp om å få pratet litt om ansvarliggjøring og for å realitetsorientere. Men tviler på at det er slik familien til MBH ser det. De er nok indoktrinert alle sammen til å skylde på alle andre og minimalisere sine egne handlinger. 
Kall meg gjerne kynisk. 

Du er absolutt ikke kynisk ; vi er mange av samme oppfatning . Som en

skrev før meg her ; hadde det vært min sønn så hadde jeg nok stukket innom en gang i blant , men aldri i verden om det var broren min ; en « mann» som kun tenker  på seg selv og sin egen makabre nytelse i øyeblikket - og gi blaffen i hvem man skader !! 
Da måtte jeg i tilfelle stå ved  « gun point»!

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (5 timer siden):

Kall meg gjerne kynisk. 

Enig! Det er ikke kynisk, det er riktig. Så lenge han ikke innrømmer, angrer, innser (og står for)  det han har gjort, så syns jeg det er dypt problematisk at våre fremtidige statsoverhoder støtter og besøker han. Godt mulig de besøker for å forsøke å få han til å forstå, men signalene omgangen med han sender når de ikke deler noe som helst -  er at de tilsynelatende "slår ring" om han mens han forsøker å lyve seg unna ansvar og spiller offer - det er veldig ugreit. 

Overgrepsofrene i denne saken (og andre saker) opplever ofte å ikke bli trodd. At våre kongelige "duller" med en sutrete overgrepsmann og drittsekk (personlig syns jeg de har dullet med han før han ble arrestert, etter at han ble arrestert og også tilsynelatende nå ) er å tråkke ganske hardt på overgrepsofre.

Det eneste som hadde vært riktig slik jeg ser det - i lys av de rollene de faktisk har, er: 

"Vi tar kraftig avstand fra Marius sine handlinger. Vi har desverre visst om mye av det som har skjedd, vi forsøkt å hjelpe han - men det har ikke hatt ønsket resultat. Frem til evt straff er utmålt,  og han viser forståelse for alvoret og anger - samt at hjelp er ønsket - og tas imot, så ser vi det som riktig at vi som Norges monarker ikke pleier kontakt med han akkurat nå - selv om han er familie". 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet (endret)
Isild skrev (31 minutter siden):

Det eneste som hadde vært riktig slik jeg ser det - i lys av de rollene de faktisk har, er: 

"Vi tar kraftig avstand fra Marius sine handlinger. Vi har desverre visst om mye av det som har skjedd, vi forsøkt å hjelpe han - men det har ikke hatt ønsket resultat. Frem til evt straff er utmålt,  og han viser forståelse for alvoret og anger - samt at hjelp er ønsket - og tas imot, så ser vi det som riktig at vi som Norges monarker ikke pleier kontakt med han akkurat nå - selv om han er familie". 

Enig. I tillegg til at det kun gjelder en begrenset periode, så har han en far utenfor kongefamilien og en mormor utenfor kongefamilien. Han har sikkert flere familiemedlemmer også, men dette er faren hans og mormoren som har vært med han mer enn hans  biologiske bor. 

Endret av SVK
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Hva??? Hvorfor skal MBH søke seg løslatt fordi at mor er satt opp på transplantasjonsliste??? 

Mange i norske fengsler som da skulle vært/blitt løslatt. Som har døende fam.medlemmer de skulle vært i nærheten av.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Istapp skrev (2 minutter siden):

Hva??? Hvorfor skal MBH søke seg løslatt fordi at mor er satt opp på transplantasjonsliste??? 

Mange i norske fengsler som da skulle vært/blitt løslatt. Som har døende fam.medlemmer de skulle vært i nærheten av.

Noen bør forklare han at det ikke er sånn det foregår i norske fengsler, for ufattelig nok tror han tydeligvis ennå at han må behandles annerledes siden hans mor har giftet seg inn i den norske kongefamilien.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Istapp skrev (6 minutter siden):

Hva?! Det må være en dårlig spøk fra han. Han kan umulig være seriøs, eller? Vet ikke om jeg skal le eller gråte.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Istapp skrev (3 minutter siden):

Tror svært få varetektsfengslede får sitte ved sykesengen til mor/far/andre. Ser ingen grunn til at det skal være noe annerledes i den høyst private familien/flokken de har ønske om å først og fremst være ("prosjektet" de kaller de høyhetlige rollene sine er sekundært) 

Selvsagt er det vanskelig for enhver som IKKE kan være der sammen med familien når det er sykdom, alvor, forestående store operasjoner osv, men Marius må seriøst slutte å være Norges størte sutrekopp nå. 

Han får garantert permisjon hvis noe blir akutt. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet
Istapp skrev (13 minutter siden):

Klart! Nå må jo alle sitte å holde MM i hånda. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det står i linken at det er strenge regler for fremstilling, og at man kan få komme ut i en begrenset periode, da være seg bryllup, konfirmasjon eller dødsfall i familien. Men nå vil han altså løslates helt. Det håper jeg ikke retten går med på, når det allerede er så strengt å få kun fremstilling.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Det står i linken at det er strenge regler for fremstilling, og at man kan få komme ut i en begrenset periode, da være seg bryllup, konfirmasjon eller dødsfall i familien. Men nå vil han altså løslates helt. Det håper jeg ikke retten går med på, når det allerede er så strengt å få kun fremstilling.

Tviler sterkt på at han blir forskjellsbehandlet nå. Forstår at han vil være sammen med de andre i familien - Men det er nok mange i varetekt som har måttet sitte der de er på tross av at et sykt familiemedlem venter på en stor operasjon, er palliativ eller på annet "venterom". 

Marius har veldig store tanker om egen betydning og "makt" tror jeg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...