Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden låses automatisk den kl. 21:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Leonaen skrev (7 minutter siden):

Klart! Nå må jo alle sitte å holde MM i hånda. 

Tja, og det skal de tydeligvis gjøre i tiden fremover. 

Må jo egentlig være en fordel å ha MBH sittende der han sitter, han må holde seg rusfri, han holder seg på en forutsigbar plass og kan ikke farte rundt, så han er jo den som er/blir mest tilgjengelig ved en akutt operasjonstid for sin mor, ikke langt unna Riksen er han heller.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, han var jo på luftetur forrige dagen med betjenter i ryggen.

Har de ressurser til dét, får de henge seg på.

Nei, Tassen. Å "bestille" løslatelse, som en  foodora levering, er hèlt spinnvillt. 

Endret av Tradegy
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Tviler sterkt på at han blir forskjellsbehandlet nå. Forstår at han vil være sammen med de andre i familien - Men det er nok mange i varetekt som har måttet sitte der de er på tross av at et sykt familiemedlem venter på en stor operasjon, er palliativ eller på annet "venterom". 

Marius har veldig store tanker om egen betydning og "makt" tror jeg. 

Vi vet at Marius ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Jeg er mer forundret over at hans forsvarere sånn helt uten videre forventer at han løslates før dommen er gitt. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Tviler sterkt på at han blir forskjellsbehandlet nå. Forstår at han vil være sammen med de andre i familien - Men det er nok mange i varetekt som har måttet sitte der de er på tross av at et sykt familiemedlem venter på en stor operasjon, er palliativ eller på annet "venterom". 

Han tror nok for høyt om sin egen status, ja. Å få fremstilling ser jeg at han kunne fått hvis moren plutselig skal opereres eller noe sånt, men full løslatelse? Jeg tviler...

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Momma skrev (Akkurat nå):

Vi vet at Marius ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Jeg er mer forundret over at hans forsvarere sånn helt uten videre forventer at han løslates før dommen er gitt. 

Jeg reagerte også på at de forventer det. Men det er kanskje Marius som forventer det, og at de bruker "vi" som et "vi jobber for Marius og det han ønsker"-perspektiv? For de kan jo reglene godt, og må jo skjønne at det ikke kan forventes på noen som helst måte at han skal løslates fullstendig.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerte også på at de forventer det. Men det er kanskje Marius som forventer det, og at de bruker "vi" som et "vi jobber for Marius og det han ønsker"-perspektiv? For de kan jo reglene godt, og må jo skjønne at det ikke kan forventes på noen som helst måte at han skal løslates fullstendig.

Ja, du har nok rett i det, men jeg synes likevel dette er usedvanlig klønete av erfarne advokater.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Det står i linken at det er strenge regler for fremstilling, og at man kan få komme ut i en begrenset periode, da være seg bryllup, konfirmasjon eller dødsfall i familien. Men nå vil han altså løslates helt. Det håper jeg ikke retten går med på, når det allerede er så strengt å få kun fremstilling.

Nå er det verken bryllup, konfirmasjon eller dødsfall i denne familien - det er en mor som er blitt satt på en venteliste til lungetransplantasjon. Joda, dårlig i pusten inn på Riksen i går, sikkert lettet (noe MBH også bør være) av å bli satt i køen og egnet for å kunne stå i køen, lett og rask i steget og uten pustehjelpsbehov var moren på vei ut av Riksen. Det må jo være betryggende for MBH der han sitter (og bør sitte) og se slike bilder. Hans mor er den personen i Norge som best følges opp helsemessig, det bør roe og trygge selv MBH.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vet om noen som fikk 1 DAG permisjon til å delta i forelder sin begravelse. Og de satt inne for noe mye "mindre" enn hva MM er tiltalt for.  Var ikke snakk om å slippes ut for å sitte ved sykesengen, selv om det var lengre sykeleie på avdød forelder. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Isild skrev (8 minutter siden):

Jeg tror bare at han bruker en hver mulighet som byr seg. Uavhengig om det er realistisk eller riktig. Når SM skal studere i utlandet og komme hjem når det trengs, så sier det seg selv at Marius ikke trenger løslatelse…. Men jeg tror han er en blanding av naiv og navlebeskuende .. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Istapp skrev (1 minutt siden):

Nå er det verken bryllup, konfirmasjon eller dødsfall i denne familien - det er en mor som er blitt satt på en venteliste til lungetransplantasjon. Joda, dårlig i pusten inn på Riksen i går, sikkert lettet (noe MBH også bør være) av å bli satt i køen og egnet for å kunne stå i køen, lett og rask i steget og uten pustehjelpsbehov var moren på vei ut av Riksen. Det må jo være betryggende for MBH der han sitter (og bør sitte) og se slike bilder. Hans mor er den personen i Norge som best følges opp helsemessig, det bør roe og trygge selv MBH.

Mhm, så han kommer nok ikke til å bli løslatt. Hvis han over all formodning blir det, er det noen som bør svare godt for seg for å ha godkjent det.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Istapp skrev (2 minutter siden):

Tror ikke vi kan forvente at han tenker like rasjonelt som mer oppegående mennesker ... 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Momma skrev (5 minutter siden):

Ja, du har nok rett i det, men jeg synes likevel dette er usedvanlig klønete av erfarne advokater.

Synes flere av advokatene han har hatt, har uttrykt seg klønete i grunn... 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (10 minutter siden):

Forsvarerne forventer ingen ting. De gjør jobben sin. Det er ikke klønete, da det er ingen som har noe å tape på dette.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan han forvente å bli løslatt? Den familien er vant til å gjøre som de vil, men det må da finnes grenser? 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Durex skrev (4 minutter siden):

Forsvarerne forventer ingen ting. De gjør jobben sin. Det er ikke klønete, da det er ingen som har noe å tape på dette.

De prøver sikkert å gjøre jobben sin, men jeg synes fremdeles at formuleringen om at de forventer at MBH løslates er usedvanlig klønete. Jeg registrerer at du er uenig.

Endret av Momma
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Advokatene har sikkert forklart ham at en løslatelsesbegjæring ikke kan føre frem, men fyren er resistent for realitetsorientering. Nå kommer konspirasjonsteoriene til å blomstre, særlig mht timing av listeoppføring i forhold til domsavsigelse, og dette bidrar jo ytterligere til spekulasjonene.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (18 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme. Overrasket over denne "bestillingen" fra forsvarerne, syns de han burde får spesialordninger? 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Enhver i hans situasjon (varetektsfengslet med alvorlig syk forelder med pågående forverring og drlige utsikter) hadde nok begjært det samme. Det er ikke det samme som at han har rett på å få det innvilget, men han har rett til å søke om det. 

Forskjellen er at alle andres søknader om det samme ikke blir en gigantisk nyhetssak med påfølgende kommentarer og spekulasjoner.

• Liker 4
Skrevet
Frk. Viaggio skrev (6 minutter siden):

Enhver i hans situasjon (varetektsfengslet med alvorlig syk forelder med pågående forverring og drlige utsikter) hadde nok begjært det samme. Det er ikke det samme som at han har rett på å få det innvilget, men han har rett til å søke om det. 

Forskjellen er at alle andres søknader om det samme ikke blir en gigantisk nyhetssak med påfølgende kommentarer og spekulasjoner.

Selvsagt, og det bør jo Marius ha i bakhodet også. At han ikke har rett på å få det innvilget, siden det ble uttrykt at de forventer at han løslates. Det kan man jo ikke forvente sånn uten videre.

• Liker 3
Skrevet

Påtalemyndighetene følger sedvane i slike saker. Så han vil nok bli behandlet likt som andre. Det er da snakk om å gi korte permisjoner. Han vil nok i så fall f.eks få lov til å besøke sin mor 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...