Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

At moren har alvorlig lungesykdom burde ikke være noe nytt for M.. og han må jo uansett sone dommen han får neste mandag. Det er ikke synd på M.. 

Fotlenke i det røde huset, alternativt fritak for varetekt og inn på gutterommet ved siden av sin søster prinsesse IA. Absurd.. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Friluftsdame skrev (2 minutter siden):

At moren har alvorlig lungesykdom burde ikke være noe nytt for M.. og han må jo uansett sone dommen han får neste mandag. Det er ikke synd på M.. 

Fotlenke i det røde huset, alternativt fritak for varetekt og inn på gutterommet ved siden av sin søster prinsesse IA. Absurd.. 

Han er kanskje lei av å bære matbrettet og re opp sengen selv i fengselet? Skaugum med tjenere er nok mer behagelig. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Zenhouse skrev (12 minutter siden):

«Jeg tenker ikke på stort annet. Jeg ringer jo dere døgnet rundt om det her, sier han til forsvareren sin.»  

Virker som han har stor tilgang til tlf, hvis det MBH sier selv er korrekt.  sitatet er hentet fra artikkel i Dagbladet. https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-loslates-det-er-uutholdelig/84735409

ja, hvis ikke det gjelder andre regler for å få lov å ringe advokaten sin?

Jeg vet ikke.

• Liker 1
Skrevet
SVK skrev (20 minutter siden):

Nå mener jeg at Mette-Marits sykdom ikke er relevant for varetektsfengslingen. Men om den skulle være relevant så  må legen vitne på Mette-Marits helse.   Om man skulle stolt blindt på den tiltalte så hadde det ikke vært vits med en rettssak. Da hade man kun dømt han det man valgte å tilstå. 

Dommeren  kan heller ikke basere seg på hva han har sett i mediene.

Helt klart. Marius kan jo si hva som helst om MM sin helse. 

Vi vet jo at hun ikke ligger for døden, men man kan jo få det inntrykket av Marius sine uttalelser. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
Friluftsdame skrev (14 minutter siden):

Enig. 

Han har vist i mange år at moren har vært alvorlig syk, og risikoen ved denne sykdommen. Likevel har han gjort mange overgrep og lovbrudd i samme periode. Også det siste året hvor hennes situasjon har forverret seg. 

Jeg har sympati for at de står i en ekstremt vanskelig situasjon. Men at situasjonen kunne bli slik har MBH vært klar over i mange år, som alle oss andre. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Maud-1919 skrev (Akkurat nå):

Enig. 

Han har vist i mange år at moren har vært alvorlig syk, og risikoen ved denne sykdommen. Likevel har han gjort mange overgrep og lovbrudd i samme periode. Også det siste året hvor hennes situasjon har forverret seg. 

Jeg har sympati for at de står i en ekstremt vanskelig situasjon. Men at situasjonen kunne bli slik har MBH vært klar over i mange år, som alle oss andre. 

Han har neppe tenkt over at han kom til å bli tatt, og derfor duret på videre.

• Liker 11
Skrevet
Maud-1919 skrev (1 minutt siden):

Enig. 

Ja. Jeg har forståelse for at det er tøft for ham. Men det er tøft å sitte i fengsel. Og dommen faller uansett snart. Hvis han ikke hadde sendt de idiotiske Valentines-blomstene hadde han kanskje hatt fotlenke nå, hvem vet, men han har virkelig rotet til dette for seg selv. 

• Liker 5
Skrevet
Mmmwhatever skrev (2 minutter siden):

Ja. Jeg har forståelse for at det er tøft for ham. Men det er tøft å sitte i fengsel. Og dommen faller uansett snart. Hvis han ikke hadde sendt de idiotiske Valentines-blomstene hadde han kanskje hatt fotlenke nå, hvem vet, men han har virkelig rotet til dette for seg selv. 

Det er tøft å ta konsekvenser av egne handlinger, det gjelder alle også de som ikke er sønn av en kronprinsesse. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (34 minutter siden):

«Jeg tenker ikke på stort annet. Jeg ringer jo dere døgnet rundt om det her, sier han til forsvareren sin.»  

Virker som han har stor tilgang til tlf, hvis det MBH sier selv er korrekt.  sitatet er hentet fra artikkel i Dagbladet. https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-loslates-det-er-uutholdelig/84735409

Ikke bare telefon, det virker som om MBH har god tilgang på TV også:

"Bare det å skru på TV-en, og det eneste som er på TV er at mamma er syk. Det blir vanskelig, sier han."

Endret av Rastebenk
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Virker som om MBH har god tilgang på TV også:

"Bare det å skru på TV-en, og det eneste som er på TV er at mamma er syk. Det blir vanskelig, sier han."

Han kan det med å være dramatisk 😄 

Har de virkelig bare NRK1 i fengselet?

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Politiadvokaten er inne på noe. Det er Frognerkvinnen sitt behov som skal fylles juridisk ikke MBH sine private behov. Hvis han får avslag denne gangen skal han visstnok sitte inne frem til midten av juli. 

https://www.nrk.no/norge/bistandsadvokat-reagerer_-klient-presset-til-fa-hoibys-besoksforbud-opphevet-1.17912173

«Politiadvokat Hilde Hermanrud Strand har forståelse for at Høibys situasjon er vanskelig.

Samtidig tror hun ikke gjentakelsesfaren for nye lovbrudd er redusert.

– Morens helsesituasjon er ikke egnet til å redusere gjentakelsesfaren i tilstrekkelig grad, mener Strand.»

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Rastebenk skrev (2 minutter siden):

Er det noe spesielt med det?

Han kan ikke kontakte eksen gjennom tv'en.

• Liker 4
Skrevet
Rastebenk skrev (3 minutter siden):

De har nok hatt noen gode dager i fengselet nå i det siste:

«Dobbelt besøkstid. Dobbelt ringetid. Fritidsaktiviteter ute. Yoga i det fri», står det i brevet.

«Og, vi går ut av tiden med nyervervet badebasseng! Jeg kan forsikre deg: dette er ikke et riktig bilde av en vanlig fengselshverdag. Dette er mest et bilde på at vi overlever på humor.»

https://www.vg.no/nyheter/i/0pLm32/opplysninger-til-vg-det-ble-tatt-et-bassengbilde-av-marius-borg-hoeiby-i-fengselet-selv-om-se-og-hoer-bildet-var-manipulert?utm_source=androidapp&utm_medium=share

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

"- Jeg husker ikke hvilken dag det var, kanskje tre dager siden, så var det et kjempeoppslag om at mamma var på Rikshospitalet. Jeg visste jo ikke hvorfor hun var der. Jeg vet i ettertid at hun skulle på trening med andre lungesyke, men jeg visste ikke det da. Det var en ganske surrealistisk opplevelse. Det tok jo helt av på TV, og så visste jeg ingenting, sier han."

https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-loslates-det-er-uutholdelig/84735409

Det må være torsdag han snakker om? Det har vel ikke vært andre oppslag om at hun har vært der?

Han plaprer jammen i vei, hva hun gjør på Rikshospitalet burde han strengt tatt holdt munnen om.

Endret av lurker
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

"- Jeg husker ikke hvilken dag det var, kanskje tre dager siden, så var det et kjempeoppslag om at mamma var på Rikshospitalet. Jeg visste jo ikke hvorfor hun var der. Jeg vet i ettertid at hun skulle på trening med andre lungesyke, men jeg visste ikke det da. Det var en ganske surrealistisk opplevelse. Det tok jo helt av på TV, og så visste jeg ingenting, sier han."

Det må være torsdag han snakker om? Det har vel ikke vært andre oppslag om at hun har vært der?

Han plaprer jammen i vei, hva hun gjør på Rikshospitalet burde ha strengt tatt holdt munnen om.

Det var dagen før det kom på nyheten om at hun var på venteliste. Og ja, han plaprer i vei for egen vinning skyld. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (2 minutter siden):

Han plaprer jammen i vei, hva hun gjør på Rikshospitalet burde ha strengt tatt holdt munnen om.

For en gangs skyld kan jeg si noe til hans forsvar; sånn som media blåste det opp var det jo mange som trodde at nå var det like før.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

For en gangs skyld kan jeg si noe til hans forsvar; sånn som media blåste det opp var det jo mange som trodde at nå var det like før.

Ja, enig i det.

Jeg synes det er veldig merkelig om de ikke har sagt fra til ham på forhånd, de vet jo at det blir stort oppslag av dette, spesielt når Haakon tilsynelatende dro tidlig hjem for å være med henne på sykehuset.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Kan skjønne han får en slags FOMO i fengsel. Men jeg tipper at hvis noe alvorlig skulle skje, så hadde de vel tatt en tlf til fengselet før det kom på nyhetene?

• Liker 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Kan skjønne han får en slags FOMO i fengsel. Men jeg tipper at hvis noe alvorlig skulle skje, så hadde de vel tatt en tlf til fengselet før det kom på nyhetene?

Ikke i MBH sin verden. 

• Liker 4
Skrevet
Hebbe-lille skrev (16 minutter siden):

Det er tøft å ta konsekvenser av egne handlinger, det gjelder alle også de som ikke er sønn av en kronprinsesse. 

Jepp. Han kan ikke behandles annerledes enn alle andre. Mange har nære slektninger som er alvorlig syke. Hans situasjon er ikke unik. 

• Liker 12
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...