Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Ikke i MBH sin verden. 

Nei, det var jo det da...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lurker skrev (11 minutter siden):

"- Jeg husker ikke hvilken dag det var, kanskje tre dager siden, så var det et kjempeoppslag om at mamma var på Rikshospitalet. Jeg visste jo ikke hvorfor hun var der. Jeg vet i ettertid at hun skulle på trening med andre lungesyke, men jeg visste ikke det da. Det var en ganske surrealistisk opplevelse. Det tok jo helt av på TV, og så visste jeg ingenting, sier han."

https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-loslates-det-er-uutholdelig/84735409

Det må være torsdag han snakker om? Det har vel ikke vært andre oppslag om at hun har vært der?

Han plaprer jammen i vei, hva hun gjør på Rikshospitalet burde han strengt tatt holdt munnen om.

Ja, da vet vi hva hun gjorde der da 🤷‍♀️ Gir jo mening med bagen som mange mente var for overnatting. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Mmmwhatever skrev (7 minutter siden):

Jepp. Han kan ikke behandles annerledes enn alle andre. Mange har nære slektninger som er alvorlig syke. Hans situasjon er ikke unik. 

Nei, hans situasjon er ikke unik. Politet åpner opp for muligheten til å få mer samvær, tenker at det møter de private behovene hans og sikrer at Frognerkvinnen fortsatt kan føle seg trygg og ikke føle skyld og ansvar for den situasjonen MBH selv har satt seg i. Det er han som har gjort handlinger som har ført til at han må sitte i fengsel når moren hans er dødssyk

https://www.tv2.no/nyheter/ber-om-loslatelse-kan-vaere-siste-gang-jeg-ser-henne/18922589/

«Politiadvokat Hilde Strand peker på at Høiby ikke skal behandles mildere eller strengere enn andre. 

Alvorlig sykdom i familie har vanligvis ikke vært grunnlag for løslatelse. Det har vært noen tilfeller, der siktede har vært forelder til barn med akutt sykdom, forteller Strand i retten.

– Siktedes ønske om å være sammen med sin familie i denne vanskelige situasjonen, tror jeg ikke er vanskelig for noen å forstå. Det vi likevel ser er at alvorlig sykdom i nær familie, medfører som regel ikke at siktede løslates fra varetekt, sier Strand.

Hun sier Høiby ikke er ilagt noen restriksjoner for besøk i fengselet, og at påtalemyndigheten har tatt initiativ for å gå i dialog med Kriminalomsorgen for å undersøke om det er mulig at Høiby kan få mer samvær med moren.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (6 minutter siden):

Ja, enig i det.

Jeg synes det er veldig merkelig om de ikke har sagt fra til ham på forhånd, de vet jo at det blir stort oppslag av dette, spesielt når Haakon tilsynelatende dro tidlig hjem for å være med henne på sykehuset.

Det står at de besøker ham hver søndag, men det er vel begrenset hva de rekker å si på den tiden, og de siste to gangene måtte MM sove mens hun var på besøk. det er ikke optimale forhold for god kommunikasjon. HM var kanskje på vei til Japan den siste søndagen før denne torsdagen?

Skrevet
SusieDerkins skrev (Akkurat nå):

Det står at de besøker ham hver søndag, men det er vel begrenset hva de rekker å si på den tiden, og de siste to gangene måtte MM sove mens hun var på besøk. det er ikke optimale forhold for god kommunikasjon. HM var kanskje på vei til Japan den siste søndagen før denne torsdagen?

De kan veldig lett få gitt ham beskjed via advokatene.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

De kan veldig lett få gitt ham beskjed via advokatene.

Ja, det er sant.

• Liker 1
Skrevet

Da slippes han ut. Fy faen for en forskjellsbehandling.

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Ja, håper det er slutt på at folk benekter forskjellsbehandling. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet

Han blir nok løslatt så han får noen dager med mora før operasjonen. 

• Liker 3
Skrevet
Eleaelea skrev (Akkurat nå):

Han blir nok løslatt så han får noen dager med mora før operasjonen. 

Han blir løslatt ja, men operasjonen kan jo ingen vite når er. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (4 minutter siden):

Jøss, den så jeg faktisk ikke komme. Kanskje det er lettere å si ja nå, siden det kun er en uke til dommen? Og så lurer jeg på om andre ville blitt løslatt i likt tilfelle? 

Marius Borg Høiby løslates fra varetekt

Endret av -Pusheen-
  • Liker 18
Skrevet

Helt ufattelig. Da forventer jeg at samtlige som sitter i varetekt og har syke foreldre, søsken eller andre nære, også får sone hjemme.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Skrevet
Tiger Jack skrev (Akkurat nå):

Helt ufattelig. Da forventer jeg at samtlige som sitter i varetekt og har syke foreldre, søsken eller andre nære, også får sone hjemme.

Da er jeg veldig spent på om han får sone en eventuell dom hjemme med fotlenke. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Tipper han får det ja.

• Liker 7
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Såvidt jeg har forstått ville det vært veldig langt unna det som er tenkt bruk av fotlenke?

• Liker 9
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

Såvidt jeg har forstått ville det vært veldig langt unna det som er tenkt bruk av fotlenke?

Jeg vet.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fyfaan. Han kommer ikke til å lære en dritt av dommen sin for å si det sånn. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det forskjellsbehandling?

Begrunnelsen er ikke at mor er syk, men at gjentagelsesfaren er vurdert mindre: https://www.dagbladet.no/nyheter/retten-vil-loslate-hoiby/84736274

Sitat:

«Høiby har avstått fra rusbruk mens han har sittet fengslet. Selv om han har hatt en historikk med skadelig bruk av rus, og at det dermed er risiko for tilbakefall, er det grunn til å tro at han i dagens situasjon vil ha en høyere terskel enn tidligere for å ty til rus. Høiby befinner seg i ensvært vanskelig situasjon nå som hans mor er alvorlig syk og venter på lungetransplantasjon.

Etter å ha hørt Høibys forklaring, har retten tro på at han nå har et sterkt ønske om å gjøre det han kan for å få være sammen med sin mor. Det forutsetter at han avstår fra å begå nye straffbare handlinger, noe han er innforstått med (...). At han vil begå annen alvorlig kriminalitet i dagens situasjon, fremstår for retten som mindre sannsynlig», skriver tingrettsdommeren i kjennelsen."

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Aktor anker kjennelsen.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...