Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Trodde ikke han hadde tilgang til telefon, annet enn under kontrollerte, tidsbegrensede forhold. Det var jo nettopp det som var argumentasjonen for at han ikke fikk innvilget varetekt med fotlenke, for da ville han få tilgang til mobilen sin og kunne sende sms'er til eks'en.

Ikke sikkert han har det, altså. Så ta det med en klype salt/stryk det. Men brev kan han vel sende, selv om de sikkert blir gjennomlest før de går ut. Som jeg sa tidligere - ser ikke hvilken motivasjon kompisene hans skulle ha for å mase såpass på Frognerkvinnen at hun opplever det som pressende, hvis de ikke har fått beskjed om å gjøre det på et eller annet vis. Men de kan selvsagt bare være idioter som finner på det helt selv.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Helt enig. At hun er syk, er ikke noe nytt, så det blir alt for tynt å skulle bruke det nå. Men han har jo brukt familien sin som argument mot kjærestene sine, at de alltid må tenke på hvordan deres oppførsel påvirker dem. Det må jo på sitt vis ha fungert, da. Så ser det ut til at rettssystemet så langt ikke biter på, heldigvis. 

Det er jeg ikke enig i. Det som er nytt nå er jo at hun er blitt så syk at det ikke er sikkert at hun lever ett år til.

• Liker 4
Skrevet
Reverend skrev (1 minutt siden):

Jeg tror dessverre at han fortsatt ikke har forstått sin egen rolle i den situasjonen han har satt seg selv og andre i, så jeg regner med at han anker og protesterer og søker omveier så mye han kan. Han har forsåvidt rett til det også, selv om det skaper støy.

Det vil nok ta lang tid før han tar innover seg noe som helst.

Rett til det, har han selvsagt. Men han viser jo ikke akkurat growth hvis han skal fortsette å krangle på det når dommen kommer. En ting er hvis han ønsker en kortere dom, en annen ting er hvis han ønsker seg frifunnet for eksempel. Hvis det kommer til det. Me får sjå.

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Det er jeg ikke enig i. Det som er nytt nå er jo at hun er blitt så syk at det ikke er sikkert at hun lever ett år til.

At sykdommen kunne bli verre når som helst, har jo alltid vært reelt, og noe han burde ha tenkt på hvis noe kunne fått ham til å slutte å gjøre lovbrudd. Jeg skjønner at han sikkert synes dette er vanskelig, altså. Klarer likevel ikke slå fra meg at han bruker dette til sin egen fordel. Mulig forutinntatt, men jeg har ikke inntrykk av at han er så sympatisk...

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (7 minutter siden):

At sykdommen kunne bli verre når som helst, har jo alltid vært reelt, og noe han burde ha tenkt på hvis noe kunne fått ham til å slutte å gjøre lovbrudd. Jeg skjønner at han sikkert synes dette er vanskelig, altså. Klarer likevel ikke slå fra meg at han bruker dette til sin egen fordel. Mulig forutinntatt, men jeg har ikke inntrykk av at han er så sympatisk...

Men dette handler om løslatelse/fotlenke her og nå pga alvorlig sykdom. Han skal jo sikkert inn til soning igjen, som straff og ikke varetekt, om bare en uke, så det er vel denne uken vi er i nå som er den sjansen har i det hele tatt kunne fått til å være sammen med sin mor før transplantasjonen. Jeg kan forstå at det er en følelse av hast og en frykt for å miste muligheten til tid sammen.

Det er jo løslatelse fra varetekt vi snakker om, og ikke fra den soningen som helt sikkert kommer om en uke.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
Skrevet
Reverend skrev (10 minutter siden):

Jeg tror dessverre at han fortsatt ikke har forstått sin egen rolle i den situasjonen han har satt seg selv og andre i, så jeg regner med at han anker og protesterer og søker omveier så mye han kan. Han har forsåvidt rett til det også, selv om det skaper støy.

Det vil nok ta lang tid før han tar innover seg noe som helst.

Ja, det kan se ut som at han tror at han fortsatt befinner seg i en virkelighet der reglene som gjelder oss andre, ikke gjelder ham.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Men dette handler om løslatelse/fotlenke her og nå pga alvorlig sykdom. Han skal jo sikkert inn til soning igjen, som straff og ikke varetekt, om bare en uke, så det er vel denne uken vi er i nå som er den sjansen har i det hele tatt kunne fått til å være sammen med sin mor før transplantasjonen. Jeg kan forstå at det er en følelse av hast og en frykt for å miste muligheten til tid sammen.

Og det har jeg selvsagt forståelse for. Jeg vet ikke hva som ville blitt gjort i andre tilfeller der den varetektsfengslede ikke er Marius, men forsto det sånn at løslatelse er vanskelig å få. Det er kanskje arrogansen han har hatt oppi dette som gjør det som at han fremstår nettopp arrogant her også. Han virker til å ha en forventning om at han skal få det som han vil fordi han er den han er/familien er de de er. Synes det blir såpass uspiselig at det er vanskelig å lese ham med andre briller.

Endret av -Pusheen-
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Og det har jeg selvsagt forståelse for. Jeg vet ikke hva som ville blitt gjort i andre tilfeller der den varetektsfengslede ikke er Marius, men forsto det sånn at løslatelse er vanskelig å få.

Han forteller at MM må sove mens hun er på besøk i fengsel:

Vil løslates: - Det er uutholdelig

Skrevet
MissLucy skrev (31 minutter siden):

Trodde ikke han hadde tilgang til telefon, annet enn under kontrollerte, tidsbegrensede forhold. Det var jo nettopp det som var argumentasjonen for at han ikke fikk innvilget varetekt med fotlenke, for da ville han få tilgang til mobilen sin og kunne sende sms'er til eks'en.

Det stemmer. Innsatte får en viss ringetid som fordeles mellom de man ønsker å ringe. Disse samtalene kan også avlyttes, men ikke alltid.

Skrevet (endret)
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Han forteller at MM må sove mens hun er på besøk i fengsel:

Vil løslates: - Det er uutholdelig

Ja, jeg leste det nettopp. At hun er syk, har jeg selvfølgelig aldri betvilt. At hun er sykere nå enn tidligere, vet vi jo nå. Jeg skal ikke spekulere i motivene til Marius, men han fremstår for meg som sagt som arrogant og høy på seg selv. Og egoistisk. Så for hans del, og morens del, håper jeg at han faktisk mener det når han sier disse tingene han er redd for. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette er vanskelig for dem alle. Men nå sitter han jo der av en grunn ...

Hva ville skjedd med Ola Nordmann, om han var i samme situasjon? Er det at en forelder kan dø innen et års tid nok til å bli sluppet ut av varetekt? Jeg ville tenkt nei, spesielt ikke når vedkommende er så ustabil som MBH har vist seg å være.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SusieDerkins skrev (37 minutter siden):

Det som er nytt er at hun har fått navnet sitt på en liste, slik at det kan fremstå som at hun er sykere.

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

De kan da virkelig ikke slippe han ut!!

Ja, moren er syk. Men skal alle innsatte med alvorlig syke i nærmeste familie slippe ut da?

Eller skal han ha spesialbehandling? 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Valgte han ikke fest og moro framfor å delta på mora's 50 årsdag?🙄 

La han sitte inne.

• Liker 15
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet
lurker skrev (20 minutter siden):

Jeg har ingen problemer med å forstå at dette er vanskelig for dem alle. Men nå sitter han jo der av en grunn ...

Hva ville skjedd med Ola Nordmann, om han var i samme situasjon? Er det at en forelder kan dø innen et års tid nok til å bli sluppet ut av varetekt? Jeg ville tenkt nei, spesielt ikke når vedkommende er så ustabil som MBH har vist seg å være.

Det ville vært spesielt om man slapp fengsel fordi foreldrene er gamle. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Nå mener jeg at Mette-Marits sykdom ikke er relevant for varetektsfengslingen. Men om den skulle være relevant så  må legen vitne på Mette-Marits helse.   Om man skulle stolt blindt på den tiltalte så hadde det ikke vært vits med en rettssak. Da hade man kun dømt han det man valgte å tilstå. 

Dommeren  kan heller ikke basere seg på hva han har sett i mediene.

Endret av SVK
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
SusieDerkins skrev (1 time siden):

«Jeg tenker ikke på stort annet. Jeg ringer jo dere døgnet rundt om det her, sier han til forsvareren sin.»  

Virker som han har stor tilgang til tlf, hvis det MBH sier selv er korrekt.  sitatet er hentet fra artikkel i Dagbladet. https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-loslates-det-er-uutholdelig/84735409

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Eyr skrev (5 minutter siden):

Men motivet til hvorfor de plutselig er så veldig delsom til mediene stiller du ikke spmtegn med?

Stiller spørsmålstegn med mye, jeg. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (Akkurat nå):

«Jeg tenker ikke på stort annet. Jeg ringer jo dere døgnet rundt om det her, sier han til forsvareren sin.»  

Virker som han har stor tilgang til tlf, hvis det MBH sier selv er korrekt.  sitatet er hentet fra artikkel i Dagbladet. https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-loslates-det-er-uutholdelig/84735409

Stor tilgang til telefon?

Han har rett til å snakke med advokatene.

• Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Har man ikke alltid tilgang til å snakke med advokatene sine, selv om man ikke får ringe andre? Jeg trodde det funket sånn, hvert fall.

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...