Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er foreløpig bare Nettavisen som har publisert dette. Kan det være at de har blitt lurt? 

Brevet er jo så absurd at jeg nesten håper det. Enten det, eller sa har de andre mediene gjort en klokere redaksjonell vurdering.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (5 minutter siden):

Det er foreløpig bare Nettavisen som har publisert dette. Kan det være at de har blitt lurt? 

Brevet er jo så absurd at jeg nesten håper det. Enten det, eller sa har de andre mediene gjort en klokere redaksjonell vurdering.

Tv2 har også postet noe ala dette. Ikke ord for ord sånn som Nettavisen, men sitater fra det hele. Om de har blitt lurt eller ikke, vet jeg ikke, hvis jeg forstår hensikten med spørsmålet ditt rett. Jeg tror ikke de er lurt, siden tv2 også poster deler av dette. Synes det kan være greit å se svart på hvitt hvordan han setter seg selv rimelig høyt på rangstigen, men det er jo bare svada han kommer med. Sånn sett liker jeg tv2s løsning bedre.

Tv2

Endret av -Pusheen-
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (10 minutter siden):

Det er vel gjengitt i både Dagbladet, se&hør, VG..?

• Liker 7
Skrevet
Bombibit skrev (1 time siden):

Det innlegget sier bare hvor idiot Marius er. Det oser stakkars meg. Hvis han blir sluppet ut med fotlenke etter anken, så er det fritt frem for han å få besøk av hvem han vil. Det fortjener han ikke. Han fortjener å råtne på rot i fengsel.

Jeg synes innlegget tydelig viser at han ennå ikke forstå alvoret i det han har gjort. Han påberoper seg privatliv, men å krenke andre privatliv med sovevoldtekt er liksom helt greit.

Han er og blir en drittsekk. Det verste av alt er at kronprinsfamilien støtter han, hva pokker er galt med den familien?

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Selv når man vet hele sakskomplekset støtter og enabler man denne fjotten. Æsj. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tja. 
Krimrommet i dag, Nrk, advokat B. Mehling

IMG_1213.png

Endret av Kollontaj
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

“  For meg er det helt utenkelig å bryte noen vilkår som settes i en beslutning om varetekt med fotlenke. “

Men det å bryte besøksforbud etter siktelse og

mens man er i varetekt er ok?

Han virker til å fullstendig mangle virkelighetsoppfatning.

Han har selv bedt om å være skjermet fra andre fanger mens han syntes at 2-3 besøk i uken er lite og klager på lite sosial omgang.

Jeg er dypt sjokkert over det som viser seg å være mildt sagt, store menneskelige mangler fra Kongehuset.

At han skulle ha trukket inn MM sin helse, uten at det var avklart med henne, virker helt usannsynlig.

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke det. At han har innsikt i mugg og lungesykdom virker tvilsomt. 

Lungesykdommen i seg selv vet han sikkert litt om, de har vel snakket om det. Men mugg vet jeg selvsagt ikke om han faktisk var klar over at kunne bli brukt som unnskyldning, det har du rett i.

• Liker 3
Skrevet

Oj, mistet det lille håpet om at MBH kan bruke situasjonen han er i til å gjøre noe med livet sitt. Dette er toppen av stakkars meg mentalitet og totalt ansvarsfraskrivelse. Det er noe som har gått skikkelig galt på veien her. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nettrollet skrev (1 time siden):

Kan de ikke sende han i hæren? Er det noe den fyren trenger er det disiplin og struktur. Ikke mer laxe rundt på mammas og stefars penger. Fyren er rundt 30, er'n ikke det? 

Ja, hvorfor har ikke denne mannen vært i militæret? Han hadde virkelig  trengt det. Han er 29 år.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Ja, hvorfor har ikke denne mannen vært i militæret? Han hadde virkelig  trengt det. Han er 29 år.

Rus

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Han har kanskje noen diagnoser som tilsier at det ikke er forsvarlig. En rabiat fyr med sinneproblemer og elendig impulskontroll, er ikke en jeg ville hatt i militæret i nærheten av våpen😬

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Han har kanskje noen diagnoser som tilsier at det ikke er forsvarlig. En rabiat fyr med sinneproblemer og elendig impulskontroll, er ikke en jeg ville hatt i militæret i nærheten av våpen😬

Nei, han bør ikke håndtere våpen. Hjelp.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Nei, han bør ikke håndtere våpen. Hjelp.

Jepp, hjelp! 

• Liker 4
Skrevet
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Tja. 
Krimrommet i dag, Nrk, advokat B. Mehling

IMG_1213.png

Jeg får ikke hørt på den nå, hva mener han er cocky med det? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det innlegget Marius har i Nettavisen nå i kveld er sjokkerende! Innholdet, argumentasjonen, ordforråd, setningsoppbygging… «you name it», ville blitt vurdert til «lav måloppnåelse» på ungdomstrinnet. Og dette fra en mann på nesten 30 år fra Norges mektigste og mest ressurssterke familie. 

Søsteren hans postet et like kaotisk og rørete innlegg på SoMe for noen uker siden. Også hun er over 20 år og i gang med høyere utdanning ved et utenlandsk prestisjeuniversitet. 

Utdanningsnivået er tilsynelatende kun på grunnleggende nivå, og man kan spørre seg hva slags skolering, både formell og uformell, disse to har fått. Det er så man gnir seg i øynene for det er nesten så man ikke tror det man ser. Bare det at det stilles spørsmål ved om dette er «fake», sier jo sitt. 

Jøje meg, for et flaut spetakkel! 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoiby-uinteressert-dommer/o/5-95-3023240

Endret av TigerK
Lagt til link til debattinnlegget i nettavisen
  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jepp, hjelp! 

Ja, leste nettopp innlegget hans på nettavisen. Huff. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Det innlegget Marius har i Nettavisen nå i kveld er sjokkerende! Innholdet, argumentasjonen, ordforråd, setningsoppbygging… «you name it», ville blitt vurdert til «lav måloppnåelse» på ungdomstrinnet. Og dette fra en mann på nesten 30 år fra Norges mektigste og mest ressurssterke familie. 

Søsteren hans postet et like kaotisk og rørete innlegg på SoMe for noen uker siden. Også hun er over 20 år og i gang med høyere utdanning ved et utenlandsk prestisjeuniversitet. 

Utdanningsnivået er tilsynelatende kun på grunnleggende nivå, og man kan spørre seg hva slags skolering, både formell og uformell, disse to har fått. Det er så man gnir seg i øynene for det er nesten så man ikke tror det man ser. Bare det at det stilles spørsmål ved om dette er «fake», sier jo sitt. 

Jøje meg, for et flaut spetakkel! 

Ja, virkelig. Han burde da ha noen i bonusfarens stab som kunne korre innlegget først?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Ja, leste nettopp innlegget hans på nettavisen. Huff. 

Bare en diger røre av "stakkars meg".

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
CeXNS skrev (37 minutter siden):

Bra de har landet på å trykke det. Noen ganger må folk beskyttes fra seg selv, men i dette tilfellet tenker jeg det er fint at folket får innblikk i tankegodset han lirer av seg. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...